ballı polenli çıta etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ballı polenli çıta etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

3.08.2008

ARICILIK İŞLERİ YOGUN OLDUGUNDA YATSANIZDA DİNLENME YOK::))

Doktor kaptırmış geliyor,sanki banamı çarpcak,kesin firen yapar.
Önümüzdeki perşembe,7 ağustos 2008 akşamımı gecesimi her neyse.Zaybir Selahattin Güney abiye konuk gidiyoruz doktorla.Bu doktorda iş oldumu yok magazini duyunca giderken beni unutma diyor,belaya kaldık.Daha önceden davet edilmiştik tam işlerin ortasıydı dedik daha sonra ama kışa olsaydı daha iyi olacakmış.Sıkışıklık bitmiyorki.Konum eğitimmiş,ayrıca doktorda ilkyardım ve apiterapiyi işleyecek.İnşallah hayırlısıyla gidip geliriz.Ayrıcada faydalı oluruz diye umuyorum.

Hala bal sagımının yorgunlugu geçmedi.Dinlenmek için yat yat adam manyaklaşıyor,bırak dinlenmeyi.Bu gün öğleye kadar yattım,aslında erken kalkabilseydim Yalovadaki hacı amcamı ziyaret edecektim olmadı.Öğlen kalkarsan nereye gideceksinki.Sonra yeni hacı aradı diyorki memeler kapandı bunları ne yapacaz dedim geliyorum.Alman karnilf1 baktım son sürat havalandırma yapıyor.İçini iyice bir inceledim.

Bu en son yedinci çıta ve yavrulu,polenli ve ballı çıtası bu.

Tek tek baktım kovanda toplam 8 çıta var 7 çıtada yavru,kışa heralde kat atacaz bu kovana.

Alamanyadan gelince heralde burada bahar var zanneti::))

Arının hızlı gelişmesi bu demekki.Aşagıdaki çıtalara bakarsanız bu arı iki çıtaya kabul ettirilmiş ve tarlacılarıda yoktu.Daha iki ay olmadı 7 çıtada yavru ve son çıtayıda kabartıyor.Şu ana kadar dört çıtayı kabartıp yavru bastı ve yavruları kaçıncıya çıkıyor bilmiyorum.İçinde belki tek tük şileden gelen kapalı yavrulardan kalmış olabilir.Yüzde doksan kendi arısına kavuştu.
Genelde en dışlarda kabarmamış çıtalar vardı.En üstteki kabarmamış çıtayı kabartıp yumurtayı basmış.Bende o çıtayı yukardan dördüncü çıta olarak ortaya daldım.Zamanında arılar çok zayıftı ve aralara mecbur çıtalar dalınca peteklerin balları dengesiz şişti.Bende sır bıçagıyla kesip şurupluğa koyuyorum.

En son çıtalar düzenlendi,şurubunuda doldurdum,petek kabartmaya devam etsin bakalım.Bu arada hacı abiye yapmış olduğumuz larva tarnferleri onda on tuttu.Ayrcada memeler kapanmış.Hacı abinin 4-5 kovanı vardı gebzede zayıfları götürmemiştim Trakyaya.Onlardan bir çıta fful yavrulu, bir çıtada üzerine arı silkeleyip böldük.İkişer çılar olarak,bir kaç gün sonra memeleri dagıtmak lazım.

Buda hacı abinin arısının yavrusu.Arılar şahane yavruya yatmışlar.Her bölmede böyle bir çıta ve ayrıcada arı silkeledimki,kovana dönenler olsa bile kalanlar yavruyu sarsınlar diye.

İlk defa gördüğüm sarıca arı benzeri.Kovanların içine filan dalıp artislik falanda yapıyordu ama resimini çekecem diye öldürmeye ugraşmadım.

Başka bir ırkımı,bunlardamı melezleşip degişiyor bilmiyorum.Ama daha önce hiç görmedim bu yeni sarıcayı.

Ye bakalım damlayan balı,elbet birgün hesaplaşırız::)))Afiyet miyim olsun.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/