31.07.2008

PINAR HİSARDAN MARMARA EREĞLİ'YE GEÇTİM.

25 temmuz 2008 akşamı.Burası doktorun yeri,doktor pişirsin sen ye mekanı oluyor.Hep böyle ızgarayla karşılanıyoruz sonu hep berbat oluyor.Allahtan hayırlısı bakalım bu sefer bizi neler bekliyor bilmiyorum.
Şimdilik hiç bir sorun yok,ayrıca doktor kontrolündede beslenmeye devam ediyoruz.
Izgara şahaneydi.Hatta nefis demeliyim:))
Doktorun bahçeden bir resim,lavanta dedikleri buymuş.Bitkisi yukarda çiçekleride aşagıya kestim.
Lavanta çiçeği.
Lavanta çiçegi.
Doktora giderken yeni ürettiğim karniyol anaarılardan iki tane götürdüm.Biri çok az bir arıdaydı,yağmalanmasın diye anaarıyı aldım.Digeride ilk yumurta atan karniyolumdu.Bir gece bölünmüş kovanda beklediler,ertesi gün birini dışardan bırakıp arıları yeniden silkeleyerek kovana girmelerine musade ettim.anada arılarda kovana girdiler.Aradan 20 dakika geçmemişti,dedim bir bakayım sıkıştırdılar falan sa alayım kafese diye.Bir çıta çektim ruşetten baktım köşede yumak olmuşlar.Hemen bir çıta daha çekerek beşlik kovanı rahatlatıp,körükle yumagı dagıttım.Anaarı hareketsiz yatıyordu.İlk defa başıma geldi,bu kadar kısa sürede anaarıyı sokup öldürmeleri.Soktukları nokta kanadın dibi.Belkide bu eşleşmemiş anaarıydı.
Resimde iğne ve anaarının son hali var.
Daha sonra anaarının içini açtım,sanki eşleşmişti.
Buda sperm kesesi,henüz bunu tam anlamış degilim ne anlama geldigini.Ama mat olursa eşleşmemiş olmalı,bu mat degil.Doktor tam magazinci oldu,işi gücü şow yapmak artık. Ruşet çıtalarını biraz daha kalın kereste kullanıp yapsa daha iyi olacak::))
Anaarı çiftleştirme kuru çıtaları.
26 temmuz 2008 sabahı, kovanara yöneldik öğlenleyin.Doktora göre işler çok basit ve kısa sürecekti.Adam hayatında ilk defa bu kadar bal gördü.Burada ayrı bir notta yeni hacıya düşeyim::))Bana hep dua ediyormuş.Diyorki 10 senedir arılarım vardı,daha benim çektiğim çıta gibi 5 çıta bal alamamış::)).Yüz çıta balı görünce tabi dua edecek,başka ne etsinki::))
Doktor gezerken Saroz körfezinde, arılar gezmeyip çalışmışlar.Ballar ful sır doluydu.Bu sefer evin tülü yürütülmedi yedek maske ayarlamış hayretki ne hayret.
Beklenenin çok üstünde bal çıktı.Al al bitmiyor maşallah. Bana diyorki balı öp,hiç bal öpülürmü.
Katlı kovanlarda hep ızgara vardı. Hiç bir zaman hiç bir iş küçümsenmemeli.İşi bitirip sağılmış çıtaların dağıtımı gece saat onu bulmuştu.
Doktordaki tipe bakınız,sanki bir gün hocaya,dört gün kendime birgünde doktora sağım yapan ben degil sanki doktor::))Yarım günde şaftı kaydı.
Özellikle sağımı görmesini istedim inatla gezdi gelmedi.Adama zorla sağım egitimi vermeye ayağına gittim anlayacagınız.Ama gitmesen sağımı kışa kadar ancak bitirirdi sanırım.
Diyorumki şu kadar bidon veya teneke lazım,oda diyorki o kadar bal çıkmazmış.Yav beni dinlemedi daha sonra üç sefer bidon almaya gitti.En son gittigindede yagmura yakalandı,hocayı dinlememenin cezasını peşin çekti.
Balları doldururkenki sevinci güzel,birde bal yalaması varki sormayın.
27 Temmuz pazar 2008 Beni Gebze'ye getirdi.Bu arada unuttum Saroz körfezinde gezerken ikinci karniyol anaarıda yok olmuş.Tam bir anaarı canavarı diyebilirim ahh doktor.Gebze'deyiz hacı abinin evinde,doktor ve ben dagılmışız zaten.
Biraz ilginç bir görünüm::))
Sosyeteyi küçük görürsen olacagı buydu.
Arı sokması ve göz kapanmış::))
Sosyete kovanın sonuna dayanıp dalak atıp,kat istemekte::))
Resimde sevgili doktorum ve Küçük arıcı Yahya'nın babası görülüyor.Cezmi kardeş sosyete kurbanı,birde hafta sonu dügünleri varmıştı,düğüne bu şekilde gitti::))Gözü parmakla bile zor açılıyordu.
Bu arada kazma arıcılara,kovana kabul ettirilmiş karniyol veriyorum::))Bana üç karniyol düşmüştü,birini Şeno'la kovanıyla verdim,birinide doktora kovanıyla verdim.Sadece 29 numaralı karniyol kaldı bana.Allahtan hayırlısı,lazım olurlarsa biri istanbul'da diger ikiside her an el konulacak kişilerde işte.İnşallah bendekine bir şey olmazda kimseninkine el koymam::))Hacı abi kovanı akşamdan kapatmıştı,tebbir olarak tekrar tüle sardık arıyı.Çıkan falan olursa tülde kalsın diye.
Keyfi yerine geldi,ne diyeyimki ben bu adama şimdi.
Bu arada Gebzedeki arılar süper polen ve nektar getiriyor.Nereden diye Seyit abi bana soruyor.Git bak eviyin etrafında çalışıyor arılar::))
Yahya o kadar hava atmışki mahallede.Maskeyi giyip geziyormuş.Dedesi dediki havası mahalleyi kapladı::))Maskesini Selahattin Güney abimiz yolladı.
O kadar bakım yapmışki,sosyeteye kat koymamız gündeme geldi.
29 nolu karniolf1 gelişmesi süper,şu an 6 çıta ful arısı var.
Bazen çıtaları bile araladımızda anayı görebiliyorum.

