4.07.2019

ARICILIK VE SICAKLAR TERKLERİ BAŞLATTI...

Yayını hazırlarken face sayfamıza birisi bu memeler hakkında yorum yaptı. Henüz bizden alış veriş yapmamış ve bu memelerden çıkan analar beş para etmez dedi.
Bizden ana arı almamış, başka yerlerden almış falan filan...
Sayfamda böyle bir kitle var engellemekten bıktım. Yıllardır yüzlerce belki binlerce paylaşım yapmışız adamlar hiç bir güzellik görememiş hiç bir yorum ve beğenisi yok. Kendilerince bir hata gördüklerinde kendilerini ele veriyorlar.
Baharın birisi paylaştığım bir resme yavru çürüğü var demişti yıllardır sayfamda ve hiç bir şeye yorum yapmadan duruyordu o resme atladı ve engelledim gitti. Yavru çürüğü olan arı günden güne erir ve gelişmez, çıtadaki arılar günden güne yavruyu genişleterek ilerlemişti.
Neyse üstteki memelere gelelim.
Ana arı kalitesinde memenin büyüklüğü önemli değildir. (bu minicik meme anlamında değil)
Ana arı kalitesinin en önemli etkeni 8 saatlik larvalardır.
Yabancı yayınlar ve katıldığımız ana arı kursunda bize öğretilen üç günlük larvaların geçmişte kaldığı en ideal larvaların 8 saatlik larvalar olduğu öğretildi. Bunu nasıl anlayacağız çatlamış larvayı süt içinde gözünüzle seçmekte zorlanacaksınız.
Bu larvalar muz şeklinde durur. C şeklinde kıvrık olmazlar.
8 Saatlik larvalardan üretilen ana arının sperm yatağının küçük bir külaha 10 liralık dondurma koyulduğundaki kütleyi göstermişlerdi, yaşlı larva içinde aynı külaha 1 liralık dondurma konulduğundaki şekil ve ikisi, arasındaki fark birisi 7 milyon sperm alır ikincisi ise yatak gelişmediği için sperm az olur ve defalarca bunu test edip kalitesiz olduğunu kanıtlamışlar.

Benim larva transferdeki tutturma oranım 30 da 13-14 tanedir, büyük larva alsam tutma oranı acayip yükselir 28-30 tutar.
Arı sütü üretenler büyük larva alırlar. Amaç ana arı değildir larvalar kolay tutsun bir kaç gün sonra larvalar atılır sütler toplanır. Sütü toplamanında saati vardı hatılamıyorum.


Sperm yatakları ile ilgili resimler yerli yok yabancı yayınlarda biraz aradım tam aradığımı bulamadım.
Meraklılar için bu resimler idare eder.



 Haziran ayı biterken iki saatlik zamanda 48 kutu oluşturdum. Dağıtacağımız meme fazla çıkınca verecekte yer yok hemen kutulardan ballı çıta çektim memeleri ballı çıtalara iliştirdim kutuların keklerinide ayarladıktan sonra anasız kovanlardan arı koyup gölge bir yerde 3 gün bekletip bizim Bilal'in arılığına götürüp açtım arılar geri dönmesin diye.
Süre kısa olunca yardırdım ama işi bitirdim bazen 10 dakika bile o kadar uzun süredir ki anlatamam. 10 Dakika erken başlasaydım iş bitimi iğne yemezdim.
 Gölgeye alınan kutular üç gün bekletildi.
 Henüz kutular kontrol etmedim anasız arılar verdiğim memeden başka seçenekleri yoktu ana arıların doğduğunu düşünüyorum. Bir kaç gün içinde arılığa alırız inşallah.
Bilal bana 4 km mesafede bölmelerde çok işime yarıyor şaşırtma yapıyoruz.

 Hafta sonu dolaptan çıkardığım 5 doz spermi kullandım. Yaklaşık 27 gün önce alınmış bu spermler.  Aynı gün alınan başka bir sperm daha var onuda başka bir uygulamada kullanacağın onun süresi 40 günü bulacak bakalım dolapta 45 gün saklanır dedikleri ne kadar doğru test edeceğim.
 Düzce den gelen damızlıkların kızlarını tohumlamaya devam ettim.

