26.06.2008

KARNİOL F1 ANAARILAR SON DURUMLAR İYİ::))

Cemil usta bunlardan haberin varmı diye sordu.Yuh bana daha geçenlerde yeni biçmiştim,yüzlercesi duruyormuş be.Ne güzel çıta eşekleri hazır.
Arıların durumu hava sıcaklıgından etkilenmeler var.Katlardadki delikler güçlü arıları rahatlatıyor.Baldaki sır durumunada bakacagım fark edecekmi,kattaki havalandırmalar.
Bu arının katta delik yok dışarı vurmuş.
Bu gün çok duygusal anlar yaşadım Pelitli köyünde.Hacı amcanın yere gittim.Her zaman bir yerlerden çıkıp bana kesin takılacak yada fırça atacaktı.Bu gün bakıyorum kimseler yok,içimi acayip bir hüzün kapladı,sanki hacı amca dünyadan gitmiş gibi.Ama yazıları yazarken şu an ağladım.20 yıllık bir sevdiginiz artık uzaklarda.Şileye vardıgımda telefon ettiler,Yalovalı yusuflar ziyaretine gitmişler.Telefonda fırça atması öyle hoşuma gittiki sormayın.Senden kurtuldum burada da adamların buldu diyordu,her tarafta ağlarım varmış. Bahçede meyvelerden ağaçlar yıkılıyordu.Sadece kıbrıs armudunu çektim,sonra Şile'ye devam ettim
Bu arada ilk kabul gören karniyolum. Karniolf1 34 numara yumurtalarıda çatlamış.3 çıtayıda dolaşmış.29 tek çıtadan başka yere yumurta atmıyor şimdilik bakalım ne olacak.Gerçi tamamı üç çıta iki çıtadada arısı vardı nereye atsınki. İlk yumurta attıktan sonra biraz rahatsız etmişlerdi anaarıyı.Kovana yer degiştirdim şimdi çok rahatlamış 34 numaralı karniyol. Cuma günkü kontrolde 37 numarada yumurta attıgı görüldü.Çok şükür üçte üç kabul gördü karniyollarım.En çokta 37 numarayla uğraştım,ama degdi::))
Bu arada bir şey dikkatimi çekti.5 çıtalık bir arı.Bir çıtasındaki tüm larvalar böyle süt içinde kalmış,çok enterasan.
Daha öncede buna benzer bir foto çekmiştim ama bu acayip süt dolu.
Bu gün arılıktayken bir oğul konmaya çalışıyordu.Baktım kondu bayagıda büyük, yumruk kadar minikogul.Hepsini toplasan yumruk ondan büyüktür.Gene anaarı kutusu gözlerinden biri terk etti ama hangisi?.Anaarı işinin başında durmadınmı işler sarpa sarıyor.Birde memeleri taşınacaksan başlatamıyorsun.Sabit olsan başlat gitsin,kapalı memeleri kaç sefer taşıdıysak memelerdeki anaarılar ölüyor.Memelerdeki anaarı sağlam kalmasını istiyorsan diyor biri son gün taşı.
Her taraf yabanikiraz dolu.Bu sene kiraza doydum.Hemde doğalı orman dolu kirazla.
Doktorum kışın eldiven almıştı.Şimdi verdi ne işe yarayacaksa artıkın::))))



Teneke çalınmadan oğul konmazmış,doktor kitaplarda öyle yazıyor diyor::))
Ben ne teneke nede bişi çaldım koca oğul geldi lap diye meşeye kondu be.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Ali kardeşim yeni bloğun bütün camiamıza hayırlı olsun ,bilgi ve birikimlere buradan devam,iyiki varsın.