Yav adamın bahçe içinde bir gecekondusu var,önündede bu eski doç kamyonet.Mahallede gezerken ilgimi çekti resimledim.Artık neyine nazar degecekse bilemiyorumki.
Bu arada ilginç gelişmeler var.Pınar hisara gitmeden Eskişehir'den gelen analarıların birini biliyorsunuz ölmüştü.Yani yola çıkmadan iki gün Gebze'de bir anasız kovanda tutuldulardı.Hacıabi anaarıya sulandı benim kovan anasız diye iyi dedim.İki anayıda onun kovana koyduk.Birini iyi sarmışlardı doktora götürdügüme pek ilgi yoktu.İki gün sonrası saldım anayı arılarda olumsuz bir tepki yok.Genede hepsine surup püskürttüm.yalanıyorlardı kapattım.Seyit abi dediki kovanda anaarı yok es es den geleni kesmişler.Moral sıfır oldu.Kovanı açtım her tarf yumurta dedim ana var.Arıyorum ana yok,sonra baktımki heralde şuruplayınca boya çıktı,cılız ince bir anaarı dolaşıyor.Bulmasıda zor.Kovana koydum aynı çıtayı çektim gene zor buldum.
Bahçede domatez yiyoruz minik asistanımla.
Seyit abide memelere sulanmaya başladı.Herkese aşılama yapıyormuşuz bana yokmu dedi.Bende 5-6 çıta arı silkeledim kovanlarından bir kovana.Arıları yeni bölmüştüm dedimki şimdi bu arılar memeyi kabul etmezler.Hepsi anaarılı kovandan silkelendi.Bir kaç tane kabul görürse yarına sütleriyle sulu tarnfer yapayım diyordum.Ertesi gün yeniden larva tarnsferine gittim::))Hepsi tutmuş.On da on hayret .Doktora verdiğim 37 nolu kızın yumurtalarını alıkoymuştum bir çıta::))
Bu arada Pelitli köyündeki tüm eşyalarımı dün toparladım.Feti'de kalan malzemeleri toplamaya gelmişti.
Sehpaları bazı kovan ve katlarımı toparladım.Hacı amcanın damadıda dün taşınınca.Telefon etti abi malzemeleri al yoksa bir şey kalmaz diye.Seyit abiyle gidip malzemeleri yeni hacının kapısına yıktım.Allah bir kapıyı kapatırsa yenisini açar derlerdi.
Yaklaşık 20 senelik misafirlik bitti.Şu erik agacının dili olsada söyleseydi anılarımızı ve sofi amcanın takılmalarını.İçim buruk olarak ayrıldım, yıllardır misafir oldugun yerden.Hacı amcamdan Allah razı olsun,bana çok hakkı geçmiştir.Çok ekmegi nasip oldu.Kimsenin dalında göremedigi çeşit çeşit meyveleri dalından yıllarca yedim.İnşallah öbür taraftada birlikte oluruz diye dua ediyorum.Benim işim sakatta hacı amca ahiret konularında beni yüze katlar.İnşallah Allah onu daha iyilerden eder.



Bu seneki arı koyduğum yer.Hayvanlar otluyor.Hatta biz malzemeleri yüklerken bazı ineklerde dalından elmaları yemeye başlamıştılar.Burada çok anılarım oldu.Ne kadar yazsam az gelir.Yazdıkçada hem saçmalamaya başladım hemde duygulandım::((((

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

30.07.2008

ARICILIK FİLİMLERİNDEN PINARHİSAR

Pınarhisar'da son gün.Sağım bitti hacı yok bende perşembe günübiraz kovan boyadım.Yapılacak o kadar çok iş çıktıki sormayın.Ortalığı toparlamaya bir gün yetmeyecekti,hacı her tarafı dagıtıp kaçtı işte.
Perşembe akşamı internet kafedeyim ve haber yapıyordum.Saat gece yarım oldu ,dışarda öyle br yağmur varki sormayın.Yağmur durdu motora atlayıp çadıra yaklaşana kadar durum iyiydi.Arılık yoluna girince tekerlege çamur sardı zor ulaştım çadıra.
Güzel yağmur yağdı ve arılarıma 300 metre mesafede 100 dönüm mısır püskül vermek üzereydi.Yeni açan ayçiçeklerde vardı.Birde bazı arıları açtım bir kaç günde bayağı bir bal çekmiştiler.
Bal dinlendirme ve süzme kabı.Herkese lazım olan bir araç.Bende yoktu iman getirdi büyük kolaylık.Kovayla tenekeye bal doldururken belim kopuyordu.Yıkayıp elek telini içine bıraktım alacaklardı arılıktan.
Tüm sırlar burada::))Peteklerden çıkan sır mumlarını poşetledikten sonra bir de kovalara koydum ve ağızlarını kapattımki koku yapmasınlar.Çünkü ballarımızın kokusunu dışardan gelenler hemen farkediyordu.Arılarda daha çok farkeder.Çadırın içindeki yayılı naylonu çıkarıp yıkadım.Bal bulaşmış yerler de bol suyla yıkandıki arılar bal kokusu alıp çadırın etrafında mesayiye kalmasınlar diye.
Sonra tranfer yaptıgım son memeleri gerekli yerlere dagıttım.Çünkü 10 gün sonra gelemezsem orada kimseye iş yaptırmayalım diye.Gerekli mudahaleyi yapacak kişiler vardı ama işimi kendim yapmam daha iyi oldu.
Biraz kovan boyadım ama işlerden boya işi gene yarım kaldı.Ama son resimleri bunlar.Tam çalışacaktıkki hain doktora gitmek zorunda kaldım.Tatillerde gezdi gezdi,sonra bal süzülecek.Şimdiye kadarda 11 çıtadan fazla bal süzmemiş ya.Ona göre çok basitti be bal süzülmesi::))Arılıktan çıkarken çekilmiş bir resim işte.



video
Pınarhisar bal sağımından görüntü.2008 temmuz ayı. Hoca ve oğlu Taha ve yeni hacı abi biraz nazlanıyor::)))

video

43 nolu saldırgan kovan muma döndü.Balları yavruları ve anaları gidince 21 meme verdim,20 tanesi kabul gördü.
video

Yeniden bir çekim yapalım dedik Şenol'la.Şıp diye çekime biri sarktı.Bu doktordan dünyada kurtuluş yok bunu iyice anladım.



