27 03 2015

ARICILIK,MART AYI BİTİYOR...

Efraim Korkut arıcı...
Efraim abi hafta içi ziyaretime geldi. Zamanlaması hiç iyi değildi, yemek molası arı karıştımak ile geçti.
Dolayısı ile oda aç kaldı bende :))
Geçtiğimiz yıl benim damızlıklarımdan biraz ana arı üretmişlerdi...
Ürettikleri ana arılardan memnun olmuşlar...
Efraim hocamızın ziyaret sebebi damızlık sorunu vardı çözdük İnşallah...
Damızlık dendiğinde ne anlıyoruz bizim arıcımız bu konuda bilgilendirilmemiş hala arınıza sahip çıkın diyen bilimciler biliyorum.
Arıcılıkta çalışma yapıp damızlık oluşturan ülkeler arısına sahip çıkmamış mı oluyorlar...
Ne güzel bilim adamlığı, arınıza sahip çıkın diye arıcıya ihaleyi ver gitsin...
Sonrada İl il gez arıcıları uyut, arıcı da masal dinler gibi anlatılanları dinleyip aydınlanıyor :))
Damızlık dediğinde arının soyunun bilinmesi lazım, ana arının anası babası bilinirse damızlık olur.
Damızlık üretimi herkesin işi değil ama bu çoban (yani ben) ana arının anasını babasını belirleye biliyorum...

 Resim Gebze içinde bir arıdan, bu arı erkekleri kırmaya başladı, acil kek vermem gerekiyor, hemen şurup verip durumu geçiştirdim...
Havalarda ısınmaya başladı, bundan sonra erkeklerle uzun süre uğraşmazlar...
 Bir arkadaş köpük ruşet hediye etmişti bir dene gör diye, iki çıtalık bir arı kışladı...
Efraim abi ile inceleme yaparken arıların şuruplanması gerektiği yönünde sohbet ettik ama burası Pelitli, Darıca gibi sıcak olmuyor...
Ertesi akşam tüm arıları şurupladım...
Efraim abi şurup verirken vitamin vermemi söyledi, vitaminlerinde mutlaka faydaları vardır ama burası ısınmadan ne verirseniz verin bir işe yaramayacaktır.
Efraim abi çarşamba günü gelmişti...
Bu resim 26 Mart 2015 den.
Perşembe akşamı, yukarıdaki mavi köpük ruşete şurup verdiğimde akşam ezanı okunup çoktan hava kararmıştı bile....
 Arıcılıkta üç şey çok önemli, sıcaklık, nektar ve polen, bu üçü bir araya geldiğinde arı gelişmeye başlar. Sıcak yok ise durur, polen yok ise yavru olmaz, nektar ve bal yok ise arı ölür...
Bu kovan erkek ürettiğim kovanlardan birisidir..
Saf erkekler doğmaya başladılar, bir çıta plastik peteğe yeni yumurta başlamış, Darıca da daha fazla erkek işi ileride...
 Efraim abi ile zaman kısıtlı olmasına rağmen hiç boş durmadık diye biliriz.
Damızlıkları inceledik. Kışlayan damızlıklardan birisini Efraim abiye verdim. Bir dostuma daha kışlamış damızlık verip, yeni damızlık siparişini, 2015 yılı mayıs ayı sonuna almaya başladım.
2013 Yılında yapay döllediğim kafkas ana arı, Efraim abi niye sakin diye soruyor, kafkas arısı zaten sakin bir arıdır, arım Kafkas diyenler F kaç olduğunu bilmiyor sonrada piçleşmiş arıya Kafkas saldırıyor...
Resimdeki ana arı kafkas tohumlamada kullandığım erkekler karnioldu...
Hasan Alperen...
Özel arı almıştı, sonbaharda...
2014 Yılı fazlalık damızlıkları genelde tanıdıklarıma verdim.
Benim damızlık satışım döllenmiş ana arı yavruyu kapadığında kendi iki çıta arısıyla teslim edilecek. Damızlık alan kişiler, damızlık aldıklarında arılığına gittikleri andan itibaren ana arı üretimine başlayabilirler. Bunu niçin söylüyorum, damızlık kendi bölmesinde olan arılarla gidecek, kabul ettirmek için uğraşılmayacak. Düşünsenize F1 ana arı kestirenler ne yaygaralar koparıyor, safı kestirdiklerini düşünmek bile istemiyorum...
Biz kimseyi bizden damızlık alın diye zorlamıyoruz, zaten kimse, kimseyi zorlayamaz...
Ben buna özel arı satışı diyorum, 2 çıta arının fiyatı 500 liradır, ana arısını hediye veriyorum.
Vay efendim 2 çıta arı nasıl 500 olur diyenler oluyor, almayın efendim yukarıda yazdım sizi zorlayan yok...

