20.08.2008

DÜN AKŞAM KEK YAPTIRDIK, BU AKŞAM SERVİS YAPTIM

Birde balları düzgün doldurabilse.Yav öğrenci dedigin genç olmalı,ama yapacakda bişi yok.Katlanıyoruz işte.
Mustafa abinin kek atölyesindeyiz.Doktorumuzun keyfi yerinde.Kek kıvamına bayıldı. Daha ilk kek yaptırıyor işte.


Mustafa abinin arıcı olması büyük avantaj.Zaten bir şeyi yapanda o şeyi kullanmalı.Sır bıçagı alyorsun yav bir işe yaramıyor.Bıçağı yapanı bir sağımda çalıştırsan ne bıçak yapar bilirmisiniz.Adam sağımda çalışmadığından yaptıgı malzemenin eksik ve fazlalarını bilemiyor işte.Her iş böyle aslında.Araba kullanmayan adam araba tamircisi olurmu,olmaz tabi::))))
Bu seneki en ufak anaarı.Trakyada son posta aşılamalardan.Arı kadar bile yok.Bu akşam baktım eşleşmiş,hayret birde yumurta atarsa sonucunu çok merak ediyorum.Fakat bana göre kalitesiz bir anaarı olacak ama kovandaki huzuru görmeliydiniz.Şimdi anasız kalan arılarda acayip huzursuzluk ve panik var.Zaten anasız kovanlarında canına okuyorlar.Her kovana yarım kilo civarı kek verdim.Şu an püren tek tük açtı ve arı konmuyor.Arıları 10-15 gün bu şekilde oyalamak lazımki yavruyu kesmesin.Aslında geç bile kaldım kek vermekte.Peşinden zaten püren gürleyecek gibi yem yeşil duruyor,ardıından kocayemiş bizi bekler::))
Bu akşam saat 9,10 da işim bitti arılıkta.Ancak yetiştirebildim.Birde kapaklar çakılıydı,kerpeteni bulamadım kerpetensiz söktüm iş uzadıkça uzadı eve saat 10,10 geçe gelebildim ama acayip rahatladım.Bu arada akşam üzeri düşen çig bayagı güzeldi.Motorun oturulan yerine heralde sele derler bilmiyorum ama silmeme rağmen altımı ıslattı::))Doktor daha arılarına preste,kek paketi yapıyor::))



Bu arada balın kokusu ve kıvamına Mustafa abi hasta oldu.Yav bu baldan kek yapılırmı diye.Ne yapayımki benim balım bu.Bende olsa diyor 25 den satarım kilosunu.Ben 15 den satıyordum,şimdi kontrada kaldım desem yalan olmaz.Ama 15 de iyi para yav::)))
Burada başka bir parğraf açayım.Sultanbeyli'de bayağı bir sohbet oldu.Yanlış hatırlamıyorsam,mustafa abi 50 kovan arıdan 2,5 ton bal almış.Yanımda Ordulu'lar vardı onlardan çok şey öğrendim dedi bu sene.Mustafa abide yılların arıcısı fakat bazı şeyleri görmeden arıcılarımız inanmıyor gelişime kapalıyız.Ordulular şeker balı yaptırıyorlarmış petekli,Mustafa abi doğal bal peşinde.Bende bir sezon boyu bir Ordu'lu veya Muğla'lı bir arıcıyla olmak isterdim.Daha öğreneceğimiz o kadar çok şey varki sormayın.


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

2 yorum:

salih arıcı dedi ki...

Aliciğim sendeki bu azmi ve enerjiyi taktir ediyorum.Bu yolda devam et sana ordulu filan lazım deil onlardan ne öğreneceksin işleri hep sahte bal yapmak.neden bizim b.allar yurt dışından geri g
eliyor bunları sende biliyorsun. Boşver sen dürüst çalışmana devam et senin işin doğal bal üretmek ve bu yolda bildiğin dogruları arıcılarla paylaşmak olsun sen onlardan çok daha bu işi iyi yapıyorsun.saygılarımla ,kolay gelsin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Salih kardeşim öğrenecegim şeyler hileler degil.Bu adamlar arıyla yatıp arıyla kalkıyor.Arının uçmasından ne olduğunu biliyorlar.Bal geliri olan yerleri güzel tespit ediyorlar.Mutlaka bir şeyler kaparız diye düşünüyorum.