Anaarıyla alakalı yazımı bir blog daha açarak orada toparlamaya çalışıyorum.Doktora söyledik hemen hazır olmayan siteyi link attı sitesine::))Daha tam bitmedi ama ufak ufak tamamlarım artık.Arandığında hemen bulunsun diye üç anaarı üretme yöntemini burada topladım başka yöntmlerde var onlarada bir başlık atarız artık.Bu blog sadece anaarı bilgi ve filimleri içerecek.

http://anaariuretmek.blogspot.com/

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

27.07.2008

ARICILIK,DÖRT GÜN SÜREN BAL SAĞIMINDA YAKLAŞIK 700 ÇITA SÜZÜLDÜ.

Bal tenekelerimiz,bir gün gecikmeyle çadırın yanına indi.
Bir dostumuz bal sağımında yardıma geldi::)))Yat sen yat,güzel yardım ediyorsun saol.
İlk gün balları birlikte almıştık güneş çarptı::))Nede olsa doktor arkadaşımız varya kafa ağrısına en iyi apranaks yarar,15 dakika sonrası bir şeyi kalmadı doğru çalışmaya::)))
Sağımın birinci günü pazar günü Trakyalı Şenol,yardıma gelmişti.Yaklaşık 200 çıta balı çadıra dizip başladık sağıma.Hacı Seyit abimizde bayağı bir yol kat etti.Eğitim edilecek biri kazma değil ne dersem anlıyor hayret,hemde bu yaşta.
Bazen ballara sulananlar oluyordu,bal yalamayı yasak ettim kendimden başkalarına. Arıcılık ve bal hasadı, arıcılık ve bal sağımı, işin en zevkli tarafı burası.
Çıta ölçüleri dışına çıkan bir ballı harika çıta.
Sır bıçagıyla diyet uygulandı,çıtaya bakın kürdana döndü::))Aşagıda gelecek degişik resimler attım,sır taragı bu tür çıtaları düzeltmekte yetersiz kalır.
Sağımın birinci günü ara molalarda memeleri topladık,kayıtlarını yazdım.
Şenol bana hasta oluyormuş::))Abim bu kadar işi nasıl yetiştiriyorsun diyor.Gözleriyin önünde gör işte yazmazsan akılda bir şey kalmıyorki.Menşeyi belli olmayan anaarıların adını koyduk bu arada.Kutuyu açıyoruz daha önceden kayıtsızsa adı soyka.Bu görüntüler anaarıların çıktığını ve işlerin şimdilik yolunda oldugunu gösteren göstergeler.Final ise bu memelerden çıkanların yumurtalarını görmek oluyor::)))
Akşam üzeri çarşıyı dolaşıyoruz Ali Osman abimizle.Bal üreticileri birlik ofisindeyiz.Duvardaki resim ilgimi çekti.5 ayrı ırk ve bölgeleri gösteriliyor.Akdeniz bölgesine İtalyan arı ırkı eklenmeli bence.İtalyan arısı sıcak bölgelerde etkili.
Haritayla ilgili yapmış olduğum yoruma Murat Çakır açıklama getirdi.Bu haritada italyan arısına yer yok diye.Haritadaki arı ırkları bizim ülkemize has ırklarmış.Aslında bu açıklama sevindirici oldu,bu arılar kendi kendilerine yaşamlarını sürdürüyorlarmış ülkemizde.Sayın Çakır'a teşekür ediyorum katkısından dolayı,yorumlardan yazısını okuyabilirsiniz.
Birlikten alınan bal numunelerinde kalıntı yoktur raporu.
Ayrıca herkesin görmesi için buyük puntalarla raporun yanına ilan edilmiş sonuç.
Arazide gezerken ilginç şeylerde görüyorsunuz.Elimdeki bir yılana ait gömlek.Gömlegini çıkarıp yüzmeye gitti heralde yaz günü.::))
Boyu bir metreden fazlaydı,kalınlıkta bayagı hatırı sayılır cinsten.
Bu delige girmiş.Gömlegi çektim gelmiyor daha içerde ne kadar var belli degil.
Bir hafta önce sapsarı olan tarlanın haline bakın.O kadar hızlı geçiyorki ayçiçekler hayret etmemek imkansız.
Demirhindiba bitkisinin çiçegi.
