Cumartesi günü arıları getirmeye karar verdim, bunu hacıyada bildirdim dediki ben bir araba ayarlayayım.
Bende bizim eski nakliyeciye her ihtimale karşı bir bakayım dedim, nakliyeci 9 ay olmuş muayenesi geçeli, köylerde beni jandarma yakalarsa oyar dedi.::))
Mecburen hacıyı bekliyortuz cumartesi uçup gitti, hafta arasıda hem hava soguyacak, hende yagışlar var.
Pazar günü ise hafta arası başladığım bir ruşet vardı onun bitirmeye çalışıyorum.
Bu ruşeti niçin yaptıgımda ayrı bir konu.???
Hacıya dedim kamyonu al gel Cemil ustanın dükkandayım, biraz sonra telefon geldi ben arabayı süremiyorun sen filan yere gel. Hacı gelene kadar ne güzel çay içecektik, güzelim çayda telef oldu. Cemil ustayıda alıp hacının dedigi yere gittik.
Malzeme ve işçilik hariç 100 liraya mal olmuştur::))
Hemde harbiden.::(((
Hacının verdiği adrese gittim hayırdır ne oldu yav bu araba vitese geçmiyor direksiyonu acayip sert kullanamadım dedi.
10-15 gün öncede doktorun yanında bana hava atıyordu 1970 den beri araba sürermiş.
Dedimki sürmeyi boş ver ehliyetin varmı yok dedi::))
Biraz mazot aldık geçtim direksiyona. Yav araba süratlenince direksiyon hafifler bunda sanki tersi oluyor, görende bmc kamyon sürüyor sanacak.
Vitesler ise nereye girdiği belli değil. Hacı birinci ve ikici vitesi hiç bulamamış.
Vitesler ise nereye girdiği belli değil. Hacı birinci ve ikici vitesi hiç bulamamış.
Ormana vardık, hava bulutlu az az inceden yağmur atıştırıyor, bende direksiyondayım hem etrafa bakıp hemde foto alıyorum. Mevsim güzelim ağaçları ne biçim kelleştirmiş.
Kel deyince akklıma başka şeylerde geliyorda, neyse.
Sonuçta mevsimde tabiat için bir ömürdür, ölen bitkiler baharda tekrar bizlere merhaba diyecek, kış mezarından kalktıktan sonra.
Kocayemişler ise ölmemek için direniyor, hala acayip çiçek var, zaten kar yagdıgındada bunlar çiçekli oluyor dedikya inat bir ağaç. Geçenlerde birisi kocayemiş için, sandal agacı dedi.
Arılıga varıyoruz sanki başka bir arılık burası, ağaçlarda yaprak yok. Ortam sararmış hayretya 15 günde neler olabiliyor.
Hemen sıradan kapanan musluk tahtalarındaki havalandırma kanallarını temizledim. Hiç arı yoktu piyasada. Ormanda bırakacagımız kovanların iki kat çuval üstüne birde 1 cm kalınlıgında eski örtü tahtalarımdan görtürüp onları yerleştirdim. Kovan üstü ne kadar sağlamsa kovanda rutubette o kadar az olmakta, bunu Mehmet Yüksel'in kovanlardan biliyoruz.
Tavan sağlam olmalı yani çatı yalıtımı iyi ise rutubette büyük oranda azalıyor
Sorun girişlerle çatıda yani.
Bu arılar karniyol F2 Trakyaya 7. ayda arıları yüklerken ikişer çıta bölmüştük bunları. Süper geliştiler, sadece trakya dönüşü bu kovanların tümüne iki sefer kek verdim, verilen kek iki seferde toplamda 1,5 kilo filandır. Arıları ve balları süper. 5-6 çıta ful arısı vardır, şu an kovan salkımdaydı.
Arılıga varıyoruz sanki başka bir arılık burası, ağaçlarda yaprak yok. Ortam sararmış hayretya 15 günde neler olabiliyor.
