15.02.2009

İNVERT ŞURUP DÜŞEN VE YÜKSELEN ŞEYLER

19/01/09 Tarihinden bir resimİnvert şurup birçok ezberi bozdurmuştur. Kışın arılar petek örmezdi, bendeki kütük hem petek ördü hem de nüfusunu artırarak kıştan çıktı. Kış boyu ben ve izleyiciler merakla sonuçları gördük. Şimdi buraya kadar sorun yok, nerden ve nasıl olduysa bir ağabeyimiz invert kek yapmak için hazırladığı malzemeyi şurup yapacak gibi ocağın altını yakıp başka işlerle uğraşınca malzemeyi yaktı. Belki de şimdi düşünüyorum da iyide yakmış. Buralardan yola çıkarak kimlerin ne yapmak istediği de ortaya çıkmış oldu. Hadisenin her tarafından tutanlar oldu ve tuttukları yerlerde herkesin elinde kaldı.

En son başka bir şey bulamayınca dediler ki bu şurup balda HMF değerini yükseltiyor zararlı ve kullanılması da sakıncalı diye karara vardılar tüm muhalifler. Bundan önceki yazım zaten uzundu birde bunu orada açıklayıp yazımı boğmak istemedim.

Şimdi arılarımı invert şurupla besleyeceğim ve balın kalitesi düşecek HMF de yükselteceğiz buyurun bakın.

Sanalda beklide arılarına en az besleme yapan benimdir. Bahar geldiğinde
Yarımşar kiloluk keklerle 3–4 tur kek verip beslemeyi bitiririm. Bir dahaki bahara kadarda besleme yoktu. Son öğrendiklerim ise baharda kekin yanlış olduğu oldu. Aslında bunu da ayrı olarak yazmam lazım, bahardaki kekin zararlarını ancak bunu gözlemleyenler bilir. Arıların beslenmesine geri dönecek olursak benim şu ana kadar kovan başına 3 kilo besleme yaptığım görülmemiştir. Ben çalışan biriyim ve aşırı beslediğimde arıları kontrolüm de tutmak çok zordur. Bundan dolayı bahara çıkmış arıya birkaç kez kekle dikten sonra arıları kestaneye hazırlamak daha sonrada Trakya’ya götürmek gereli. Bu aşamalarda hiçbir zaman besleme yapmam.

Bu sene şurup vermeye kalktım ilk defa ve de invert olsun dedim. Her yerden feryatlar yükseldi aman olmaz arıları öldürürsün balın kalitesiz olur ayrıcada HMF de yükselirmiş. Kıştan beri kütüğü besliyorum ölmedi dediğimi sanki duydular. Bu seferde dediler ki invert şurupla arıyı beslersen balın kalitesini düşürüp HMF de artıyor.

Çok bilenler vardı ya buyurun bir hesap yapalım. Gerçi matematiğim pekiyi sayılmaz ortaokul diploması alabilmek için hocayı çıldırmıştım bütünleme sınavında. Bu anımı en sona yazayım. Şimdiye kadar ben bahar beslemesinde 3 kilo malzeme verdiğimi hatırlamıyorum, sizde deyin ki 5 kilo olsun. Gene geçenlerde bir konferansta hocalarımızdan birisi dedi ki normal bir kovanın yıllık tükettiği balın 600 kilonun üstünde olduğunu söyledi. Biz ne zaman veriyoruz bu şurubu arımıza ilk bahada arılarımız kıştan çıkmış acil yiyecek ihtiyacı var ve havalarda bir iyi bir kötü hep gider gelir ve kovanda da acayip giderlerin çoğaldığı zamanda veriyoruz bu 5 kilo şurubu. Arı hiç bu şurubu yemeyip kenara koysa bizde bu kovanda yıl boyu aldığımız bal 25–30 kilo desek bu ülke ortalamamızın iki misli oldu ama olsun. Şimdi 600 kilo balın içinde bizim şurubun oranı nedir ki ve aldığımız 30 kilo balın içindeki şurup ne kadar. Hesap işi karıştı bilen birine sormak lazım burasını………..
Kafama akşamdan beri takılmıştı en sonunda hesaplamayı yaptım. Beş litre şurubu altıyüze böldüm.5/600= 0.00833... çıktı, çıkan rakamıda kovandan aldığımız otuz kilo balla çarptım sonu çok çarpıcı oldu.0.00833...x30= 0.25 .Evet balın degerini düşüren ve aşırı HMF sini yükselten bizim inver şurup bir tenekede yanılmıyorsam toplamı bir gıramın dörtte biri. Birde bu kovana bunu verdik hiç harcatmadan bu sonuca ulaştık, biraz geçte olsa hesabı yapmak güzel.
Aslında tam grafiklere gelmiştik bilgisayar kursunda bu dergerleri giriyorsunuz size acayip grafikler veriyordu. Dalagalı, sutun yada pasta şeklinde::))
İnvert hakında olumsuz yazı yaznlara kapak şeklinde grafikler varmı kurs hocasına bir soracam.


Gelelim benim tahsilimle alakalı anıma, köyümüze ortaokul yeni açılmıştı, bende o yıl ilkokulu bitirmişim. Direk ortaokula kayıt yaptırdı babam. Okul yeni bir ortaokul müdürü geldi diğer öğretmenler ilkokuldan gelip derslere giriyorlardı. Bazı problemleri ilkokul öğretmenlerimizde çözemiyorlardı. Öyle böyle derken aradan üç yıl geçti ve ben matematik ve İngilizceden bütünlemeye kaldım. Artık eylül ayındaki son bütünleme yazılısı kalmış bende Bursa’dayım sınavı vermeye köye ve sınav günü okula gittim. Benim gibi bir sürü kalan vardı fakat benden başkada gelen yok. Hoca yazılı sorularını sormaya başladı ben soruları yazıyorum bir ara dedi ki karekök yaz dedi ben yazdım, dedi ki karekök yazacaksın, bende iki sefer yazdım aslında ama karekök diye de bir şey vardı diye içinden bir şeyler geçiyordu baktı hoca olacak gibi değil. Dedi ki bak bunlar sorular şunlarda cevaplar birer atlayarak yap hepsini de yapma üç matematikten olsun üçte İngilizceden 6 al ve iş bitsin dedi. Ben karekökü sorunun içinde görünce hemen tanıdım meğersem kuyruklu V harfini söylüyormuş bizim hoca. Neyse üç matematikten kopye çekmiştim üçte İngilizceden, birde İngilizceden atmıştım oda tutmuş 8 aldım. Tabi şimdi yukarda ki hesabı yapamıyorum ama nasıl balın kalitesi düştü HMF side çıktı bir yardım edin hele.

http://alisekerli.blogspot.com/

Bu arada Ali Şekerli abimiz de önemli açıklamalarda bulunmuştur bu invert konusunda.Haberi kaçıranlar linkten yeniden okuyabilir.

14 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey İMF den yakasını kurtaran ülkeler düzlüge çıktı.Darısı bizim başımıza.Bu senin kütük kovan kış boyunca aile planlamasına uymadı.Petek ördü,sayısını arttırdı.Aile planlaması devlet poltikası,zorunlu değil.Biz arılara uyguladık zararını gördük.Arıların ölmedi, petek ördü.Anladıgım kadarı ile invert şurub evde yapılabilrmiş.İlk işim pazartesi Erzincana krem tartar almaya gideceğim.FABRİKASYON İNVERT,EV YAPIMI İNVERTE karşı filmin adı.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi yazının içinde yazdım bir sürü şey uydurulup yazılıp çizildi. Asıl önemli olan biri ıslahçıyım diyeni kastediyorum olayları birde makale yayınlayarak çarpıtması, adamın branş ıslah daha ıslahla alakalı bir yazısı yok. Üç sene öncesi ıslah diyordu şimdi şurupçu oldu. Bir digeri ise bir sürü ünvanı var, inverti kötülemeyi gündeme getirdi adam gibi bir yazı yazamayıp her tarfına bulaştırdı. Sonrada başkasının yazdıgı yazıyı kopyalayıp yayınladı başkasınada yayınlattı. Bunun derdide şurup ve kek satmaktı. Bunlarda yetmedi, başkaları devreye girip yazılar yazdılar, hiç kimseninde elinde bilgi yokken gaza geldiler yani.
Neymiş bizdeki hocalardan birisi bu işe sıcak bakmıyormuş, bilim adamları zaten her konuda fikir birliğne hiç bir zaman varamazlarki. zaten ker konuyu onaylamak veya karşı çıkmaz bilimede terstir. Bilim ıspata dayalıdır, yurt dışında bu ürün kullanılırken oradaki bilim adamları izin veriyorda bizdeki onların tercümeleriyle bu işe sıcak bakmıyormuş. Tabı bundan mana ve bu işi bende bilirim diyenlerin geldiği yer yazılan yazıların artık hiç birine cevap verememekteler. HMF yükseliyormuş, peki biz ve siz balı benvari usuli eritirken bu yükselmiyormuydu. Bu sorumu ilk yazımda yazdım kimseden tık çıkmadı, çünkü her arıcı kristalize olmuş balı benvari usuliyle eritmiştir.
Ayrıca akşam yazıdaki hesabı gerçekten yapamadım, biri yapsında renkli yazıyla oraya ilave edeyim.