Bir sevmedigim bitki,bizde buturak derler koyunların yününden çıkartmak o kadar zorki.Hayret arı bundanda polen topluyor sevsemmikine::))
Çalışırken öğlenleri sağlam yemek yiyoruz.Pide,lahmacun veya köfte var öğlenleyin.Yemek almaya gidiyorum hep ilgimi çeken bir köpek var.Aklımada Emin Benli abim geliyor.Elindeki köpege dünya para harcayınca yav burada bir sürü var hemde çok şirin.Sonunda durup bir gün resimlerini çektim bana bayagı bir havladı.Emin abi elindeki köpeğe boşuna para harcama burada çok köpek var ::))Belediyenin mezbahanesinin önünde her model ve cinsi mevcut,seç seçebildigini::)))Hemde beleş haaa.
Bu sene fazla resim alamadık ama musayit oldugumuzda gözümüze çarpanları resimlemeye çalıştım.Yemek yerken yanımızda polen toplayan biryaban arısı.
Sagımın ikinci günü,Ali Bildik abimizde larva transferine gelenelerden.Gelirkende bir şey getirmiş.Bir yabani arı yuvası,bu yuva o kadar ilginç ki sormayın.Larvalar erginleşip çıktıklarında bu yuvada taze et yemeleri lazım.Anne arıda yuvaları kapatmadan çeşitli böcekleri sokarak bayıltıp bu yuvaya hapsediyorki,doğan yavru hazır taze et yiyebilsin.Taze et yemezse ölürmüş.Yaban arısıda o kadar titiz bir işçilik yapıyorki verdigi zehir ölçülü olacak böcek devamlı baygın olacak şekilde.Zehiri fazla verse böcek ölecek,yani bu resim çok şeyler ifade eder düşünenlere.
Tabi incelemek için yuvayı duman ettim.Her larvanın baş tarafında çekirge veya örümcekler vardı ve tazeydiler.
Kafa maskesinin ikide bir yüz kapatmasına çözüm, şamrel lastikle tutturuldu.
Bu tür yavrulu çıtaları aldım,açık yumurtalı ve larvalı çıtalara dokunmadım.
Sağımın ikici günü Ali Bildik sabahtan,iman ve oğlu öğleden sonra yardıma geldiler.Her gün yaklaşık 200 çıta alınarak çadıra dizip sagıma devam ediliyordu.Akşam üzeri ise süzülmüş çıtaları geri dagıtıyorduk.Bereket bal geliri vardı ve uzun süren bal süzümleri arılarımıza zarar vermedi.
Ballar çok sırlıydı işi uzatan nedenlerden birisi bu.Biz ilk gün imama yardım ettik sırlı çıta çok azdı,bizdede sırsız çıta çok azdı.Bal akşama kaldığında çıkmıyordu çıtalardan.
İkinci gün çok rahattım.İki kişi balsırı alıyor.
Hacı abim süzüyor,gel keyfim gel.Ama bu yarım gün sürdü.İmamın oğlu Taha eli sır almaya çok yatkın,nefis çalıştı,keşke her gün biriniz gelseydi dedim içimden.İki kişi sır alınca makina yetiştiremiyordu,Ali Bildik bal alırken yardım etmişti çadırda oda benim gibi yatanlardandı::))
ikinci günü akşamı çıtalar dağıtlmayı bekliyor.Balları süzülmüş haldeler.
Ayçiçekler arasındaki çatlakların durumu.Larva çantasında götürdüğüm çıtalardan biri.Üzerindeki arılar o kadar fazla degildiler.Kendi kendilerine meme yapmışlar bende içlerindeki larvaları alıp arısütlerin üstüne yeni genç larva transferi yaptım.Bu transfere duble aşılama diyorlar.Aşılanmış larvayı alıp arı sütünün üstüne yeni transfer yapıyorsunuz yani.
Larva kurumasın diye bir kaç resim aldım tam net gözükmüyor ama larvalarda çok ufak.
Larva isteyenlere hemen 3mm lik kontralardan kestigim parçalara imal ettiğimiz meme başlangıçlarını tutturup aşılamaya geçiyoruz.
Aşılanmaya gelmiş bir kovan arı.Bu resimi niçin attım derseniz şamrelle kapak tutturulmuş.Çakılmadan taşınabiliyor diye yükledim.Önden görünüşüde bu.Belki birilerinin bu sistem işine yarayabilir.
