arıcılık malzemesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
arıcılık malzemesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

30.01.2013

PLASTİK BAL ÇERÇEVESİ, PLASTİK ÇITA


Ana arı üretim ruşetlerinde plastik çıta kullanımına geçen yıl başlamıştım. Plastik çıta büyük kolaylık ve işi fazla azaltıyor. Siz bir çıta çakana kadar en az 15-20 tanesini toplayabilirsiniz. Aynı zamanda standart derdi yok, çıtaya takılan parçalardan bir çift yedeklediğiniz de aynı parçalar numune olduğu müddetçe çıta ölçünüz hep yanı kalacaktır. Hele binlerce çıta gerektiğinde ahşapla uğraşılacak gibi değil, plastik çıta olmasa mecbur uğraşılacak.




Büyük boy çıtayı ilk olarak bizim arkadaşlarımızdan Trakyalı Şenol denedi ve çok memnun kalmıştı. Bende yeni çıta gerektiğinde plastik kullanmaya başladım.


Sabahattin Güneş, geçenlerde beni ziyaret etmişti. İnşallah ziyaret ettiğine pişman etmemişimdir::))
İstanbul Bayrampaşa da bulunan Deha plastikten aldığım malzemelerin Gebze'ye aktarılması gerekmekteydi.
Sabahatin beyi aradım dedim benim filan yerde malzemem var, bunların otogara, oradan da bana ulaşması lazım. Kendisi izindeymiş, Trakya'da olmasına rağmen, 3-4 saat içinde malzemelerin elime geçmesini sağladı. Bizimle tanışmak nasılmış öğrensin be ya, kendisine ve yardımcı olan arkadaşlarına teşekür ediyorum.


Son tur ruşetlere gerekli olan plastik yanaklı çıtalarım, Cemil ustanın atölyede toparlanıp kutu gözlerine dizilmeyi beklerler...


Deha Plastik Bizim Sadri Demirci oğlu abimizin arkadaşlarından. Zaten plastik çıta yanaklarını Sadri abi vasıtası ile tanımıştık.
Behzat bey, kolilerin içine numune çıtalarda koymuş. 16 cm, 23 cm, 24 cm, ve 25 cm boyunda plastik çıta yanakları var.


Dün atölyeye uğrayamamıştım, bizim çalışanlar bisküvi ve çay ile öğünü geçirince bizi dünya aleme rezil ettiler.
Hemen imajımı düzeltmeliyim, bu gün Hışır dayıdan soğanlı hamsi isteyip sıcağı sıcağına resimledim.::))
İlhami abi işin farkında ve bıyık altından gülüyor.


Bir kez aç kalanlar anında kazan kaldırıyor, biz doyduk diye yayın yapan yok::(((


Deha plastik çıtalar için sürekli sorular almaktayız. Arıcıların bir çoğu İnternet kullanımını bilmiyor. Bir şeyi İnternet te aratmasını bilmiyor. Blokların sol üst köşesinde arama çubukları var, aradığınız şeyleri ilgili blok içinden arayacağınız gibi arama motorlarından da arabaya bilirsiniz.::))
Hele benim gibi birde arayacağınız şeyler yabancı dilse ne filimler çeviriyorum bir bilseniz. Türkçe yazdığım arama kelimelerini, yabancı dillere çevirip aramalar yaparken olmadık işlerle karşılaşmaktayım. En son suni tohumlama ilgili aramalarda tavukların suni tohumlamasını buldum, hayret edeceksiniz, horozdan süt çıkartıyorlar::))


Benim kullandığım plastik yanaklar,  24 lik yani 24 cm boyunda.



Yemek faslından sonra iş başı yapılıyor, yatmak ve durmak yok, yola devam diyoruz....



İlhami abinin de ilgisini çekti, anında toplanan çıtalar burada.



Üçlü ana arı kutularım, her göz 4 çıtalı, standart 2 çıta arı alacak kapasiteye sahipler.



İşleri planladığımız zamanda bitiremedik. Bir haftalık bir sapmayla inşallah 2013 Şubatının ilk haftasında marangozda iş kalmamış olacak. Kapakların montajı devam ediyor, çıtaların parçalarının büyük bölümü önceden hazırdı, sıra kapakların saç'lanmasına kaldı gibi. Hayret ilk defa bahara bu kadar hazır çıkmamıştım, bende kendime hayret ediyorum::))


31.12.2008

ANAARI KUTULARININ 2009 VERSİYONU::)) 2008 BU HABERLE KAPATTIM GİTTİ

27-28/12/2008 günleri bayagı yogun geçti, iki günde ne toz yuttum .Cumartesi tahtaların boylamasını yapmıştım.Pazar günüde yukardaki kutuyu oluşturacak aşağı yukarı tüm parçalar oluşturuldu.Gelelim pazar günkü yapılanlara.
Seyithan abi marangozda çalıştıgımı duyunca pazar günü güya yardıma geldi, ben zaten cumartesiden işleri bitimiştim de diyebilirim.::))

Pazar günü ızgarada hamsi planlandı.Cemil ustada tutturdu erik ağacından köz yaparsak hamsi bir daha lezzetleniyomuş, hayret ilk defa duydum ama işin içinde lezzet olunca denemede fayda var.Fakat erik agacıyla uzun süre maç yaptılar, hacı testereyle kesecem derken kıpkırmızı kesildi.Cemil usta yatarda biraz tırmaladı erik ağacını bu kadar inat bilmezdim.Sonra olaya el koydum işlem tamamdır.Getirin iki çekiç,birini kama yaptım Cemil ustayada vur bakayım,sonuç mükemmel.Ayşe teyze misali cırt diye gitti::))Sonra köz yapacaz derken marangozda az daha bogulacaktık,mangalı dışarı alıp köz iyice olunca içeri tekrar aldık.

Yemege başlandı,bizim yeni hacı bir tuaf.Balık dokunuyormuş, hayret dememekki balıkta dokunurmuş.Olan bize oldu,hacı yemeyince onun hissesine düşenleride yemek zorunda kalıyorsun.Ziyanmı olsunlar, derken balık bize dokundu, üç çiftli ekmek yemişiz üç kişi yuh yani::))
Bu hacı zaten Trakya'dada böyleydi,adama bal yediriyoruz diyorki canım ne istiyor biliyormusun, yok hacı abi ne istiyor, mercimek çorbasına limon sıkıp yemek.Olur hacı abi tarlaların içinde yapmadığımız bir mercimek çorbası kalmıştı.Yav ne oldu,birden kendimizi Trakya'da bulduk abeyav. Sonra baktım hacı harbiden balık yemeyince gidip marketten beyaz peynir getirdim.Çayla götürdü,afiyet olsun.Bizde balıkları bitirecegiz diye öldük.

Bu pazar günkü yapmış ve bitirmiş oldugumuz ikinci numune üçlü anaarı kutusu. Kafadaki ilk tahtalar birazdaha uzun biçilmeli.Ben bunlara ayrıyeten ayak çaktım,aslında yanlar uzun olursa ayak çakmayada gerek kalmayacak.Biçilmeyenlerin yanları dediğim gibi olacak.

Hem ayak hemde az yukarı taşırmak gerekli,bunları kutu bittikten sonra tespit ettim tabiki.
Bundan sonra akşamları ve hafta sonları ful çalışmalıyım bahara ne kaldıki.Bölmeler ve en baştakileri 1 cm. kovan boyunun dışına uzatıyorum.1 cm.kontraya örtü tahtası yaptıgımda hem araya giriyor hende düm düz oluyorlar. Arıcılık malzemesi.
Bu kutular 2009 model olacaklar,tasarımı 2008 ama hepsini tamalasam şimdi ayıp olacak.Onun için 2009 model olsun diye şimdiye kadar oyalandım desem kaç kişi yer bilmemki.
Sonra kurdele kesimine geçildi,burada kurdele kapagın kutuya kapatılışı.
Durup duruken dünya iş açtık başımıza.Allahtan hayırlısı bakalım.
Lambaları açılmış malzemeleri dizdim,montaj son sürat devam edecek,hele bir 2009 olsun.

Bu arada biraz malzeme eksigimiz var,Allah büyüktür, O, ne kapılar açar görecegiz.



Bu arada bu kutular olmaz diyenler vardı,Mehmet Yüksel'den Almanya'daki arıcılardan anaarı kutu resimleri istemiştim,sağ olsun onlarda geldi,onlarıda yayınlarım yakında.

Yukardan aşağı bir yazan bölüm bütün tahta olacak.Aşagıda ayak,en üst taraftada ötü tahtasını tutacak.Kutu ortaya çıktıktan sonra degişiklik yapma kararı aldım.
2009 yılı herkese hayırlı olması dileklerimle.


24.12.2008

ANAARI KUTULARI İÇİN MALZEMELER GELDİ

Geçtiğimiz pazar günü aldığımız anaarı kutusu malzemeleri geldi.Saim kardeşim sağ olsun,malzemeyi getirmekle kalmayıp,birde taşıyıp malzeme böyle istif edilir diye bizi bilgilendirdi.
Bir çok kişi aldığımız malzemeye göz koydu,ne var aldığım 200 kg tahta,40 kg da kapaklar için kontra.kimisi göz hakkı,kimisi bunun zekatı yokmu dedi.Hatta ismi önemli degil, zekatını ne yapacan diyen biri, ayrıca aynı şahsiyet zekat mallarını yerine ulaştırmak için gönüllü oldu::))
Neyse bu kadar işten sonra Saim abiye gelen malzemeler işte bu şekle dönüşecek dedim.Yaptığı işe fazla bile bilgi verdim sayılır.Genede kendisinden Allah razı olsun,bakarsın gene işimiz düşer fazlada bazı şeyleri açık etmemek lazım::))
Sonrasında saim abi evine ben işyerime gittim.Bu arada geçtiğimiz cumartesiden beri havalar soğuktu ,bu gün ara ara kar yağışı oldu.

1.10.2008

GENE 28 EYLÜL BU SEFER GEBZE'DEKİ ARILARIM


Arıcılık ve sonbahar.
Pazar günü sığırlık mevkisi dedigimiz ormanlık alandaki arılarımızı ziyaret ettik.Aşımızı olduk bir kaç kovan açıp birazda ıslanıp eve geldim.Üstümü degişip bu seferde Gebze'de bulunan kovanlara kek vermeye gittim.Birde kim ne yapıyor gözlemliyoruz.29 nolu Karniol alman kızımız iki çıta ful yavrusu var.Eskisi gibi artık 5-6 çıtaya yavru atmıyor,zaten dıştan içe doğruda gittikçe çıtalar bal ve polenle bloke olmaya başladı.Ortadadaki iki çıta hariç.Karniyol arısı Muğla gibi kış bilmeyen bir arı degil.Geldigi yer Almanya ve benim bölgemden soguk bir iklime sahip.Yani kışın ne oldugunu bilir ve ilerde yavruyu kesecektir bana göre.
Bu kovandaki arılar tamamen alman kızının kızları.İçinde hiç başka arı kalmamıştır.2 çıtaya kabul ettirmiştik,şimdi 8 çıtada.Beslemediğinizde yumurtayı alzaltıyor.Besledinizmi de karşılıgını veriyor. Asıl seneye gelecek soru işaretlerimizin cevapları.O kadar çok yerden görüşler gelecekki.Herkes tatmin olacaktır diye düşünmekteyim.Kısmetse seneye suni döllemelileri gelecek,doğallar saftı yok melezdi kafamı kurcalamakta.Tam safınada bir bakalın onlar nasıllar.
Bu yeni sosyetemiz.Geçenlerde iki meme aşılayıp kutuya vermiştim kabul etmemişler anaarıları varmış ben görememişim.Ama hala yumurta yok.İriliğine bakınca sanki yumurta atacak gibi irileşmiş.Eşleşip yumurta atarsa bir karniyol melezi yedek anaarım olacak.Bazı arkadaşlar yedek anaarılarım oldugunu düşünebilir.Trakyada yağma ve terlerden dolayı kutulardaki çıtalar bile duman olmuş bir haftada ağ kurdu sarmıştı.
Yeni sosyete inşallah yumurta atar.Çıkalı çok oldu o dönemlerde hacı abinin kovanlarda çok erkek vardı.
Ben arı filmi çekerken gelen bir işçi arı.Dünya polen getirmiş birde içeri girmiyor kovan havalandırmasına yardım ediyordu.Bende çok resim çekme hastalıgı var.Güzel bir şey çekeceksen ve poz alınabiliyorsa defalarca çekerim resimlerini.Bu sizlere kaliteli resim sunar.En güzelini seçip koyarsınız habere.Bakın aşagıda ne var.Bir resim alsaydım bu gözükmeyecekti.Polen taşıyan arı.
Polenli arı havalandırmaya yardım ediyor.Ama havaların sogudugunu hisseden arılar girişleri propolisle daraltmaya başlamışlar.Ben bu arıyı sıkıştırıp birde kek verdim.Bayramda çifte bayram yapsınlar.
Bu Tarkyadan getirdigimiz karniyol melezim.Bir çıta arısı vardı,şuan 3 çıta falan oldu.Dünkü arı sıkıştırma filimi bu kovanda çekildi.4 çıta olarak bıraktım ve şu an balı olmamasına ragmen 3 çıta yavrusu var.Kek verdim bayramdan sonra diğer arılardan balı sırlı çıta takviye etmem lazım.
Büyük ihtimal Muhteşem abinin arısının kızı.Çünkü aynı anasının renginde bir anaarı.Larva çantasının içindeki bir çıtalık arıyı temmuzdan bu tarafa takviye vermeden 3 çıta mevcuda çıkardık ama devamlı besliyorum.

Buda bal eripme kabımız,Doktordan umudu kesip demirciye gidecektimki.Selahattin abi dediki tüpçüye git.::))Zaten tüpçü halamın oğlu vardı.Ondada depoda paslı maslı ama idare edecek bir şey bulduk,hemde beleş.Selahattin abi saolasın teşekürler,hala oğlu para isteseydi selamını söyleyecektim,ama baktım beleş selamı harcamayalım diye düşündüm.Isı kontrollü bal eritme kazanı.

 Arıcılık malzemesi.
Gerçi biraz uzun,onuda doktorumun bana hediye ettigi bir sprel taşı var.Biraz yamuk kesiyor ama ayaklarını onunla kestimmi tamamdır.
Herkesin Ramazan bayramını kutluyorum,bayramda habersiz kalmayın diye pazar gününün son anlarınıda sizlerle paylaştım.
Ayrıca bayramda yokum,tatile gidiyorum,dönüşte görüşmek üzere tabiki.::)))

Bir not:Otomatik güncellemelerde haberler geçsede listenin sonundaki tümünü göstere basarsanız,kim ne zaman ne yapmış tarih olarak görürsünüz ve haberide kaçırmamış olursunuz.


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

21.09.2008

BAL ARISI KOVANLARINA ÇITA ÇAKMA KALIBI

Bal çıtası çakma aparatı.
Bu kalıp Erzincan'dan cuma günü geldi.Geçen sene nereden bulduysa telefonumu bulup sana paket yolladım,filan kargodan al demişti.Paketten ceviz ve iki adet anaarı üretimi anlatan kitap çıkmıştı.Vejdi abiyi henüz tanımadım,bir kaç kez telefonda görüştük.Kendisi arıcı,anlatmasına göre köyde arıcılık yapıyor,ilçeye geldiginde benim siteyle haşır neşir oluyormuş.Bakalım daha ne ilginç işler görecegiz.İnşallah İstanbula geldiginde tanışırız,kardeşi İstanbul'da avukatmış.
Kalıp çıta çakmayı çok pıratik hale getiriyor.Tabi bu şekildede çalışılınca çok iş çıkar.Çıtayı çakarken dengelemek çok zaman kaybına neden oluyordu.Ayrıcada alt zemine 3 çeşit çivi koyabileceginiz bölmeler düşünülmüş.
Kalıbın arkasına tel makarasını monte etmiş.Bunu anladığım kadarıyla,Mustafa Kabaoğlu abimizin çıta kalıbını gördükten sonra tasarlamış.
Kalıbın arkadan görünüşü,çıtanın ara boşluk 42 cm.dir.
Bazı bölgelerde arılar büyük kat yerine ,küçük katlar olur.Bu küçük katların çıta yüksekliği 15 cm.dir.Kalıpta iki çıtada çakılabiliyor.
Arıcılık malzemsi, çıta çakma kalıbı.
Vecdi abime çok teşekürler ediyorum.Buradan Erzincan'a selamlar.Allah kendisini razı oldugu kişilerden eyler inşallah.Bu yazıyı yazarken insan ne yazacagınıda şaşırıyor.Sesinden benden büyük,diye anlıyorum.Benide seviyor,doktorun dedigi kara sevdalılarımızdan.Bu güzel kalıp çok kişinin işine yarayacak.Filimde çektim sorun çıkıyor,heralde yarına yüklerim kalıbın filimini.


Al sana filim,sayın doktorum::))
Anlamayanada sözlü anlatımlı,ayrıca Neşet Ertaş'tan müzik destekli::))

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/