19.08.2008

KOVAN MUSLUKLARI DARALTILMALI,YOKSA YAĞMA BAŞLAR


Dün iş çıkışı arılara gittim.Resimde görülen 26 numara bölme arıydı,sanki 10 çıta gibi çalışıyordu.Yaklaşıp baktım işini bitirmişler, yani yağmalanmış koloni.Tüm tek katlı arıların musluklarını daralttım.Arılar hep birbirini yoklayıp duruyor.Geldigimiz yere göre burada bir şey yok,tek tük püren açmış ama arı pürene konmuyor.Birde yalancıya kaçan arı vardı hacı abinin onunda işini bitirmişler.Dün akşam iki kovanın ağzını kapattım.Kovan musluklarına herkes dikkat etsin.Yağmalanmaya en musait arılar anasızlardır. Birde zayıf arıların girişleri çok daraltılmalı.Zayıf arının girişi çok genişse kovanı savunamaz ve savunmasızın sonlarıda yok olmaktır.

Arıları Berat kandili gecesi taşıdık.

Arı taşırken gelen bence en güzel mesaj aşağıda.

Hayatta bir canın birde dostun olsun.Her can dost olmaz haberin olsun.Candan dostlara canlar kurban olsun.Kandilin mübarek olsun.



Çok ilginç oldu kandilde arı taşıdık.Geçen senede sahurun ilk günü arıları sığırlıktan Şile Bıçkıdere'ye götürmüştüm.


Bu arada cebime çok kandil kutlaması geldi.Benim bunların hepsine cevap vermem mümkün degil.Bende hiçbirine cevap yazmıyorum.Buradan herkesin geçmiş kandilini kutluyorum.

NOT:
Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

Hiç yorum yok: