26.01.2009

ÇALIŞMALARIMIZ HER KONUDA TAM GAZ

Dün Muhteşem abi aradı, senin emanet var onu getireceğim diye. Bir istegim olup olmadığını sordu, arıcıya her zaman malzeme lazım olur ve arıcı malzemeye doymaz. Dedimki abi tüm malzemeleri bitirdim kapaklar için şu kadar metre tahta lazım dedimdi. Sonrada manşetten haber yaptı, derki kendileri hesapsız kasapa tahta götürdüm diye.İnsanın ister istemez morali bozuluyor ve üzülüyorsunuz.Üç tahtanın lafımı olur filan diye.::(((
Moral bozukluğumu ise Vecdi abinin Erzincandan gönderdiği kovan düzeltti.Çok kullanışlı ve çift tarafında çalışma musluğu olan bir kara kovan.Vecdi abime ve ustasına sonsuz teşekürler ediyorum.
Bizim Cemil ustada kovanın her tarafını inceledi, kendisi çok titiz bir ustadır.Kusur bulamayınca dediki biraz malzemede rutubet varmış. O kolay dedim nasıl olsa dükkanda serin serin kurur ve çatlamaz.
Muhteşem abide başımıza bela oldu desem ne dersiniz, yav nostalji köşesi yapacam derken herkesi kütükçü yaptı.Bu gidişle başımıza kütük düşecek kütük.
Ben kara kovanı incelerken bazı istenmeyen ve tasvip etmediğimiz olaylarda olmadı değil.

Daha sonrasında kara kovanı benim Cemil ustanın dükkanında duran boş kovanların üstüne rutubeti kurusun diye beklemeye aldık.
Muhteşem abim birde çıtalara takılan çantacı perçininden getirmiş.Aslında az kovanı olanların uygulayabileceği bir şey.Yüzlerce çıtsı olanlar için artı bir işçilik istiyor.Bu aslında işi olmayıp ta iş arayanlar için ideal bir malzeme.
Dün kutuların delik işleri bitirildi, hacıyı iki gün aç bıraktım süper çalışıyor.Demek lahmacunu beğenmessin haa.Evinden dün peynir ekmek getirmiş::)))
Kutuların sadece kapak ve çıta işeri kaldı.Bugün yarına musluklarıda takılır.Şu an zaten hacı başlamışta öğlen gülmekten yıkıldım.Menteşeyi öyle bir yere monte etmişki, muslugu kapatıyorsunuz delik açık kalıyor, tam açıncada gravat gibi aşagıya sallanıyordu.Elinden alıp doğru bir montaj yapıp işe geldim.Akşama kadar çalışsın akşamda ben çalışırsam musluk işimizde bitmiş olacak.
Kutuların son halleri.
Öğlen bir musluk montajı yapıp hacıya buna bakara monteye devam et denildi.
Bu gün 26.01.2008 öğlen alınan resimler.İlk kütügü açtıgımda alınan resim.Tüm istatistikleri alt üst eden bir kütükle karşı karşıyayız. Örülen petekleri alt resimlerde daha iyi görülecek.
26.01.2009 dan görüntüler. Kışın petek ören arılar.
Kütükteki örülen petek bu resimde daha iyi görülebiliyor.
Tekrar invert şurup doldurulup kütüğü kapattım.Biraz daha geri çektim şurupluğu.Bahar gelmeden heralde petek işini bitirecek gibi. Bu kütük tarihe geçti sanırım.

8 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...
Ali abi ne kovandır böyle yap yap bitiremiyorsun.Ya iyi çalışmıyorsunuz ya da yeni sezonda kovan rekoru kırmaya çalışıyorsun.Hacı abide zannediyorum bloğu okumuyor.Ben olsam her gün beş lahmacundan aşağı elimi kaldırmam.Kütüğe maşallah.İnvert konusunda cesaretimizi artırıyor.

oktay dedi ki...

Millete arıcılık hakkında bildiklerinide unutturacan. Bu ne biçim arıdır daaaa.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf bu kutuları yapmak kovan yapmaktan zormuş.Malzeme dayanmıyor,bereket doktorum var imdadıma yetişiyor.
Hacının okumasına gerek yok arkadaşlar gerekeni kendisine iletiyorlar, hacıyla arm açılırsa sebep olanları biliyorum.::))
Kütük bir acayip, her şeyi alt üst etti.İnvert o kadar yayıldıki, bir çok yerde kullanılıyor.Şu an 15 litre hazır,bu ay çıkana kadar 50 litre yapıp arıları beslemeye başlayacam.

Oktay zaten arıcılığı yeniden yazıyoruz, keşke herkes bilgilerine bir reset atabilseydi. Eski bilinenlerden kopmak çok zorluyor arıcıları.Zaten kopmayıp eskisini devam ettireceksek bilgiye ve sanal aleme hiç gerek yok.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

anlaşıldı yenge çocuklarımın babasıdır deyip dayanamadı ve seni kütükten çıkardı:)

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

YA BU KOVAN İCİNE ARI KOYULUR SENİN NE İŞİN VAR ALİ ANLAŞILAN ARILARI KISKANDIN ,BENCE SEN EN ÇALIŞKAN ARISIN, GALİBA DOKTORUN BALI BİTMİŞ SENDEN BALMI ÇIKARMAYA UGRAŞIYOR NE BENCE YAZI BEKLESİN KOLAYGELSİN

d.m.t dedi ki...

Ali bey selamlar;
Kütük (yani balkon kütüğü) sürekli petek örüyor ya! Merak ettim, Siz devamlı şerbet veriyorsunuz; arıda bu yüzden bal koymak için mi petek örüyor?

Yoksa yavru yapacak yer kalmadığı için mi petek örüyor. Çünkü bizim kütükteki yavrulu gözleri görme şansımız yok. Siz yavru durumunu görüyorsunuzdur. Kütüğün yavru durumu nasıl?

Yavru durumu da petek örmeleri kadar hızlıysa şu an poleni nereden buluyorlar (polen konusunda kütüğe destekleyici bir uygulama yapıyor musunuz?

Son bir soru daha; sürekli mum üretmek arıyı yaşlandırır mı veya yorar mı bu konuda görüşünüz nedir!
Selamlar.

ALİ TÜRK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ALİ TÜRK dedi ki...

Ali Osman abi ne bileyim kovana bizi paketlemişler işte, balımı bitti, mağazinmi arıyorlardı analayamadık::))

Demet bende bazı şeyleri merak ediyorum ama bilim adamlarımız meraklarımızı giderirler diye beklemekteyim.Yalnız tarihleriyle resimler ortada, ve devamlı bu arı petek örmeye doyamadı.

ben yavru durumunu kar yagdığında gördüm bir kaç tanesini söküp attılar, hatta bazıları iki gündaha dursa gözlerde arılolarak çıkmak üzereymişlerdi.Demekki kar yagışı oldugunda bu arıda yavru varmış.

Yavru durumu bence bu kovanda hiç kesilmedi az az devam etti sanııyorum, havalar soğuduğunda sanki ara verdi gibi.Kütük şehirin tam göbeginde ve polen sorunu yaşamadı. Besleme konusunda ise baştan beri söyledim ilk olarak arıyı silkeledigimde elimde kek vardı hemen onu verdim.Daha sonrasında kilosu 350 liraya tekabul eden tartar kremasından aldım ilk invert yapmak için.10 gr. tartara 3,5 lira vermiştim.Daha sonrasında bir seferde yarım kilo bal verdim,birine numune götürecektim,kütügü açtığımda baktım şurup bitmiş yanımdaki iki tane 250 gr.lık bal şişelerini kütüge ikram ettim.Sonrasında sadece invert şurup verildi.

Son sorunuz için yazılacak cevap ise, mumu yaşlı arılar zaten örmezler::))

Tabi şimdiye kadar bize öğretilenler doğruysa.