arıların polenle beslenmesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
arıların polenle beslenmesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

13.06.2016

RAMAZAN AYINDA, ARICILIK ACAYİP ZORLUYOR....

Ramazan ayında arıcılık acayip zor.
Öğlen yemek saatinde Zaim abinin bölmelere ana arı vermiştik onları kontrole gittik.
Bala çalışan arılar süper bal getiriyor, Zaim abi keyiften gülümsüyor.
 Tohumladığımız arılar yavru kapadı, bazıları yavru sökmeye başladı. Ramazan ayı içinde acil yapılması lazım olanları yapıyoruz...
 Pazar günü yandık ve akşama kadar iş yapamadım, yatıyorsun olmuyor, kalkıyorsun olmuyor.
Akşam üzeri son gidecek ana arıları alabildim, artık kimseye ana arı borcum kalmadı.
Buda sorunlu bir ana arı yavru kapattı ve erkekli, dolayısı ile bir damızlık gümlemiş oldu imha edildi. Tohumladığımız arıların yavru kapamasını görmek isteriz sebebi budur. Avrupada bazı firmalar yavruyuda sökmesini beklerler.
Minik ana arı çıtasında damız yumurtaları var. Anasız kovana veriyorum çatlayan yumurta larvaya dönüşür ve arılar başka yavru olmadığı için larvalara acayip süt basarlar, sulu aşılamaya gerek yoktur.
Pazar günü arılıkta iftar edip, akşama erkek arılarıda hazırlamıştım bir gün sonrasına sperm hazır olsun diyordum.
 İftardan sonra az uzanayım demiştim, bir uyandım saat gece 11 olmuş :(

Tüm iş bu akşama kaldı hem sperm toplanacak, hemde nikah kıyılacak.
Aslında bu işi ramazan ayı içinde yapmamak lazım, bu gece büyük ihtimal arılıkta sabahlanılacak.
 Erkek besleyen kovanlara poleni döküyoruz çoğu zayi oluyordu. Poleni ezip poşetle veriyorum israf azaldı.
 Cumartesi nihayet havalar ısındı ve bir arı oğul verdi.
Ruşete aldım, bir baktım analardan biri geziyor yakalayıp öldürdüm, bizim arılıkta F2 ana arı olmaması lazım.

Bir arkadaşım bana suni tohumlama iğneleri yollamış, dikkatimi çekti bizim iğnelerde uzun. 85mm yazıyor galiba bir turda 8 doz alır, bu akşam ilk denemeyi yapacağım.
Eski iğneler ile arada belirgin. Aslında çoklu uygulamalarda harbo şırınga lazım bizimde harbo şırıngaya geçmemiz lazım.