24.01.2019

ARICILIK, BAHARA DOĞRU...

2019 Yılının baharına hızla yaklaşıyoruz. Bahar geldiğinde yoğun bir çalışma beni ve tüm arıcıları bekliyor.
Sivas Zara'lı arıcı Bünyamin beyde bahara hazırlanan arıcılardan birisi. Baharda Karniol F1 üretmek için benden Saf Karniol aldı, inşallah hayırlı olur. Mevsim kış arıyı açma şansımız yoktu birisini ver götüreyim dedi bende kontrol etmeden olmaz dedim kış günü arıyı açtım ana arıyı gördüm videosunu çektim ertesi sabah 6:30 da bizim 80 numaralı kız Sivas'a yola çıktı. Kışlayan damızlıkları ruşeti ile veriyorum verdiğim 80 numaranın bir çıta arısı vardı, körüğü yakmışken diğer damızlıklarada baktım arılar yumurtaya girmiş, sanki bahar erken gelecek gibi.
Yolunuz açık olsun, bizim kızın ömrü uzun olsun diyoruz.
80 Numaralı suni döllenmiş F0 damızlık.
Altta kontrolü yapılan kışlayan damızlıklar.


Üstteki resim benim yutup sayfası, yani ana sayfa. Ana sayfanın sağ alt köşesinde ana arı satış yazıyor, o yazıyı tıkladığınızda benim iletişim ve ana arı fiyatlarının yazdığı sayfaya gönderiyor. Bu bir.

Bu benim blogum genelde haftalık yayın yaptığım günlüğüm, Bayrağın altında ana arı satışı yazıyor,telefon numarası var, resmi tıkladığınızda yukarıda anlattığım gibi iletişim ve ilan sayfasına ulaşırsınız. Bu iki.
Bu benim arı bakanı face sayfam geneli bana ait yayınlar paylaşılır, önemli bulduğum şeyleri başkasınınsa linki ile buradan paylaşırım. Bu sayfanında şimdi alışveriş yap yerine bastığınızda gene yukarıda açıklanan iletişim bilgileri ve ana arı fiyatlarının olduğu sayfaya gider buda üç oldu.
Hadi bunuda yapmadın, Ali Türk ana arı satışı dediğinde google yukarıda linki gene veriyor.

Arıcı bu kadar saf olamaz olmamalı, abi iletişim numarası alabilirmiyim, link atıyorsun burada numara yok diyor, adam klinki açmaktan aciz.
Çok ısrar eden olursa engelliyorum böyle saflar benden alışveriş yapmasın sonu daha kötü olur. Bu kadar anlayışı olmayandan zaten arıcıda olmaz, arıcı cin gibi olmalı.

http://bengittim.blogspot.com/2013/11/ana-ari.html

Boy boy arı ölümleri paylaşanlar var, bir tarafa bakıyorsun arılık sönmüş, aynı ilçe veya köyde birisinin arısı ölmüyor, burada bir tezzat var. Arıcılıktan anlamayanlar arıyı çoğaltınca işin içinden çıkamıyor ipin ucu kaçıyor arılar bakımsızlıktan sönüyor ondan sonra bahane ara efendim ilaç atıldı falan filan, yanı başındaki adamın arısı niye ölmüyor.

Yıllarca invert şuruba karşı çıkanlar şimdi invert kullanıyor. İmkanı olan kendi şurubunu kendi yapmalı en ucuzu kendi yaptığındır. Hazır aldığın 24 kiloluk şurupta kuru madde 17 kilo yani 17 kilo şekere 100 lira ödeniyor, bunu bile izah edemiyorum. 24 Kilo şurup 24 kilo şeker değil, içinde 7 kilo su var. 17 Kilo şekere ödediğimiz para 95 lira, bu parayı 24 kilo şuruba böldüğümüzde, kilo başına  5.5 liranın üstünde ödeme yapıyoruz.

Çok acil durumlarda bende hazır kullanıyorum ama imkanım olduğunda şurubu arıcı kendisi yaparsa 4 liraya şurup maliyeti oluşur. Arısı çok olanlar için kiloda 1.5 lira acayip fark oluşturur.

İlaçlar konusunda gene aynı durumdayız, br doz varroa ilacı en düşük 2-3 lira arası. Adam diyorki baytikol ve batik arılara kullanılmaz, piyasadan aldığımız ilacın etken maddesi ne fulimetrin demekki kullanılıyor. Bir litre baytikol veya batikten 2500 doz çıkıyor, batik 80 lira baytikolun litresi 300 lira civarı, baytikol şu an üretilmiyor, 300 lirayı 2500 ze böldüğünde minik kuruşlar çıkacak. Bir doza ödediğimiz para 8 kuruş oluyor.

Arı ölümlerinin altında %80 varroa ila mücadele edilmemesi yatıyor, birde açlık. Varroa ile mücadele yapanlar takvimi kaçırmamalı.
Hemşerim ve mesai arkadaşım, Dr. Kadir Ulutaş Karabük üniversitesine akademisyen olarak geçiş yaptı.
Kendisine yeni görevinde başarılar diliyorum.
Aşı için kalem almak yada baharda köklendirilecek çelikleri alıp saklamak. Çelik ve kalemler kışın alınır ağaçlar yapraklarını döktüğünde son sürğünlerden seçilen kalemler alınır gazeteye sarılır sonra poşet veya streçe sarılır ve buzdolabı meyvelik veya sebzeliğinde yaza kadar bekletilir.Bu sure zarfında kalemler buzdolabı soğuk olduğu için uykuya devam ediyorlar. Aynı işlemi toprağa gömerekte yapabiliyoruz ama toprak baharda ısındığı için uzun süre beklemelerde buzdolabı daha iyi aşağıda bir örnek vereceğim buzdolabının önemi daha iyi anlaşılacak aldığım üzüm çeliği 9 ay dolapta canlı kaldı.
Aldığımız kalemleri paketledikten sonra üzerlerine ne kalemi olduğu yazılmalı.

2018 Yılının birinci ayında asma çubuğunu kalem olarak almıştım. 10 Ay sonra buzdolabı sebzeliğinden çıkardığım kalemler tap tazeydi. Bir kaç tanesini kırıp kontrol ettim, hepside aldığım gibi kalmış.Bir kaç kalemi suya bıraktım, Bir kaç gün sonra tomurcuklandı ve iki tanesini poşete ektim birisi yapraklandı. Kalemi 10 ekim günü dolaptan çıkartmıştım, 26 ekimde yapraklı hali ilerleyen resimlerde bakalım bahara çıkacak mı?
Bir kaç gün suda kalınca tomurcuk başladı bende poşete kalemleri ekmiştim, tomurcuklanan yapraklandı.
Bu resim 2019 yılının 20 ocağında çektim. Sobalı bir iş yerinde içeride tutuyorum. Bahara bahçeye dikerim kalemi alıp saklamak ne kadar önemli. Hem aşı için hemde çelik olarak kullanılabiliyor.
                       

Çelik almak, aşı kalemi almak saklamak.
Benim metroların bazılarına saç kapla yamadık, zamanla kapaklardaki kontralar dağıldı.
Bahar geliyor hazırlıklara başladım.
Üstlerine laminat parke ayarladım artık saç olmasada kolay kolay dağılmaz.
Yeni kapaklar hazır.
Basit bir saç parçası ne kadar koruma sağlıyor.

Avda yanımda bulunan budama makası ile doğadaki ağaçları buduyorum. Ceviz ağacı, bu ağaca benim makas yetmedi testere lazım iki dal daha alınmalı.
Bazı cevizler tam şekil oluyor...
Armut yada ahlat yabani, bunuda traşladım.
Fidanlar genç iken şekillenirse sağdan soldan boşuna dal verip enerjiyi boşa harcamazlar. Yan dallar kesiliyor boya gitse ağaç olacak.
Bizim yavrulardan birisini İstanbul'a yolladık, inek Ceyar şanslı avcı arkadaş Ceyarı almaya araba kiralayıp geldi.
6 Aylık oldular ferması aportu süper, avı bol olsun, alan hayırını görsün inşallah.

27 Ocak 2019 günü büyük ihtimal arıcılık fuarında olacağız inşallah...

Hiç yorum yok: