15.07.2008

ARICILAR PINARHİSARDA ÇADIRIMA DOLUP TAŞIYORLAR::))

13 Temmuz 2008 sabahı,saat 7'30.Öyle bir çalışma varki mütiş.Bu arada şuna dikkat ettim bu sene.Arılarımda hiç baştaki kovanlara çekme yapmadı.En baştaki kovanlar bile sıra ortasındaki arı yogunluğu var.Bu neden kaynaklandı derseniz benim kovanlar ve katlar degişik renk.Bazı arılıklarda kovanlar hep aynı renk olunca baştaki kovanlara bindirmeler oluyor.Bunu önlemenin yolu kovan önlerinin farklı renklere boyanması gerekmekte. Gezginci arıcılık zor.

Bayağı bir izledim arıları,sonra Pınarhisar çarşısına çorba içmeye gittim.Lokantacıyla konuştuk Ordu'lu çıktı.Askerligim Ordu merkezdeydi hem de jandarma,yav ne kadar çabuk geçmiş yıllar.Ordu'dan geleli 23 yıl olmuş.1985 te Ordu'da 1986 yılmaşı akşamı evimdeydim.
Buda ters açıdan bir çekim.Güneş yeni doğmuş resmin sağında.Arkadaki yüksek gerilim direğinin arkasıda Pınarhisar.


Bu sene kestanede arıların birleştirmesi için çok çaba sarfetmedim.Bir sene önce aşırı birleştirmiş ve trakyaya arı kalmamıştı.Bu sene bu durum yok,hem ızgara kullanmam arının aşagıda yavruya yatmasına neden oldu.Mevcut süper ama şu an tüm analar yatıyor her taraf bal olmuş durumda.Hafta sonu sağım var.Bu gün izin aldım,5 gün izni öyle bir zamana getirdimki 9 gün izin olacak.

Çarşıya gitmeden cumartesi akşamı arılıgıma getirilen arıların yogunluguna bir göz atıyorum.Birazdan bu kovanlara karniyol larva transferleri yapılacak.Kovanı getir,karniyol larvayı götür kampanyası son sürat devam ediyor yani. Kovan TKV nin strafor kovanlarından.
Pıanarhisar'ı dolaşıp geldik birde hayallerde Ordu'ya hayalimizde gidip hatta oralarda bayağıda dolaşıp geldik be.
Burası Ordu degil tabiki.Ayçiçek tarlası ve resimlemeye başlıyoruz.Bu sene zaten bir acayip oldu.İşlere yetişemez oldum.Şöyle karnım doya bir resim çekemeden sezon vın diye geçip gitmekte.
Buraya bir not düşeyim bari.Ali Şekerli abimiz vardı Edirne'li.Boş vakit bulduğumda ziyaret edecektim.Adres ve telefonu yok.Murat Çakır'dan yardım istedim,sende Ali Şekerli'nin telefonu varmı yok dedi.Meili varmı bakayım bekle dediydi.Bende bekledim bir adres verdi,bizde gerekeni yazdık ama hala cevap gelmedi::))Gene önümüzdeki hafta içi izine çıkıyorum boş vakit var yani::)) İrtibat kurabilirsem,bir Edirne yapacam.
Bu ayçiçeklerde çok vefasız,açmasıyla geçmesi bir oluyor.Ne olurdu günlerce dursanız böyle.
Bu ayçiçekler arılıgımın en yakını tek tarla.Hala buna çalışmıyor benim arılarım.Nedense yüklü halde rüzgarı karşılarına almaya bayılıyorlar.
Şimdi ben arı olsam uzaklara gitmezdim geçiyor içimden.Dibinde bu kadar çiçek varken niye 500 metre ötedekilere giderler anlamak mümkün degil.Arı işte çok zekilik böyle aptalıkta yaptırırmı bilmem ki.
Degişik çekimler deniyorum,bayagıda güzel çıkmışlar.

