bahar bakımı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bahar bakımı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18.03.2012

ARICILAR BAHAR KAPIYA DAYANDI HA::))

Bu hafta sonu arı karıştırmaktan yorulduk, hatta haşat oldu diyebilirim. İlk defa havalar 15 derece üstüne çıktı, kolonileri detaylı inceleyip not alma fırsatı yakaladım. Bazı kovanların 2-3-4-5 çıta yavru vardı. Hacıya kızıyordum

şu resmi doğru dürüst çek diye, oğlanda bizim kafayı uçurmuş.

Bazı kovanların kat atılma zamanı geliyor, fakat ben erkek arı bulur isem hemen bölmeler yapacağım.


Bazı kolonilerde yavru alanına yakın bozuk çıta var, bozuk gözlerde ne kadar faydalı imiş, doğmuş erkekleri görünce acayip sevindim, bazıları sapık mısın filan der diye de düşünmeden edemiyorum.


Cumartesi orman dönüşü, en zor işlerden birisini bitirdik. Bu kanalı açmak çok zaman alıyor, tek bıçakla açarsanız kanal civarı parçalanır, ilk defa üç bıçak takıp 9 kanal açtık. Başka türlü olur ise bir kaç kez ayar değiştirmeniz gerekir ve iş çok uzar. Birde bu işe giriştiniz mi aynı ayarda bitmesi gerekiyor. Yaklaşık ilk tur için yapılacak ruşletlerin kanal sayısı 600::((

Oturup saysanız bile bıkarsınız.


Daha önce 2 bıçak takıp yalpa veriyorduk yatar acayip ses yapıyordu. Şimdi ise birinci devirde sessiz bir şekilde bu işi bitirdik.


Hala ne yaptığımızı anlamayanlar var, taa Girit'ten Manos ölçü istiyor, hayret.


Bu tür işlerde önce siz kendiniz bir çıta yapacaksınız yada yaptıracaksınız. Çıta ortaya çıktıktan sonra gerisi kolay, çıtaya kutu yapılacak.


Bu hafta yaklaşık 150 tane ilk tur ruşet montaja geçiliyor. Erkekleri görür görmez

acayip bölmeler yapacağım. Bir çıta kapalı yavrulu arı, sağına soluna kabarmış petek, tak bir ana arı memesi, acayip koloni arayan var. Bu sene çok bal olacak bir çok kişi arısız kaldı.


Bu arada kıştan çıkan çiftleştirme kutularının beslemesi yapıldı. Bu hafta çok güzel olacak, buradaki her bir ana arı bir koloni demektir, zaten bu gün dört bölme yapıp ana arılarını kafesle verdim.


Yıllardır invert şurup kullanıyoruz, kutuları bile zehirleyip öldüremiyorum.


Bazılarının kovanında bile hala iki çıta kapalı yavru yok, çok şükür bizimkiler kar kış demeyip yollarına devam ediyorlar. Ana arı kutuları kışlatmak isteyenler, ana arı kutularını mutlaka arılıktan çıkartıp, arı kovanları olmayan bir yer bulmalılar. Arılıkta kışlatırsanız diger kovanların tacizleri kutuları etkiliyor, sonrasında bir sürü olumsuzluk sayabilirim, sonucu kutu kaybında bitiyor.


Bu gün en çok sevindiğim olaylardan birisi, 5 çıta yavrulu bir kolonide önlü arkalı erkek çıtasına yumurta atılmasıydı. Özel işlerde kullanılacak erkek üretimindeki damızlıklarımdan birisi, bundan sonra erkek attıkça, elinden alıp yeni boş çıta gireceğim ve elimizden geldiği kadar, beslemeyi artıracağım.


Çoktan beri hacıyı göremeyenler meraklanmış olacak ki bazı abilerimiz yav hacının mübarek yüzünü bir görelim dediler. Bu arı kışa bir çıtayla girip, bir çıtayla çıktı. Toplam 3 çıtası vardı ortadaki çıta yavru. Şurupluk bile bu gün konuldu, şurup şimdiye kadar poşetle verildi. Böyle zayıf bir koloniye soğuk havalarda kayık yemlikle şurup verin, arı bir iki tur sonrası yemlikte öelenler sayesinde biter. O kadar zayıf arı bu karda kışta nasıl polen depolamış hayret etmemek imkansız.


Alın mübarek bir yüz görün, yüz görümlüğünü isterse şaşmayın.



Günün bombası ise bizim yetiştirmeye çalıştığımız yeni arıcıyı arıların hedef seçip iki kaş arasından sokmasıydı.



Bu arılar benim pişirmeye çalıştığım aşa, soğuk su katıyorlar.

Arı sokması, gülsen olmaz, gülmesen olmaz. Birde bu işlere hatun dahil oldu, ben oğlumu sana böylemi teslim ettimdi. Bizi sokuyor bakan çeken yok::((

O kadar dedim maske giy diye beni dinlemedi.



İki gün içinde yaklaşık 70 den fazla arı taradık, ikimizde maske kullanmadık. Oğlum iki iğne ben bir iğne yiyip, haftayı kapattık::))