Arıcılık çalışmalarımda hangi ürünü yaptıysam hepsi daha sonra arıcılık malzemeleri üreten firmalar tarafından bir şekilde kopyalandı...
2007 Yılında ilk ana arı üretimi ve ana arı çiftleştirme kutusu çalışmalarımız.
Strafordan dört gözlü çiftleştirme kutularım.
İlk başlarda sorun çıkmadı kuraklık ve sıcaklıklar başladığında arıları içinde tutamamıştım. 2007 Yılında şimdiki bilgi birikimimizde yok buda göz ardı edilmemeli.
Eski kullanılmayan kovanlar dörde bölünüp bu sistemde ana arı çiftleştirme de kullanıla bilir.
İlk ana arı çiftleştirme kutularım...
Yıl 2007...
Ana arı üretimi için tasarladığım, dört yöne çalışan ana arı çiftleştirme kutum.
http://www.ben-gittim.blogspot.com.tr/2007/04/kutular-bitti-bende-bitmedim.html
http://www.ben-gittim.blogspot.com.tr/2007/04/eslestirme-kutumuzun-ustten-gorunusu.html#links
2007 yılındaki 4 tarafa çalışan köpük ana arı çiftleştirme kutularım.
http://www.ben-gittim.blogspot.com.tr/2007/05/ana-uretimine-son-hiz-devam-ediyorum.html
Kutuların çıtası bizi çok zorlamıştı, her tarafı ahşap çıtaya geçmeliydim.
İlk metro kovanlarım...
Yıl 2007...
http://ben-gittim.blogspot.com.tr/search?q=metro+kovan
Metro adını verdiğim kovanları tasarladım. Bu sistemde kutu gözlerine arı, yavru, bal verebiliyorsunuz.Kısacası koloni bölmek gibi...
Bu METRO ismini verdiğim tasarım, bir çok kişi değişik isimler altında kopyalanıp, kullanıldı, halada kullanılıyor.
Daha sonra köpüklerde başarılı olamadım ama elimde yüzlerce hazır minik ahşap çıtalarım kalmıştı. Bu çıtalara ahşap kutu düşündüm, bir noktada fazla sayıda göz olmalıydı....
Çıtaların tasarım ve montajı...
http://bengittim.blogspot.com.tr/2009/02/metro-kovan-ve-kutu-catalari.html
Kutuların bahara hazırlanması
http://bengittim.blogspot.com.tr/2009/01/iler-yolunda.html
http://bengittim.blogspot.com.tr/2009/01/allah-hepimize-akil-fikir-versin.html
Kutularla ilgili yayınlardan birisi daha...
http://bengittim.blogspot.com.tr/2009/05/ilk-turun-anaari-ciftlestirme-kutulari.html
Bu kutular ana arı üretiminde tuttu. Fakat kışlamada sorun yaşadık.
Sonradan üçlü kutuyu kışlayacak şeklide tasarladım.Bölmeler alındığında 13 tane yarım plastik çıta alıyordu.
Aynı ruşet 6 standart çıta çalışıyor.
Bir ruşet düşünün ana arı üretiminde kullan, 13 çıta plastikte çalışsın, birde 6 çıtalı ruşet kovan olsun...
Ana arı üretim kutularının çıtalarını, standart çıtanın yarısı olarak tasarlamıştım.
Bu üç bölmeli ruşet bölmeler alındığında, 6 standart çıta alıyor.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2012/02/ana-ari-kralice-ciftligi.html
üçlü ana arı kutularının imal aşamasından yaınlar alt ve üst linkte mevcut.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2012/03/aricilar-bahar-kapiya-dayandi-ha.html
Bu kutu ana arı ile kışlaya bilmekte. Bir firma bu modeli köpük olarak piyasaya sürdü.
Daha sonra bazı özel bölmeler için 6lı kare kutu yaptım, genelde suni tohumlamaya girecek bölmelerin biraz daha güçlü olması gerekiyordu. Bu altılı kutu ana arı yetiştirmek için en ideal kutulardan birisiydi, toplamda üç standart çıta arı alma kapasitesi var.
Bu kutu modelimizide bir firma piyasaya sürdü, yarım çıtalı ana arı üretim kutusu olarak....
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/01/aricilik-ocak-ayi-calismalarimiz.html
Genelde bu kutu suni tohumlamada güçlü bölme olsun diye tasarlanmıştı. 6 Yarım çıtalı, arı kapasitesi ise 3 standart çıta arı almakta.
Köpük kutuların kenya tipi metroları, bunları ilk düşündüm devreye soktum ufak tefek eksik yada fazlalıklar olabiliyor. Mantık hepsinde aynı, sonuçta bunlar destek kıtaları.
Bir parça size kutuyu yapmanızı saplıyor.
Bu tek parça kutunun modelini çıkartmanıza yarıyor. Bu şablonu oluşturduktan sonra istediğiniz büyüklükte kenya ve somalı destek kıtalarınız hazır:))
Bir şeyi düşünüp tasarlamak oldukça bilgi, yetenek ve zeka istemekte.
Bizim Fatih abi iki gün uğraştım şunu marangoza yaptıramadım dedi:))
Kendisine bir kucak kereste karşılığında yaptığımız modelden verdik tabiki...
Arı silkelediğimiz köpük kutu destekçilerinin il hali...
Birde kat yaptım, arıcılıkta mantık şu verilen şurup ile bloke olmamalı, ana arı belli bir daire içinde geziyor, daha önce 20 çıtalı metro kovanlar yaptım, ana arı hepsine gidemiyordu, ön ve arka çıtalar bloke oldular. Kat yapmaktaki amacımız daireyi üste doğru genişletmek.
Arılar çalışıyor.
Şu Kenya metrolarını 2 ay önceden yapsaydım, köpüklerde çok az kayıp yaşardım. Bir örnek vereyim kutuya bir çıta arı silkelediniz, ana arı doğdu çiftleşmeden dönemedi, kutu gitti, ikinciye bu kutuya meme verseniz de bir işe yaramıyor. Bu günlerde ana arıarın geri dönmemeleri fazlalaştı, arı kuşları geçiş yapıyor.
Geçtiğimiz hafta ana arı durumu nedir diye Enes'e sordum baba 70 tane toplanacak var dedi, 70 ana arıdan 21 tanesi alındı 50 kayıp var ve bu 50 kutu gümledi, şimdi ise buradan bir yavrulu çıta bile versek kutuyu kurtarırız. Arısıyla anasız kalmış kutuya bir çıta yavrulu ve arılı çıta ilaç gibi gelecek....
Bir başka metro kovan...
İkinci turda yaptığımız köpük destekçilerinde eksiklikleri giderdim.
Çıta aralıklarını ayıran pimler aynı köpükte olduğu gibi içeriye alındı.
Arıcılıkta model ve örnek alınmak olmak güzel...
2007 yılından bu tarihe kadar arşivi bir taradım....
Hey gidi günler, yaşlanmışım ba...