21.05.2018

ARICILIK VE DAMIZLIK ÜRETİMİ...

 Nisan sonu yaptığım suni tohumlamaların hepsi yavruyu kapadı. İki gün sonrası yaptığım ikici turda acayip başarısız oldum, 17 ana arıyı tohumlamaya aldım, ikisi olmadı, 15 tanesinde bana göre sorun yoktu ama iki tanesi yumurtaya başladı, 10 gün bekledim sonuç değişmeyince tekrar bayılttık aradan geçen süre 20 gün ve 6 tane yumurtaya başlayan var, bir tanesi hala yumurtaya başlamadı, 8 ana arıda bu süreçte öldü, yumurtaya başlayanlardan bir tanesinin ayağını sakatlamışlar. Yumurtaya başlama süreci uzadıkça arılar strese giriyor bazısı ana arıyı kesiyor bazısı ana arıyı sakatlıyor.
 Damızlık bekleyenlerin damızlıkları hazır, bundan sonraki turları yedeklemede ve isteyen olduğunda elimizde hazır damızlık var demek için üreteceğiz. Satılmayan damızlıklar kışa sokulacak baharda daha iyi paralara satıyoruz.
Şu an yavru kapamış damızlık fiyatımız arısı kafeste 600 liradır.
Arılı isteyenler kendisi gelmeli, kargoda sıkıntı devam ediyor, gidip sabah görüştüm yönetmeliği gösterdim resmini çekip merkezlerine gönderdiler tamam dediler. Öğleden sonra götürdük gene kabul edilmedi. Aras kargo neden böyle yapıyor bilmiyorum, sürat kargoda aynısını yaptı.
Sonra Cafer başkanı aradım Düzce'den. Cafer bey MNG kargo ile anlaştık taşıyacaklar dedi. İnşallah bundan sonra sorun ayaşmayız bu gün ana arıları Enes Mng ile yolladı.
 Nisan sonunda tohumlanan damızlık analar yavruyu kapadı. Normal şartlarda bir posta yavru sökmesi lazım ama bizdeki arıcılarda bu sabır yok. Hazır olmayan ana arıyı nasıl verelim, bir çok kişi oturduğu yerden ahkam kesiyor.


 Ana arı hazır olduğunda bende durmasının bir mantığı varmıdır. Bizi bilen bilir, biz öncekine nasılsa sattık, şimdi bu hazırı yeni birisine satalım önceki sürünsün diyemeyiz. Kim önce ödeme yapıp listeye adı yazılmış ise başkası öncekinin hakkını alamaz. Arıcılar güvenmedikleri kişiden ana arı almamalı bana güvenmeyen de benden alış veriş yapmasın. Bu piyasa o kadar berbat bir duruma geldiki, adam ana arı satıyor ilanındaki resimler bana ait. Bu kişiden ana arı alanlar bize ağlanıyıor, karniolla gönderdikleri ana arıların alakası yok diyor, tekrar bize geri dönüş yapıyorlar.

İlerleyen zamanda f1 üretimini yapmamayı düşünüyoruz sadece damızlık yapsak biraz daha bilinçli arıcı ile muhatap olursun. Adam mesaj atıyor çiftleşmiş damızlık varmı diye, geçi bilinç kimde ne kadar var orasıda ayrı bi hadise...


Bu damızlığı 1 mayısta tohumladım, 19 yaısta hala yumurta yoktu ana arı sanki yumurtaya başlamış gibi irileşmiş ama yumurta yok. Öldürsen olmuyor, beklemekten başka çare yok. Bu gün yumurta atsa mayıs ayı biter yavru kapaması, bilmeyenler için iş ne kadar kolay...

19 Gün öncesi tohumlanan ana arı hala yumurta atmadı, bekliyoruz derdi ne...
 Kargoya verdiğimiz bilgiler, önce tamam öğleden sonra almıyoruz kardeşim bu kadar basit.
 Ülkemizdeki israfın boyutu, iki gün içinde 300 ekmek veya  pide çöpe ayrılmış. Bizde köpeklere aldık.
 Pelitlide çatı bu gidişle dolmaya devam edecek.
 Kıştan alınan kalemlerin buzdolabı sebzeliğinde veya soğuk hava depolarında 1 ila 4 derece arasında saklandığında, havalar iyice ısınınca yapılan aşıların tutma oranı çok yüksek olur.

 Mayıs ayının 5 de yaptığım aşılardan muşmula oldukça iyi tomurcuk verdi.
 Yabani elmaya bildiğimiz bir elma, 15 günde patladı.
 Asmaya yongalı göz aşısı.
 yongalı göz aşısı.
 Muşmulanın birisi tam gaz...
Domates biber ekim işleri başladı, en son dikenli salata tohumu bulduk bayağı geç kaldık ama sonuçta başladık...

Hiç yorum yok: