Varroa mücadelesi ve flumetrin etken madde kullanımı.
Bu ilaçlar inekler, koyunlar ve köpeklerin kene ve uyuzlarına kullanılmakta.
Arıların kenesi de varroa, aynı zehir varroayıda öldürüyor.
Bu ilaçların litresi, içinde aynı zehir olmasına rağmen acayip fiyat farkı var. Birisinin litresi 250 lira birisinin litresi 80-100 lira gibi.
Ülkemizdeki flumetrin etken madde içeren ilaçların üzerinde 3.6 flimetrin içerir yazar.
Yani bir litre ilaçtan 2700 doz ilaç yapılıyor. Almanyadaki doz 4.0 bu dozu uygularsanız 2500 doz ilaç elde edilmekte.
Bu ilaçlar ülkemizde yayğın olarak kullanılmakta ve doz konusunda aşırı yanlışlıklar var. İlacın fazla verilmesi varroa direncini artırmakta, zamanla yüksek dozda ölmeyen varroalar oluşmakta, ilaçlıyorum ama varroa bitmedi diyenler bu yüzden varroaları yok edemiyor.
İşin ilginç yanı ineğiniz köpeğiniz veya koyunlarınız var, bu ilaçları göz kararı koyun 50 kilo deyip 5 ml veriyorsunuz, inek 150 kilo deyip 15 ml veriyorsunuz, iş arıya gelince siz bu işi beceremezsiniz sizi bizim öpmemiz lazım diyenler çıkıyor. Bir litresinden binlerce doz çıkan ilaçların hazırları oldukça iyi paralara satılmakta. Bir ara arıcıları bazı kişiler kandırıyordu ineklere verilen flumetrin ile arılara verilen flumetrin ayrıdır yalanıyla.
Aslında zehir aynı önemli olan dozunu ayarlamaktı.
İlaç satanlar bana gıcık olacaktır, olan olsun ne yapalım.
Son söz olarak ben yaptığım uygulamayı paylaşıyorum, bana bir çok soru gelir ne öneriyorsun ne yapalım gibi, hiç bir arıcıya hiç bir önerim yoktur, aklı başındaki arıcıların, benim gibi geri zekalı birisinin yaptıklarından mutlaka kendilerine mana çıkartacaklardır.
Sözün özü siz ruhsatlı ilaçlardan alıp kullanın, bu işlere bulaşmayın derim :)
Önceki uygulamalarımda ölçek olarak insülin enjektörünü damlalık olarak ayarlamıştım.
En son damlalık almaya gittiğimde damlalıkların ölçeklilerini buldum.
Varroa mücadelesinde flumetrin kullanımı bana göre üç turda bitmeli, her hafta bir ilaç verilerek varroaların büyük bölümünü yok edebiliyorum.
Bu videodan sonrada soru soran olursa hakında hiç iyi şeyler düşünmeyeceğimi peşinen söylüyorum.