Bu kovan bendeki saf kafkasın şu anki durumu.Kata çıkamadı bu sene.Alt katı doldurmuş,iki çıtadada yavru vardı.Bu kovan şimdiden mudahalke edilmezse kışın ölmeye mahkum.Toplam arısı bu kadar işte.Daha kışa 4 ay var ve bu arı yavru yapması çok zor.Zaten genetik olarakta yapmayacaktır çünkü kış ona göre gelmek üzere zaten.8 çıta balını aldım ama şimdiden kapalı ve açık yavru takviye edilmeli.Tam mudahale edemedim ama yanılmıyorsam süzülmüş çıtaları dagıtırken kapalı yavrulu çıta verdim diye hatırlıyorum.
Çoktan beri bal sağımında bıçak veya tarak kullanmı kişilere göre degişir. Birde balların neden çadırda süzüldüğü soranlar oluyor::)).Yukardaki resimdeki çıtayı tarakla düzeltmeniz imkansız.Çıta ölçüleri dışına çok kayma var ve bunu sır bıçagı hizaya getirir.Birde ballar çadırda neden süzülüyor her halde bu haberi okur o soruyu soran neler çektigimizide görmüş olur.700 çıta bal eve taşınmaz araba bagajınada sıgmaz yaklaşık 70 katı geçer.Ve bu kadar bal birden alınıp çadırada konulmaz.Ben Şile'de tüm balları aldım o gecede çadırın pencereleri kapatılıp,lüks sabaha kadar yanık bırakıldıki içersi sogumasın ballar sıcak kalsın diye bunlar işlerin püf noktalarıdır.Ama balları alırkenki kadar olamaz sıcaklık.Resmi büyüttügünüzde aradaki boşluk daha iyi gözükecektir.Burada yanakların uzaklıgı görülmekte.Bıçak kullanılmazsa çıta bu kadar açık kalacak. Resimi büyütürseniz aradaki boşluga işaret kondu sanırım.( işaretli resimi yüklememişim)
Bıçakla sırı alınmış bir çıta ve arada bıçagın dokunmadıgı yerlerde sır taragı işlemine tabi olacaktır. Bıçagın bu çıtayı ne hale getirdigini gördünüz.Fakat şu an satılan bıçaklar kısa.En az 25 cm olmalı,üst eşekten çıta alt çıtasına basacak.Boydan boya keserek gidilecek.Üst çıta genişliği 2,5 cm,alt çıta ise 2 cm dir.Petek bu ölçülere çekilmiş oluryor.Ortasına baktıgınızda ise 12,5 mm derinliginde petek gözleri kalır ve anaarı yumurtlama boyutuda budur aşagı yukarı.Gözler yüksek kaldıgında anaarı yumurtada atamaz.
Ali Bildik,10 larva transferi yapılmıştı kovanına.29 ve 37 nolu karniyoldan karışık.8 adet tutmuş bir gün sonra alıp gitti.Hacı abi arazide kalmaya bir türlü alışamadı gitti.Yatakta götürmemiş::))Gidip ona şişme yatak aldım dı,geceleri inen yatagın havasını şişirdikçe ben sağım çadırında kıkır kıkır gülüyordum::)))
Ne çiçegi bilmiyorum ama tam bir polen deposu gerçi arı görmedim üzerin de.
Sagımın üçüncü günü akşamı benim ballar bitti.Allah bereket versin 35 katlı arım vardı.37 teneke bal çıktı.Şilede 33 katlı arım vardı 13 teneke Kestane balı çıkmıştı.Toplam arı sayım 50 .Bu hesaba göre bana göre durum iyi her arıya bir teneke bal düşüyor.Ve her arımdada şu an 5 ballı çıta var.Bu arada katlı arılarımın mevcutları çok iyi,Gebze'ye gene yağmur yagdı.Püren süper olacak ve mevcudu iyi arılar iş yapar diye düşünüyorum.Çalışan biri olarak bu oran hem Ülkemizin ortalamasını ikiye katlıyor.Çok yüksek ortalama söyleyenler var ama ben beslemeyi çok erken kestim,yoksa bu arılarla başa çıkılmazdı. Birde söylemleri görmem lazım diye yazayım.Birtek kovandan alınan yüksek kilodaki ballar arılık ortalaması degildir.
Birde atıp tutan fakat yazdıkları tenekelere yansımayanlar var.Bizim son durumlarımız bu Allaha çok şükürler olsun.
Dördüncü günündeyiz,Gebzeden götürdüğüm larvalardan yapılan aşılama.İlk aşılama 10 adetti 9 tanesi tutmuş.Bir başka ilginçlik daha var.Daha önceki larvaları besleyen kovanada Pınarhisardan çıkarken yaptıgım 11 transferden bir tane bile tutmamış.Arı demekki bıktı::))Götürdügüm larvalardan yeniden aşılama yaptım başladılardı o günkü kontrolde ertesi gün baktım hepsini gene bozmuşlar.Eyvah dedim bu kovan yalancıya gidiyor diye hazır anaarılardan birini musluktan saldım içeri.Bu hadise bal alırken yapıldı.Ertesi gün baktım anaarı basmış yumurtayı.Bazı şeyleri anlamak mümkün degil işte.Şile'de aynı yöntemle Kadir Gürkan başkanıma ve Murat Çakır'ın bendeki kovanına aynı uygulamayı yaptım analar ertesi gün yumurta attılar. Bu larvaları transfer ettiğimiz bakıcı kovan benim meşur 43 numara.Şile Kızılcaköy'de bizi yemişti.Üst kapagı açıyorsunuz aman Allahım arı öyle bir boşalıyorki sormayın,sonrada saatlerce terör estiriyordu.Trakyada sadece bu kovanı açarken eldiven ve çizme kullandım gene beni yedi ama bende onu yedim.hemen katını aldım bir kenara alt kovanın yanınada başka bir kovan getirip tüm yavrulu çıtalarını yeni kovana aktardım.Birazda alt kovandan yeni kovana arı silkeleyip yeni kovanı oradan uzaklaştırdım.Elimde süzülmüş petekler vardı,eski kovana sıraladım tüm süzülmüşleri,ne kadar ballısı varsa aldım.Sonra kattaki tüm çıtalarınıda aldım.Sonra kapattım kovanı.Doğru böldüğüm yere gittim ama bu arada maskeden eldivenden çizmenin içinden bir sürü iğne yedim.Açtım böldügümü baktım tahmin ettigim gibi anaarı yavruluların üzerinde hemen öldürüp ikiye böldüm yarısını bölmeye büyük parçayıda eski kovana koydum.Ertesi gün bölünenlerdende yavrulular alınıp başka kovanlara verildi.Eski kovan yaklaşık 8 çıta ful arısı var ve 21 tranferden 20 tanesi tuttu.
Daha yakından çekiyordum Şenol abi uzaktan çek arının gücü görülsün dedi.Bazıları bu arı mevcudunu hiçe sayıyor belgeli anaarı üreticilerinin bazılarıda buna dahil.Hatta anaarı kutusundaki arılara anaarı yaptırıp satanları duydukça kızmamak elde degil.Hem parayla sat hemde kalitesiz ne güzel be.Ürettiğimiz anaarılar 29 ve 37 den olmasının nedenini sorarsanız.Bu üretilenler bana göre F1 ve F1 erkekleri saf anası gibi karniyoldur.Seneye erkekleri bu degişik karniyollardan üretecegimki,saf yakalama şansımız olacakmış.Doktor daha mendel kanunumu ne var onu atmadı bir okuyup sizi bilgilendirecegim.Hep F1 üretilip erkekler F1 den üretilirse doğal yolla yüzde elli saf yakalamak mümkünmüş mendel kanununa göre bakacagız seneye.
Elimde geçen seneden 3 tane karniyol kırması var.Bendeki kadarda damızlığının saf olduguna inanmıyorum.Suyunun suyuda olsa hem Şilede hemde Pınarhisarda gördüm bu sene durumnlarını.Hatta Şenol'la birlikte baktık Trakyada bana göre güzel iş yaptılar.Asıl seneye notları verilecek,bir sene daha deneyelim bakalım.Ama gelişmesi çok hızlı.Bu anaarılar geleli iki ay olmadı.Gebzede bana kalan 29 şu an 6 çıta ful arı oldu.İki ay önce bu arı 2 çıtaya kabul ettirilmiştiZayıf kutularda degişik bir sorun var.tam petegin ortasında ağ kurdu cirit atıyor ve çıkacak yavruları ağlarına yapıştırıyor ve yavru günü geldiği halde bile çıkamıyor gözlerden.
