18.09.2008

DÜNYAYI ÖLÇMEYE GEBZEDEN BAŞLADIK::))

Eskiden çok merak ettiğim şeyler beni bulmaya devam ediyor.Gebze tabpu kadostraya arabayla lojistik destek veriyorum bir kaç gündür.Nirengi üzerine kurulan,GPS cihazıyla uyduya uydudanda Tuzladaki bilgilerin kaydedildiği tutkaya bağlanıyorlarmış.Üç ayrı ekip Ben Gebzeye 55 km.uzaklıkta olan köydeyim,cipiesin biri derincede,biride Gebze Denizli köyünde.Üst resim denizli köyündeki nirengi.Nirengi harita ölçümlerinde,rotalarda sıfır noktaları imiş,kordinatlarda zaten bu ölçümler üzenden çıkarılıyor.Haritacıların ata sözü ise nirengi bozuksa yapılan tüm her şey bozuk.Salı günü işler güzeldi nirengilere arabayla ulaştık.Kurulduktan sonra 2,5 saat bilgi aktarımı yapılıyor.Buna bir oturum deniyormuş.Sanra cihazın yüksekligi degiştirilik bir oturum daha.Noktalar önemli olunca ölçümlerde uzun süre sürdürülüyor,iftara zor yetiştik.Şehir içindeki P.5.20 yazar noktalar vardır.Poligon noktası,oduvardaki yazıda buradan 5,20cm uzakta çakılı bir işaret olur yerde.Tabi bir şuru sabit noktalara bu yazılar yazılır aradınızmıda bulamaz arar durursunuz.
Burası benim durdugum nirengiydi.İşin püf noktası bekleme yapılırken cihaza kuş,karga konmadıktan sonra sorun yok.O kendisi bilgileri alıp veriyor.
Çarşamba günü benim ekibe düşen nirengiyi akşama kadar bulamadık.Haşat olduk bu gün yeniden gidilecek.Cep gps si var.Ama cipiesi tam kullanmasını bilmedigimiz için bir işe yaramadı.
Akşam gps cihazı vakitler dolduktan sonra her ekip işlemi bitirdi.Cengiz dur uzaylı gibi bir poz vereyim dedi.
Dönüşte yolumuzun üstünde olan arılıgıma ugradık.
Pürenlerde renk degişimleri başladı.
Hafta sonu cumartesi bir kovan aklıma geldi.Trakyada bölerken anasını yanlışlıkla aldığım bir kovan vardı.Bölmedende anaarıyı daha sonra alıp 43 anasızdıya yalancıyada kaçmıştı.Anaarısını alıp 43 vermiştim onlarda kesmişlerdi.Bölmedede biz gelirken Trakyadan anaarı memeleri vardı.Dedim şimdiye kadar çıkıp eşleşmişti bile.Cumartesi açtım arı dağınık duruyor belliki sorun var.Biraz anaarıyı aradım hayret anaarı yok ve bu kadar uzun süredede yalancıyada kaçmamış.Hafta sonu bir yavrulu çıta vermiştim arıların morali düzelsin diye.Çünkü çaresizlerdi.Cengiz'de bana hiç arılıga girmemesine rağmen yardım etti.
Ne zaman bir anasız kovan olsada siz ona yavrulu çıta verseniz.Gidip ayı gibi larvaları anaarı yapmaya çalışıyorlar.Hemen anaarı yüsüklerinden larvaları çıkardım tranfer yapılacak kaşık yok::))Hemen orada bulunan bir bitkinin yapragını kopartıp,neşterle çapraz kestim.Bir larvaya daldırdım oh ne güzel larvayı sorunsuz alıp geldi.Hazır içinde arı sütü olan üç yataga duble aşılama denilen larva transferini bir yaprak sapıyla yaptım.
Tranferden sonraki resimler bunlar.Gerçi bu saatten sonra üretilen anaarıdan ne olur orasıda belli degil.Bizim bölgemiz ve Trakya için.En kakaliteli anaarı Temmuz 20 den önce eşleşmeli.Bu tarihten sonra erkek arılarda mütüş azalma oluyor anaarının kalitesinide acayip düşürüyor.
Cahit Özkan,tavuk doktoru::))
Yoldayken bizim öteki doktor aradı,Aliciğim benimle iftar edermisin.Ne demek doktorları kırarmıyım be::))
Salı akşamı iftarı Cahit dr la yaptık.Kendisi ızgara salonu işletir.Gariban sofrası işte herkese afiyet olsun.Kemal Sunal gibi ekrana ekmek falan banmayın ona göre hesap isterim sizden.
Çarşamba akşamı mütiş yağmur yagdı,pürenlerin artık suya ihtiyacı kalmadı,şimdi ise sıcak lazım .Nereden bulabiliriz,havalarda sogumaya başladı .

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

8 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ya bu Cahıt dr akıllı adam gecen aradı benı abı dedı bır haftadır satılmayan kebaplar var bızım kedıye versem bır sey olurmu dedı sakın ha zehırlenır dedım sen en ıyısı Alı ye yedır hemde hava atarsın iftara davet ettım dıye dedım adam uygulamıs ya:))))

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Bende dedim kim çakıyor bu demirleri yerlere. Demek ki sen çakıyormuşsunsun. Üzerlerini de kırmızıya boyamışsın.Bari iyice çak ta yere yapışsın yukarda bırakma ucunu geçen gün ayağıma takıldı neredeyse düşüyordum.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi espiri hiç yenecek cinsten degil.Adam bir bana yedirmediki,kendisi benden fazla yedi.Sadece senin yorumuna büyük bir gülücük atıyorum,sen çatla.:::::::))

Şekerli abi onları ben çakmıyorum,eskiden bunlar ne diye merak ederdim.Allahta merakımı giderdi,artık bir şey merak etmek istemiyorum ama huy çıkmıyorki::)))

mahmudiyearicilik dedi ki...

Afiyet olsun mükemmel iftar sofrası
SELAMLAR

ALİ TÜRK dedi ki...

Saolasın Bünyamin abi.Fakat bu sofraya mundar diyen kedi sesleri duymaktayım::))

O akşam acı şalgam içmiştik yandım be.

şakir türk dedi ki...

ya,diyorumki şu doktorlar beni artık emekli etselerde bende onlarda kurtulsak.nasıl olsa % 80 kayıptayım. hem bakarsın benim yeni hastalığımda arıcılk olur başlarına rakip-bela olurum:

şakir türk dedi ki...

bakın tüm arıcılara iyibir tavsiyem var,aydınlatma işi biraz pahalı oluyor gibime geliyor sizlere. jenaratörde hem gürültülü hem ağır,hemde natural değil,güneş pili kullanın,bir 65 ah akü gündüz şarz olsun,akşam kullanırsınız.akü çıkışına birde 12 dc voltu 220 ac volta çeviren enleyici,tv seyret,aydınlan hemde zamanla bedavaya gelir.
not güneş pili ve akü 200 lira falan gerisi 15-20 lira kadar:
araştırın seveceksiniz:

muratakın dedi ki...

Sayın Ali Türk:
Gariban Sofrası!!!