Çok ilginç bir durum oldu.Geçen hafta şaka olsun diye italyan anaarı boyamamız vardı.Larva transferlerinde kullannılmak üzere anaarısı olmayan kovanlardan arı sütü toplayacagımız çıtayı çektim.Pat geçen hafta boyadığım sarıca arı çıtaya kondu ve başını bala soktu bende gerekeni yaptım be,geçen hafta özgür bırakılmıştı şimdi yaşamıyor. ::(((
Haberin başlığı çadır dolup taşıyor dedikya.Bu hafta daha yogun geçti diyebilirim.Fakat gene batarya bitti.4-5 araba geliyor çadıra herkes bir şeyler öğrenmeye çalışıyor.Doktor sen çatla.Ama hafta sonunada hazır ol sağımda seni bekleyenler var::))
Bu Pınarhisar'lı arıcı Kazım.Güzel bir hareket başlatmışlar.Hareket şu üç kişi aynı fabrikada çalışıyor.Üç kişi 200 kovan arı alıp ortak arıcılık yapıyor.Ayrıca kazım dediki abi mart 18 de bizdeki arılar petek örüyordu.Yani ne yaparsan yap iş bilinçli olacak.Kazım elindeki mum kalıbını çadırda yaptı.Çadırın yan tarafında yabani erikler vardı budamıştım.Hemen kuru daldan kalıp hazırladı kediside zaten kalıpçıymış.
Yıllardır arıcılara eğitim verdik diyenlere itaf olunur.Hatta bayağı fazla arısı olan Recep var günün sonunda geldi,diyorki şu Kazım'ın elindeki meme başlangıcının bana yapılışını bir gösterin.
Hacı abide meme başlangıçlarına hasta olanlardan.Kazıma diyorki o kalıbı bana ver::))Kazımda yok diyor.En büyük eksiklik bence egitimde uygulama yapmamak.
Anaaarı meme başlangıçları benim taa mısır saplarında kulladığım zamandan kalma çıtalara tutturuldu.Bu arada bir arı polenli filan,yaptıgımız memelerin kalite kontrolünü yapıyordu heralde.Üzeri polenli işten gelmiş çadırda başka ne işi olabilirki.Biri espiriyi patlattı bu arı anasız anasını arıyor diye::)))
Doğal janter be::))
Anaarı yüksükleri, bal mumumdan.
Trakyada acayip kelimeler var,janter ekipmanlarına boncuk diyorlar.Janterle üretim yapıyorsan,boncuklu anaarı üretiyorsun.Birde pilaçkacı diye bir kelime var.Beleşçi karşılığı gibi bir şey,hayta ve haybeci,kızancıklar abe yav.
Ben anaarı memelerinden arı sütü topluyorum.Larva transferinde sütlü yapılan daha fazla tutma sağlıyor.Larvalar sıcakta kurumuyor.Bazıları yaptığımız işi bilmeden eleştirdiler.Sanki adam hayatında larva tranferi yapmış ve anaarı üretmiş gibi.Demişki bu sıcakta larva tranferimi olur.Ne dersin böylelere,adamın emekli, oldugu yeri söylesem yuh dersiniz.
Bizim doktorun kelini çekmiştim.Hiç kelimi görmemiştim diyordu.Bizim Bülent'te tepemizi çekmiş.Hiç tepemi böyle tepeden görmemiştim.Yav sanki kellik başlangıcımı var ne??::))
Yav bu çıta kimin derseniz,pilaçkacı berber Gürkan'nın tarnfer yapılacak çıtası.Memelerin oldugu parçaları tutturmak imkansız.Kazım çıtayı düzlemeye çalışıyor,yav bu kadar yamuk çıtayı nasıl buldu bilmemeki?.Bu arada ilk yapılan tranferlerdende haber vereyim.Bu tranferler cumartesi pazar en geç pazartesi çıkacaklar yani.Ali Osmanda 22 tane bende 20 tane Metin karacıkta da 20 den fazla.Yani 60 tanenin üzerinde temmuz 20 sinde karniyol melezleri çıkacak .Bu hafta ise 20 Kazım,Sami ve Mustafa bu üçü ortaklar.10 tane arıcı Recep ve berber Gürkan'ada 6 adet tranfer yapıldı.Ben ilk gün çok geç vakitte kendime 11 tranfer yaptım.Akşam ezanı okunmuştu gözümde zor görüyordu,kuru aşıladık Trakyalı Şenol'la 6 tane tutmuş sabaha,tekrar 11 adet daha pazar günü yaptım.
Bu işler bilmeyene ne kadar zormuş,iş sonu herkesin yüz ifadesi farklıydı.Herkesinde söyledigi söz ne kadar basitmiş::))) Asıl işin bitimini görmek dahada işlerine yaradı.Geçen haftadan yaptıgım memeleri,Kazım,Sami,Bület ve hacı abiyle birlikte kutulara verdik.Sağ olsunlar çok güzel oldu,ben yanlız başıma bayagı zorlanacaktım.Bazı gözlerdde anaarılar vardı onlarıda topladık,bazıları ruşetin kendi çıtasından çıkanlardı,onları imha ettik. Kutudan çıkan anaarılar kalitesiz,onlar alışık degiller tabi.Ben sıkıp öldürüp atıyorum,onlarda yav anaarı iyiye benziyordu diyorlar::))
Biraz geç gelen Bülen Kınalı abi bir şey kaçırdımmı diyor::))Arkadaki hacı abiyle ikisi kanki::))O kadar seviyorlarki birbirlerini sormayın.
Tranferler bitti,şimdi sıradan bir kovandan çıta çekip herkese uygulama gösteriliyor.Bu karedeki hacı abi hariç herkes larva tranferini yaptı.Bu kareye Recep ve Pilaçkacı Gürkan giremediler,çünkü batarya o zamana kadar dayanamdı.Dinlendikçe tek tük resimler çekilebiliyor.(Resim soldan sağa doğru,Kazım,Sami,Hacı abi,Bülen ve Ali Osman)

En son herkes gitmiş,bu kovanıda Kazım ve samiler akşam alacaklar.Bende acaba son durum ne diye bir açayım dedim kovanı.Merak işte,durmu görmeden merak geçmiyorki.Durum iyi bir resim alabilirmiyim,açıyorum makinayı o arada resimi alıyorum ikaz gelmesiyle kapanması bir oluyor,ama resimi kaptık arada::))Yaklaşık 5 çıta genç arıya 10 nar meme aşıladık,tuttumu derseniz resmi büyütürseniz bakarsınız arılar ne yapıyor.Aşılamadan 3 saat sonraki durum bu,yav bu sıcakta bu arılar niye memeleri sarmışki::)))

Bülent espirili çekimler yapmış.Bu hafata makinanın şarzınıda götürecegim.Bir sürü eğitimlik filimler gümledi.İnşallah Gebze'dende 2 çıta karniyolların larva ve yumurtalı çıta götürecegim.Birde artık anaarı üretimninin sonları geliyor.Artık ne kadar anaarı üretseniz mayıs haziran temmuz ayındaki kadar verimli olmaları zor.
Bir başka not ise filimde memur olduğum söyleniyor ben işçiyim memur degil. Ama devlet sektöründe çalışıyorum.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

2 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

ali abi arkadaş sonda takıldı tayyip erdoğanın bakanımı diye sen bu gidişle gerçekten bakan olacan sen adaylığını koy arıcılar seni vekil seçer merak etme ama aday olmadan haber verde tüm arıcılar kocaeline seçmen kayıtlarını yaptırsınlar bağımsız aday olup seni türkiye nin resmi arı bakanı ilan edelim.:):))

arı kayma olayı sana vurmamış şansın varmışki kovanların çingene pazarı gibi renk renk her işte hayır vardır benim kovanlar hepsi standart bi kalem aynı renk ve öndeki arılara arılar akmış arka sıradaki arılar bomboş kalırken ön sıralar 150bin arıya ulaşmış :((trakyadan yeni geldim kendi haberimi yapmadan buraya yazdım ayrıntıları blokta yazıp resimliyecem.hayırlı çalışmalar.

durmak yok yola devam :))

(bakan olmak kolay değil )

ALİ TÜRK dedi ki...

Resmi bakanlık işleri bizi aşar.Telefonlarda ama acayip espiriler oluyor,telefon edende telefon ettiklerinde telefonu buyurun sayın bakanım diye açmaları insanın hoşuna gitmiyor degil hani::)))

Kovan renklerinin çingene pazarına benzemesi tamemen bilimsel çalışmamdan kaynaklanıyor.Bak bir çekme yada bindirme olmadı.

Siz hep boyayın aynı renk sonra arka sırada arı kalmasın kovanlarda.
Nasrettin hoca saz çalmayı bilmiyor,fakat sazıda eline almış,tıngırdatıp duruyormuş.Karısıda başkaları sol elini geziriyor saz çalarken diyen karısına,onlar benim tututugum yeri arıyor demiş.

Siz daha çok boyarsınız,en iyisi rengarenk yapılmalı.Tabiki kovan ön yüzleri.Bizde hiç çekme yoktur::))))


Tabi burada başka br şeyide söyleyeyim bu arıların zekasıyla alakalı bir durum.

Kitaplarda yazar kovanı 5 gün başka bir yere götürün,sonra geri getirin eski yerini unutur diye.Kaptanlara geçen sene arı vermiştim.Yer degişikligi yapmaları gerekti,arıları taşıyıp üç hafta sonra geri getirdiler,arılar eski yeri unutmamış::)))

Ya benim arılarda yada kitaplarda bir sorun var.Bakın şimdide trakyada çekme ,bindirme yok::))))))))))