27.11.2013

ANA ARI SATIŞI


Damızlık arı suni tohumlama olur. Bizi takip edenler bilir bu işe 2009 yılında başladık ve 2011 yılından beri tohumlama yapmaktayım ve bu işin ülkemizde yayılmasına vesile olduk. Bizden öncesi arıcılar için yoktu, bazı kurumlar suni tohumlama yapıyordu...

.
Tam saf olabilmesi için damızlığın aynı hattın dişisi ile erkeği birleştirilmeli.
Damızlık tohumlanır ve bölmesine verilir üst çıtadaki gibi yavru kapadığında hazırdır sevk edilebilir. Bir damızlığın hazır olabilmesi için 45 güne ihtiyaç vardır. Tabi erkek arı varsa, erkek arı yoksa damızlık üretimi yapılamaz özel seçilmiş balcı ve sakin damızlıkların erkeklerini üretmek damızlık üretmekten daha zordur.



2024 Yılı,  damızlık arı, siparişleri alınmaya başlanıldı.
 İlk teslimat mayıs ayı sonu. Geçtiğimiz yıl mayıs ayının başında teslimat yapılmaya başlanıldı.

F1 ana arı üretimini arkadaşlarım yapıyor. Benim damızlıklarımın tamamını iki kişi kullanıyor. Bu kişilerden F1 ana arı alabilirsiniz.

Mustafa Doğan Tel:0546 453 97 32 Konya Akşehir.

İsmail Sil Tel:0534 46447 22 Düzce


DAMIZLIK ANA ARIDA SEÇENEKLERİMİZ…


2024 Yılı üretimi siparişler için damızlık fiyatımız 3500 lira, gelip alacaklar için. Gönderim isteyenler ek olarak otobüs ücreti ödeyecek.(Mayıs ayı içinde teslim)

Damızlık ana arı kutusu ile birlikte yaklaşık bir çıta arısı ile yavru kapadığında 3500 lira. 
 Gelemeyen ve gönderim isteyenler için  artı otobüs ücreti ödeyecek.

KIŞLAYAN DAMIZLIKLAR


Bu yıl bayağı bir damızlık ile kışa girildi. Geçmiş zamanlarda bu kadar damızlık ile hiç kışa girmemiştim. Kışlayan damızlıklar plastik kutular ile sevk edilecek fiyatı 7500 liradır.


Tel. 0541 672 62 26
ayrıca aribakani@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.




21 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

Harika olmuş...
inşallah fuarlarda
ALİ TÜRK standını da göreceğimiz
günler gelecektir
ALİ TÜRK
bir markadır...
"Rabbim seni literatüre eklemiş..."
;)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

:=)) Teşekürler Mustafa....
Ne diyem, bakalım Mevla neyler, neylerse güzel eyler...

Sağlıcakla kal....

UĞUR GÖK dedi ki...

S.A.Ali abi kararınız yerinde çok isabetli olmuş.Sizin blogları takip edenlerin sadece bir kısmı soruyor .Peki bu anaarıları nereden alacağız ?diyerek.
Arıya hevesli herkes sizin siteleri geziyor.O zaman ana sayfada da ilanınız olsun abi.Anaarı satılır.Sipariş alınır diyerek.Hayırlı olsun şimdiden.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

A.s Uğur hocam biz ne yaparsak yapalım arıcıların ihtiyacına cevap veremeyiz. Bir önceki sene ana arı alanlar ertesi sene katlamalı ana arı istiyor.
İlk defa ana satıyoruz diye ilan ettik, dediğin doğru bu yayını yan tarafa almak lazım yada ana arı bloguna koyup en üstte durdurmalıyız...

Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

İzmir Kınık İlçesindeyim.Bende sizden ana arı isteğinde bulundum.Biraz gecikeceğini sitenizde de yazmışsınız.Olsun,hiç göndermezseniz de canınız sağolsun.Ali abi sizin gibi insan az bulunur.Her zaman sizin yazdıklarınızı okuyorum ve izliyorum.Arıcıyım deyip de nedense bilgi saklayanlarda var.Allah sizden razı olsun.Çalışmalarınızı canı gönülden destekliyorum.İyi çalışmalar.Rahat uyuyun güneş balçıkla sıvanmaz.Mehmet KILIÇ

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mehmet bey bu yıl bayağı bunalmıştık. Hiç ummadığımız kişiler bize acayip kolaylıklar gösterdi.Adam parasını aylar öncesinden ödemiş ana arı teslimatı gecikmiş, önemli değil siz yeterki sağ olun diyen çok kişi ile karşılaştık. Bu benim adıma hem sevindirici hemde üzücü oldu. İyiki böyle tanımadığımız dostlarımız varmış, kötü tarafı ise böyle kişilerin işini aksattığım için üzgünüm. Sonuçta işleri yoluna koyduk ve biz Allah ömür verdiği sürece yolumuza devam edeceğiz.Zorda kaldığımızda bizleri idare edenleri asla unutmayacağım.

Sağlıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Arkadaşlar bırakın maıl atmayı telefon etmeyi. Direk arılığına gidin ve adamı bulun ver şu kadar deyın yuzu tutmaz verir:)) işte bu kadar. Bırakın yaz tahtaya al haftaya işlerini:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi, beni bulmaları konusunda kılavuzluk yapsaydın bari...

Ben boşuna demiyorum, Alla ne virirse, her şiyin hayırlısını virsin diye...


Sağlıcakla kal...

Unknown dedi ki...

Sayin ali abi biz uc arkadas devlet memuruyuz .senin sayende ariyi, ariciligi, dogayi sevdik. 6 kovanla basladik şimdi 30 kovanimiz var. Senden ogrendik videolarini izledik, yazilarini okuduk. Yanlis anlama ariciyiz demiyorum. Ama ariyi, ariciligi senin sayende sevdik. Bu yüzden sana cok tesekkur ediyorum. Allah yar ve yardımcın olsun. Hic gorusmedik ama cok hakkin var bizde hakkini helal et ali abi

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Selamün aleyküm.
Ali abi 2015 yılı inşallah hayırlı olur.Bu zamana kadar gönderdiğiniz analarda kargoda ölen yok şükür.İşlerinizde kolaylıklar dilerim.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Aleyküm selam Eyüp.

İnşallah 2015 hayırlı olur.
Evet sana kaç yıldır ana arı yolluyorum, sorun çıkmadı. Bu güne kadar tek tük kargoda ölümler olmuştur ve bu bize ait.Yılık 10 tane bile ölüm olmuyor sonuçta.

Sağlıcakla kal.

İbrahim ATEŞ dedi ki...

Abi iyiki varsın.Paylaşımların sayesinde gerçek arıcılığı öğrendik.İnterneti açar açmaz bakalım Ali abi arıcılığa bugün ne katmış diye sayfalarına göz gezdiriyorum.Allah senden razı olsun.Senden 2 ana da ben alıp onlardan ana üreteceğim.İnşallah hayırlısı olur.

Borckali Murat dedi ki...

Ali abi ben artvin borckada bir ariciyim adım murat 2003 yılından sonra arıcılık yapıyorum ama arı üretimi kendimiz yapıyoruz bu yıl hedef koydum kendime Sünni dölleme yapmak için ama bir türlü bununla ilgili pratik bilgiye ulaşamadım suni dölleme ile ilgili pratik uygulama yapabilmek için yardiminizi istiyorum

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

İbrahim öğrenmek isteyen öğrenir, isteği olmayanlara paylaşımların faydası olmaz iş sizde bitiyor.
Allah gönlünüze göre versin.

Murat bey benim işim suni dölleme pratikleri vermek değildir. Bu ülkede bir sürü hoca var, bu konuda eğitim verenler ve alanlar var ama ortada bir fiyasko var.
Biz bu işlere girmeden ana arı suni dölleme diye bir şey hiç gündeme gelmemiş, en azından arıcı bende yapacağım diyebiliyor. Biz hiç bilmediğimiz halde alet yapıp işe direk daldık bir kaç senemiz gitti ama geldiğimiz nokta ortada.

Sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Ali abi ben Durmuş Ali İMDAT Mersin Mut ta Kendi çapında arıcılık yapan bir kamu görevlisiyim. Sizlerin yazılarınızdan ve yayınlarınızdan çok şeyler öğrendim. Bunun için sizlere teşekkür ederim.bu yıl ilk defa larva transferi yaptım. Ama sizden Mayıs ayı sonunda bir adet saf damızlık karniyol ana arı istiyorum şimdiden teşekkürler.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Durmuş Ali bey bizde teşekür ederiz, her şey gönlünüzce olsun.
Sağlıckla kalın.

Unknown dedi ki...

Merhaba Ali Bey,
F1 anaları neden tek olarak satmıyorsunuz ? minumum kaç adet almak gerekli ? ilk teslim tarihi ne olur ? bölmeleri ona göre yapmak gerekir diye düşünüyorum. Başarılarınızın devamını dilerim, saygılarımla

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Tek f1 satmamızın nedeni işe yeni başlayanların sorunları ve her şeyi sorun etmeleleri. Bir ana arı alanlar sizi defalarca rahatsız ediyor. Arıcı 20 ana arı alır ve sizin dediğiniz tarihi bekler, bir ana arı alan deli gibi ikide bir sorar başımıza çok geldi bizim ana ne oldu, bu gibi durumlardan bıkarsınız. Bu gibi durumlarda hemen para iadesi yapıp kurtulmak en iyisidir.
Arıcı, ana arıcı arını böl demedikten sonra arısını bölmez.

Unknown dedi ki...

Ali abi Allah yolunu açık etsin memleketin sizin gibi insanlara ve arıcılara ihtiyacı var bende yeni arıcıyım sizi takip ediyorum ve öğrenecek çok şey var.Allah a emanet ol selam ve saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Sizlerinde yolu açık olsun bizlerde öğrenmeye devam ediyoruz...

Unknown dedi ki...

Abi şaka maka biyana senin gibi bilgi paylaşan bir abi gürmedim saygılar abim