Biz ilkbaharda arıyı teşvikledigimizde o kadar çok gider olurki, vermiş oldugunuz malzeme ilk olarak kullanılır. Hele şurup sıvı içinde de su vardır, verilenler yetmediginde sırlı balı varsa onu açarak kullanmaya başlar.

Arıcı 07 dedi ki...

Birader kazın tüyü kaliteli...İyi yorgan yastık olur.Kuş tüyü misali...Biz arıcılardada kaz bol...Öyle olunca yaptığınız doğruyu zorlada olsa eğmeye çaba gösterecekler...Ama eğmeye güçleri yetmez.Çünkü;İnvert hazır arı şurubunun tenekesi 60 tl civarı...Kendin yapsan en fazla 30-35 tl ye mal oluyor.Öyle olunca çamuru atacaklar izi kalacak.Yok öyle...Biz arıcılarda kerizde yok,kazda yok...İki Ali'dende Allah razı olsun...

muhteşem turunç dedi ki...

yav matematiğine hayran kaldım be bıde orta okulu zor bıtırdım dıyorsun:((

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hayati bey malisef bu aşamaları zamanla atlatacagız. Tüyü olanıda olmayanıda öpüp bırakıyorlar.

Şimdi durup duruken aklıma bir fıkra geldi; Hep deveye soracak degilya bir günde horoza soru sormuşlar. Demişlerki yumurtamı tavuktan çıkar,tavukmu yumurtadan çıkar. Horoz soruya bir bakıyor, ben o işlerden anlamam, ben tavukları öper bırakırım demiş.

Onun için herkesin kendi bilecegi iştir ister malzemecilere gidersin ister kendin yaparsın.

Muhteşem abi yazıyı dün gece yazdım, hesabı bugun yapabildim. Neresine bayıldınki bu hesabın.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Ali kardeşim,

senin kütük sayesinde bu invert şurubun öyle söylendiği gibi arı ve bala zararı olmadığını gözlemledik bu bilgileri bizlerle paylaştığın için teşekkür ediyorum.

ayrıca şekeri yakan sakar arkadaşta kimdi be.:)) ben tanıyormuyum

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi yav nerelerdesin yoksun be abi özlettin kendini. Bu sıralar ne yapıyorsun, yeni bir icraat varmı meraktan bekliyoruz ::))
(sakarlık yani)

Abi kütük konusu herkesi degil benide şok etti. Hayırlısı olsun inşallah çok iyi şeylere sebep oldun. Sen olmasaydın şimdi bu yazılıp çizilenler olmayacaktı. Bizim niyetimiz halis, Allahta yardım etti, art niyetlileride mor etti nasip böyleymiş senin gözlerinden öpmek geliyor içimden.

Abi o şekeri yakan sakar diye tabir ettiginiz şahsa selamlar olsun, az çok tanırız abi.::))
Ama sen tanırmısın bilmiyorum::))

metin şahin dedi ki...

Sayın Ali Türk,Bir yılı aşkın bütün blokları okuyorum.Bunların içinde arı ile ilgili herşeyi paylaşan üçbeş kişiden birisiniz,hatta birincisisiniz.Sakın yolundan şaşma sizin gibi arkadaşlara acemi ve usta arıcılarında ihtiyaçları var.Metin şahin SAMSUN Hoşcakal

fatih güneş dedi ki...