Hasan abim bu yıl bizim damızlıktan ana arılarını üretecek...
Giderken oldukça keyifliydi...
Bizim kraliçeyle keyifli bir kış geçirdiğini umuyorum...
 Efraim abi geldiği günün akşamı, Ümraniyede havuz daveti vardı kırmadık gittik. Hafta sonunada keçi ziyafeti var dedi Yusuf kardeşim. Keçi nerede dedim, poşetleri gösteriyor, bunlar Afyon keçisi diye...
Keçi diye yemediğimiz kalmadı, dedim siz yiyin gelemem, yeter yavhu...
 Yusuf bey nihayet köpük kovanlarına kavuştu sayılır, özel bir malzeme ile de kovanı boya yapıyorlar. Bu kovanı balyoz ile kıramazsınız.
Boya oldukça maliyetli ama değer...
Muhteşem abi bir malzeme söyledi, bende onun üzerinde çalışıyorum, olursa zaten herkes kendisi köpükten kovan yapacak, hemde çok küçük bir rakamla...
Bize zaten kasa lazım, kasa oldu mu koy plastik tabanlığa gitsin...
 Darıcada enginarlar yavrulamaya başladı...
İlhami abi kurcalaya kurcalaya enginarlara erken doğum yaptıracak gözüküyor...
 Yerlere düşen kanola tohumları acayip büyüdüler, viyollerde yeterli toprak olmayınca minicik kalıyor...
 Nihayet yatar daireyi dün akşam çalıştırdık. Motorda ısınma var, 20 metre ara kablo kullanıyoruz ondan mıdır bilmiyorum...
Ana arı üretimini başlatmak için artık çok az zamanımız kaldı. Köpük kutuların metrolarını hafta sonuna bitirip, devreye sokmam gerekiyor.

Benden acil ana arı isteyenler oluyor, bu gibi talepleri karşılamam imkansız.
Neden derseniz bana 3-4 ay öncesinden para yatırıp sıraya aldığım kişiler var, bunların önüne kimse geçemez...
Biz sana ulaşamıyoruz ayakları yapanlar oluyordu, buradan ilan yaptım ana arı isteyenler, aribakani@gmail.com adresine mesaj atacak, ben kendilerine cevap vereceğim,bu mesajı atacak kişilerde ben alitürk arısı kullanacağım demeli, efendim bizde olur mu, bir sürü hikayeler yazıp başkalarını suçlayıp bana yaranmaya çalışanlara cevap vermedim, çünkü bu tür kişiler birisini bana şikayet ediyorsa yarın beni de başkasına şikayet edecektir.

Kendisine cevap verdiğim kişiler, hesaba para yatırıp sıra numaralarını aldılar.
Bu açıklamaları defalarca yapmama rağmen acil ana arı telefonları geliyor...
İnşallah bu yıl ilk tur ana arılar mayıs başı gibi çıkacak, ben herkesten daha çok üretimi erkene almak isterim ama mevsim şartlarını görüyorsunuz, bu durumda arılara uymak zorundayım.

Arıları şuruplayıp, atölyede aleti çalıştırıp biraz ağaç kestim, ne zaman gece saat 11 olmuş anlamadım gitti. Günler bize az geliyordu, bundan sonra gecelerde kısa gelecek:)))


23 03 2015

ARICILIK, MART 22 ARILAR COŞTU....

