Geçen hafta sonu Bursa'daydık. Aynı gün geri dönmemize rağmen hafta sonu gümledi.
Pazaertesi ise uygulamaya girecek ana arılar vardı, mesayi sonu koştura koştura arılıga vardım, 10 tane ana topladım hava kararmaya başlıyordu, hemen tezgahı kararmadan kurmak için arabaya geçtik.
Suni tohumlama işlerinin en sevmediğim tarafaı şu masanın kurulup toplanması, en az 1 saatinizi götürüyor. Yaptığımız işte önemli damızlıklarımızın yedekleri alınmalı. Masa hazır ve kullanılır pozisyona geldiğinde erkek arıları getiripdirek sperm toplanabilir.
Yanımda Dr.İsmail abini arılıktan getirdiğim toplanmış erkeklerin spermlerini aldım.
Arılıkta yetiştirdiğimiz saf erkekleri kafese alıyoruz, bu sistem çok iyi. Eskiden tek tek erkek topluyorduk, şimdi tahliye musluğunu açıp erkek arı kafesini yapıştırıyoruz, içeriden fırlayan erkek kafeste işi çok kısaltıyor.
Yeterli sayıya ulaşıldımı kefesi kapatıp tahliyeyide kapatmak gerekiyor erkek arı kaybolmaması gerekiyor.
Erkek arıların uçuşu bittiğinde tahliyeyi açtığınızda dışkılma için erkekler gidip geri dönüyorlar. Normal şartlarda bu katlı ruşetten erkek arılar dışarıya gitdemezler, alt kattın üstünde ana arı ızgarası var, altan çıkamazlar, gündüz üst kapagıda açmamak gerekiyor, açtıgınızda tüm erkekleri kaçırırsınız sabah erken akşam geç saatlerde beslemek için açılırsa sıkıntı olmaz. Yani sabah erken akşam çok geç saatlerde erkek arılar uçmazlar.
Gebze'den götürdüğüm erkek arılarla arılıktaki erkeklerin spermlerini aynı iğnede araya boşluk bırakarak topladım. Hem birbirine karıştırmadım, hemde iğneyi sök yeni iğne tak süreyi olumlu kullanmak adına bu benim ilk uygulamam, bana görede ilk ben yaptım::)))
Pazartesi planlanan iş bitmedi, vakit çok geç olmuştu gece yarısı eve döndük. Salı günü İlhami abide olmadığı için tek başıma kalan ana arılara uygulama yaptım. Tek başına sperm almak işi oldukça uzatıyor, bir kişi sperm alınırken erkekleri yandan verirse iş çok çabuklaşıyor. Tek başına seri olamıyorsun dikkatli çalışmaz iseniz cam iğne ucunu kısa sürede kurutup tıkatıyorsunuz.
Tabi bu işleri yapmadan önce arabayı dezenfekte ettirdim hijyen çok önemli::))
Bu iş labaraturvarda olur diye bir yerlerini yırtanlar, şimdi benimle yarış halinde her yerde bu iş olur demeye başladılar::))
Araba muayeneye girecekti, içini dışını bir yıkatayım dedim, yıkamacı soruyor abi niye fotoçektin diye, dedim sen anlamazsın::))
Hijyen önemli beya::))
2009 Yılında suni tohumlama çalışmalarımızda kullandığımız tüpün depoziti 400 lira idi. İçindeki gaz 10-15 lira tüpün depoziti felaketparalar tutuyordu, 3 sene kullandık bitmedi::))
Şimdi aynı tüpün sıfırı 160 liraya ve depozitli degil tüp sizin oluyor, bitir getir bir günde doldurup geri veriyorlar.
Bizim Trakyalı Şenol, bir tane suni tohumala aleti yapıp bitirdi, artık uygulamalara geçiyor, abi tüp işi sende dedi bende kendisine bir tüp aldıp hediye ettim.
Kargoya bu hali ile götürdüm abi bu tüp dolumu evet abi dolu tüp gitmez, yav bana hem göndeririz filan deyip ortada bırakamazsın, kargocuyla kapışıyoruz ve çamur yapıyorum tabiki::))
O zaman saralım dedi sar tabi böyle gidermi dedim::))
Tarttık 10 kilo geldi, bana oku dedi dedim 10 kilo yazıyor, yok o 8 kilodur, demekki 8 kiloyu geçince banada geçecek, dedim benim gözlerim zaten iyi görmez 8 diyorsan 8 dir::))
Tüpü Vize'ye uçurduk, Şenol'dan dolayısı ile kurtuldum::))
Dr.İsmail abi ara sıra telefon edip balları ne zaman alacagız deyip duruyordu veya hangi balı alacağım. Bir gün yemek saati yemege gitmeyip yazlığa gittim, kat dolmuş kalmıyordu, balları bir kısmını alıp, ruşete istifledim arılara örüpmüş ve ham çıta verdim, arı bloke olmaya başlamıştı, hemde sırlı bal blokesi.Sırlı bal.
En sağda gene karakovan balı var, arı çıta konmayınca baştan sona kadar dalak atmış::))
Nedir bu hobicilerden çektiğim....
Bahar balı, İsmail abi arıyı hiç besleme taratarı biri degildir, hatta arım balla beslensin diye bir sene kestane ballarını bile almayıp arısına kışın kestane balı yediren tanıdığım en cömert hobi arıcısıdır::((
Sadece bu çıta tam dolu degildi, muhtemelen geçenlerde bir çıta bal aldım diyordu alınan balın yerine konulan çıta olmalı.
Bu hafta içi 3 gün boyunca ilk yardım eğitimi vardı.
Yıllardır bu eğitimleri alıyoruz, kurum süreyi geçirince serfitikalarımız iptal edildi, az bir egitimle güncellenecek kimliğimiz, sıfırdan başlayarak oluşturuldu.
Bu karmaşada 3 gün süren degişik bir ortamdaydık, oldukça neşeli geçti.
Bazı bölümlerinde arazi olmama rağmen derslere devam edenlerden olduça iyiyim::))
4 Kişi yazılıdan 100 aldı birisi benim::)))
Çocuk gibi seviniyorsunuz ba::))









































