1.04.2019

ARICILIK VE ERKEK ARILAR...

 Ana arı üretimi için hazırlıklar devam ediyor. Bu yıl benim arılarım istediğim gibi gelişmedi gelişmeyen arılara erkek yaptıramazsınız. Hemen benim arılarımı kullananları devreye aldım ben ne kadar f1 üretiyorsam piyasaya yoğun erkek soktuğum için f1 arılarımın saf olma ihtimali çok yüksektir ama f1 hiç bir zaman saf olamaz saf'da diyemeyiz. Bu yüzden f1 üretimini Gebze'de yapıyorum. Saf üretimini her yerde yaparsınız elindeki damızlık erkek spermini zaten kendin veriyorsun.
Mart sonu geldi havalar buz kesti. Nisan ihtibari ile havalar yeniden ısınmaya başlıyor.
Mollafenariden Bilal kasnaklar girmişti ikisini arılarığıma getirdimbu erkekler 5 nisan gibi doğmaya başlıyor, ilk doğanlar 20 nisanda ergen erkek olurlar.
 Hafta sonu erkek peşinde koştuk desem yanlış anlaşılır ama gerçeği bu :)
 Bu erkekler saf karniol erkekleri.
 Cumartesi otobüse Alanya'dan verilen üç çıta kapanmış ve kapanmaya başlamış erkeklerde bir rüşetle geldiler. Otobüs kaptanı gece 5 gibi Gebze civarında olurum yolcu olursa Gebze'ye gireceğim olmaz ise otobandaki dinlenme tesisine gelmen lazım dedi mecbur gece kalkıp dinlenme tesisine gittim Gebze yolcusu yokmuş :(
Arıcı Mehmet Türker'e verdiğimiz zahmetlerden dolayı teşekür ediyorum sağ olsun.
Sabah ilk işim gelen ruşeti açıp çıtaları önceden yaptığım bölmelere girmek oldu.

Bittimi bitmedi, sandıklar açılır açılmaz oyumu kullanıp Düzceye gittim engin abimde erkek ayarlamıştı ayarlardığı erkek arılarıda aldım.
Engin abi ilr Mücahitin yanına gittik müço hızlı köydeki okulu yeniliyor önüne park yaptıracakmış bir dahaki seçimlere sanki muhtar olacakmış gibi çalışma yapıyordu :)
 İngin abinin ayarladığı erkekler...
İnşallah doğmuş erkeklerini bir kısmı ilk suni tohumlamada kullanılacaklar.

 Mücahite çalışmalarda başarılar dileyip biz geziye devam ettik, Engin abi ile Akçakocaya geçtik.
Samim benden damızlık almıştı onu ziyaret ettim damızlığım üçüncü seneye çıkmış habire bölme alıryorum dedi, mutlu oldum.

 Bazıları çift kahve içiyor yedim sanmayın :)
 Gitmişken damızlığıda gördüm hep erkelerle uğraştık kızlar alınmasın istedim :)
 Arı kontrollerinden sonra bahçede iyice kaynattık...
 Ne kadar dursak sonuçta yolcuyuz kahvelerimizi içmişiz...
Engin abinin evinde yemek yiyip akşam üzeri gebzeye döndüm bayağı yoğun bir gün oldu.
Herkese misafir perverliklerinden dolayı teşekür ediyorum, sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: