26.12.2011

BEYKOZ AKBABA KÖYÜ, GELENEKSEL KESTANE BALI FESTİVALİ

3.Geleneksel Beykoz Akbaba Köyü Kestane Balı Arıcılık Konferansı ve ana arı kursu sertifika dağıtım töreni Akbaba Köyü'nde yapıldı.

Konferansın açılış ve misafirlere hoş geldiniz konuşmalarını Beykoz İlçe Taraım Müdürümüz, Sayın İbrahim Özdemir ile İstanbul arıcılar birlik başkanı Sayın Onur Çilenk yaptılar.



Ali Kandemir hocamızda bazı konulara değindi.



Bizi kırmayarak Ordudan kalkıp gelen, Ordu arıcılık enstitüsü Müdürü Feyzullah Konak sunumda bulundu. Konuşmasının ana başlıkları ise dünyada arıcılıkta gelinen son noktalar, damızlık ve suni tohumlama konusu ağırlıktaydı.

Seminerde konuşmacı olarak Ana Arı Yetiştiriciliği Eğitimini tarafımıza veren Ordu Arıcılık Enstitüsü Müdürü Sayın Feyzullah Konak katıldı.


Feyzullah Konak hocamız, yurt dışından yeni getişrtilmiş yeni bir alet oldugunu bunu İstanbul'a getirip görmemizi istiyordu. Fiyatlar felaket uçuk. Feyzullah hocamızın Masada kurmaya çalıştıgı alet 5 bin avroya gelmiş. Bu alette bazı işler mıknatıs yardımıyla tutturulmuş, aslındas mıknatıs bu işe girince benimde aklıma acayip şeyler geldi. Mıknatısları kafanıza göre ayarladığınızda millerin gidip geleceği kanallara bile bana göre gerek yok. Bu masadakilerin acayip kopya yetenekleri var::))

Her şeye bir alternatif anında bulabiliyorlar. Sunitohumlama aletinin temelinin atılmasında Zafer anlayışlı abimizin emeklerinide unutmamak gerekiyor, arkadaşı Nazmi abiye beni o götürmüştü. Bir iş başladımı biter diyorlardı gerçekten öyle oldu.

Suni tohumlama aletlerimiz, eskiden numunelik bir tane göremiyorduk, şimdi sürüyle, bir kaç modeli var.


Feyzullah bey aleti kurup incelememiz için masada bıraktı. Sırf bunun için yanında bu kadar malzemeyi getirmiş, birde geri götürdü, kendisine ayrıca teşekür ediyoruz.





Peşinden Sadri abi yapılan işleri Feyzullah hocamıza sırasıyla tanıttı. En önemli parça ise dijital mikroskoptu. Bu mikroskop suni tohumlamada kullanılmasa bile, bu işin egitiminde oradaki minicik görüntüyü dev ekranlara veya bilgisayar, leptoplara aktarabiliyor.


Anında bir adet mikroskop Sadri Demircioğlu abimiz tarafından Feyzullah hocamıza hediye edildi.


Dijital mikroskoptan leptopa aktarılmış bir görüntüyü fotoladım. Bu mikroskopla çalışma imkanımız olmadı ama bana göre daha rahatlanacak, Muhteşem abi ise taktı, hala bu üç boyut göstermiyor diyor. Yaz bir gelsin kaç boyut gösteriyor bakacağız::))





Feyzullah hocamız aletlerin ne zaman biteceği konusunda Sadri abiden bilgi aldı, aletleri bir çok kişi bekliyormuş.

Hocamızı hava limanına ben bıraktım, ayrılırken son sözleri, suni tohumlama ve yapılan işler için çok büyük iş başardınız oldu.


Zafer abi prosüdürleri yerine getirmeye çalışıyor, arıcı olacakmış::))

Üye olabilmek için bir dosya almış eksik varmı? Onur başkan tarafından bakılıyor.


Törenimize bende hala oğlumu davet etmiştim. Kendisi Beykoz Belediyesinde Veteriner Hekim, Nuh Baştürk.


Konferans sırasında yemek arası verildi. Bir ara baktım masamıza birisi geldi, sizi takip ediyorum filan dedi. Sonrasında bizim kalfayla kaynatıyorlardı. Resimdekiler Zaim Asat Gebze Hakimi, Nuh Baştürk Beykoz Belediyesi veterineri, ben Gebze belediyesi çalışanı, Dr.Muhteşem Turunç emekli arıcı, Mustafa Kemal Alkoç Beykozlu arıcı, Sadri Demircioğlu Kablocu, Saim Ahmet Gürel ise pazarlamacı, memleketler ve meslekler ne kadar farklı ve aynı karedeyiz.


Konferansta verilen araların birisinde az arazi olduk. Zaim abinin Akbaba köyüne 1 km uzaklıkta bir akrabası varmış. Bizi yolda karşıladı, hala dayı çocuklarıymış, o kadar ilginçlikler olduki, ziyarete Muhteşem abide geldi, Saim adres göstermek için geldi. Dereseki köyü'nden Hidayet abiyle Sayın Zaim Asat kardeş çocuklarıymış. Buraya kadar sorun yok, hidayet abiyle Muhteşem abi mesayi arkadaşı çıktılar. Birisi itfayiyeci, birisi hızır acil servisci ve aynı binada altlı üstlü bulunmuşlar. Bazı şeyleri kafam almıyor, benim burada ne işim var gibi?


Hidayet abi dayıma hurma yollamak istiyorum, Zaim abide babam buna çok sevinecek dedi. Bizde kendisini kırmadık, çıkıp hurmaları toplamakta bana düştü. Tabi bu olay bazı basın organlarınca çarpıtılıp başka yerlere çekilmiş, efendin birileri bahçeyi talan etti filan. Bu adamı bahçenize niye sokuyorsunuz gibi söylemlerde kulagıma gelmiyor degil.

Malın sahibi orada, kardeş çocukları orada başkalarına ne oluyor anlamıyorum, insan üzülüyor hani::((

Neyse ziyaretin kısası makbül, bahçede başka meyve sebze olmayınca geri dönmek zorunda kaldık.






Akbaba köyünden Afrikalı Cemal abimiz beni doktorumla bir çekiver dedi.






Seminer ve tören bitti, karşılıklı elimizdeki dökümanları hocamızla paylaştık. Bu konuda flaş dişkler harika iş görüyor.

Bu işlerde Bahri Işık kardeşimin çok büyük emekleri oldu, şimdi yeni bir şeylere imza atıyor, Uluslar arası bir etkinlik için çalışmalar yaptığını öğrendim. Bu tür kişilere tabiri caizmi bilemiyorum hastayım. Nasıl hizmet verebilirim diye kıvranan kaç memur vardır hiç düşündünüzmü. Keşke tüm memurlarımız Bahri Işık gibi gayretli olabilseler. Allah kendilerinden razı olsun. İlçe tarım Müdürümüz bile konuşması arasına Bahri beyin emekleri bu işte benden kat kat fazladır diye kendisine menmunuyetini belirtti.

Bizim eksikliklerimiz projeler için bir sürü fonlar var, bu fonları ülke olarak kullanamıyoruz, bu gibi fonlardan yararlanmak için projeler hazırlamak için Bahrı Işık'lara çok ihtiyacımız var.











Konferans bitti, hocamızın ağzını bir aradık aç filanmısın gibilerden, yok tokum açıkmadım desede biz yemedik. Sen aç degilsen benim suçum ne be adam::))







Hep birlikte Beykoz sosyal tesislerine gidildi, deniz manzaralı güzel bir yer ama soguk oldugu için manzaradan mahrum içeride yemek yedik.







Bu esnada olayın bir başka gizli kahramanı ise Beykoz Akbaba köyü Muhtarımızdı. Konferansın yapılacağı salonu ayarlamış, yiyecek içecek temini yapılmış, bu işler zor işlerdir kendilerine ayrıca teşekür ediyoruz.







Bir dahaki etkinliğe yeni bir sponsorda bulundu, onu başka bir yerde paylaşalım.





Zaim abi bir ara bana dediki buraya gelirken böyle dememiştin, abi ben nerden bileyim arıcıların böyle muhabbet edecegini, gidip törene katılıp belgemizi alıp ayrılacaktık, akşam oldu hala yapışık ikizler gibi ayrılamıyoz. Genede Zaim abim benim bu ortamdan sıkılmam gerekiyordu neden sıkılmadım hala anlayamamış.






Bu esnada arada kaynadı, ana arı üretimi için eğitim almıştık, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca bizlere sertifika verildi.



Allah hakkımızda hayırlı etsin, tüm emeği geçenlere teşekür ediyorum.

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali abi selamlar,ana arı sertifakanız hayırlı olsun.Yoğun bir gün geçirmişsiniz her meslekten ayrı ayrı ayrı insanlar bir arada tek ortak nokta arıcılık ne güzel.sağlıcakla kal.kolay gelsin.

miriliburak dedi ki...

Abi sertifikanız hayırlı olsun.

Yüksek ağaçlara fazla tırmanmayasın iyi şeyler duymuyorum hani :))

hayırlı günler...

Unknown dedi ki...

Ali abi Sertifikalarınız hayırlı uğurlu olsun,resimler harika çıkmış
paylaşımların için teşekkürler.

