31.07.2008

PINAR HİSARDAN MARMARA EREĞLİ'YE GEÇTİM.

25 temmuz 2008 akşamı.Burası doktorun yeri,doktor pişirsin sen ye mekanı oluyor.Hep böyle ızgarayla karşılanıyoruz sonu hep berbat oluyor.Allahtan hayırlısı bakalım bu sefer bizi neler bekliyor bilmiyorum.
Şimdilik hiç bir sorun yok,ayrıca doktor kontrolündede beslenmeye devam ediyoruz.
Izgara şahaneydi.Hatta nefis demeliyim:))
Doktorun bahçeden bir resim,lavanta dedikleri buymuş.Bitkisi yukarda çiçekleride aşagıya kestim.
Lavanta çiçeği.
Lavanta çiçegi.
Doktora giderken yeni ürettiğim karniyol anaarılardan iki tane götürdüm.Biri çok az bir arıdaydı,yağmalanmasın diye anaarıyı aldım.Digeride ilk yumurta atan karniyolumdu.Bir gece bölünmüş kovanda beklediler,ertesi gün birini dışardan bırakıp arıları yeniden silkeleyerek kovana girmelerine musade ettim.anada arılarda kovana girdiler.Aradan 20 dakika geçmemişti,dedim bir bakayım sıkıştırdılar falan sa alayım kafese diye.Bir çıta çektim ruşetten baktım köşede yumak olmuşlar.Hemen bir çıta daha çekerek beşlik kovanı rahatlatıp,körükle yumagı dagıttım.Anaarı hareketsiz yatıyordu.İlk defa başıma geldi,bu kadar kısa sürede anaarıyı sokup öldürmeleri.Soktukları nokta kanadın dibi.Belkide bu eşleşmemiş anaarıydı.
Resimde iğne ve anaarının son hali var.
Daha sonra anaarının içini açtım,sanki eşleşmişti.
Buda sperm kesesi,henüz bunu tam anlamış degilim ne anlama geldigini.Ama mat olursa eşleşmemiş olmalı,bu mat degil.Doktor tam magazinci oldu,işi gücü şow yapmak artık. Ruşet çıtalarını biraz daha kalın kereste kullanıp yapsa daha iyi olacak::))
Anaarı çiftleştirme kuru çıtaları.
26 temmuz 2008 sabahı, kovanara yöneldik öğlenleyin.Doktora göre işler çok basit ve kısa sürecekti.Adam hayatında ilk defa bu kadar bal gördü.Burada ayrı bir notta yeni hacıya düşeyim::))Bana hep dua ediyormuş.Diyorki 10 senedir arılarım vardı,daha benim çektiğim çıta gibi 5 çıta bal alamamış::)).Yüz çıta balı görünce tabi dua edecek,başka ne etsinki::))
Doktor gezerken Saroz körfezinde, arılar gezmeyip çalışmışlar.Ballar ful sır doluydu.Bu sefer evin tülü yürütülmedi yedek maske ayarlamış hayretki ne hayret.
Beklenenin çok üstünde bal çıktı.Al al bitmiyor maşallah. Bana diyorki balı öp,hiç bal öpülürmü.
Katlı kovanlarda hep ızgara vardı. Hiç bir zaman hiç bir iş küçümsenmemeli.İşi bitirip sağılmış çıtaların dağıtımı gece saat onu bulmuştu.
Doktordaki tipe bakınız,sanki bir gün hocaya,dört gün kendime birgünde doktora sağım yapan ben degil sanki doktor::))Yarım günde şaftı kaydı.
Özellikle sağımı görmesini istedim inatla gezdi gelmedi.Adama zorla sağım egitimi vermeye ayağına gittim anlayacagınız.Ama gitmesen sağımı kışa kadar ancak bitirirdi sanırım.
Diyorumki şu kadar bidon veya teneke lazım,oda diyorki o kadar bal çıkmazmış.Yav beni dinlemedi daha sonra üç sefer bidon almaya gitti.En son gittigindede yagmura yakalandı,hocayı dinlememenin cezasını peşin çekti.
Balları doldururkenki sevinci güzel,birde bal yalaması varki sormayın.
27 Temmuz pazar 2008 Beni Gebze'ye getirdi.Bu arada unuttum Saroz körfezinde gezerken ikinci karniyol anaarıda yok olmuş.Tam bir anaarı canavarı diyebilirim ahh doktor.Gebze'deyiz hacı abinin evinde,doktor ve ben dagılmışız zaten.
Biraz ilginç bir görünüm::))
Sosyeteyi küçük görürsen olacagı buydu.
Arı sokması ve göz kapanmış::))
Sosyete kovanın sonuna dayanıp dalak atıp,kat istemekte::))
Resimde sevgili doktorum ve Küçük arıcı Yahya'nın babası görülüyor.Cezmi kardeş sosyete kurbanı,birde hafta sonu dügünleri varmıştı,düğüne bu şekilde gitti::))Gözü parmakla bile zor açılıyordu.
Bu arada kazma arıcılara,kovana kabul ettirilmiş karniyol veriyorum::))Bana üç karniyol düşmüştü,birini Şeno'la kovanıyla verdim,birinide doktora kovanıyla verdim.Sadece 29 numaralı karniyol kaldı bana.Allahtan hayırlısı,lazım olurlarsa biri istanbul'da diger ikiside her an el konulacak kişilerde işte.İnşallah bendekine bir şey olmazda kimseninkine el koymam::))Hacı abi kovanı akşamdan kapatmıştı,tebbir olarak tekrar tüle sardık arıyı.Çıkan falan olursa tülde kalsın diye.
Keyfi yerine geldi,ne diyeyimki ben bu adama şimdi.
Bu arada Gebzedeki arılar süper polen ve nektar getiriyor.Nereden diye Seyit abi bana soruyor.Git bak eviyin etrafında çalışıyor arılar::))
Yahya o kadar hava atmışki mahallede.Maskeyi giyip geziyormuş.Dedesi dediki havası mahalleyi kapladı::))Maskesini Selahattin Güney abimiz yolladı.
O kadar bakım yapmışki,sosyeteye kat koymamız gündeme geldi.
29 nolu karniolf1 gelişmesi süper,şu an 6 çıta ful arısı var.
Bazen çıtaları bile araladımızda anayı görebiliyorum.

