beyaz püren etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
beyaz püren etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14.03.2019

ARICILIK, MART 2019

 2019 Mart ayınada girdik.Kışlayan damızlıkların teslimi bir kaç tanesi hariç bitti sayılır. Bu konuda acayip sitem alıyorum. Damızlık bitti dediğimde biz şimdi nereden damızlık alacağız erken yurt içi ve yurt dışından damızlık bulamıyoruz benden referans istiyorlar kimden damızlık alalım diye soruyorlar yurt içinde kimseyi referans veremiyorum.
Adam suni tohumlamalı damızlık reklamı yapıyor, resime bakıyorum resim benim. Üçkağıtçılıkta sınır yok.
Biz yıllardır ne yaptıysak bir çok kanaldan yaptıklarımızı paylaşmışız yapılanlar ortada ve ben çalışan biri olarak yapabildiğimin en iyisini yapmaya çalışıyorum ülkenin bütününe yetişmek mümkün değil.

Bu yıl ağırlığı damızlığa vermeyi aldığım siparişleri teslim ettikten sonra F1 üretimini sonlandırmayı düşünüyorum. Bala gidiyorsun bal işinide aradan çıkartmak lazım. Gönül çok şeyler istiyor olmuyor...
2008 Yılından beri karniolla çalışıyorum, 2011 yılından beri suni tohumlama yapıyorum, tohumlamada ilk yıllar sorunlar yaşadık ama oturması yıllar alıyor. Bendeki damızlık hatların yelpazesi kimsede yok.
9 Mart cumartesi günü bazı damızlıkları kontrol ettim, erkek yumurtası atmışlar. Hatta üstteki damızlığın yumurta atma videosunu paylaştım.
 Bu damızlıkta geçen sene gelen lisanslı damızlık ve erkek yumurtaları döşemiş geçtiğimiz yıl kabulden sonra erkek attırdım ama işçiler yumurtaları sürekli taşıdılar.
Bu damızlığı iki çıtada çalıştırıyorum. İki çıtaya işçi yumurtası atabilir, iki çıtada erkek gözlü petek girmişim ne kadar az işçi yumurtası atarsa bizim için o kadar iyi.

Bu ana arı 2016 yılında tohumlanmış, 2016 ve 2017 yılında testlere tabi tutulmuş, 2018 yılında bize geldi. Geçtiğimiz yıl damızlıkların büyük kısmı bundan üretildi. Bazı kişiler ana arının rengine takılıyor, yapmış olduğum incelemelerde buna lisanslılarda dahil na arı renkleri açık renk, sonradan kızıllaşıyor siyah kızıl arası. Bazı damızlıklara bakıyorum simsiyah kendi aralarında bunlara nasıl bir açıklama yapıyorlar bilmiyorum. Slovenyada karniol arısından başka arı kullanmak yasak ve ana arıların hepsi açık renk...
Almanyadan gelen karniollar siyah...
Damızlık kovanı 5 çıta var, sadece ikisi işçi gözlü diğerleri erkek gözlü, ana arıyı yıpratmamak için kendimce çözüm buldum.
Hafta sonu Bilal benim arılara bakalım dedi, sıradan bakım yaptık, üç anasız kovan çıktı, birisinde ana arı var arı kalmamış, üç kovanda 10-15 güne kadar kat ister durumdaydı.

 Bir kaç kovanın balı azdı, onlara elimizdeki fazla balları verdik. Zayıf arılar bazen balı sökemezler balın sırlarını açmak lazım.
Balın sırı sır tarağıyla açılabilir, el demiri ilede çiziler attığım olur.
Arı bakımından sonra kabağı kaptık :)
 3 Mart Pazar günü av sezonunu bir daha kapadık, bu sefer domuz avına gittik.
Deli yılgınlar açmaya başlamıştı.

 Beyaz pürene Gebze yöresinde deli yılgın diyorlar.

 3 Martta açık kocayemiler vardı.

 Beklediğimiz bölgede bir arılık denk geldi kapak açık gibiydi arı yokmu diye açtım bayağı kuvvetli bir arı varmış. Bizi izleyen birisi demekki peçete ile ilaç vermiş.
 Tüm kovanlarım musluklar açık hiç daraltılma yoktu.
Zayıf arı varsa, girişler açık olduğunda yağma olur.
 Bu sene suni tohumlamada daha iyi çalışmak için bir mini buzdolabı aldım. Araç ve karavan için olanlar acayip pahalı 3-4 bin lira civarında. Bizim yeğenden 550 liraya sıfır dolap aldım. Piyasa değeri 700 ile 900 lira arasında.
Dijital termostat alıp 17 derecede çalıştıracağız. 17 Derecede arı spermi 45 gün saklanıyor. Belki sezon içinde iki üç ay kullanılacak ama işi çok kolaylaştıracak.
 Yurt dışında damızlık erkekleri böyle aparatlar ile uçurup dışkılatıyorlar.
 Bende bir kaç tane katı bozdum ve yatarda kestim, keserken vida çivi saç pervaz hepsine elledim testere bana iyi sektirmiştir...
 Ben normalde damızlık kovana hapsettiğim erkekleri akşam üzeri kovanın arkasındaki tahliyeden serbest bırakırım. Erkek arıların uçmadığı geç vakitte tahliye açılır, erkekler oğul gibi ses yapar 5-10 dakika içinde tur atan geri döner bu esnadada dışkılama işi görülür.
 Bu aparat işe yararsa üst üste istediğim kadar yükseltirim. Bazıları ana arı çiftleştirmede mi kullanacaksın diye tutturdu böyle bir teknik olsaydı suni tohumlamaya gerek kalmazdı.

Arıcılar içinde normalden fazla aşırı uçuk olanlar oluyor. Adama diyorumki böyle bir yöntem yok yok olur diyenler var. Ana arı sınırlı küçük alanlarda uçarak çiftleşemiyor, mutlaka açık alanlarda olmalı. Suni tohumlama ile alakalı yayınları incelerken bazı deneyciler büyük çadırlar kullanmış gene başarılı olamamışlar. Hiç bir araştırma yapmadam deney yapmadan oturduğun yerden ahkam kesmemek lazım. Ben bu yaptığım aparatı bu yıl deneyeceğim yıllar öncesi böyle kafesleri yabancı yayınlarda gördüm.
Uzun süre kapalı kalan erkek arılar tamamen ölebiliyor. Bu aparata sürekli çıkış verirsem isteyen çıkıp dışkısını yapıp geri döner. Erkek arıların bir başka özelliği ise kovan ortamından yarım saat uzak kalsınlar ölüyorlar, kendi kendilerine yaşayamıyorlar.

19.02.2019

ARICILIK ŞUBAT ORTASI, ARILARIN DURUMLARI VE DOĞA UYANIYOR...

 Kışlamış damızlıklarım,10 Gün öncesi bitti. Artık elimde kıştan çıkmış satılık damızlık kalmadı. Belli bir sayıya ulaştığımda bu yıl üreteceğim mayıs teslimi damızlık siparişide sonlanacak inşallah. Bir posta sonrası haziran içi teslime geçilecek.
 Bu resimler şubat 19 da çekildi, kışlayan damızlıklar bir tur yavruyu sökmek üzere bazısı tam sökmüş bazıları da yarı yapmış.
 Stokları güzel.
 Bazıları yemlik altını şişirmiş bıçakla düzledim.

 Artık damızlıklar bahara çıktı, bundan sonrası kolay.
 İlk defa bu kutularda kışlatma yaptım bir damızlık kaybı yaşadım, onuda zamanında görseydim kurtarırdım, çok geç fark ettim.
Arıcılık bazen sinekten yağ çıkartmaktır. Çözümler çareler üretmektir. Gerektiğinde bir avuç arıyı kurtarmasını bilmek demektir, bunun içinde bilgi birikim emek ve takip gerekiyor. Yasmin damızlığım vardı direkten döndü, el kadar çıtayı zor sarıyor.
Yasmin damızlığın yavru durumu iyi idi, balı var askeri var birden çökmüş bir baktım hareket çok zayıf, hemen ruşeti açtım yavruyu saramaz durumda. Hemen ana arı kutusundan ballı çıta ve kapalı yavrulu çıta aldım ruşetteki arıları kutuya silkeledim bazı arıları tek tek elimle kutuya attım bir arı bile çok işe yarar, bir olmadan iki, iki olmadan üç olmuyor. Kurtardığım damızlığın videosunu yayınlayacağım o zaman bu yazdıklarım daha iyi anlaşılacaktır. Kovanlardaki düşüşleri hiç bir zaman tam olarak çözemedim. Bir yerde zehirleniyor mu? bir yeri yağmalarken kırılıyor mu? soğuk havada ben bu yavruya bakamayacağım diye yavruyu söküp atmaya gidip kendisini telefmi ediyor, içeride yavru var suya gidip suda mı kalıyor soğuklarda, bunlar hep olabilecek şeyler.
Muğla tarafında 40 yılın en sert kışı diyorlar, inşallah bahar iyi olacak.
 Sadri abimi aradım. Abi elimde tek şırınga var çalışma esnasında başına bir iş gelirse ortada kalırım, sperm toplarkende çift şırınga olur ise iğne hazırlayana kadar ara vermeden sperm toplamaya devam ediliyor. Sadri abim hem yedek şırınga hemde yedek cam iğne gönderdi.
 Suni tohumlama aleti ile alakalı bazen bana sorular soruluyor ben alet satıcısı değilim üreten ve satan Sadri Demircioğlu abimizdir. Telefonu 05322351407
Ülkemizde 4-5 bin liraya suni tohumlama aleti millete pahalı geliyor. Bir yerlerden parça parça alıp biraz ucuza temin ettiğiniz aletin başına bir iş geldiğinde veya yedek parça sorunu çıktığında ne yapacaksınız. Sadri abi bir sorun yaşadığınızda hemen sorunu giderecektir.

Geçenlerde alet fiyatları inceleniyordu. Şu aletin fiyatına bir bak diye link geldi. 4400 dolardı fiyat.
Sizde inceleyebilirsiniz :)
Alt linkteki suni tohumlama cihazı 23.320.TL.
https://apisengineering.com/equipment/queen-station/?fbclid=IwAR1cmMQU-ugPUYqP5mubzqjs4an6ktLPLdzj9FLdm94RDbfXF44E9hEBzmg
 Sonuçta tohumlamayı alet yapmıyor, bu iş üzerinde çalışan arıcılar yapmakta. Tohumlayıcı yeteneksiz olur ise dünyanın en iyi cihazını verseniz sonuç hüsranla biter. Bir sürü kişi suni tohumlama belgesi almış icraat yok.
 Suni tohumlama iğnesi camdır iğnenin dış çapı ve deliğin içinin çapı önemli, ben geçmişte Şleyin iğneleri ile çalıştım hala elimde var, bu iğnenin bile ölçüleri ile alakalı makale vardır.
 Sadri abinin üretmiş olduğu cam iğneler.



Baharda kullanacağımız antibiyotik ve serumları alıp çantama koydum.
 Hafta sonu av sezonunu kapatalım diye toparlanıp kendimizi ormana vurduk. Çulluklar geri dönüşe başlamışlar çift çift kalkıyorlardı. Bizim Wilma ve kızı Linda cumartesi pazar gezdiler.
3 Kilo çıtır tavuk alıp güzel bir ateş yaktık güzel bir ızgara yaptık, av sezonu bitti gibi hafta sonuna kar geliyor diyorlar olmazsa sezonu bir kez daha kapama yaparız ne yapalım demek ki iyi kapatamadık...
 Ormanda dolaşırken bir çiçek gördük inceledik bizim Ramazan abi bu bohça otu dedikleri bitki dedi. Araştırdık bohça otuymuş. Bu bitkinin kökleri geçmişte çobanlar tarafından hayvan hastalıklarında kullanılmış. Köklerinden kürdan yapıp kulağa veya deri altına batırıp bir gün bekletildiğinde hayvanlarda ateş yükselmesi yapıp hastalığı geçirdiği söylenmekte.
 Bohça otu.
 Siklamen bitkisi. Ülkemizde 20 çeşit siklamen varmış 4 çeşidi anadfoluda yetişiyormuş. Bazı yerlerde sıklamen deniliyor, bazı bölgelerde deve dabanı diyorlarmış.
 Siklamen çiçekleri.
 Avda gördüğüm meyve ağaçlarını buduyorum.
 Gebze bölgesinde baharda açan pürenler patlamak üzere.
 Bölgemizde bu pürene deli yılgın deniyor.
Kocayemişler de meyveye durmuş durumda ama tek tük çiçek gördük.