 500 Avroluk damızlığın iki kızına benim lisanslının erkekleri verilmişti onlar yumurtaya girdiler birisini Mücahit'e vereceğim lisanslı damızlığının yedeğini aldık inşallah.
Lisanslıya başka çalışmada, başka lisanslı erkekleride verip başka yedekler almayı planladık önümüzdeki günlerde çalışmayı başlatacağız.
 Bayram çalışmalarımızı biraz aksattı ara boşluk olmuştu şu an peşi peşine, çalışmaları birbirine ekliyoruz.
 Bu resimde ilginç bir detay var ana arılar tohumlandı ve iş bitti resim aldım kutulara anaları vermeye gideceğim. Kafesleri dağıtıyorum ana arılardan birisi kafeste yok. Geri geldim odada arama yaptım ses diledim ana arı yok.
Acaba yoldamı kayboldu gezdiğim yerleri dolaştım arazide sinek aranır mı arıyorum...
Sonra dedim resim ve video çekmiştim odadan çıkarken varmıydı ona baktım odadan ana arı çıkmamış. Bir daha tohumlama odasını aradım orasıda malzeme dolu gene yok birader dışarıda hindi ile uğraşıyordu abi birde ben bakayım dedi oda bulamadı umudu kestik.
Akşam bir iş için odaya girdim ana arı ortada :)
Hemen kafese koyup bölmesine verdim yaklaşık iki saat ortalıkta görünmedi 70 numara.

 Bu arada Şenol hindi getirmişti bir haftadır kafeste bekliyordu biradere gel şunu hallet dedim.
 Hindiyi kestik.
 Kuzu gibi maşallah.
 Arılık civarındaki yabani armutlara normal armut aşılamıştım ikinci sene hemen armut veriyorlar.
 Ağaçlar yıkılıyor bazıları dal kırdı.
 Çok güzel bir armut geçen sene olmaya başlayınca siyah poşetler giydirerek korumuştuk saksağanlar yoksa bırakmıyor.
 Bahçede mahsuller olmaya başladı.
 Domateslere alaca düştü
 Bundan sonrası gelir altık.


 İlk hasat domates biber ve taze fasulye.
 5-6 Çıtalık bir arıyı metroya silkeledim 10 gündür metroya girmiyor kutu terkleriyle bazıları gitmiş. Arı yarı yarıya düştü bende 8 çıtalık köpük metroya aldım ana arı kanadı kesik her gittiğimde bir kaç metre ötede buluyorum inekleri ama hala inadımdan vaz geçmedim bu inekler metroda çalışacak...
Toplamda 10 filan oldu toplayıp uzaklaştırdığımız tosbağa sayısı.
Milletimiz bir acayip ya ne var yese diyor, herkes tosbağa sever kesildi.
 Bu bamyaya henüz ulaşamamışlar sıranın iki uç tarafı berbat bamyanın köküne kadar yiyorlar.
 Buda sıranın başındaki bamyalar...
Bamya ekili sıradaki sağlam bamya sayısı.
Şimdi yav tosbağanın yediğinden ne olur diyenlere sormak istiyorum siz zarar gördüğünüzde aynı şeyleri söyleye bilirmisiniz veya bir ters köşe yapalım, evinizde sivri sinekler var ne var çoluğu çocuğu yesin onlarında kısmeti var diye sivri sinek besleyen var mı?

Hafta sonu sıradan kutuları kontrol ettim. Araya bayram girince bir kesinti oldu meme dağıtımı hep aynı tarihlere yılğıldı önümüzdeki hafta hazır ana arı tavan yapacak inşallah.
Hazır 23 ana arı tespit ettim. Bana en az 50 Hazır ana arı lazım ve ana arı isteyenler sürekli telefon ediyorlar. Benim elimde bir liste var o listenin önüne kimse geçemez listeyi takip ederim çok telefon edince ana arı hazır olmuyorki :)
Birde hazır ana arının bende durması sakıncalı.
23 Ana arı tespit etmişim cumartesi kutuları kontrol ettim, pazar suni tohumlama yoğundu acayip yorucu oluyor.
Pazartesi sabah 5:30 da evden çıkıp ana arıları topladım, 4 tane hazır ana arı terk etmiş.
Sıcaklar bastırdı ve terkler başladı en büyük sıkıntı bu birde bazen terk eden arılar gidip birde suni tohumlanmış kutuya sarıyor zarar acayip büyüyor.
Sezonun büyük kısmı bitti sayılır.

Hiç yorum yok: