bölme arılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bölme arılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22.11.2015

ARICILIK, KASIM AYIDA BİTİYOR...

Mayıs ayında açması gereken bir pamukleğen kasım ayında açmış, Allah sonunu hayır etsin...
 Saatler bir ileri bir geri alınıyor bunun ne faydası var ne zararı var hala anlamadım.
Anladığım artık mesai bitmeden akşam ezanı okunuyor ve arılığa sadece şurup vermeye gidiyorum.
Takıyorum kafa lambasını iki gün ara ile invert şurup veriyoruz.
İlhami abim sağ olsun bıraktığım şekeri invert şurup yapıp kovalara dolduruyor banada dağıtması kalıyor.
İlginç sorular geliyor niye şurubu kaynatıyorsun diyenler var, bu zamane gençleri hep hazırcı ve beni sinir ediyorlar.
Bir çok arıcıyım diyenler ne ırk arı kullandığımı sormakta, acayip ilginç sorular...
 Zayıf bölmelere şurup azar azar verilir ilk başta bir kayık yemliğe bir su bardağı...
İnvert şurup isterse yemlikte 10 gün dursun bozulmaz ve ekşime olmaz.
İki gün sonra tekrar şurup verirken şurubu alamayanlar belirlenir, şurubu alamayan arıda kesin sorun vardır...
Genelde şuruplar alınıyordu, 8-10 tane sorunlu ruşet tespit edildi, ve artık ne yapılacak ise hafta sonuna kalıyor hafta sonuda hava güzelse tabi...
Bölme olsun kovan olsun böyle ağarma varsa orada işler tıkırındadır, kovan veya bölmede hiç sorun yoktur...
Gece şurup dağıtırken bu görüntüler sizi acayip mutlu eder.
18 ekim ile 12 kasım arası yapılan 60 bölme bu
resimler ise 21 kasıma ait..
Yapmış olduğumuz son 60 bölmeden 8 tanesinde sorun var. Zayıf ve çıtayı  saracak kadar arısı olan 8 ruşet Pelitliye takviye yapılmaya götürüldü.
Bu kadar yavruda köpüklere yaslanan çıtada vardı.
Bayağı video aldım, resimlerden durumlar güzel duruyor ama video daha başka oluyor...
Bunların her biri bir başka ruşetin çıtaları..

 Stokları yaptırmaya devam ediyoruz. Görüntüler süper.
 Bir bölmede anaarı kaybı vardı, bu kadar güzel yavru atan ana arı yok. Kış günü oğul verecek :v
 Kayıp ana arının yaru düzeni süpedi ama yapacak bir şey yok.
 Memeleri temizleyip Darıca da bulunan hazır ana arılardan bir tanesini kafesleyip bu bölmeye verdim.
Uzun zamandır yapılan bölmelerin hepsini açıp kontrol yapamamıştım.
Bu hafta sıradan bir geçtim, bir bölmede kafese petek örmüşler.
Genelde bu resimde önemli resimlerden biridir, ana arı kabul edildiğinde kafese petek örülür, önemli bir detaydır bu.
 Arı gücüne göre yavru veya iş yapıyor.
Zayıf bir bölme, arı bu kadar alana basıyor ve duvar dibindeki strafora dayalı çıtadada bu kadar yavrusu vardı.
Bunlar Peklitliye alınıp anası kafesleyip yeniden arı takviyesi verdim.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Kontrolde yumurta yoktu ana arı vardı çıtayı dikkatli inceleyince bu ana arı yeni doğmuş olduğunu gördük.
 Ana arı doğan göz burada...
 18 Ekimde bölünen arıların durumları bir ayda böyle. 12 Kasımda bölünen arılar biraz daha kalabalık bölünüp birde ful ballı çıta verildi.
 Yavrular söküldüğünde 10 güne kadar nufus iyice üç çıtayı saracak konuma gelecekler.
Zayıf bir bölme, arı bu kadar alana basıyor ve duvar dibindeki strafora dayalı çıtada da bu kadar yavrusu vardı.
Bunlar Peklitliye alınıp anası kafesleyip yeniden arı takviyesi verdim.
 Darıcada işleri bitirip acilen sorunlu ruşetleri yükleyip Pelitliye geçtim.
 Anasız ruşetleri analı kutuların yanına, analı ruşetleride anasız kutuların yanına bıraktım.
  Anasız ruşetleri analı kutuların yanına, analı ruşetleride anasız kutuların yanına bıraktım.
Bu yıl herhalde kış gelmeyecekler.Bir türlü bu yıl erkek arı bitmedi...
 Şarj edilen ruşetler...
Kutularda ruşetlerde şaşırdı durup dururken bize ne oldu biz nerdeyiz diyorlardı.
  Şarj edilen ruşetler...
Kutularda ruşetlerde şaşırdı durup dururken bize ne oldu biz nerdeyiz diyorlardı.
 Hazır ana arılarda artık sona yaklaştık. Baharda eğede bazı planlarımız var.
Bazı ana arıları askere yolluyorum, baharda erken erkek üretip, 2016 yılı ilk posta damızlık arıları nisan içinde hazır etme çabalarım var.
Kasım ayında doğan ana arı geçen hafta çiftlemiş bu hafta yumurta vardı. Kutuda biraz çalışsın ve terk filan etmesin diye iki kanadını birden kestim.
Çok yoğun bir cumartesi oldu ertesi gün fırtına uyarısı vardı tüm işleri bitirmeliydim.
Pazar günü ise dağlardayız...

Biladerler avcı olunca bende eski avcıyım hemen onlara uyum sağlıyorum.
Drahtar av köpeği Vilma...
Yavruları var acayip kıskanıyor.
Bir başka bilader buna iş koydu...
Bu köpekler 5-6 aylıkken ferma veriyor ve her türlü ava gidiyor. Tavşan keklik bıldırcın çulluk, domuz hepsine çalışır.
Buda aynı babası Barni....
Buda anasına benziyor.
Yavru drahthaar lar...
Barni ve Dost akşama kadar it gibi dolaştılar icraat yok acayip lodos vardı.
Emmi oğlu Ali Türk.
Akşama haşat olmuş bir vaziyette eve döndük, süper efor sarf ediyorsunuz.
Av bahane...
Koca yemişlerde çiçekler hala devam ediyor...
Bu hafta ilginç bir çiçek gördüm dere yataklarında, bir sürü çiçekler açmıştı.
Uzaktan zumladım, yanına gidemedim.
İki aydır bir ağaçtan incir yiyoruz, artık son incirler...
Bu ağaçtan çelikler aldım, asıl çelikleme baharda yapılıyor ama baharda belki gelemem diye sonbahar çeliklemesi yaptım.

Közde çay kestane ile süper bir yemek ve pazar sonu oldu.

24.10.2015

ARICILIK, PASTIRMA YAZI BEKLİYORDUK DONUYORUZ...

 Arıcılık işleri hesap kitap ve yetenek ister.
Ben arıcılık danışmanı değilim diye defalarca yazıp çizmeme rağmen bana arıcılıkla ilgili bir sürü soru sorulur ve genelde cevap vermem.Yada sorulanları bilmem diye cevap vermeye başladım.
Karşınızdaki kim, arıcılık bilgisi nedir, yetenekli birisimi, kazma birisimi bilmiyorsun adama ne cevap verirsen ver, ters tepebilir.
Bu sorulardan biriside sizin arılar bizim burada olumu diyenler, bu soruya da, benim arılarım sizin orada olmaz cevabı veriyorum zaten arıcı ise bu soruyu sormaması lazım. Nasılsa yetiştiremiyoruz aman benim arılarımdan al demem başkaları gibi allayıp pullamaya gerek yok.
Fazla uzatmadan haftalık paylaşıma girelim.

18 Ekimde arı böldüm ve hala böleceğim arılar var.
Böldüğüm arılar bir çıta bölündü, bir çıta arıda ana arı kutusundan verildi, ortalama bölmeler 2 çıta arı ve bir çıta ful yavru diyebiliriz.

Bölünen arılar bir gün kalapı kaldılar, bazıları kaçak yaptı onların muslukları açıldı.Bir gün sonra yanlarına koyduğumuz kutulardaki arılarla ana arılar kafese alınarak birleştirildi.

Bölünen arılar birleştirildikten gene bir gün sonra keklenip şuruplandı.

Böyle zayıf arılara fazla şurup verilmez arının yarısı şuruplukta kırılır.
Genelde bir su bardağı civarı şurup verildi ve ertesi gün genel bir kontrol yapıldı genelde tüm arılar şurubu bitiremedi çünkü havalar birde soğudu.

24 Ekim günü hava 13 derece ve ben tüm bölmelerin kapaklarını kaldırıp şuruplara baktım, 3 ruşette şurup tamamen alınmamış onlara işaret koyup geçtim.

Birazda kaşıntım tuttu, bu havada bölmelerin çıtalarını maskesiz çıkartıp resim filan aldım sol göz kapağından birisi iğneyi yapıştırdı :)

Biz yıllardır yaptıklarımızı paylaşırız ve kimseye sizde böyle yapın demiyoruz. Arıcılıktan anlayan ve kendi kararlarını verebilenler yaptıklarımızdan kendilerine hisse çıkartırlar.

Bizim bölgemizde genelde aralık ayı sonuna kadar yavru işi devam eder. Bu bölmeler darıcaya alınacak orada yavru kesilmez diyebilirim.

Kendilerine hisse çıkartacaklar bunları dikkate almalılar.

Bizlere facede, maillerde sitem edenleri anlamakta güçlük çekiyorum. Sitemleri kaldıramıyorum ve en iyisi, sil, engelle gitsin kararı verip rahatlıyorum. Listenizde binlerce kişi var, ben bunları tanımam, tanımadığın kişi ile ne kadar konuşulur yazışılır bunu kimse düşünmüyor, biz dert babası değiliz. Danışman değiliz, Güzin abla hiç değiliz.
Biberonla arı beslemek, olumu derseniz olur.
Bu gün hiç şurup alamayanlar olur ise biberonla beslemeyi düşünmüştüm, gerek kalmadı.
Üç bölme azdaha sıcak olsaydı kalan şurubu alırdı.
Zaten şurup alamayan üç ruşete arı takviyesi yaptım anasız kutuların çıtalarını bölme ruşetin içine bırakıyorum arılar kendisi gidip birleşiyor birde ballı çıtaların balını çıtalara çekiyorlar.

Çok zayıf arılara şurup verdiğinizde şuruplukta boğulurlar. Böyle zayıflara pek şişe kapağını üçlük çiviyi kızdırıp, 5-6 yerinden delmek lazım. Şurubu buradan püskürterek gözlere dolduruyorum hiç arı ölmeden besleme yaparım.
Ruşetleri içten izole yapmıştım, boyadığım yerlerde sorun yok, arka tarafa boyalı parça kalmamıştı bir kaçına boyasız köpük koydum işi gücü yok gibi gidip onunla uğraşmışlar.

 Bu resim paylaşımın başındaki kapak resminin uzaktan çekilmişi. Bölmelerde analar kabul edilmiş, yumurtalar atılmış, petek örmeler filan başlamış...
 Bu bölmede arı petek kabartıyordu :)
,
 Bölmelere yavrusuz ana arı ballı çıtaları yan tarafa bırakıyorum. Arılarda buradan balları çıtalarına çekiyorlar.
 Bu bölme oldukça iyiydi. Ana arı kutularından gelen petekler bir kaç güne kadar tamamen birleştirilir...

 Şurubu almışlar sıra keki bitirmede.
Çok güzel birbölme daha yemlik tertemiz, bu işlerin tıkırında olduğunun göstergesi.
 Kraliçeler ile de karşılaştık...
 Peteklerin köprüleri atılmış, durmak yok çalışmaya devam.
Bu arıların bahara nasıl çıktıkları ve kaç fire olduğunu ayriyeten paylaşacağım.
 Hava soğuk ve yağmurda olsa gördüklerim beni mutlu etti.
Bu ruşetler bir hafta kadar burada kalacaklar, ana arıyı yeni kabul etmiş arı strese sokulup taşınmaz.
Haftaya inşallah bu bölmeler, Darıcada olacaklar. İlhami abim bunları şefkatle bahara kadar besleyecek.
 Havalar soğuyunca yapılacak bölmeler ertelendi dolayısı ile son turda üretiğim ana arılar yavru kapadı bu gidişle onlar yavru sökecekler bir taraftan gelişmeleri devam ediyor.
 Strese girmemeleri için b gün 50 kutuya 15 kilo kek verdim.
Son posta ana arılardan biraz ümitsizdim amaq çok güzel yavru kapadılar ve zaten ana arıları kendime kullanıyorum.
Manosun antreman yaptığı kutuyu anasız olarak aklımda tutuyorum. Anası var ama nasılsa ölecek, ana arı en az yarım saat narkozda kaldı. Sürekli pozisyonu hazır olduğunda iğnesini ve kancasını çıkartıp Manosa yeniden başlattırdım.
En son sperm verildi, cımbızı bırakmasını anlatırken eli cımbıza çarptı ve ana arının iğnesini kopardı. İşin garip tarafı bu ana arı bir türlü ölmedi.
Şimdide yumurtaya başladı öldürecektim kıyamadım, birde yavru kapasın bakalım ne olacak.
 Arı uçuşu olmamasına rağmen kek işini hallettim. 50 Ana arı kutusuna 15 kilo kek verdim.
 Strese girmeden gelişmeye devam etsinler bunların her biri inşallah bahara birer ruşet arı olarak çıkacaklar...
 Kekleri verdikten sonra bir kutuları turladım keklere gelmeye başlamışlar...
 Bizim Trakyalı Şenol ağa ruşetlerin altını süngerle kapa daha iyi olur deyip duruyordu. Bende bir kaç ruşetin altına karton zımbaladım bakalım sonuçları bir görelim. El elden, akıl akıldan üstünmüş...
 Köpük ruşetlerde en dış çıtada kesinlikle yavru oluyor, köpük sıcak olunca kapak çıtasıyavru olmaktan kurtulamıyor.
Soğuk ve yağmura rağmen iyi iş çıkardım. Tam iş bitti derken yağmur bir şiddetlendi, soluğu bizim atölyede aldım.
Marangoz vardı eline bir kat verdim bundan 100 tane lazım yap bize birhesap, kaç metreküp ağaç lazım dedim.
1.2 Metreküp kovanlık ağaç gider dedi.
Birde yer söyledi, oraya git piyasadan ucuz ve istediğin ebatta silip birde kalınlıktan geçirip siparişini verirler dedi. Bu kış çok işim var, çok....
Balkondaki hünnapları topladım, olgunlaşanlar dökülmeye başlamış. Dökülenlere ise uzanamıyoruz :(
 Biladerler avcı bende yiyiciyim :))
Biladerlerimin farklı av köpekleri var. Drahthaar av köpekleri her avı yapabilen tek av köpeği...
Kuşa tavşana domuza tüm avlara tek köpek drahthar...
Görüntüsü psikopat gibi, aynı zamanda sahibini canı pahasına koruyan bekçilikte yapabiliyor.
Av ve avcılıktan anlayanlar fişeğin önemini bilir.
Eskiden tüm fişeklerimi kendim dolduruyordum. Sonradan hazır fişekler çıktı her biri farklı ve dedikleri ölçüler içinden çıkmıyor.
Kardeşlerimden birisi av fişeklerini kendi dolduruyor.
Kışlık kıvırcık işinide çözdüm. Komşularıma %50 ile fide temini yapıyorum, hiç uğraşmaya gerek yok, onlar ekip dikiyor, yetişenlerin yarısı bana ait :))