arıcılık ve sonbahar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
arıcılık ve sonbahar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9.10.2017

ARICILIK 2017 EKİM

 Elimizdeki fazlalık ana arıları bölmelerde kullanıyoruz birazda geç kalındı.
Kutular sezon bittiğinde genelde kendi ana arılarını yaparlar yani f2 olurlar. Yavru durumu incelenir bir kaç kutudan birisine birleştirilir. Diğer ana arılar imha ediliyor. Artan yavrulu çıtaları Enes Eminin son oluşturduğu köpük kutulara alıyoruz, bu kutuya şu an 10 yavrulu çıta verildi. Yavrular doğduğunda arıları ruşete silkeliyoruz böyle kışlayanlarda olacak. Bu ana arılar mevsim sonuna denk geldiği için büyük bölümü bahardaki ana arılar gibi olmazlar. Başkasına vermeye gelmez, her an yolda kalınabilir, içlerinden çok iyi performans gösterenler çıkabilir ama risk büyüktür.

Geçenlerde Enesden birisi ana arı istemiş, ana arı satışı bir biteli çok oldu. Ne yapayım diye sorunca başka kovandan yavrulu çıta ver diyor, ikinci soru geliyor bana yavrulu çıta verebilir misin neden diye sorduğunda tek kovanım vardı demiş :)
Bir kovanınız var ansız kalıyor, Enes ertesi gün kendisine ana arı vermiş.

Hala mesaj atanlar, acil karniol F1 ana arı lazım diyor arıcı :)
Bu mevsimde ana arı...


 Firmaya böyle kutu yapmasını söyledik aslında her ana arıcıya gerekli.
 Bölünen arılar ve ana arıları kutuda başka arılığa sevk ediyor.
 Bazı durumlarda yavrulu çıtaları katlı arıların üzerine diziyorum.
 Yavrular çıktığında petekleri alacağım.
 Durum oldukça karışık, yavru çıkan yere bal atanlar var.
 İçerisi arap saçına dönüyor ama yavruları ancak böyle sisteme kazandırıyoruz :)
 Bazı bölmeler yağmalanıyor, bu sene çok yağma var, her sene böyle olmuyordu...
 Çobanın bahçede yabani kiraz vardı bunu aşılayacaktın ne oldu deyince hemen aşıladım.
30 Eylül tarihinde yarma kiraz aşısı yaptık.
 Aşı konusunda yenilik, bu filizlerin yapraklarını kesip yarma aşı yapabiliyorsunuz.
 Toprak ve macun yerine bal mumu kullanıyorum.
 Yaprakları kesilmiş aşı kalemi.
 Yan yana iki yabani kirazı aşıladım küçük olan aşı tuttuktan sonra sökülüp başka yere alınacak.
 Yazın yarma kalem aşısı.
 bir kaç yıldır yaptığım denemelerde bu sistemde aşılar tuttu.

 Sonbahar soğukları incirleride vurdu.
iki sene önce çelikleme usulü köklendirdiğim incir fidanlarının bazıları tek tük meyve vermeye başladı.
 İlhami abimin bahçesine gizlice ektiği acı biberler acayip biber verdiler.
 Arapaşı çorbasına yarım çay kaşığı bu biberden koyduğunuzda sizden alevler çıkıyor :)
 Bu biberi memleketim Niğde Bor'da lokantada arap aşı içenlere veriyorlardı. Biraz istemiştim zorla verdiler, biberin içindeki tohumları ayırdım ve bu yıl ayriyeten tohuma bıraktığım biberler toplandım şu an kuruyorlar.
 Dikenli salatalıklar hala vermeye devam ediyor. Normal salatalık fideleri hastalanıyor ve açıkta verim alınamıyor.
 Dikenli salatalıklar daha sağlam olumsuz koşullara dayana biliyor.
 Fındıklar püskül verdiler, bunlarında ne yazı ne baharı belli.

 Av köpeklerimiz boy boy.
 Bazılarının ikinci karma aşısı bayrama denk gelmişti arada kaynadılar, bu hafta aşılarını yaptım.

Bizim bahçeye göre bu sene kış sert olacak, ayva yıkılıyor. Haberlere göre bu kış ılıman geçecekmiş :)

Nihayet bu hafta suni tohumlama masamı toparladım aleti çantaya mikroskopu kutusuna iğneleri temizleyip kutularına doldurdum.
 Bir türlü masayı toparlamak nasip olmamıştı. Arıları karıştırınca arılar birbirine giriyor, bende boşlukta bu işleri bu hafta bitirdim.
 Cam iğnelerimin kabı. Arabaların cam suyuna katılan sabun kabı, böyle minik kaplar bulamıyorum.
 Bana göre steril hale gelmiş iğne bu kaba konulur. Kullanacağım zaman serum ile yıkayıp birde aevden geçirdiğimde hemen kullanırım.
 Geçmişte farklı iğneler almıştım, 8.5 cm olan iğneyi şırıngaya taktığımda zorlanıyorum, şırınganın gidecek yeri yok ya iğneyi 1 cm kırıyorum, yada şırınga içine fazlalık alınıyor. 8.5 Cm olan iğnein ucu çok ince.
Şırıngamı 60 lık şırınga içinde saklıyorum. Sökülmüş halde, bazen kurulu kaldığında oksitlenip kilitlenebiliyor.

Hafta sonu avlaktayız, kurban etleri daha bitmemiş. Sucuklu yumurta...
 Ciğer kavurma ve yürek ve böbrekten saç tava...


 Aramızda yeni avcı adayları vardı...
 Paşa 8 aylık oldu, babi 4 aylık, henüz avla pek alakaları yok.
 Peşimizde dolaşıyorlar.
 Bölgemizdeki pürenler son demlerini yaşıyor...

Havalar soğusada ben her yıl olduğu gibi kalan işleri tamamlamak için pastırma sıcaklarını bekliyorum :)

29.08.2017

ARICILIK VE AĞUSTOS SONU KIŞ HAZIRLIKLARI BAŞLAR

 Arıcılık ve ana arı üretimlerinin son bahar olumsuzlukları. Arılar kışın yaklaştığını anlayıp kutudan firar edebiliyorlar. Kutuların ne kadar keyfini yerinde tutsakda arılar bu kutu bize dar diyor. Bir kutu terki ve minik oğul meşede. Bu arıyı kutuya almanın hiç mantığı yok zaten kutudan çıktı.
Yarım yavrulu çıtalarımdan bir tane alıp, bu arıyı ruşete koyuyoruz.
 Yavrulu çıtayı arılar sardı, doğacak arılarla nufus biraz daha katlanacak.
Eylül kapıdan bakmak üzere ve artık ana arı üretim çalışmaları iyice azaldı. Artık toparlanma zamanı. Pürenler tek tük açmaya başladılar.
Son bir kaç yıldır işlerden nefret ediyorum, çocuk gibi kaytarmak işleri asmak geçiyor içimden ama arıcı iseniz yapmanız gerekenler zamanında yapılmalı. Uzatmalarda oynarsanız sonunu iyi olmaz, maç bitmeden sonuca gidilmeli.
Şu an kutuların birleştirilmesi işlemlerine geçildi, elimizdeki fazlalık f1 leri bölmeler yaparak değerlendireceğiz. Bazıları iki üç kutuya birleşecek.
Enes bir kaç kovanda yeni gelen damızlıklardan ana arı üretmeye çalışıyor.
 Gebzedeki erkek üretiminde kullandığım kovanlardan biri ana arı kaybetmiş, kovan erkek dolu hemen pelitliye alıp, anasız 3 kovana parçaladık birde kendisi dört kovanda iyi erkek oldu. Bazen bu olumsuzluklar Rahmet olarak size döner, normalde iyi kovanlarımdan birisini kaybettim ama getirisi daha fazladır.
 Kutu birleştirmede yarım çıtalar acayip işe yaramakta, bir çıta yavru verdiğinizde kutuyla birlikte 10 gün sonra bir çıta arı oluyor.
 Ballı çıtaları saklamak zor, en dış taraflara ballı çıtalarıalıyorum, bazen ballı çıtayı ruşet içinde kenara diktiğimde olur, arılar bu çıtadaki balları yataklarına çekerler.
 Yarım çıtayaçalışan ruşetler bu günlerde bana kızıyorlardır ama söğerlermi   bilmem :))
Sürekli kapalı yavrularını yürütüyorum, yerine daha az yavru veya ballı kutu çıtası sokuyorum. Arılar yarımçıtalarıörmek için ölçüm yapıyorlar.
 Bu arada varroa mücadelesi başladı, fulimetril etken madde veriyorum.
Bu konudaki yayınladığım video alt linkte. Gogulda varroa mücadelesi Ali Türk diye arattığınızda bu video çıkar. Konuyu anlamayan soru sormasın gidip hazır ilaç alsın, sorulardan da nefret geldi.
https://www.youtube.com/watch?v=d9SEPe6Gmd4

Nikah sezonunu son gelen 03 sloven damızlıklar ile final yaptım. Elimde 3 doz geçen yıl denediğimiz slovenler vardı. Sonuçlar hem bende hemde verdiğim kişilerde iyi çıktı hatta şimdiden gelecek yıl için sloven damızlık isteyenler oldu.
 Bu yıl son çalışmamda mikroskop ile selfi yaptık :) KIzlar utandı ortalıkta yoklar.
 Stoklardaki 3 doz sperm kullanıldı. Bu işi temmuz ayında sonlandırmak lazım, seneye ömrümüz olursa öyle yapacağım...
İki bayram arası kıylan nikahlarda başarım düştü :)
Son 03 kızlar, tohumlanıp bölmelerine verildi, çok enterasan bir bilgi baharda tohumlama çalışmalarımda kutular ile başladım ruşetlere geçtim sonra tekrar kutuya döndüm, kutudaki başarı ruşette olmadı.

Son bahar geliyor arılara her şeyin yolunda olduğunu zannetsinler diye kek veriyoruz.
Bazıları erken değilmi falan filan ayakları yapıyor, size ne...


Yazın ortasında yeşil yapraklı kalemle yarma kalem aşısı yaptım oluyor...
Gebze de ektiğimiz ayçiçekleri oldu.

Bu arada av sezonu açıldı, üveyik için sevindikliye gittik, üveyik görmeden geri geldik. Yavru köpeklere bıldırcın gösterdik.
Köpekler sıcakta yanıyor...
Su bulduklarında içine yatıyorlar.
Paşa sudan çıkmıyor.
Bahçede kelekler kavun olmaya çalışıyor.
Dostum Mustafa Doğan bu yılki üründen tadımlık bal yollamış. Bereketli olsun, bol kazançlar...
Geçen yıl bir yerden acı biber aldık, acısı acayip yüksekti içindeki tohumları ayırdım, nisan ayından beri uğraşırım ilk biberleri döktüler ne kadar nazlı bibermiş...

Sonbahar habercisi incirler olmaya başladı.
Üç kova lavanda çeliklemmiştim, hepside tuttu. Yağışlar başlasın muhtelif yerlere dağıtacağım.
Kurak yerlerde yetişen bir bitki, uzun tıllar yaşıyor bir kök ektiğinizde orada öbek oluşuyor.
Bahçeki domateslerin tadı hiç bir yerde yok.
Yabani armutlarda olmaya başladı.
Yusuf Şimşak bal hasadından yürüttüğüm kestane balı yemeye hazır :)