1.10.2008

GENE 28 EYLÜL BU SEFER GEBZE'DEKİ ARILARIM


Arıcılık ve sonbahar.
Pazar günü sığırlık mevkisi dedigimiz ormanlık alandaki arılarımızı ziyaret ettik.Aşımızı olduk bir kaç kovan açıp birazda ıslanıp eve geldim.Üstümü degişip bu seferde Gebze'de bulunan kovanlara kek vermeye gittim.Birde kim ne yapıyor gözlemliyoruz.29 nolu Karniol alman kızımız iki çıta ful yavrusu var.Eskisi gibi artık 5-6 çıtaya yavru atmıyor,zaten dıştan içe doğruda gittikçe çıtalar bal ve polenle bloke olmaya başladı.Ortadadaki iki çıta hariç.Karniyol arısı Muğla gibi kış bilmeyen bir arı degil.Geldigi yer Almanya ve benim bölgemden soguk bir iklime sahip.Yani kışın ne oldugunu bilir ve ilerde yavruyu kesecektir bana göre.
Bu kovandaki arılar tamamen alman kızının kızları.İçinde hiç başka arı kalmamıştır.2 çıtaya kabul ettirmiştik,şimdi 8 çıtada.Beslemediğinizde yumurtayı alzaltıyor.Besledinizmi de karşılıgını veriyor. Asıl seneye gelecek soru işaretlerimizin cevapları.O kadar çok yerden görüşler gelecekki.Herkes tatmin olacaktır diye düşünmekteyim.Kısmetse seneye suni döllemelileri gelecek,doğallar saftı yok melezdi kafamı kurcalamakta.Tam safınada bir bakalın onlar nasıllar.
Bu yeni sosyetemiz.Geçenlerde iki meme aşılayıp kutuya vermiştim kabul etmemişler anaarıları varmış ben görememişim.Ama hala yumurta yok.İriliğine bakınca sanki yumurta atacak gibi irileşmiş.Eşleşip yumurta atarsa bir karniyol melezi yedek anaarım olacak.Bazı arkadaşlar yedek anaarılarım oldugunu düşünebilir.Trakyada yağma ve terlerden dolayı kutulardaki çıtalar bile duman olmuş bir haftada ağ kurdu sarmıştı.
Yeni sosyete inşallah yumurta atar.Çıkalı çok oldu o dönemlerde hacı abinin kovanlarda çok erkek vardı.
Ben arı filmi çekerken gelen bir işçi arı.Dünya polen getirmiş birde içeri girmiyor kovan havalandırmasına yardım ediyordu.Bende çok resim çekme hastalıgı var.Güzel bir şey çekeceksen ve poz alınabiliyorsa defalarca çekerim resimlerini.Bu sizlere kaliteli resim sunar.En güzelini seçip koyarsınız habere.Bakın aşagıda ne var.Bir resim alsaydım bu gözükmeyecekti.Polen taşıyan arı.
Polenli arı havalandırmaya yardım ediyor.Ama havaların sogudugunu hisseden arılar girişleri propolisle daraltmaya başlamışlar.Ben bu arıyı sıkıştırıp birde kek verdim.Bayramda çifte bayram yapsınlar.
Bu Tarkyadan getirdigimiz karniyol melezim.Bir çıta arısı vardı,şuan 3 çıta falan oldu.Dünkü arı sıkıştırma filimi bu kovanda çekildi.4 çıta olarak bıraktım ve şu an balı olmamasına ragmen 3 çıta yavrusu var.Kek verdim bayramdan sonra diğer arılardan balı sırlı çıta takviye etmem lazım.
Büyük ihtimal Muhteşem abinin arısının kızı.Çünkü aynı anasının renginde bir anaarı.Larva çantasının içindeki bir çıtalık arıyı temmuzdan bu tarafa takviye vermeden 3 çıta mevcuda çıkardık ama devamlı besliyorum.

Buda bal eripme kabımız,Doktordan umudu kesip demirciye gidecektimki.Selahattin abi dediki tüpçüye git.::))Zaten tüpçü halamın oğlu vardı.Ondada depoda paslı maslı ama idare edecek bir şey bulduk,hemde beleş.Selahattin abi saolasın teşekürler,hala oğlu para isteseydi selamını söyleyecektim,ama baktım beleş selamı harcamayalım diye düşündüm.Isı kontrollü bal eritme kazanı.

 Arıcılık malzemesi.
Gerçi biraz uzun,onuda doktorumun bana hediye ettigi bir sprel taşı var.Biraz yamuk kesiyor ama ayaklarını onunla kestimmi tamamdır.
Herkesin Ramazan bayramını kutluyorum,bayramda habersiz kalmayın diye pazar gününün son anlarınıda sizlerle paylaştım.
Ayrıca bayramda yokum,tatile gidiyorum,dönüşte görüşmek üzere tabiki.::)))

Bir not:Otomatik güncellemelerde haberler geçsede listenin sonundaki tümünü göstere basarsanız,kim ne zaman ne yapmış tarih olarak görürsünüz ve haberide kaçırmamış olursunuz.


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

4 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

ALİ BEY KARDEŞİM;iYİ BAYRAMLAR.SENEYE 5 KARNİYOLDAN VAZGEÇTİM. 2'YE RAZIYIM.gELENLERDEN BANADA AYIRMA ŞANSIN OLURSA SEVİNİRİM.ARICI 07

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

ali bey hayırlı olsun çokda güzeller bunları nasıl getirtiyorsunuz bizim karadeniz arılarına biraz benziyo sakınlık bakımındanda benzerlik var karniyollarınn

muhteşem turunç dedi ki...

Abi bu ana benımkının kızıysa babaya cekmış son karın halkası daha açık renkte ve kanatlar daha kısa...Bu sankı gebze melezi gibi...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hayati bey biliyorsun kazma bir arkadaş var.Şu ana kadar iki karniyolu katlettti üçüncüyü verdim.Ayrıcada önümüzdeki yılada üç suni dölleme,iki de doğal sipariş verdi kendileri.Ondan sıra gelirse sizede ayarlamaya çalışacagım.

MMehmet bey bende herkes gibi karniyolun yabancısıyım.Türkiyenin milli arısı kafkas olunca diger arılardan kimsenin haberi yok.Yada kafkastan başka arılar kötü::))