biberon ile arı beslemek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
biberon ile arı beslemek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24.10.2015

ARICILIK, PASTIRMA YAZI BEKLİYORDUK DONUYORUZ...

 Arıcılık işleri hesap kitap ve yetenek ister.
Ben arıcılık danışmanı değilim diye defalarca yazıp çizmeme rağmen bana arıcılıkla ilgili bir sürü soru sorulur ve genelde cevap vermem.Yada sorulanları bilmem diye cevap vermeye başladım.
Karşınızdaki kim, arıcılık bilgisi nedir, yetenekli birisimi, kazma birisimi bilmiyorsun adama ne cevap verirsen ver, ters tepebilir.
Bu sorulardan biriside sizin arılar bizim burada olumu diyenler, bu soruya da, benim arılarım sizin orada olmaz cevabı veriyorum zaten arıcı ise bu soruyu sormaması lazım. Nasılsa yetiştiremiyoruz aman benim arılarımdan al demem başkaları gibi allayıp pullamaya gerek yok.
Fazla uzatmadan haftalık paylaşıma girelim.

18 Ekimde arı böldüm ve hala böleceğim arılar var.
Böldüğüm arılar bir çıta bölündü, bir çıta arıda ana arı kutusundan verildi, ortalama bölmeler 2 çıta arı ve bir çıta ful yavru diyebiliriz.

Bölünen arılar bir gün kalapı kaldılar, bazıları kaçak yaptı onların muslukları açıldı.Bir gün sonra yanlarına koyduğumuz kutulardaki arılarla ana arılar kafese alınarak birleştirildi.

Bölünen arılar birleştirildikten gene bir gün sonra keklenip şuruplandı.

Böyle zayıf arılara fazla şurup verilmez arının yarısı şuruplukta kırılır.
Genelde bir su bardağı civarı şurup verildi ve ertesi gün genel bir kontrol yapıldı genelde tüm arılar şurubu bitiremedi çünkü havalar birde soğudu.

24 Ekim günü hava 13 derece ve ben tüm bölmelerin kapaklarını kaldırıp şuruplara baktım, 3 ruşette şurup tamamen alınmamış onlara işaret koyup geçtim.

Birazda kaşıntım tuttu, bu havada bölmelerin çıtalarını maskesiz çıkartıp resim filan aldım sol göz kapağından birisi iğneyi yapıştırdı :)

Biz yıllardır yaptıklarımızı paylaşırız ve kimseye sizde böyle yapın demiyoruz. Arıcılıktan anlayan ve kendi kararlarını verebilenler yaptıklarımızdan kendilerine hisse çıkartırlar.

Bizim bölgemizde genelde aralık ayı sonuna kadar yavru işi devam eder. Bu bölmeler darıcaya alınacak orada yavru kesilmez diyebilirim.

Kendilerine hisse çıkartacaklar bunları dikkate almalılar.

Bizlere facede, maillerde sitem edenleri anlamakta güçlük çekiyorum. Sitemleri kaldıramıyorum ve en iyisi, sil, engelle gitsin kararı verip rahatlıyorum. Listenizde binlerce kişi var, ben bunları tanımam, tanımadığın kişi ile ne kadar konuşulur yazışılır bunu kimse düşünmüyor, biz dert babası değiliz. Danışman değiliz, Güzin abla hiç değiliz.
Biberonla arı beslemek, olumu derseniz olur.
Bu gün hiç şurup alamayanlar olur ise biberonla beslemeyi düşünmüştüm, gerek kalmadı.
Üç bölme azdaha sıcak olsaydı kalan şurubu alırdı.
Zaten şurup alamayan üç ruşete arı takviyesi yaptım anasız kutuların çıtalarını bölme ruşetin içine bırakıyorum arılar kendisi gidip birleşiyor birde ballı çıtaların balını çıtalara çekiyorlar.

Çok zayıf arılara şurup verdiğinizde şuruplukta boğulurlar. Böyle zayıflara pek şişe kapağını üçlük çiviyi kızdırıp, 5-6 yerinden delmek lazım. Şurubu buradan püskürterek gözlere dolduruyorum hiç arı ölmeden besleme yaparım.
Ruşetleri içten izole yapmıştım, boyadığım yerlerde sorun yok, arka tarafa boyalı parça kalmamıştı bir kaçına boyasız köpük koydum işi gücü yok gibi gidip onunla uğraşmışlar.

 Bu resim paylaşımın başındaki kapak resminin uzaktan çekilmişi. Bölmelerde analar kabul edilmiş, yumurtalar atılmış, petek örmeler filan başlamış...
 Bu bölmede arı petek kabartıyordu :)
,
 Bölmelere yavrusuz ana arı ballı çıtaları yan tarafa bırakıyorum. Arılarda buradan balları çıtalarına çekiyorlar.
 Bu bölme oldukça iyiydi. Ana arı kutularından gelen petekler bir kaç güne kadar tamamen birleştirilir...

 Şurubu almışlar sıra keki bitirmede.
Çok güzel birbölme daha yemlik tertemiz, bu işlerin tıkırında olduğunun göstergesi.
 Kraliçeler ile de karşılaştık...
 Peteklerin köprüleri atılmış, durmak yok çalışmaya devam.
Bu arıların bahara nasıl çıktıkları ve kaç fire olduğunu ayriyeten paylaşacağım.
 Hava soğuk ve yağmurda olsa gördüklerim beni mutlu etti.
Bu ruşetler bir hafta kadar burada kalacaklar, ana arıyı yeni kabul etmiş arı strese sokulup taşınmaz.
Haftaya inşallah bu bölmeler, Darıcada olacaklar. İlhami abim bunları şefkatle bahara kadar besleyecek.
 Havalar soğuyunca yapılacak bölmeler ertelendi dolayısı ile son turda üretiğim ana arılar yavru kapadı bu gidişle onlar yavru sökecekler bir taraftan gelişmeleri devam ediyor.
 Strese girmemeleri için b gün 50 kutuya 15 kilo kek verdim.
Son posta ana arılardan biraz ümitsizdim amaq çok güzel yavru kapadılar ve zaten ana arıları kendime kullanıyorum.
Manosun antreman yaptığı kutuyu anasız olarak aklımda tutuyorum. Anası var ama nasılsa ölecek, ana arı en az yarım saat narkozda kaldı. Sürekli pozisyonu hazır olduğunda iğnesini ve kancasını çıkartıp Manosa yeniden başlattırdım.
En son sperm verildi, cımbızı bırakmasını anlatırken eli cımbıza çarptı ve ana arının iğnesini kopardı. İşin garip tarafı bu ana arı bir türlü ölmedi.
Şimdide yumurtaya başladı öldürecektim kıyamadım, birde yavru kapasın bakalım ne olacak.
 Arı uçuşu olmamasına rağmen kek işini hallettim. 50 Ana arı kutusuna 15 kilo kek verdim.
 Strese girmeden gelişmeye devam etsinler bunların her biri inşallah bahara birer ruşet arı olarak çıkacaklar...
 Kekleri verdikten sonra bir kutuları turladım keklere gelmeye başlamışlar...
 Bizim Trakyalı Şenol ağa ruşetlerin altını süngerle kapa daha iyi olur deyip duruyordu. Bende bir kaç ruşetin altına karton zımbaladım bakalım sonuçları bir görelim. El elden, akıl akıldan üstünmüş...
 Köpük ruşetlerde en dış çıtada kesinlikle yavru oluyor, köpük sıcak olunca kapak çıtasıyavru olmaktan kurtulamıyor.
Soğuk ve yağmura rağmen iyi iş çıkardım. Tam iş bitti derken yağmur bir şiddetlendi, soluğu bizim atölyede aldım.
Marangoz vardı eline bir kat verdim bundan 100 tane lazım yap bize birhesap, kaç metreküp ağaç lazım dedim.
1.2 Metreküp kovanlık ağaç gider dedi.
Birde yer söyledi, oraya git piyasadan ucuz ve istediğin ebatta silip birde kalınlıktan geçirip siparişini verirler dedi. Bu kış çok işim var, çok....
Balkondaki hünnapları topladım, olgunlaşanlar dökülmeye başlamış. Dökülenlere ise uzanamıyoruz :(
 Biladerler avcı bende yiyiciyim :))
Biladerlerimin farklı av köpekleri var. Drahthaar av köpekleri her avı yapabilen tek av köpeği...
Kuşa tavşana domuza tüm avlara tek köpek drahthar...
Görüntüsü psikopat gibi, aynı zamanda sahibini canı pahasına koruyan bekçilikte yapabiliyor.
Av ve avcılıktan anlayanlar fişeğin önemini bilir.
Eskiden tüm fişeklerimi kendim dolduruyordum. Sonradan hazır fişekler çıktı her biri farklı ve dedikleri ölçüler içinden çıkmıyor.
Kardeşlerimden birisi av fişeklerini kendi dolduruyor.
Kışlık kıvırcık işinide çözdüm. Komşularıma %50 ile fide temini yapıyorum, hiç uğraşmaya gerek yok, onlar ekip dikiyor, yetişenlerin yarısı bana ait :))