Hemen sıradan kapanan musluk tahtalarındaki havalandırma kanallarını temizledim. Hiç arı yoktu piyasada. Ormanda bırakacagımız kovanların iki kat çuval üstüne birde 1 cm kalınlıgında eski örtü tahtalarımdan görtürüp onları yerleştirdim. Kovan üstü ne kadar sağlamsa kovanda rutubette o kadar az olmakta, bunu Mehmet Yüksel'in kovanlardan biliyoruz.
Tavan sağlam olmalı yani çatı yalıtımı iyi ise rutubette büyük oranda azalıyor
Sorun girişlerle çatıda yani.
Bu arılar karniyol F2 Trakyaya 7. ayda arıları yüklerken ikişer çıta bölmüştük bunları. Süper geliştiler, sadece trakya dönüşü bu kovanların tümüne iki sefer kek verdim, verilen kek iki seferde toplamda 1,5 kilo filandır. Arıları ve balları süper. 5-6 çıta ful arısı vardır, şu an kovan salkımdaydı.
Birbaşka ormanda bırakılan kovan. Gene şahane bir mevcudu var.Üstten bakıldıgında beyazlayan petekleri ve ballarıda görüyorsunuz. Irklarla ilgili yazı yazanları bu baharda görecegim. Karniyol arısı tek bir ana arıyla 80 bin nufus oluşturabiliyor, bu nufusu arıcı blokeyle geri düşürmedikten sonra 80 binde kalabilen arılardan birisi karniyoldur. Bohçacılıgı bir yere kadar yaparsınız, 20-30 gün sonra filimin başına dönülür.Buda Gebze'ye gelen kovanlardan birisi, ötekileri öyle görünce birde başka kovana bakayım dedim. Görüntü süper salkımdaki arılar 8 çıta arasında çok belirgin. İnşallah havalar açarsa Gebzedeki kontrollerdende resimler paylaşırım. İlk defa bu kadar kuvetli şekilde arıları kışa sokuyorum. Kovanlarda çok bal var, Gebze'deki arılarada bu kovanlardan birer çıta bal verecegim diye hesap ediyorum. Yani bala çalışan arılarımızı hiç beslemeden kışa sokuyoruz beslemeyi bırakın alınacak püren ve kocayemiş balı var ama nasıl alacagızki. zamansızlık zor çalışırken bunada şükür diyoruz.
Bu sene çok ilginç oldu, bizim kovanlar gelişirken bir çok kovan sönmesi oldu, yazıp çizenler bunuda dikkate alsınlar. Hatta kovan söndürenler olayın asıl nedenini tespit ettiğim için bana teşekür etmeleri gerekirdi. İnşallah bir daha aynı hataları ülke olarak yapmayız. Bir çok izleyenimiz olayları izleyip bunu başkalarına aktardıklarını biliyorum.
Elemanlar biraz yavaş, ben arıların taşıma işinde çok hızlı olunmasını isterim. Tabi çalışanların hepsi ben olmadıgım için kamyon tepesinde beklemek zor be.
Hacıyla yükleme işini yaptık. Şimdi yola çıkıp Gebze'ye yerleşmekten başka ne isterimki.
Yükleme tamam, etrafı kolaçan ediyorum bir şeyler kaldımı diye. Nasılsa gene gidecegim kapaklar iyi degil yukardaki resimlere dikkat ettiyseniz içerlerine rutubet işlemiş vaziyette. Ormanda kalan arılarıma kapak altlarına naylon götürüp saracagım.
Ormandaki arıları yere indir ayarla yeniden yüksege al derken kızıp dışarıya çıktılar. Allaha emanet edip, yola koyuluyoruz.
Hava karardı akşam ezanı biz ipleri çekerken okundu. Arabada far düğmesini arıyorum yok. Allah allah nerde olabilirki,100 metre filan gidip düz bir yere çektim, arabadan inip her tarafıda kontrol ediyorum direksiyon altını filan, far düğmesi yok. Olması gereken yerde kırık bir düğme var ve çalışmıyor. Hemen düğmeyi söküp bir kabloyla bağlantılar yaptım, farları yaktık. Tekrar yola devam ediyoruz.
200 metre gitmedik, tam ormanın içindeki anayola çıkışta durum kötü, çamura saplandık. Hacı akıl vermekte gaza basma diye, sen sus ehliyet varmıda akıl veriyorsun dimi.::))
Tekrar geri geldim ikinci vitesle gidebilsem patinaj yapamayacak ama kalkamıyorum. Geriden birinci vitesle bir girdim bagıra bagıra yırta yırta yola çıktık. Hele şükür.
3 km sonrada asfalta çıktık. Bu seferde arkadan araba gelip kıçımıza giriyor, parklar yanmıyor ya. Sinyalle kendimi göstermeye çalışsamda zor zoruna Mollafenari köyüne geldik. Cemil usta akşam namazını kılalım dedi, iyi indik namazlardan sonra bir kablo daha ilave ettik parklarıda yaktık, Cemil ustayı arıyoruz dedilerki lavaboya gitti.
Demekki namaz bahaney di::))
Saat akşam 19 da arılıgın hali ve Gebze'deyiz. Tüm kovanları açtım bazıları musluklara kadar gelsede yarım saat sonrası hacıdan ayrılırken kovan girişlerinde tek bir arı bile yoktu.
Hemen eve dalıp yemekleri ve çayıda götürdük, yarabbi şükür.
Evet sezonu kör topal hacıyla bitirmenin mutlulugu yanında direksiyonun sertliğininde acayip yorgunlugu çöktü be. Elimi yumruk yapacam direksiyonu sıkmaktan kapanmaz oldular. Evimde olsa oldugum yere kıvrılıp yatardım, uyku ne kadar tatlı, hatta balla bile degişilmeyecek kadar.
Hacıya biz gidiyoruz dedim bende gidecem dedik ki nereye. Arabayı verecem dedi, yola kadar sür şu arabayı.
Hadi bari şu işi tam bitirelim diye direksiyona çıktım yav arabanın direksiyon kurşun gibi yüklü boş farketmiyor.:::)))
Yukarı asfalta bir çıktım nasıl saga çektiyor direksiyon arabayı sola alamıyorum, yav ne oluyor diye bir indikki lastik yere oturmuş::((
Verilmiş sadakamız varmış::((
Arabada istepne yok, kiriko yok. Ya ormanda otursaydı ?
Arabanın sahibinin telefonuna tel ediyoruz cevap yok, hacıya dedim ne yapacaz dediki siz gidin. Dedim abi kapıları kitlitle kalsın burada sabah haledersin, kapılarda kilitte yokmuş::)))
Belediye otobüsü geldi, biz binip çarşıya geldik.
Ertesi gün saat 9 hacıyı aradım dediki yeni şamrel aldım ve lastikçiye verdim işi hallettik .
Bu arıcılık ömrümüz olursa bizlere daha neler çektirecek bakalım merakla beklemekteyim, bir güdümsüzlük var ama nerde bilemiyorum::))
Birde arabayı sahibi teslim alırken bunbun farları yanmıyordu şimdi yanıyor nasıl yaktınız demiş::)
Töbe töbe....
SLM...
YanıtlaSilSayın Bakanım.
Hacı abi sayesinde macera yaşamısın da kıymetini bilmiyorsun:)
Artık bundan sonra daha temkinli olur,sahibinin bile sahib çıkmadığı bir arabaya çıkmazsın diye düşünüyorum.
Yine de geçmiş olsun.
SLM ve Muhabbetle...
Ali bey,Seyithan abi yılların şöförü,birçok vilayetten büyük ilçede bula bula bu kamyonumu bulmuş.Ruşet 100 tl geçtiğine göre özelliği olmalı.Arıların inşallah bahara firesiz çıkar.Saglıcakla kalın.
