Bahar geldiğinde arılarımızı kek veya şurupla teşvik ediyoruz zannediyorduk.Şimdiki bilgileri o zamana uyarladığımızda arıları zorla öldürüyormuşuz hemde besliyoruz derken.Ne kadar acı bir durum.Binbir güçlükle bahara çıkan arıyı zorlayıp ve ömrünü kısaltan bir besleme şekliyle.Ama suç bizde degil yıllardır arılara böyle kek böyle şurup verin diyenlerde.Ayrıca bu kişiler öyle basit kişiler degilki diplomalı prof olanlardı.
Bahar ayları geldiginde arılarımıza şurup ve kek verme kültürümüz vardır yıllardır.Bu şekilde beslemeye başladıktan bir hafta sonra kovanların musluklarında acayip arı ölüleri birikir.Arılar ölen kardeşlerini taşımaktan aciz kalırlar.Hatta ben arılıkta çalışırken kovan musluklarındaki arıları temizlerdim,aradan yarım saat geçmeden yukardaki resmdeki durum yeniden oluyordu."İnvert" olarak hazırlanmayan şurupta kekte arıyı yorup yaşladırıyor ve ömrünüde kısaltıyormuş.
Dahada iyi anlamak için şöyle bir örnek vereyim.Kış şartlarından kurtulmuş yaşlı bir adama,gençleri bile zorlayan iş vererek iylik yaptığımızı zannetmişiz yıllardır.Jeton geçte olsa inşallah herkeste düşer.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/