Selamlar Saygılar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey hayırlı olsun.İşlerin en zoru resmi engellerdir.Onuda aşmışsınız.2008 yılında Adanadan arı almıştım biraderle arkadaşa raporu almak için 4 saat bakledik,öglen olmuş yemege gidem dedim Mehmet bırakmıyor,arılıkda yiyecekmişiz.Raporu aldık ,arılıkda adam başı 1 kızarmış tavuk yedik,zannettim dünyanın en lezzetli tavugu.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah sağolasın, gerçekten yoğun bir gün oldu. sadece bizim masamızdaki vilayet ve meslekleri düşündüğünde arıcılığın ne kadar farklı şeyleri birleştirdiği görülmekte.

Fatih sağolasın, benim yüksek ağaçlara tırmanma gibi bir sorunum yokta, bazen amme hizmeti yapılması gerekebiliyor.

Mehmet sağ olun, resimlerden daha var, bazı resimleride aynı habere sığdıramıyoz.

Vecdi abi sende çok sağol.
Resmi işlerde sabır gerekiyor, devlet işleri acayip bürokrasi, dün bunada deginildi, Feyzullah hoca dediki şimdi sen bir talepte bulunsan, seneye bu gün ortaya gelir, ve bir sene görüşülür düzeltme istenir ettimi iki yıl, üçüncü seneye ancak projeyi hayata geçirebilirsiniz dedi. Siz 4-5 saatte bir sevk almışınız::))
Birde öyle adam başı bir kızarmış tavuk filan deyip ayarımızı bozma. Dünkü yemekte senin dedğin kadar vardı hani::))

Sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

s.a ali abi sertifikan hayırlı uğurlu olsun. yine bulmuşun bir hurma ağacı nekadar hurma severmişin ki her gittiğin yerde karşına rızık olarak çıkmaktalar. selam ve dua ile.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi sanada banada arkadaşlarada hayırlı olsun.

yav hurma konusu amme hizmeti yaptık, yediğim yarım hurma, resimi çeken kafa tüm hurmayı götürdü, onun resmini çeken yok. Topladıgımız hurmalarıda Zaim abi babasına götürdü. Zaim abinin babası Hidayet abinin dayısı oluyoru::))

Sağlıcakla kal.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Ali bey belgeniz hayırlı olsun, allah bol kazançlar nasip etsin.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

ALİ ABİ,
SERTİFİKAN HAYIRLI OLSUN.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasan bey sağolun, Allah hepimize bol kazançlar versin.

Tuncay kardeşim sende çok sağ olasın.
Sağlıcakla kalınız.

muhteşem turunç dedi ki...

Birde ben çarpıtıyormuşum:/( isteyen adamcağızın yüzüne baksın neler diyor anlaşılıyor zaten:) abi sponsora gelince adam haksızmı be yaw:) ama bu iş burda kalmaz gör bak. Ben birde Romanyaya gideyim sen asıl o zaman gör:) sağlıcakla kal.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın bakanım sertifikan hayırlı olsun. İnşallah bundan sonra daha iyi ve güzel şeyler yapacağına inancım tam. Allah hayırlı etsin.

toplantıya Taaa ordudan katılan feyzullah Konak hocamada teşekkür ediyorum evet dediğin gibi bu arıcıların toplantılarında zamanın nasıl geçtiğini anlaymıyorsun. Göya
ben hocamı bırakıp öğlen bir işim olduğu için dönecektim. Ama bir saate baktım 14:00 olmuştu artık olan oldu toplantının bitimine kadar kalayım dedim.
EVET arıcı dostlarla olmak güzeldi.

ha sahi ya bir dahaki arıllık ve arıcı ziyareti ne zaman pas tuttuk
pas yaaa .:)))

TUYSAL dedi ki...

Merhaba Ali Bey,
Ana arı yetiştirme belgeniz hayırlı olsun.

Unknown dedi ki...

Sevgili Ali Abi,
Ana Arı Yetiştiriciliği Kursunun başlangıcından Sertifikaların dağıtılması töreninin sonuna kadar düşünüyorum da her şey istediğimiz gibi gitti ve çok şükür hayırlısıyla sertifikalarımızı aldık. Hayırlı uğurlu olsun.
Bu arada Hidayet abiye gittikte benim bahçedeki hurmaları kurtardık. Çok şükür.
Selamlarımla.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi adamın gözüne bakıp ne yapacağız biz göz uzmanı değiliz ki.
Evet abi sponsor konusunda bidaki etkinlikte seni seçtik, pankartınada aynen dediklerini yazacagız::))
Romanyada raydan çıkmada, başımıza iş açmayasın.

Zafer abi sağolasın.
Nasipte neler var bakacağız, buralara planlar yaparak gelmedik.
Abi Zaim abide hemen dönecegiz zannetmişti, bende bu kadar uzayacağını zannetmemiştim, en son hocamızlada ayrılamadık, hava alanında çekici geldi öyle vedalaştık::))
Ah be abim senin gibi herkes kazak olsa, her hafta bir yere gideriz ama, bu işler yanlız olmuyor biliyorsun.


Tahsin bey sağolun teşekür ederim.

Saim abi genelde planları biz yaptık güzelde oldu. İşin başı ise Bahri abimiz, çok büyük emekler verdi, Allah kendisinden razı olsun bakalım seneye dediklerini bir gerçekleştirsin hazır sponsoruda var::))
Hidayet abinin bahçeye gitmesekte senin hurmalar kurtulurdu. Sendekiler üzüm gibi yabani hurmaydı, yoksa iri hurma var mı?
Sağlıcakla kalın.

yunus dedi ki...

sayın bakanım sertifikanız hayırlı olsun iyi günlerde değerlendirin saygılarımı sunarım

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yunus abim sağolasın. Sağlıcakla kal.

KIRKBİRÇİÇEK BAL VE ARICILIK dedi ki...

Ali bey sertifikalarınız hayırlı olsun.Cebinize helal kazançlar dolsun. Arıcılık adeta can çekişirken,Sen canlandıran yüce bir ekolsün.
Bu yaştan sonra beni bile şair yaptın ya sana helal olsun.Çok taş attılar ama yılmadın ,Sana doğru atılan güller bile solsun.
Üzülme herkesin seveni de olur sevmeyeni de.Boşver sevmeyen sevmese de Sen de sağol sevenlerin de sağolsun.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Ali abi hayırlı uğurlu olsun sertifikan allah yolunu açık atsin,sağlıcakla kal abi.

İlhami Uyar dedi ki...

Tüm katılımcıların belgeleri hayırlı olsun,ileride daha da güzel etkinlikler görmek dileklerimle

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Efraim abi öncelikle çok sağ ol.Sabah sabah bu nasıl yorum,Yüce ve ekol filan, biz doğru bildiğimiz yolda yolumuza devam ediyoruz.Seni tanımasam ve böyle bir yorum gelse silerdim.
Arıcılığımız gerçetten zor günler geçiriyor.

Bize taş atanları hep sahaya davet ettim buyurun hiç kimseyi tutmuyorlar, benimle uğraşacaksan, yaptıklarınızla yarışın diye, hala çene hala çene.
Yılmama konusunda çok ters bir mizacım var, bir şeyin peşine düşersem onu bırakmam. Zaten yılsaydık çoktan kenara çekilmiştik. Bu konuda bazı arkadaşların benim yanımda olmasının büyük yardımı oldu, bazen şartelleriniz attığında rektefiye gerekiyor, öyle insanda yanımızda çok var. Telefonlar gelir her gün seni açar okurum, yazmadığında başına bir şeymi geldi, hasta filanmı oldu diye hiç tanımadıklarımız endişe etmekteler. Hiç yüzünü dahi görmediğiniz ve böylesine sevenleriniz varsa Allah yolunuzu hep açıyor, ben bunları gördüm.
Herkeste herkesi sevecek diye bir zaten kavram olamaz, Peygamberimizin bile bir sürü sevmeyeni vardı.
Sen genede şariliğini bir kenara bırakarak bana yorum at, benim ayarlarımı kaçırma abim benim.
Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Serdar kardeşim sağolasın.

İlhami abim sağolasın, yeni etkinlik o kadar çokki nerede toplanacagımızda iyice karıştı, hakim abim ağırlığını koyup hukukçu kimliği ile karar verecektir::))
Sağlıcakla kalınız.

Şükrü KOCA dedi ki...

Ali Abi diploma hayırlı olsun,
Marifet diplomada değil siz bunu iyi biliyorsunuz.
Mariifet hakkını verebilmede. Zaten diplomayı almadan suni tohumlamayı başarmış birisiniz. Maşallah. Tek kelime: Sevindim.
Bir şey dikkatimi çekti.
Diploma petek gibi
Çıtır çıtır yenmeye hazır
Selametle kalın

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şükrü hocam çok sağolun.

Marifetin diplomada olmadığını herkes biliyor.
"Amerikan başkanlarından biri dünya diplomalı dahi ve ihmalkarla dolu, başarı ise azmedenlerin" Şeklinde bir söylemi vardı.
Çevremize baktığımızda bunu daha iyi anlarız.
İnşallah diplamamızın hakkını verenlerden oluruz.

Yapmış olduğumuz işler diplomalılarıda rahatsız edip inşallah harekete geçirecektir, bunun rahatsızlıklarını çok net görebiliyorum.

Biz bazı özel işleri yaparken ülkemize bir şeyler kazandırmak istedik, harekete geçirmek istediklerimizde biraz yenilikler sunsun istiyoruz.
Sağlıcakla kalın.