26.06.2008

KARNİOL F1 ANAARILAR SON DURUMLAR İYİ::))

Cemil usta bunlardan haberin varmı diye sordu.Yuh bana daha geçenlerde yeni biçmiştim,yüzlercesi duruyormuş be.Ne güzel çıta eşekleri hazır.
Arıların durumu hava sıcaklıgından etkilenmeler var.Katlardadki delikler güçlü arıları rahatlatıyor.Baldaki sır durumunada bakacagım fark edecekmi,kattaki havalandırmalar.
Bu arının katta delik yok dışarı vurmuş.
Bu gün çok duygusal anlar yaşadım Pelitli köyünde.Hacı amcanın yere gittim.Her zaman bir yerlerden çıkıp bana kesin takılacak yada fırça atacaktı.Bu gün bakıyorum kimseler yok,içimi acayip bir hüzün kapladı,sanki hacı amca dünyadan gitmiş gibi.Ama yazıları yazarken şu an ağladım.20 yıllık bir sevdiginiz artık uzaklarda.Şileye vardıgımda telefon ettiler,Yalovalı yusuflar ziyaretine gitmişler.Telefonda fırça atması öyle hoşuma gittiki sormayın.Senden kurtuldum burada da adamların buldu diyordu,her tarafta ağlarım varmış. Bahçede meyvelerden ağaçlar yıkılıyordu.Sadece kıbrıs armudunu çektim,sonra Şile'ye devam ettim
Bu arada ilk kabul gören karniyolum. Karniolf1 34 numara yumurtalarıda çatlamış.3 çıtayıda dolaşmış.29 tek çıtadan başka yere yumurta atmıyor şimdilik bakalım ne olacak.Gerçi tamamı üç çıta iki çıtadada arısı vardı nereye atsınki. İlk yumurta attıktan sonra biraz rahatsız etmişlerdi anaarıyı.Kovana yer degiştirdim şimdi çok rahatlamış 34 numaralı karniyol. Cuma günkü kontrolde 37 numarada yumurta attıgı görüldü.Çok şükür üçte üç kabul gördü karniyollarım.En çokta 37 numarayla uğraştım,ama degdi::))
Bu arada bir şey dikkatimi çekti.5 çıtalık bir arı.Bir çıtasındaki tüm larvalar böyle süt içinde kalmış,çok enterasan.
Daha öncede buna benzer bir foto çekmiştim ama bu acayip süt dolu.
Bu gün arılıktayken bir oğul konmaya çalışıyordu.Baktım kondu bayagıda büyük, yumruk kadar minikogul.Hepsini toplasan yumruk ondan büyüktür.Gene anaarı kutusu gözlerinden biri terk etti ama hangisi?.Anaarı işinin başında durmadınmı işler sarpa sarıyor.Birde memeleri taşınacaksan başlatamıyorsun.Sabit olsan başlat gitsin,kapalı memeleri kaç sefer taşıdıysak memelerdeki anaarılar ölüyor.Memelerdeki anaarı sağlam kalmasını istiyorsan diyor biri son gün taşı.
Her taraf yabanikiraz dolu.Bu sene kiraza doydum.Hemde doğalı orman dolu kirazla.
Doktorum kışın eldiven almıştı.Şimdi verdi ne işe yarayacaksa artıkın::))))


video
Teneke çalınmadan oğul konmazmış,doktor kitaplarda öyle yazıyor diyor::))
Ben ne teneke nede bişi çaldım koca oğul geldi lap diye meşeye kondu be.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

25.06.2008

BOL BOL ZİYARETÇİ GELİYOR,AMA YARDIM EDEN YOK.::))

29 Numaralı alaman bombasının artık yumurtalarıda çatladı.Hala olumsuz bir durum yok.Hatta ilk larvasını tranfer edeyim dedim.Çin kaşıgı olmayınca normal kaşıkla larvayı bulamadım.Bende yumurta tranferi yaptım.
Bu kovan 7 çıta geldi Şile'den Gebze'ye.O kadar ilginçlikler varki sormayın.İşin garibi bu arı yeni ana kaybetmişti ve Muğlay'dı.Bende hemen bulundugu yerden alıp,tarlacılarını ucurup memeleri bozdum,hatta ilk anaarıları bu arının bir çıta arısına yalatmıştım.Bankalama bu kovana yapıldı.
Gebze'deki cumartesi günü açıp,sol taraftaki üç çıtayla bir kovana 29 numarayla aldım.Ve aldıgımız yerde hiç problem çıkarmadan anaarı kabul edildi.Kalan çıtalarda 37 numaralı anaarımız var.Bir kaç kez bıraktım hep sorun çıkardılar.Kovanı yer degiştirdim,dün kek bölümünü açmıştım bu gün gittim.Gene yumak olmuşlar.Anayı arılar kendileri çıkarmışlardı.Çuval ve kafesede dalak asmışlar.Ama gene yumak olmaları beni sinir etti.Tekrar böldüm kovanı.
Böldügüm kovana en genç işçileri alarak başka yere aldım.Hepsine fıs fıla şerbetledim.Anayıda bıraktım onuda şerbetledim.Başladılar yalanmaya.Kapattım yeni hacı abim çay yaptırmış hem çay içiyorum hemde vakit harcıyorum ne yaptılar diye.Aradan bir saat falan geçti,açtım kovanı.Anaarı yok yav bir çıta arıda nereye gider bu.Yanakla petek arasına sıkıştırmışlar çıkardım oradan tekrar kafese aldım.Yarına gidip Şile'den başka arı getirmeyi düşünüyorum.
Yeni hacı abimiz,iş verdinmi gözün arkada kalmıyor.Bu arada 25 kapagı bitirdim sayesinde::))Kendi kovanlarınıda saglam sıfır kovan ve katlara koyup trakyaya götürecem.Yarına Şileye gidip sağıma başlayacağız.Bir sürü gelip giden var.Birde gittikten sonra haber yapıp diyorlarki,fırça atıp duruyormuş Ali abileri.Yuh yani insanları egitmek fırça atmakmı be.
Evet solumdaki Yalovalı Yusuf.Sağımdakide sefer.İnsan sabah sabah gelir,biraz yardım eder.Adamlar gelmişler ayakta uyuyorlardı.
Soldaki sakallı arıcı kardeşi,mizde İlker::))Kurt köyün Prof arıcısıymış kendisi.Geçen sene çok fire vermiş poz vermek istemedi.Çünkü adamın resmini çekip haber yapıyorlarmış bu kadar arı öldürdü diye.Dedim korkma,ben öyle şeyler yapmam.Bahara 30 arıyla çıkmış,şimdi 90 kovana ulaşmış ve hepside katlı.