Yav adamın bahçe içinde bir gecekondusu var,önündede bu eski doç kamyonet.Mahallede gezerken ilgimi çekti resimledim.Artık neyine nazar degecekse bilemiyorumki.
Bu arada ilginç gelişmeler var.Pınar hisara gitmeden Eskişehir'den gelen analarıların birini biliyorsunuz ölmüştü.Yani yola çıkmadan iki gün Gebze'de bir anasız kovanda tutuldulardı.Hacıabi anaarıya sulandı benim kovan anasız diye iyi dedim.İki anayıda onun kovana koyduk.Birini iyi sarmışlardı doktora götürdügüme pek ilgi yoktu.İki gün sonrası saldım anayı arılarda olumsuz bir tepki yok.Genede hepsine surup püskürttüm.yalanıyorlardı kapattım.Seyit abi dediki kovanda anaarı yok es es den geleni kesmişler.Moral sıfır oldu.Kovanı açtım her tarf yumurta dedim ana var.Arıyorum ana yok,sonra baktımki heralde şuruplayınca boya çıktı,cılız ince bir anaarı dolaşıyor.Bulmasıda zor.Kovana koydum aynı çıtayı çektim gene zor buldum.
Bahçede domatez yiyoruz minik asistanımla.
Seyit abide memelere sulanmaya başladı.Herkese aşılama yapıyormuşuz bana yokmu dedi.Bende 5-6 çıta arı silkeledim kovanlarından bir kovana.Arıları yeni bölmüştüm dedimki şimdi bu arılar memeyi kabul etmezler.Hepsi anaarılı kovandan silkelendi.Bir kaç tane kabul görürse yarına sütleriyle sulu tarnfer yapayım diyordum.Ertesi gün yeniden larva tarnsferine gittim::))Hepsi tutmuş.On da on hayret .Doktora verdiğim 37 nolu kızın yumurtalarını alıkoymuştum bir çıta::))
Bu arada Pelitli köyündeki tüm eşyalarımı dün toparladım.Feti'de kalan malzemeleri toplamaya gelmişti.
Sehpaları bazı kovan ve katlarımı toparladım.Hacı amcanın damadıda dün taşınınca.Telefon etti abi malzemeleri al yoksa bir şey kalmaz diye.Seyit abiyle gidip malzemeleri yeni hacının kapısına yıktım.Allah bir kapıyı kapatırsa yenisini açar derlerdi.
Yaklaşık 20 senelik misafirlik bitti.Şu erik agacının dili olsada söyleseydi anılarımızı ve sofi amcanın takılmalarını.İçim buruk olarak ayrıldım, yıllardır misafir oldugun yerden.Hacı amcamdan Allah razı olsun,bana çok hakkı geçmiştir.Çok ekmegi nasip oldu.Kimsenin dalında göremedigi çeşit çeşit meyveleri dalından yıllarca yedim.İnşallah öbür taraftada birlikte oluruz diye dua ediyorum.Benim işim sakatta hacı amca ahiret konularında beni yüze katlar.İnşallah Allah onu daha iyilerden eder.



Bu seneki arı koyduğum yer.Hayvanlar otluyor.Hatta biz malzemeleri yüklerken bazı ineklerde dalından elmaları yemeye başlamıştılar.Burada çok anılarım oldu.Ne kadar yazsam az gelir.Yazdıkçada hem saçmalamaya başladım hemde duygulandım::((((

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

3 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Çalışmalarında başarılarrrrrrrrrr.... Eskilerimiz tebdili mekanda ferahlık var derler, elbette uzun yıllar kurulan dostluklar unutulamaz ama olayın güzel tarafı yeni gittiğin yerlerde yeni dostlar edinerek daha fazla kişiye yardımcı olacaksın demektir. Unutma ki mum erir ama etrafına ışık saçar....

ALİ TÜRK dedi ki...

Selahattin abi benim işler karışır diyordum.Karışmayacak dahada iyi olacaga benziyor.Arıların kışlayacagı yer Gebze içi oldu ,tabi baharada Gebze içinde çıkacağız.Bu bana çalışmalarımda büyük avantaj.Arıları bala götürsem bile 8-10 kovan gebzede bırakıp anaarı üretimi yapacam.Gezerken anaarı işi çok sıkıntı yapıyor belli sürede mudahale etmelisin şu an arılar 250 km de hadi mudahale et bakayım.Yeni yer süper olacak bu açılardan.Her şeyin hayırlısı.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yahu arkadaş bir geldin balı taşırdın yerlere, lüks lambamı kırdın daha saymayım sakarlıklarını.... neyse şaka bir yana allah senden razı olsun son dersimi bal sağımı dersi almam iyi oldu artık frene basarım acayip gazlamıştım.