Selamlar;
Gerçekten güzel bir hesap yapmışsınız Ali Bey. Ben burdan sadece şunu sormak istiyorum.Diyelimki milyonda bir zehir var ve zatende öyle demişssiniz yanlış anlamadı isem. Eğerki bu zehirse bunu gerçekten sevdiklerinizle paylaşırmısınız?
İşte bizim davamız bu doğruyu bulmak.. lütfen bu yorumuda yayınlayın...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Metin bey beni beğenmeyen yok sadece çekemeyenler var. Dertleride öne geçebilmek sorunlar bundan kaynaklanmaktadır. şimdi öyle bir yere geldikki yatıp başa oynamak yok, kamuoyu belirleyecek bu baştakileri. Ligden düşmemeye çalışan takım lideri beğenmeyip kötülüyorsa onun ligden düşmesini bu kurtarmazki. Adam atıyor ben yıllardır anacılık yaptım bak bunları ona dayanarak yazıyorum diye bana öğt veriyor, arkadaşlar sitesini baştan sona taradılar anaarıyla alakalı hiç bir üretim bilgisine ulaşamadık. Ben Emrah Karadeniz'den bile birşeyler öğrenmiş birisiyim, geçen sene anaarı yollamıştım, Emrah'ta yakınındaki arıcıyı çagırıp böldügü kovana anaarıyı vermesini istemiş. Arıcıda gelip kafesle anaarıyı kovana monte edip gidiyor daha sonrasında anaarıyı bırakıp arılar anaarıyı fazla şıkıştırmasın diye çıtaların birbirinden ayırmış. Düşündüm bu işlemi çıtalar birbirine dokundugunda tüm arılar çıtadan çıtaya geçebilmektedir, ama çıtaları ayırısanız arılar bulundukları çıtada kalır ve anaarının sıkıştırılma riski azalır. Demek istediğim ben bilirim ve benden başkalarıda benden az bilir demek cahilikten başka bir şey degildir. Bakıyorum bazı arkadaşlarda ben şurada hata yaptım diyen yok. İşten anlayanlar neler oldugunu çok iyi biliyorlar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih cim davanda yolun açık olsun ilk önce Adanadaki arcıcılardan başla, sizin bir hemşeriniz geçen sıradan antibiyotikleri yayınlayıp ilk önce bunları verecem dedi, elindede güzel bir bidonu vardı. Bir işi başlatmanın yolu ilk önce kendi civarından başlamaktır.

Ben arılarımza zehir degil invert şurup veriyorum. Zehir verdi diyenlerin kimler oldugunu biliyorsundur, makaleleri çarpıtıp arıcılara yalan söyleyen ve birde o toplantınızda kimya öğrencisinden eksiklerini giderenleri yani.
Yapmış olduğum invert şurubun zehir oldugunu nerden çıkardınki, sen yalancılarla yoluna devam et.

Şükrü KOCA dedi ki...

Ali Abi son yayınlanan araştırma sonuçları gösterdiki invert şurup şartlarına uyularak yapılırsa ve arılara ne amaçla verilirse verilsin zararlı olmayacak.
Artık bundan sonra kullanıp kullanmamak arıcılara kalmış. Dileyen kullanır dileyen kullanmaz. Bütün bu sonuçlardan sonra hala daha inverte karşı çıkanlar olursa uğraşmayın, üzülmeyin derim ben.
Yaptığınız çalışmalardan dolayı teşekkür eder işlerinizde başarılar dilerim.

Engelli Arıcı hasan ERGEN dedi ki...

ali abiciğim senin çalışmalarını uzun süredir izliyoruz.
sizi örnek alıp dahada fazla özenle çalışmalarımıza devam ediyoruz ilginize çok teşekkür ediyorum allah sizden rahzı olsun.
Yazan Engelli arıcı Hasan Ergen

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şükrü hocam aradan yıllar geçmiş ve ben sizin yorumlara cevap veremeişim, kısmete bak kaç sene sonra gene ortaya gelmek varmış. O zamanlar sadece kütük vardı, sonrasında kara kovan ve damacana kovan uygulamaları, karşıtların sesini kesti, şimdi karşı çıkanda yok, keşke olsalardı::))

Hasan abi sağolasın, benim neyimi örmnek alıyon abi::))

Sağlıcakla kalın.