Sapasağlam canlılar fakat kıçlarındaki ağlardan kendilerini kurtaramaıyor..Son larvacılarda geldiler:::))Beyaz reno aşağıdaki Ahmet abi duymuş beleş larva var kap bir kovan gel.Şenolda bir kovan getirdi.Oda degişik anaarılardan erkek isteyenlerden tabiki karniyol erkegi olacak.
Sagımın son günü gene yardıma gelen Şenol kardeşim.Ve karniyol larvası peşinde olan Ahmet abi son gün tanıştık,ama larvaları alıp gitti.Bu resmin altına o kadar çok şey yazmak istiyorum ki.....En iyisi gerçek bir dost yazmak,daha iyi olacak.
Allah sevenlerimizden de sevmeyenlerimizden de razı olsun.Şenol'a yaptıgımız transfer 29 ve 37 nolu kızlarımızın son hali
Bu arada burada bir parantez açarsak iyi olacak.Tranfer yaptığımız memeler pvc den tornada çekilmiş.Birde bazen bazı yerlerde devamlı bir söylem var.Denirki meme başlangıçlarını saf bal mumundan yaparsanız arılar daha çok severmiş.Bence hiç alakası yok,birisi yazmış herkeste aynısını söyleyip duruyor işte.Madem saf mumu seviyor niye diger şeyleride kabul ediyor bu arı.En sonunda yaktığımız mumdan yani parafinden de meme yapıp anaarı üretecem.Herkes bir şey söylüyor işte.Satılan sarı memeler var arı sütü üretmek için.Arı kabul etmese o pilastiğe süt bırakırmıydı.Ben Bu son yaptıgım memeleri ne mumu koydumsa karıp yaptım memeleri ve başarı oranlarıda çok yüksek oldu.Gerçi bu tür söylemler içinde olanlar zaten hiç bir şey yapmayıp ahkam kesenlede düğümleniyor ya neyse.Hiçbir mudahale yapmadım,kendi kendisine çıkmış bir fırlamaya ait anaarı yatagı.
Gününü beklemeyip anaarı memesinden fırlamış bir karniyol anaarı görüyorsunuz::))Düşündün düşündüm sebeb bulamadım ve adını fırlama koydum.Burada başka bir konuya daha degineyim,kovanlarda rutubet çok işlenir hep.Anaarıların üretildigi kovanlarda yüzde eli ve atmıştan aşağıya düşerse rutubet.Anaarılar meme içinde ölüyormuş,ahkam kesenlere duyurulur.Rutubetsizlikten mum sertleşiyor ve içerden çıkamıyor.Yerde gözüme çarptı,dile bir baktı odane be.Ölçmedim ama bu kadar bunların uzun dili oldugunuda yeni gördüm.
Her profilden aldık dili.Buda vesikalık resim oldu.
Bu arada birazda kovan boyadım,kışa avrupa standartlarında girecegiz durum onu gösteriyor.
Buda Şenol kardeşimin ürettiği memelerden.
Neden tuttuki acaba?
Bu arılar manyakmı ne be


Böyle kesinlikle olmaz,saf mum olmalı saf.Pilastikten mememi olur beyav.Şenol'cugum teşekürler.
Bal sağımının uzamasına etki eden faktörlerin başında,balların tamamen sırlı oluşundan kaynaklandı..
Çarşamba tüm sağımları bitirdik.Hacı abiyi gündüz Gebzeye yolcu ettik.Akşama Şenolla boş petekleri kovanlara verdik.Ertesi günü ortalıgı toparlayıp yapılacak işleri yaptım süre yetmedi cuma gününe gene işler vardı.Ah hacı abi ah etraf bu kadar tagıtılırmıydı be.Cumadan sonra Pınarhisardan Marmara Ereğlisine geçtim doktorun karniyol ölmüş moral sıfır ve balları sağılacak.Harbiden bu doktor çok hainlik etti bana bu sene,ama kıyamadım.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/