YanıtlaSils.a abi hadi geçmiş olsun sağ salim kazasız belasız indirdinya arıları yerine yeterligeri kalanı büyüyüce unutursun şimdiden 2010 yılı hayırlı uğurlu olması dileği ile ya ben çektiğin resimlerde doktoru göremedim yokmuydu yoksa insan bu tür işlerde asistanını çağırmazmı ya zavallı hacı abime çektirdiğin eziyet. doktor orada olaydı zefk olurdu. neyse hadi hayırlisi kazasız belasız bittiya gerisi önemli değil.
YanıtlaSilSevgili Ali abi,
YanıtlaSilBizde bu arı sevgisi olduktan sonra biz daha çok eziyet çekeriz. Sen ormana gidiyorsun ve arı taşıyacaksın doktorumdan yardım alsana. Yardım almazsan başına geleceklerede katlanmak zorunda kalırsın. Ayrıca bu ruşetin hikmeti nedir abi.
Selamlarımla,
Maceralı bir yolculuk olmuş sonuç kazasız belasız hayırlısı ile bitmiş.Sağlıcakla kal Ali abi arıların yeni yeri hayırlı olsun tekrardan.
YanıtlaSilSayın Türk bu kadar maceradan sonra geçmiş olsun demek düşüyor bizlere,ama matrakta olmasa bu iş hiç çekilmez,işin zevki öyle çıkıyor.Hayırlısı olsun.
YanıtlaSilDr dan yardım alacakmışın ha ha:))ben evde yatmak varken (baldan tatlı hakkaten) işim yok ormanda soğukla bıde senle uğrasacam:)bi güdümsüzlük var ama nerde bulamadım demişin uzakta arama nerde olacak sende:)
YanıtlaSilYusuf Slm.
YanıtlaSilyav böyle macera olmaz olsun diyecemde oldu.
Yabvhu bir lamba düğmesi ne kadarki, bu kadar eksikle nasıl çalışıyor bu araba anlamadım.
Asıl hacı benim kıymetimi bilmiyor, geçmiş günlerini unuttu şimdilerde arıcılık dersleri vermekte::))
Vecdi abi arasan böyle zaten araba bulamazsın be.Nasıl buldu böyle arabayı anlamadım.
Arılarda sorun olacagını zannetmiyorum, kış arıları hepsi çıtır, analar desen en yaşlısı 2008 model. Biz fire vermeyiz diye düşünüyoruz. Ruşetin özelliğini 3 taraftan taraftan hava girişli bir şey işte.::))
Asım abi Allah razı olsun zaten yeterince geçti::)) Asistan asistan degilki, hadi hışıra gidiyoruz desem Trakyadan kalkıp gelir, benim ne zaman işim olsa o ortagımıdır nedir, benim başıma musallat oluyor. Gerçi doktor gelseydi başımız daha çok belaya gidebilirdi, bastıgı yerde otmu bitiyorki::))
Saim abi zaten bu arıcılık parayla pulla yapılacak bir şey değil, bu işe sevdanız olması gerekiyor. Dedgin gibi bu sevdada bizde kara sevdaya dönüşüp kronikleşmiş durumda.::))
Doktoru güzel tavsiye ediyorsunuzda bu adam ne zaman yaralı parmaga işediki. Kendiişi oldumu piyasada oluyor bizim iş oldumu ya sahilde kumların içinde yatar, yada böyle kestane çizer.::))
Emrah Allah beterinden saklasın, sonunda yuvaya döndük baharı gözlükler olmadıgı için iki gözle beklemekteyim.
İlhami abi tabi her şey olacak hayatta, devamlı acı olmaz, devamlı tatlı olmaz, çok şükür hayırlısıyla hacının bahçeye yerleştik.
