20.01.2009

20 OCAK 2009 KÜTÜK SÜPER GİDİYOR

Bu gün öğlenleyin yemekte balkona çıkıp bir bakayım dedim.Arı çok güzel çalışıyordu ayrıca polende geliyor.
Arka kapağı açtığım zamanki görüntü buydu.Gene petek örme işleri devam ediyor.Yukadrı bu kadar salkım oluşturmasıda bu yüzden.
20.01.2009 tarihinde çekilmiş bir resim.Şuruplugun geldiği yerlerin diğer taraflarında petekler uzamış, sol üst ve sağdan petek örmüşler gene.
Bu arı devamlı invert şurupla beslendi.Hiç bir olumsuzluk görülmedi.Tek olumsuzluk arı kış boyu petek ördü.Başka yerlerde beslenen arıların ne duruma geldikleri yakın çekimlerde gözüküyor.Kek ve kekin içindeki polenler arıların bagırsagında birikiyor, ilk güzel havadada arı kendisini dışaarıya atarken kapıda koyuveriyor.İnvertle beslediğimiz arılar bu şurubu çok çabuk işleyip bunu hemen kullandıklarından olsaki,manyak gibi petek ördüler.Bir ilk daha oldu kış boyu arım petek ördü,demekki bana çekti çok çalışkan::))
Yurkardaki resimde şurupluğun içinde donan şurubu almaya çalışan arıları silkeledim kovana,sanki kızdılar be.Arkalarını kaldırıp, birde kanat çırpıyorlardı ne diyorlar anlayamadım.
Şurupluk fullenip iskeleye yanaştırıldı bakalım ne olacak.
Bu resimler dünden.Delikleri küçümsemiştim dün bileklerimi öyle yorduki sormayın.Tam işi öğrendim delik bitti.
Dün delikleri deldimya,
Hacı abiyi bu gün öğlen Cemil ustanın dükkana gel diyecektim, zaten gelmiş.Yemekten sonra gerekli malzemeleri görüp verdim. 4 paket 14 mm.lik zımba teli,bu tel kutuların çıtalarına kullanılacak.2 paket 10 mm. lik aldım kontralardan çıktı,gidip 2 pakette 8 mm.lik tel aldım.Kutuların muslukların menteşesine 2 bin vida aldım ama yetmeyecek.Birde yedek deniz tutkalı,hesapta olmayan öyle paralar gidiyorki.::((
Hacı keyifli idi,hacı ninenin yokluğunda hep böyle oluyor.Eve gidince ses seda çıkaramaz garibim.
Ben paydos edene kadar tüm telleri havalandırma deliklerine çakmış.Ben gittikten sonrada kutuların altları çakmaya başladık.25 kutunun altlarını ve orta bölmelerini bitimişiz.
Ayrıca yarına hacı abim daha erken gelecek.
Resmin sagındaki yüksek sıra bitti.Yarına devam edilecek.

3 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

ali abi gözümüze sokarcasına şu kütüğü resimlemekten bıkmadın. kış boyunca çok güzel görüntüler yayınladın merakla bir kaç gün sonrası resimleri bekledim durdum.sonunda benide kütük meraklısı ettin ve hemen kütük kovan yapacağım petek örüşlerini biz sadece resim ve filmden izledik canlısını yaşamak istiyorum.avare avare yatmaktan sıkıldım yardım lazım sana anlaşılan. bir gün belirlede burdan bir kaç amele ile gelelim oraya ne zamandır aklımızda koca kış geçti bi türlü nasip olmadı.yazınki ziyarette uyumaktan bişey konuşamamıştık ziyaretimizi tekrarlamak istiyoruz ne zaman müsait olursan haber ver o gün gelecez.
durmak yok yola devam ...:):)

muhteşem turunç dedi ki...

Yahu arkadaş senın evın bacası salonun ortasındamı hıc göz izan yokmu sende şunları bıraz kenara deleydin ya. Bu arada unutmadan bende özledim seni ne senisi ya hacı abiyi diyeccektim klavye sürçmesi oldu işler bitince bir haber ver çaya geleyim:)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yalovalı daha bu neki,birisi pazar günü harem otogarında yatacak kütük kovanlar için::))
Bir abimiz üç kütük gönderiyor Erzincan'dan.Duyumlarıma göre güzel bir modeli varmış, bir kaç gün içinde resimleri yayınlanır.Yardım konularını hiç açma iş oldumu millet köşe bucak kaçıyor,hatta bazıları tatile bile çıkıyor.İlgileriniz için teşekür ederim.Bu sıralar hafta sonuda dahil musait zaman dilimi malisef yok.

Muhteşem abi ustayın işine karışma::))
Beni özleyen adam gelir iş zamanı görür,iş bittikten sonra ben kendi kendimede çay içerim.::))