2.12.2008

ARICIDAN İSTEK VE ŞİKAYET

Bir istek vardı uzun zaman oldu,yayılayayım bari.22 kasım 2008 de gelmiş.


bloğunuzda bu yazımı yayınlayanmadım yayınlarsanız sevinirim.İyi çalışmalar."Bizler arıcılığa yeni başlayanlar.Sizlerden ve Bilhassa Sayın Mehmet Yükselden yeni ve faydalı bilgiler alıyoruz.Kendisine almanya penceresini açmasından dolayı teşekkür ederim.yeni sezon başladığında ve sona erdiğinde alınan ballara bakılarak bilgilerin doğruluğu anlaşılacaktır.Milletimiz bunu değerlendirecektir.Sizler aslında devletin yapması gereken bilgiye kolay ulaşma alanını oluşturdunuz.Araşırmacı ve doğru yaklaşımla ilerliyorsunuz.Bizlerde bunu takip ediyoruz.Sonuçlarını hep beraber göreceğiz.Bilhassa kısa zaman diliminde çok bal alma teknikleri açısından sayın Mehmet Yükselin Almanyadan verdiği bilgiler bizler için çok değerli. Bu bilgi akışının kesilmeden sürmesini bekliyoruz.Bu bilgilendirme işini yapan arı aşığı değerli insanlarının memleket arıcılığına yaptıkları katkılarının da cok değerli olduğunu düşünüyorum.Hiçbir karsılık beklemeden bilgilerini paylaşan bu değerli insanlara tekrar teşekkürü bir borç bilirim.Şevket Bayındır"











KOLAY GELSİN ABİ?






SAYIN ABIM ARICILIGA GONUL VERMIS BIRISIYIM YALNIZ TECRUBEM YOK DENECEK KADAR AZ YENİ BASLADIM BU ARICILIK HASTALIGINA SAYENIZDE BANADA BULASTIRDINIZ FARKINDA OLMADAN. YALNIZ TECRUBELERINIZDEN FAYDALANMAK ISTERIM TABIKI SIZIN TAKTIRINIZE KALDI BU TECRUBEDE ZAMAN ICERISINDE DENEME VE YANILMA METOTLARIYLA OLDUGU ICIN SIZIN BENI YONLENDIRMENIZI ISTIYORUM . ANKARA / AYAŞ DA OTURUYORUM BU SEZON BASLADIM ALMIS OLDUGUM BIR KOVANLA BASLADIM ARICILAR SAG OLSUN FARKINDA OLMADAN OGUL VERDILER BANA TABI BENIMDE GAYRETIMLE YAZ SICAKLARINDA BUNU 12 KOVANA CIKARDIM YAKLASIK OLARAK BURALARDA SIZLER GIBI YARDIM SEVER ARICILAR ,ARKADASLAR YOK BILENDE YOK ANASINDAN BABASINDAN GORDUKLARI UYGULAMALARI YAPIYORLAR BENDE GIZLIDEN GIZLIYE SIZLERI TAKIP EDIYORUM ABI SORUNUM SU KOVAN KULUCKALIGINDAKI UCUS DELIGINI KUCULTE BILDIGIM KADAR KUCULTUM AMA SARICALAR KOVAN MEVCUDU AZ OLDUGU ICIN SORGUSUZ SUALSIZ KOVANA GIRIYORLAR KOVANDAKI ARIYIDA PISTIRMISLAR KOVANIDA KISA HAZIRLAMISTIM AYNI ZAMANDA ARIYIDA SIKISTIRMISTIM NEYSE ABI BUNUN ICIN BEN DIYORUMKİ KOVANI KEKLESEM ( INVERT KEKIMDE HAZIR SAYENIZDE ONUDA OGRETTINIZ) TEKRARDAN DIYORUM KOVAN DELIGINI UCUS DELIGINI KOMPILE KAPATSAM YANI DISARDAN ARININ AYANI ILISIGINI KESSEM NE OLUR ?SONUCTA HAVALARDA SOGUMADI KOVANDA GITTI GIDIYOR SARICA ARILARINDAN DOLAYI SEN NE DERSIN ABI CEVABINI BEKLIYORUM ABI BU ARICILIK BENDE HOBICILIKTEN CIKTI ARTIK AKSAMLARI EVDE RUSET KOVAN HAZIRLAR OLDUM EV MARANGOZ HANEYE DONDU GOSTERMIS OLDUGUN KRALICE JARTERLERIDE GECEN HAFTA YAPTIM BU GUNDE 13 TANE KIRALICE KAFESINIDE YAPTIM IMKANLARIM KISITLI OLDUGU ICIN ELIMDEN GELDIGI KADARIYLA KENDIM YAPIYORUM ABI SAYGILAR ABI CEVABINI BEKLIYORUM .





Benim kendisine cevabım.13 kasım 2008.





Sayın tolga arılara kek verme zamanı Ankara için çoktan geçti.Keki verdiğinde arı su ihtiyacı için çıkacak ve bir daha geri gelemeyecektir.Arıların zayıfsa ne yaparsan yap bu kovanları koruman zor.Zamanında bu kadar çok kovan yapmayacaktın.Arılar zayıfsa ağızlarını araba filitreleri vardır delikli onlarla kapatıp,karanlık ve serin bir yere atabilirsin bundan sonra çıkmaları zaten zararlarına.Serin ve karanlık yerde sessis bahara kadar beklesinler.yiyecekleri varsa hiç bir sorun çıkmaz ve daha rahat bahara çıkarlar.Arıları birden o kadar çoğaltman çok yanlış yavaş yavaş git derim.Bu kadar arıyla yeni başlayan biri işin içinden çıkamaz.Mutlaka bir arıcıdan yardım almalısın.Yada yakınında arıcı varsa onlara yardıma git.Birde kovanların kaç çıta arıydı bu çok önemli onu belirtmemişin.Şimdi ne desem bilmemki görmeden ,birde dediklerimi anlayacakmısın .Delikli filitre sacı bulamazsan elek teliyle girişi kapa ve hava alsınlar gene bodruma alabilirsin dışarda kalmasına gerek yok.Girişi boydan boya aç ve metal elek teliyle girişi kapat ve serin yere kovanları at derim.Arıları bahara bir çıkar sonra başka işlere bak. Acelen ne be adam janter kafes,iyiki imkanların kısıtlıymış.Birde kısıtlı olmasa heralde seri imalata geçerdin.

Hiç yorum yok: