13.08.2008

PINARHİSAR'DAN SON HABERLER

Cumartesi akşamı fazla iş yapamadık bir sürüde olumsuzluk sonu akşamı etmişiz.Bülent motoruna atlayıp ayrılırken saf muhtar abinin surat maskesini verdim bunu hacı abiye ver diye.Muhtarı sonra yazarım be cumartesi pazar çalışmıyormuş resmi tatil diye::))
Ziyaretçilerimden Kazıma ayrı bir şeyler söylemek istiyorum.Belkide ilçedeki en bilinçli arıcılık yapanlar bunlar diyebilirim.Üç ortak 320 kovan arıları var.Aldıkları bal ise 270 teneke maşallah diyorum.Bal alacagınız kovan trakyada 15 çıtadan aşagı olmayacak.Şimdi bazılarıda diyorki yav bal çoktu ama etrafımızda arı çok olunca bal biz az aldık diyenler kendisini kandırıyor.Bal çiçekte beklemiyor,öğlene kalan nektar veya bal kuruyor zaten.Güçlü arınız yoksa daha çok bahaneler uydurursunuz çokkkk.
Bu sene belki ilkdefa özel olarak etrafı gezip foto aldım.Pazar sabahı kalktım saat 7 filandı.Doğru çarşıya gidip bir çorba içip,birde ekmek alarak geri geldim.Hemen naylonları kesip hava ısınana kadar mısır tarlası vardı oraya gittim.Mısır tarlası 100 dönümmüş.o kadar ses varki sormayın sanki oğul konmuş.
Bayağıbir resimledim filimler çektim.Polen toplayan arı.
Hayret hala açmamış ve açık ay çiçek'ler var.
Daha açacak bir ayçiçek kafası.
Bu kafada acayip açmaya başlamış.
Ayçiçekleri ziyaret eden arılar bazıları kendisini kaybetmiş.
Bir ayçiçek ve arılı tablo bu mevsimde .Sonra kovanlara yapılacak işlere koyuldum.
Bu çıtaları 15 gün önce süzüp vermiştik,bal geliyordu.Katlarda gene 5-10 kilo bal var.Bazı yerlerini sırlamışlar.
Uğraşacak hiç vaktim yok,böyle ballı çıtaları alıp orada muhafaza etmek zor.Arınında sıkışması lazım,15 gün önce yapacagım işi devreye sokuyorum.Bu kattaki çıtalara serpilmiş ballar ve aşagıda ancak 7 çıta arısı olan bir kovanın katı bu.
tahmini altı zor doldurur arıları,kattada arı var iştede.Ama alt katta 7 çıtada işlem iyi.Kalan üç çıtaya arı bakmıyor bile diyebilirim.
Zaten çok polen vardı kovanlarda birde şimdi mışırdan bol polen geliyor.Polen araları yavru ve yavru alanı gittikçe büyüyor.Polenli çıta.
Çok güzel yavruya yatmış arılar,aralara tekrar boş esmer çıtalar daldım daha çok yavru yapsınlar diye.
Sıkıştırma sistemim bu.Sistem bana ait degil,geçen sene Beykozda bir hacı vardı kaptanların.İnatmı inat,ondan görmüştüm.Neden inat derseniz geçen sene kestane bal ortalamam kovan başı 1 teneke olmuştu.Hacıya söylemişler kabul etmemiş.Olmaz ben alamadım başkasıda alamaz ::))Dedilerki bak bu kovan başı yüksek verim alan kişi,bana acayip bir baktı dediki altlarıda süzdünmü evet dedim hee o zaman alınırmış::)))
Hacı amca kışında kovanlarını bu şekilde kışlattıgını anlatmıştı.Hem petekleri koruyor hemde kovan katlı halinin yanında yarı yarıya sıkışmış oluyor.Kafama yatmıştı,hatta o zamanda haber yaptmıştım ama o zamanlar söylediklerimiz şimdiki gibi kabul görmüyordu.Bir kaç kat indirdim arılarımın tüm katlarında bal var,araya naylonu koyup katı tekrar bindirdim gitti.Baharda havalar tam ısınmadanda bu sistemde kat koyulabilir.
Bu arada çıkmaya yakın memeyi kesip yalancı olmayı tercih eden bir kovan.Ne kadar yalancı yumurtalı ve arılı çıta varsa aldım bir kovna silkelemeden koydum.Sonra asıl kovana kutudan bir anaarı bıraktık Ali osman abiyle aradan iki saat falan geçmişti anaarı olaşıyordu.
Bir başka yalancı olanlar ise ilginçtir 43 ve parçası.Bu arı anasız kalalı 15 gün oldu,bu kadar kısa sürede nasıl yalancı oldu anlamadım.Demekki bu yalancıya kaçanlarda da ırk mevzusu var.Bazı arılar 1 ay anasız kalsa yalancıya kaçmazki.Ben sagımda bu arının anasını alıp öldürdüm.Kovanıda ikiye böldüm,iki kovandada kapalı karniyol memeleri vardı sen memeyi boz ve yalancı ol.Birde 20 tane memeyi besleyip kapatan bunlardı,bunlara birer bırakıp diğer memeleri kovanlara ve kutulara dagıtmıştım,ve çok hayret ettim bu kadar kısa sürede ve içinde meme varken yalancı olmasına.Bu 43bu sene bana çok çektirdi şimdi temelli kurtuldum.Arıları almaya gittigimde silkeleyecem yere ne hali varsa görsün.Yalancıya kaçmış koloni.
Beni hasta eden kovandayız,üç senesi doldu dördüncü seneye başladık.Katta 4 çıtaya yavru atmış,alt kattada 5 çıta yavrusu olan şampiyon.Geçen senenin en iyi kovanı hala süper,Şenol seni yarı yolda bırakacak diyor,bende bıraksın diyorum.Geçen sene bu arı kaç kovanın yaşamasına sebeb oldu.Benim için anaarı öldürmek çok kolay ama buna el süremem,o ne zaman pes ederse kabulümdür.
Ali Osman abide diyorki öldüreceksen bana ver bu anayı,yok yaa::)))Birde şu ana kadar dikkat ettim.Arif Uysal Şenol ve Ali Osman abileryav arı çıtasına bakarkenki surat ifadeleri bir başka oluyor.Bende bu ifadelere hasta oluyorum dersem yalan olmaz. Pazar günü öğleden sonra Ali Osman abiyle işleri bitirdik.Biraz kendisi artislik yapıyor ya neyse.Buda maske kullanmayanlardan.
Kalite kalite kalite bu işte.Üç senedir hep lider bir arı.
Alt kattada çok polen olmuş vaziyette.Polendede şampiyon, polen dolu çıta.
İşçiler şampiyonu sanki biraz dur diye sakinlaştirmeye çalışıyorlar sanki. Birde bahardan beri inatla ugraştıgım kovan beşinci anada karar kıldı ve yavruyu kapattı ama sezonuda yedi.Asılda hiç ugraşmama lazımdı.Elime ne geçti kocaman bir hiç.Boşuna bana hamballık yaptırdı,hep arada başka kovanlardan kapılı verdim.Yazık oldu,bir daha inşallah böyle bir kovanla uğraşmam.
Mısır polenlerine bakın,arılar bayılıyor mısıra.
Polen toplayan arılar, polenli çıtalar.
Mısırların pükülerindeki arılar ve taşıdıkları poeller.
video
Bu gün 12 ağustos 2008,Pınarhisar'dan aldığım haberler iyi degil.Hertarafı arıkuşları kaplamışlar.Bu gün mesayi bitimi hacı abiyle sığırlıktaydık.Yaklaşık 10 senedir bal vermeyen püren çok canlı duruyordu.Erken açanlar başlamışlar açmaya.Bir kaç resim aldım batarya bitti.Daha yüzde biri açık degil.Dört sefer yağmur aldı,bu sene birde kısmet olur pürende sağım yaparsak süper olur.
Arıcılık videoları

video
Açiçekleri çoğu geçmiş olmasına rağmen,tarlanın ortasında sonradan bir sürü yeni çıkmış olanlar var.

video
Mısırın boyu iki metre falan ve yenidende sulanmış.Slajlıkmış yakında yeşile biçilecek.Ama arı sesi harikaydı.
Arıcılık.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Ali kardeşim, Her şey yolunda gider inşallah. Banada mısır tarlasından geniş açılı çekilmiş birkaç fotoğraf yolla...
Polinasyonda arılar neler yapıyor gösterelim programda.

ALİ TÜRK dedi ki...

İnşallah bu seneyide bitirdik Selahattin abi.İyi temennine teşekürler ediyorum.Resim konusunda dedigini anladım,fakat uzak çekim yaptım bu seferde arılar gözükmedi.Bir püskülde 4-5 arı oldugu oluyordu.Ama yeniden çekim yapacam.Birde mısır yüksek merdiven kullanmak lazım senin dedigin resim için bir çaresine bakarım.

Fakat mütiş ses ve polen vardı.Keşke diyorum doktor gelip kamerayla çekse.::))

Foto makinasıyla böyle filimler oluyor::))