28.06.2019

ARICILIK VE HAZİRAN BİTERKEN...

 23 Haziran günü ağır misafirlerim vardı. Vize Bal Üreticileri Birlik Başkanı Şenol Civelek, Erol Ve Ahmet beyler misafirimiz oldular.
Firsattan istifade edip bende kendime ziyafet çektim :)
 Gebzede yemekten sonra arılığa gittik.

Ana arı suni tohumlama çalışmalarını yerinde incelediler, tribünlere karşı nikah zor oluyor... :)
 Daha sonra İlhami abide misafirlerimize hoş geldin deyip konser verdi :)
 Videoyu yutuba atamadım yakında yüklenir :)
 Ayrılık vakti geldi çattı.

 Misafirlerimizi uğurladık. Tekrarını bekliyoruz :)
Birde baba hindi getirmişler. 10 Kilo gelir  :)
Bir hindimiz eksikti o da oldu :)
 Oğuzhan Karaltı ziyaretimize gelmişler.
 Haziran sonuna ana arı siparişi vardı erken gelmiş malisef veremedik ay sonuna inşallah ana arı sorunum kalmıyor.
 Yunanistan'daki Türk arıcılara bu sefer iki farklı hattan damızlık 5 adette F1 gönderdim. Benim için ayrı bir sevinç oluyor bu durum. Ülkendeki bazı arıcılar hala Ali Türkün ana arı tohumladığına inanıyor musunuz? diyenler varken yurt dışına damızlık göndermişiz :)
 Karpuz ve kavunları yiyenleri enselemeye başladım.
 Son turd üç kaplumbağa bahçeden üç km uzağa bırakıldı.
 Suni tohumlama çalışmalarımız devam ediyor. Tohumlanan arılar yaklaşık 20-25 gün yavrusuz bekliyor ilk yumurtalar çatladığında larvalar süt içinde kalıyor. Tam transferlik larvalar.
 Haziran biterken bir çalışmamız daha olacak bayağı kalabalık olacak, ondan bir önceki turda Mücahit Kılıç'tan getirdiğim memelerden son üç taneyi tohumladım. Ana arı lisanslı bendeki lisanslı erkekler verildi.
 Bu anaların anası şu an Düzcede.
Bir kaç kovan erkek salıyorum,erkek bittiğinde damızlık üretimi de biter.
Bu arada aşırı sıcaklar bastırdı bal geliri düşmeye başladı arılar birbirine sataşıyor. Şu ana kadar kutularda tek terk var bundan sonra fazla güçlü kutu tutmamak gerekiyor ve kekleri eksik olmamalı.

Hiç yorum yok: