arıcılık ve sonbahar. etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
arıcılık ve sonbahar. etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8.09.2008

6 EYLÜL CUMARTESİDEN KALMIŞLAR


Arıcılık kontrolleri.
Cumartesi yaptığım kovan kontrolleri kısa olsada ,gerekli bilgileri aldım.Verdiğim kekleri daha bitirmemişler.Kek verelide 15 gün oldu.Durumlar o kadar berbatki,10-15 dakikada yatan tüm kovanlar siz kovanları açmaya başladınızmı uyanıyor.Hangi kovanı açacaksanız sizin arkanızda açılan kovanlara hucum ediyorlar.Heralde bu hafta sonu bu olay azalır,çünkü açan pürenlere arı konmaya başlamış.Daha öncede açık püren vardı ama arı konmuyordu.
Ana arı yumurtası.
İnceledigim kovanlar katsız ve zayıf olup bu sene anaarısı yeni üretilenler.Bazı gözlere iki yumurta atılmış.Bir hafta önce tek çıtada yavru vardı.Şimdi en az iki çıtada yavru var. Kek etkisini göstermeye başlamış.
Ana arı, kraliçe.
Bir kaç kovanda anaarı memeleri vardı.Birisinde hem anaarı çıkmış hemde kovan yalancıya kaçmış.Bu sene bu iş çok geldi başıma.Sebebinide henüz çözemedim.Kovanda meme beklerken ya memeyi bozup yalancı oldu,yada anaarıyla yalancılar yumurta attı.Böyle hem yalancıya kaçan,hemde anaarısı yeni çıkan kovan şimdi kendisine geldi ve kovana anaarı hakim.Bu ne yapacak bilmiyorum.Piyasadada erkek hiç gözükmüyor.Gebze'deki kovanlarda erkek arı var. Resimde yalancı anaarının yaptıgı yumurtalar kapanmış,yeni çıkan ananarıda üzelerinde geziniyor.
Bu çıtayı Gebze'deki karniyoldan götürmüştüm çok az günlük yumurta vardı.Hiç çatlamış yumurta yoktu.Kovandada Trakya'da bakımında anasız ve doğal anaarı memeleri vardı.Onları bozup bu çıtayı vermiştim. Birde kapalı anaarımemesi taşımak içindeki anaarı adayının sonu oluyordu.Gebze'ya geldigimde bu kovana mudahale edilmişti.
Bu anaarıda Murat Çakır'a ait.Ona görede bu kovan uğursuz.Trakyada çıkan anaarısı eşleşemedi.Yeni anaarısı çıktı.Fırl fırıl ama eşleşebilecekmi bilmiyorum.Henüz bu kovan yalancıya kaçmadı.Gözleri anaarı yumurta atsın diye pırıl pırıl yapmışlar.
Arılarda yağma.
4-5 kovan açmama rağmen tamamen sessiz olan arılık birden ayağa kalktı.Bu yağmalanmış bir kovan.Gittiğimde daha önceden kapalı olmasına rağmen bu kovanın civarındada çok arı toplanmaya başladı.Durumlar bu sıra çok kırıtik ve çok dikkat etmek istiyor.Gene bir kovana anaarı memesi vermiştim onu bile açıp kontrol edemedim.Yanımda götürdüğüm suyla tüm kovanlara su püsküttüm.Yerleri kola kapağını delerekten yağmur yagıyormuş gibi ısladım bu işlemi iki tur yaptım.Arılar sakinlemesi 10-15 dakikayı buldu.Sonra arılıktan ayrılıp bir kaç yere uğrayarak Gebze'deki hacı abiye gittim.Bu sıralar yağmanın yanında birde başka bir risk var.Diğer arılıklarla ilgili herkesi ilgilendiren.Bir arılıkta bir hastalık varsa yağma yoluyla sizden veya başkasından bu hastalıklar bölgedeki tüm kovanlara yayılır.
İnşallah bu hafta sonuna arıları açan püren rahatlatır.Kovanları daha rahat açarım.Şimdilik durumlar hiç iyi degil.Tüm bölgede herkes pürenin açmasını bekliyor.