[b][c=39][u]butguci[/u][/c][/b]Yalavalı:
geçen yıl 110 kovala kışa girip kıştan 19 arısı çıkmıştı ve yavru çürüklüğü vardı arılarında onlara adam gibi bakıp geçen ilkbahr ve sonbaharda yoğun besleme ve itinalı bakım ile devamlı bölerek şu an 90 dan fazla arısı var 70 i katta 20 çerçeve 1 tona yakın bal hedefliyor şuan kestaneden.


20 de arı satttı bu ilhbaharda

ama tam bir arı manyağı bilgisayar alsa hergün haber yapar o arılardan senide geçer he

Bak ben yazmadım bir şey.Anladıgım kadarıyla arıyla yatıp,arıyla kalkan biriymiş.
Tokat'tan gelen bir öğretmen.Başkanımızdan anaarı üretme malzemeleri almıştı.Eksik olan anaarı işaretlemeyide aldı bu gün.Marangozda çalışıyordum Kadir başkanım aradı.Kim geldi biliyormusun diye::))Bende dedim nereli.Dedi tokattan,Cengiz'mi dedim evet dedi.Hemen işi bırakıp,başkanın ofisine gittim.
Biraz sohbetten sonra ayrıldık.Resimde Cengiz Ahın.Yav gelecekseniz önceden haber edinde iş verelim be.
Arıcılık zor::))
Bir önenli not ise.Kadir bey iletti.Adana'da ayçiçek balı tenekesi 180 ytl den alınmaya başlanmış.Yani açılış fiyatı bu.Demekki bal gene yok bu senede.
Bir başka not daha::))
Anaarılar hakkında sorular var.Buyrun bu linki tıklayıp,atılan yumurta ve diğer farklara bir bakın tablo bu linkte.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

23.06.2008

BİRAZ TEMKİNLİYİZ.,29 KABUL EDİLDİ GİBİ.

Dün 29 numaralı karniyolu serbest bırakmıştım.Bu gün baktım hala turlayı duruyor kıpır kıpır be.
Dün öğlenleyin şile Kızılcaköydeydim, son durumları nöbeçiden arıcılık nöbetini aldık::))Kadir başkanım kalıyor son günlerde.Cuma günü arılarımız yatıyordu.Pazar günü bende gördüm başkanda gece dolaştıgımda ayaklarım çığden çamur oldu dedi.Güzel bal gelmeye devam ediyordu.
Yabani kirazlar dökülmeye başlamılar.Yemek için ağaca çıkıp bir kaç dalını kesmek gerekiyor.Yoksa kirazlara ulaşmak zor.
Beyazların tadı bogazlarımı yaktı,çok olmuş eve getiremedim.Hayatımda bu kadar kiraz heralde ikinciye yedim.
Kirazlardaki güzelliğe bakın.
Bu arada bu gün gebzedeydim,kapaklar imalatı devam ediyor.Bir abimizin arısı var.Yola gidecek gibi degil,idareten kovan ve kat hazırlıyoruz onada depodan.
29 numaranın bugünkü resimleri.
video

Buda yüklenirse filimi,fırıl fırıl dönüyor.
Heralde bir kaç gün içinde yumurtaya başlar.37 numaralıyı bu gün bıraktım.Bir saat sonra baktım hiç bir çıtada yok,baktım dip tahtada geziyor.Dedim al şunu kafese.Tekrar kafesleyip,kovanıda en az 5 metre çapraza bir yere aldıki son tarlacılarıda harcayalım diye.Şurupları ikisininde doldurulup kapatıldı.
Ben ne zaman arıcı olacam deyip duruyormuş.Verdim gitti sosyeteyi.Kazma arıcılarla uğraşacağına böyle yenilerle uğraşmalı diye düşünüyorum.

Yalovadan misafirlerim vardı,Cemil ustanın marangozda sadece çay içebildik.Geç gelmişlerdi,çalıştıramadık adamları::))
Misafirlerimiz acayip yorgundular.Trakyaya arı bırakıp geldiler.Konuşmaları beni rahatlattı.Her tarafı gezmişler,daha en erken 10 gün sonra açar dediler.Ayrıca hiç açmış ay çiçek görememişler.
Yalovalıarıcılar.
Not (butguci demek lazca balarısı demekmiş ,bu ne deyip duruyordum be)
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

YENİ BLOGUMUZ BİRDE YENİ ARICILIK FORUMUMUZ OLDU

herkese yeniden hayırlı olsun diyeyim.


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/