Muhteşem abi, birde utanmadan gelmiş burada laf yetiştiriyorsun. Lafa geldimi ustana laf söyletmezsin, lafa degil işe bakmalı. Kalın hepiniz sağlıcakla, canlarım benim::)))
ALİ ABİ,
YanıtlaSilSEZONU HAYIRLA KAPATMIŞSIN ÇOK ŞÜKÜR.BU KADAR GÜZEL YORUMLARA EKLENECEK ŞEY;BAHARA 1 ADET AÇIK KASA KAMYONET ALMAYA KARAR VERMİŞSİNDİR UMARIM.HİÇ BAKMADAN GÖZÜNÜ KAPATIP İYİ KÖTÜ DEMEDEN BİRŞEY ALSAN BU KADAR ARIZAYI BİRARADA BARINDIRMAZ HERHALDE.SIFIR KM LERDE DE BAYAĞI AVANTAJLAR VAR.İNŞALLAH BAHARA SIFIR BİR KAMYENET ALIRSINDA, BU ARABADA OLDUĞU GİBİ DİREKSİYONDAN İNDİĞİNDE KAZMA-KÜREK ÇALIŞMIŞ GİBİ
OLMAZSIN İNŞALLAH.
KAL SAĞLICAKLA.
Ali sezonu kapatmışsın geçmiş olsun bu sezonun sonunda yaşadıgın bu olaylar tam bir macera hacı boşunamı seni şöför tutmuş adam işi biliyor senin gibi bir çengaver bu çileyi çeker demiş neyse yorgunluk gecer bunlar tatlı bir anı kalır uzun kış günlerinde elde çay tatlı bir sohpette anlatılırda anlatılır kolaygelsin
YanıtlaSilTucay çok sağolasın, bellimi olur bidahaki sneye olmasa bile bir dahaki öbür seneye dedigini çok rahat inşallah yapabilirim. Bizim imkanlarımız dışardan görüldüğü gibi degil, çalışıyoruz ve kirada oturmaktayım. Zaten imkanı olanlarda nasıl kolay para kazanırım onun peşinde. Sonuçta siz elinizden geldigi kadar çalışıp sonucu beklemek zorundasınız. Bende elimden geldiğinde çalışıp mevla'nın verdiğine şükretmekten başka yapacak bir şeyim yok.
YanıtlaSilAliosman abi sezonu arı kovanları açıp bakım işlerinde kapadık ta, bizim sezon 12 ay aralıksız hiç bitmiyorki.Arıları taşımadan bir gün önce hacıyla yenianaarı çifleştirme kutularını biçimini yaptık. Çok anaarı talebi var nasıl yetiştirecegim onu bilmiyorum. Ayrıca birisini çalıştıracak olsam işten anlayanda buralarda yok.Kafamdaki plan ise kendi saf karniyol damızlıklarımı ürettiğimde, bir kaç vilayette anaarı üretimide olabilir. İşten anlayanlarla işbirligine gidebilirim, benim şu an geldiğim yer öyle gösteriyor.
Daha kışın kat ve çıta işlerimiz olacak, Yalova'lıda kızıyor, senin marangozda ne işin var, o kısmı işin ehli yapsın diye::))
Doktoru bir ayartsam Trakyayı bir dolaşacaz, abi senide ziyaret edeceğizde ayrıca hacıdada güveçte melemen alacagım var, ilk olarak doktorun ortagından kurtulmamız gerekiyor::))
Çalışmadanda olmuyorki, kalın sağlıcakla.
Aliciğim ,sezonu kapatıp yorucu bir final yapmışın,2009 sezonu acı ve tatlı bütün gizemiyle artık mazide kaldı,önümüzde zadece 2 ay dinlenip başka şeylere daha bi konsantre olabileceğiz,yani arıcılık uğruna ihmal ettiğimiz realitelere bi şekilde zaman ayıracağımız,zaman buldukçada dinlenip zinde bir şekilde 2010 sezonunu açacağız,gelecek yılın bütün arıcı kardeşlerimize hayırlı ve daha verimli dahabi samimi ortamların olması dileklerimle...
YanıtlaSilSaim abi sağolasın, inşallah seneye her şey daha güzel olacaktır, her yıl bize yeni şeyler kazandırmaya devam ediyor. Sağlıcakla kal.
YanıtlaSil