Cumartesi çekilmiş bir filim.Arıların kovanlarını açamadıktan sonrada,pazar günü arılara gitmedim.Bir senedir hiç gitmediğimiz balıga gittik.Sahurndan sonra bir kaç arkadaşla,Muallimköyde yapılan yeni iskeledeydik.Sanki deniz kurudu balık yok.Yunus balıkları cirit atıyordu.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

6.09.2008

6 EYLÜL 2008 PÜRENLERDE RE ENKARNASYON

Arıcılık ve püren, sonbaharda ilça gibi polen ve nektar kaynağırdır.
Bu gün arıları bir ziyaret ettim.Geçen haftaya oranla çalışmalar başlamış,yavru durumlarıda artmış.Birde geçen senenin eylül ayını karıştırdım eski günlükte bu pürenin açmasını en doruk noktası 20 eylül.Geçen sene bu zamanlar gene bu civarda büyük salaklık ederekten arıların ballarını süzmüştüm.Teminatımız ise açacak pürenlerdi.Geçen sene buralarda çok kuraklık olduğundan püren açmadı,birde dibimize 400 kovan arı inince,geçen sene ilk sahura kalkışımızı arı taşıyarak yapmıştık.Arıları ani bir oparasyonla yağmur alan Şile'nin Bıçkıdere köyüne kaldırmıştık.Arılar orada püren açmasına rağmen ,balları alındıkları için bir türlü düzelememişlerdi.O sene ve ondan önce hiç sonbahar beslemesi yapmamıştım.Bu sene 15 gündür arılarımın üstünde kek var.İşi öğrenmeye devam ediyoruz,öğrenmenin yaşı yok işte kurusu varmı bilmiyorum.

Geçen seneki görüntüleri merak eden eski siteden eylül ayını tıklarsa her haftanın gelişmelerini görebilirsiniz.Geçmişten ders almak iyi bir şey olsa gerek.Geçen sene eylülde oğullar aldık bal süzdük ve arıları şileye götürmüşüz,birde bir çok arıcıyla tanışıp çektikleri çileleri sizlere aktarmıştım.Hatta ilk defa ramazan bayramında bir arıcıyı ziyaret edip bayram şekeri almıştım çadırdan::))

http://ben-gittim.blogspot.com/2007_09_01_archive.html

Geçen hafta yağan yağmur bu haftaya etkisini göstermiş.Kavrulan pürenler yeniden hayata döndüler.Yalnız pürenlerin tam açmasına 15 gün filan var.
Arılar pürenleri ziyaret etmeye başlamışlar ve kovanlara polenle geliyorlardı.Arılıktan kovan görüntüleri bir sonraki haberde olacak.Gene fazla kontrol yapamadım hemen açılan kovanlara bindirme yapıyorlar.Ama bir haftaya kadar bu durum çok azalır dışarda işler yoluna girmeye başlamış.
Bu gün bir türlü pürende arı çekemedim çok seri ve ürkekler poz vermiyorlardı.yaklaşık 20 resimden eniyi iki tanesiydi onlarda bunlar.
Pürenlerin nasıl canlandıgı bu resimlerden daha iyi anlaşılır.Aşagıdan yukarıya doğru açacak ve şimdilik yemyeşil.Çoğu patlamayı bekliyor.İnşallah iyi olacaklar.
Püren belki 20 gündür açıp geçenler olduğu gibi daha açması belki bir ay sonra olanlar bile var.Böyle acayip güzel ve kademeli bir bitki.Son baharda arılrın polen ve kış yiyeceğini kendileri karşılıyor.Peşinden bal deposu kocayemiş açıyor. Tabu bu sırada arlarınız bir avuçsa hiç bir şey yapamaz bunuda belirtelim.Her dönemde güçlü arınız olmalı.Şu anki kek beslemesi daha tam 15 gün sonra açacak pürene arılar yetiştirmek için.Ve beslemeye ben 15 gün önce başlamama rağmen geç kaldığıma inanıyorum.
Minik resimlerde çektim.Açmış ve açacak olan tomurcuklar.Sabırla bende arılarımda bekliyor açın artık.
Pürenden bir filim var bir türlü atamadım.Yüklenirse buraya gelecek.

Arılıktaki gözlem ve incelemelerimi bitirerek Gebze'ye döndüm.Bu sene hacı abiye ürettiğimiz karniyol melezleri yavru kapattanlardan biri.7 Anaarıdan 4 tane sağlam kaldı,toplam 10 memeydi,3 tanesinide ben yok ettim::((10 memeden 10 anaarı çıkmıştı geri eşleşip gelen sayısı 4 işte.
Kış moduna aldığım en zayıf arım.Kapalı yavruları çıkmış biraz kendine gelmişye bu seferde anaarı üç çıtaya yavru basmış.Üstünde kek yanındada şurup olunca coşmuş.::))Trakyada eşleşmişti buda karniyol melezi.
İncelerken yumurta atıp duruyordu birde filimini çektim.

Yukardaki resimden kesilmiş bir paça.


Gebze'en bir filim.Yumurta ve larva çantasının arıları::))10 gün oldumu bilmiyorum bir çıta arısı zor vardı,kapalı yavruları çıkmış.Şimdide üç çıtayı dolaşıp yumurtaları basmış.Yumurta atarken nasıl işçiler etrafında dört dönüyorlar.Kışmodunda tüm çıtaları sarılmış durumda.60 kovan içinde sadece bu kovan sıkıştırılmış ve sarıldı


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/