Bu hafta arılar coştu, bizde kurtlarımızı döktük. Arılarda geri gitme yok bir haftalık son soğuklar yavruyu etkilememiş, hatta bu soğuklarda erkek çıtasına yumurta atan bile var.
Bu görüntüleri özlemiştik.
İlhami abide kurtlarını döktü.
Bu hafta sonu 5. invert şuruplamayı yaptık.
Şuruplamada sadece invert şurup veriyoruz.
Bazıları vitamin ve ilaç soruyor, arı doğal yaşamında eczanelerde vitamin ve ilaç alamıyor, arının ihtiyacı bal polen ve sıcaklıktır...
Bazı arıcılar, arıya şunu verdim coştular, bunu verdim kudurdular gibi söylemler bilinçsizce yapılan konuşmalardır...
Bal polen sıcak olmasın, arıyı bir coşturun da görelim...
Bundan sonra havalar 20 derece üstüne çıkıyor, ufak tefek inip çıkmalar arıların yiyeceği varsa sorun oluşturmayacaktır...
Uzun süren yağışlı havalar olur ise arılar oğula yönelecek...
Geçen hafta bazı kolonilere verdiğim, erkek plastik çıtalara yumurta basılmış...
Erkek çıtasından erkek ve kraliçe yan yana :)
Arılar acayip rahatlamışlar ve çalışıyorlardı...
Baklalarda bile arı var...
Sera içine bir kova çilek koymuştum dışarıdakilerde çiçek yok kapalı yerdekiler çiçeklenmeye başladılar....
Kara lahanalar çiçeklendi.
Ballı babalar...
Rokalar çiçeklenmiş arılar....
Camorasa çilek, Yusuf Şimşak yedi veren çilek istemişti, bir türlüde ayarlayamadım...
Dün işi profesyonel olarak çözdük :)
Bununla bir başlasın, Zaim abinin bahçeden de fazlalık olursa yollayacağım...
Küçük bir testere alayım diyordum, kardeşim mobilya cilacısı. Abi o parayı basit bir şeye verene kadar, ikinci el bir yatar al, bazen tamirat için bize de lazım oluyor, parça kestirmek için marangozlara gidiyoruz dedi.
Araştırmaya başladık, bunların modası geçmiş. Bizim için ise son model...
Sonuçta basit biçimler yapacağız, devamlı çalışmayacak.
Orası burası derken, 15 yıl öncesi birlikte çalıştığım Ahmet abi dudulluya gitmene gerek yok. Ben almıştım bir ay kullandık, sonra sarıp dışarıya attık gel götür dedi.
Bir akşam gidip yatar daireyi aldım, sentetik tinerle sildim, pasları tam sökülmedi. Birde mazotladım, bir kaç güne kadar çalıştırırız. Hafta sonu kablosunu aldım, çalıştırdım çalışıyordu...
Uzun süre göremediğim Ahmet işleri ilerletmiş. Bir kaç mimarın tasarımlarını otomatik bir alette kesiyor.
Siensi diyorlardı...
Yatar daie işi tamam bundan sonra marangozlu işlerimi yavaş yavaş kendim yapacağım, eskiden de gerçi kendim yapardım :))
21 Mart cumartesi hava soğuktu. Dr. İsmail abinin minik minik ceviz veren ağacını aşılamaya karar verdik.
Bizim Mirili Fatih, pedro ve chester ceviz kalemleri yollamıştı, bayağı bir aşılama yaptık.

Bazı cevizlere su yürümüş ağacı kestiğimizde su aktı.  Su yürümüş ağaçlara bıçak ile çizikler atılıyor. Atılan çiziklerden su dışarıya çıkıyor, kalemlere gidip boğmuyopr.
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi.
Aşılamada bir çok yayın var, çok net video ve resimler yoktu bu eksiği gidermek istedim.
Ceviz çeşit değiştirme aşısı...
Kalem aşısı...
Ceviz kalem aşısı...
Kabuk altına kalem aşısı...
Kalem aşı çeşitleri...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz...
İzole için dış cepe boyası kullanıldı. Aşı macunu bulmak zor ama plastik boya olur, dış cepa boyası olur.
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz..
İzole için dış cepe boyası kullanıldı. Aşı macunu bulmak zor ama plastik boya olur, dış cepe boyası olur.
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz..
Yapmış olduğum aşıları videoya aldım,tüm detayları videoya almaya çalıştım. Umarım bu işe merakı olanlara faydalı olurum.
Bu aşıyı öğrenmeme sebeb olan Fatih Suuçak'a teşekürler...