28.05.2018

VEFA İSTANBUL'DA BİR SEMT DEĞİLDİR... BÖYLE AKADEMİSYEN HOCALARIMIZDA VAR...

Ali bey merhaba,

Geçen sezon sizden aldığım ana arının olduğu kovan 50 kg dan fazla bal yapmıştı. Bu kovanı kışa çift kat olarak sokmuştum. Şubat 20 gibi güzel bir havada hızlıca bal stoğu kontrolü yaptığımda üst katta 6 çıta kapalı yavrusu vardı. Kapalı erkek arı gözleri de vardı. Bugün kovanları dıştan kontrol ettiğimde erkek arılar çıkmış ve dolaşıyordu. Ben çok tecrübeli değilim fakat Eskişehir gibi bir yerde çok alışık bir durum değildir herhalde. Antalyada erkek arı üretiminize istinaden bilgi amaçlı paylaşmak istedim.

Bu sene bir kaç tane daha kovan almayı planlıyorum. Ücretini yatırmam durumunda ne zaman ana arı göndermeniz mümkün olur? 5 adet sipariş etmeyi düşünüyorum.

Bir diğer konuda geçen sene size yurt dışından damızlık ana arı getirteceğimi söylemiştim fakat maalesef getirtemedim. Bu sene getirtmeyi planlıyorum. Üç farklı seçenek var;
1. Island mated: izole adada döllenmiş ana arı
2. Artificial inseminated: sizin yaptığınız gibi suni tohumlanmış ana arı
3. Selected  suni tohumlanmış fakat bir sürü testten başarılı şekilde geçmiş ana arı

Çalışmalarınıza destek olmak için getirteceğim damızlık ana arıyı size hediye etmek istiyorum. Ben damızlık arı açısından 3. seçeneğin en iyisi olacağını düşünüyorum. En sakin ana arı hattından sipariş etmek istiyorum. İki adet sipariş edecek olursam bir tanesini erkek hattı en sakin ana arımı almak mantıklı olur. Sizin zaten arılarınızın verimi çok iyi, sakinlik için ıslah etmeniz gerekirse herhalde en sakin erkek hattı işinize daha çok yarayacaktır. Ana arıları alacağım kişi ana arı ıslahı programın yöneticisi. Bu yüzden istenilen her türlü ana arıyı bulmamız mümkün olacaktır.

Bu konuda beni yönlendirirseniz bir an önce siparişi verebilirim. Sizlere çalışmalarınızda başarılar dilerim...

Benim cevabım= merhabalar.

Hocam...

Damızlık seçenekleri içinde selekte edilenler en iyisi, testlerden geçenler içinde bile saldırganlık puanları yüksek olanlar eleniyor. Orada bile sakinlik konusu bilimcileri zorluyor.
Siz ne kadar sakin hat ile çalışmaya başlasanız, etrafa hakim değiliz, dolayısı ile hırçınlık olacaktır. Damızlık ne kadar sakin ise F1 lerde sakin olur ama sakinlik f1 de damızlıktaki gibi kalmaz.

Bendeki damızlıklar, avrupadaki damızlıkların karması oldu, bulduğumuz damızlığın ya yumurtasını yada erkeğini kullanarak iyi bir karışım oluştu, genelde hatları ayrı tutmaya özen gösteriyorum.Selekte edilmiş damızlığıda aynı yöntemle çaprazlarız birbirine birbirinin erkeklerini kullanırız. Bana getirteceğiniz damızlığın ücretini size öderim.

Geçen sene getirttiğim Sloven 03 damızlıklardan son anda 2 saf üretmiştim, onlar iki çıta olarak Alanyaya gitmişti, şu an en güçlü kovanlar onlar olmuş. İki çıta bile gelmiyorlardı şu an 6 çıtadalar, zaten bu 03 hattın en büyük özelliği tüm karniollardan hızlı olmasıydı.

Hayırlı günler.

Ali bey merhaba,

İki adet selected breeders queen sipariş verdim bir aksilik olmazsa Haziran ayı gibi elimde olacak. Ayrıca ana arıları gönderecek kişi istersem kolonileri sakinleştirmekte kullandıkları erkeklerin spermlerinden de gönderebileceğini söyledi. Göndereceği selected ana arılardan üretilecek ana arılara bu spermleri kullanırsanız sakinliği garanti damızlıklar üretebilirsiniz diyor. Bende spermde göndermesini istedim. Kargo yola çıkmadan sizinle iletişime geçerim. Hatta doğrudan sizin adresinizi vermek daha kolay olacaktır.

Daha önce de söylediğim gibi bu ana arıları sizin çalışmalarınıza destek olmak için sipariş ediyorum ve hiç bir ücret talep etmiyorum. Şimdiye kadar sizin paylaşımlarınızdan faydalanmamın karşılığı olarak kabul edin. İyi çalışmalar...

****************************
Beni acayip duygulandıran bir maildi...

Bu güne kadar olumsuz kişilerle karşılaştık onlarla mücadele ettik, hepsi yok olup gittiler. Bir çok dostumuz oldu, gerçek dost.
Bunun yanında acayip vefasız kişilerle karşılaştık, ekmeğini bölüp verdiğimiz kişiler arkamızdan kuyumuzu kazdılar, onun için bu paylaşımın başlığına vefa istanbulda bir semt değildir diye yazdım...
Sizden bir şeyler almk için yanınızda görünen kişiler alacakları bittiğinde sizin yanınızdan başka yerlere kayıyorlar.
Allah kimseyi kimseye mahcup etmesin...


Bu gün damızlıklar geldi, ülkemize hayırlı olsun. Ben bunlar ile yatacak değilim kopyalayıp ülkemdeki arıcılara vereceğiz...
2 Yıl test edildikten sonra seçilen kraliçeler, satışa sunuluyormuş.
Bunların birinden ana arı, birinden de erkek üretip kopyalarını almak ilk hedefimiz.


Elimde 5 ayrı hat damızlık vardı, bir hat daha eklendi, hocamıza sonsuz teşekürler...
Allah kendisini razı olduğu kişilerden eylesin, daha ne diyim...
Ülkemizde böyle hocalarımızda var...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Arıcılığa başlamak isteyen biri olarak 2 haftadır blog blog geziyorum. Böylesine güzel bir paylaşımı okuduktan sonra ülkemizde üst düzey arıcılık bilgi ve becerisine sahip insanlar olduğunu görerek biraz daha cesaretlendim. Sizleri tebrik ediyorum ve paylaştığınız güzelliklerin daha da büyümesini diliyorum. Saygılarımla.