bir çıtada iki ana arı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bir çıtada iki ana arı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

5.08.2013

ARICILIK İŞLERİ VE DOMATES AŞISI...

Katlı kovanlarımızın yavru durumları çok güzel, tek kat kuluçka ve ızgara üzerinde ballık mevcut. Bu yıl bir kaç kez yağmur yağdı ve ortam kurumadı hala arılar polen çekiyorlar. Polen olduğunda yavru sıkıntısı olmuyor, bu tempoda giden arılardan pürende Gebze de olur isek bal alırız. Kovanllardaki yavru durumu sanki baharı andırıyor.

Çalışmış olduğumuz arınında yavru konusunda payı büyük. Bal akımına bile girseniz, arıyı bloke ettirmeyin tek kuluçkalıkta 5-6 çıta yavrudan düşmez, benim gezginci arıcılıkta istediğim bir olaydır. Bir nektardan çık ötekine güçlü bir şekilde gir...

 Bir çıtada iki ana arı, ana arı yedekleme dediğimiz olay bu, kolonideki ana arıyı begenmeyen işçiler kazan kaldırıyor, oğul vermeden bir ana arı memesi yapıp, ana arıyı yedekliyor. Eski ana arı yumurtaya devam ediyor, bu süreçte yeni ana arının çiftleşip yumurtaya başlaması bekleniyor.

Ali Türk arısı. Bu arılardan istediğimiz kadar anasını babasını belirleyerek F0 üretip damızlık olarak kullanabiliyorum.

Yumurtaya devam eden ana arıyı kaderine terk etmedim, anasız bir ruşet vardı, oraya kafesleyip verdim gitti.


Bunun adını çakal koymuştum, tam bir çakal. Bir koli plastik kafesimi kemik zannedip mafetmiş, tam vampir, ne verirsem yiyor, karpuz yer, üzüm yer, domates yer, yumurta kabuklarını yer, helvaya bayılıyor. Ben buralardan gidince eminim ayvayıda yiyecek....

Damızlıklarımdan 10 numara.

Hibrit çalışmalarından bir anaç.

Sperm ölçer iken iletki kullanıyordum, bir matbağacı, kagıttan çetvel yapmış alabilirsin dedi. Birisini kesip biçtim süper oldu, 10 mm mesafeyi, tırnak makasıyla oymuşum, kalemle işarek koyarken lazım oluyordu.Bundan daha iyi ölçek, şamda kayısı hesabına döndü::))

Keçilerin talan ettiği bahçem, bazı fidelerin sadece sapı kalmıştı.

Sap ve bir kaç yaprak ile domatesleri olan bir fide.
Koltuk denilen sürgünleri aldığımdan başka filiz verecek yeri yoktu, uzun süre buna ne yapabilirm diye düşündüm,yama aşılar yaptım olmadı. En son yarma aşı yaptım. Bu sırık domates fidesiydi, iki kalem kullandım, biri sırık biri oturak domates.

Aşıların sarımını bantla yaptım, 5 gün sonrası, bu yaz sıcaklarında kalemler kurumadı.

Bantı söküp duruma bir göz attım, görüntü güzeldi.

Birde öbür açıdan resimledim.


Yeniden aşı kurdelasıyla fazla sıkmadan sardım, 10 gündür bu şekilde yoluna devam ediyor, sonuç ne olacak bilmiyorum.
Üzerinde çalışılsa bir şeyler olacağı ise belli.

Çaresiz kalan domatese ilk aşı yapanda herhalde benim::)))

Bu arada domateslerin koltuk dediğimiz sürgünlerinden fide oluşturabiliyorsunuz. Kopardığınız koltuk filizlerini bir kaç gün suyun içinde bekletip ektiğinizde köklenip fide oluyorlar, denedim oldu.

Yerle bir olan bahçe ancak bir ayda kendine gelip ürün vermeye başladı.Dikenli salatalıklar...

Domateslerimiz agarmaya baladı bazıları kızarmaya balladılar.

Bir gün Zaim abi aradı bu akşamda size ben iftar vermek istiyorum dedi. Ne demek efendim emriniz olur dedik, arılıktamı istersiniz yazlıktamı seçimi sundu, biz yazlığı seçtik. Yazlıga vardığımızda ezan bitmişti, sofra ise hazır.Bir kaç bardak su içip basın olarak resim alayım dedim, Zaim abi salatayı ne çekiyorsun, köfteleri çek dedi::))
Salatayı gören sonra laf çakmasın::))
Yav salata yersek onu çekiyoruz, köfte yersek onu çekeriz::))
Zaim abim kesene bereket.
İftarın üstüne birde Zaim abiye kestane balı sattım, ilaç gibi geldi.

Ramazan ayının sonuna geldik,sayılır önümüz bayram.
Dün arılıkta ilhami abiyi sopa araken gördüm ne oldu dedim yılan var dedi, yerden bir şey kaptı, peşinden gittim yılan mevta.
Bu bölgenin en tehlikeli yılanı olarak bilinen yöre halkınca sokak yılanı, asıl adı engerek yılanı.

Köylülerin demesine göre bu yılan gece gezermiş. Sokaklarda gece karşılaştıkları içinde adını sokak yılanı koymuşlar.
Yılanların özelliği, birisini gördümü kaçarlar.
Bu yılan kaçmaz ve hafif geri toplanır ve size doğru fırlar.
Dilinin ucu sivri ve sert, sanki iğne olarak dilinide kullanıyor...
Engerek yılanının kuyruğu yeşil.

Dişlerini inceledik, dişten zehir geliyor.
İncecik diş ve içi boş, yaratılan her şeyin öyle bilmediğimiz özellikleri varki.

Ramazan geldi gidiyor...Yarın laf söz olmasın diye bende İlhami abiye iftar verdim. Aynı yerde İlhami abinin Muhtarıda iftar yapıyormuş, masamızda anı olsun diye resim adık ama yemek vermedik::))

İlhami abide bu kadar yemeği kim yiyecek diyor. Masadan ayrıldığımızda gereiye boş tabaklar kalmıştı:::))
Bu sıra özel iftar poroğramlarım var, bu akşamki davetlim kalfam Muhteşem beydir...