23.03.2009

21 MART CUMARTESİ, NİHAYET KOVANLARDAN ÇITA ÇEKİLDİ


Bu sene havalar hala ısınamadı, şubat ayındaki güzel havalarda ise seçim davasına mesayi yaptık. Sonuç ise hala tüm kovanlarımın bakım listesi oluşturulamadı. Bu cumartesi ilk defa not tutarak ve çıta çekerek işlemleri başlattım, pazar günü hava soguk olduğu yetmezmiş gibi gök yüzü gene delinip şiddetli şekilde akıyordu. Bu sene ülke genelimiz çok güzel yagış aldı bu bahara yansıyacakta havalar bir ısınabilseydi. Her taraf çiçek meyvelerde açtı fakat istenilen ısı yok. Yukardaki resime baktıgınızda arıların önleri bile degişik çiçek doldu.
Fakat beni şaşırtan işe bakım yaptıgım kovanlardaki yavru miktarıydı. Her kovanda üç dört çıta kapalı yavru var. Bukadar olumsuz hava şartlarına ragmen. Nufusları arılarımın gayet güzel. İşlerin yolunda oldugu kovanlarda erkek yavrular kapanmış. Havalar düzeldigi an arılıktaki inlemeyi merak ediyorum.
Bu sene şimdiye kadar iki sefer şurup verdim bu üçüncü turdu. Zaten pazar günüde devam edilemedi.Yarısı gene kaldı.
Beni hayrete düşüren en minik anaarı bile üç çıtaya yavru yapmasıydı. Bu anaarı işçi arıdan daha küçük. Karniyoların Almanyadan gelenlerinde sorunlar devam ediyor. Fakat ürettiğimiz ilk melezler çok güzel yavruya yatmış vaziyette. Hiç bir melezde sorun yok, dışardan gelenlere ne oluyor bir türlü anlayamadık.
İşlerin yolunda gitmedigi iki kova vardı, anasız kalmış. Anasız kalalı çok olmuş. Çünkü erkekler bile çıktıgına göre en az iki ay öncesinden anasız kaldıgı anlaşılıyor.
Bir kovanda mevcut çok azdı hemen o kovanın anaarısını alıp bu yalancıya kaçana verdim. Zaten bu anaarı buylundugu kovan bitik. Belki burada bu kovanı kurtarır diye düşünüyorum. 5- 6 çıtalık arı olması birleştirmelerdede sorun çıkarır. Bu kovanı analı bir sağlam kovanla birleştirdigimizde saglam kovandaki anaarıyı riske atarız. Fakat araya elek teli konularak katlı birleştirme yapılabilir. Bu yöntem o anda aklıma gelmedi.
İki kovanada anaarı verdim, son ne yapacagımı kovandaki işçilerin hareketleri etkileycek.
Hep derim hacıya şu şurup bidonunu iki elinle tut diye. En son sap elinde kaldı güzelim şurup yerlere döküldü. Ben dedimki şurupları arılar için yapmıştım. Bununla banyo yapmanın alemi yok diye tepkimi koydum. Hacı ise derdi başka.
Ben şimdi eve nasıl girecgim bu halimle demezmi::))
Yarabbi bana çok sabır ver, k.... ve k.....lerden de koru.K.... ve k...... olmayan K.... arkadaşlar nasip et.::))

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yav senin k.....k olduğunu fotoyla belgeledik be asıl bizleri korusun esirgesin.. Hacı abi arslanlar gibi girmiştir eve de evde ne olmuştur onu sormak lazım:))

Unknown dedi ki...

abi onada şükret sen yıne k...... ları bulmuşun bulamayanlar var işlerin yolunda olduğuna sevindim birde saf konusundaki benim düşüncem eğer bu saf kızler sünni döllenme ise bunlarda zaten sorunler vardır çünkü sunni döllenmeler aşırı derece yumurta yapmazlar diye biliyorum çünkü bendede sünni döllenme kafkas bir ana vardı zoraki 18 martı bulmuştum takviye ede ede 18 marta da çok bilmiş bir arıcı kafasını uçurmuştu bu bir çok arıcı dostum tarafından da bilinmekte acap sünni döllenmeler sadece damızlık olduklarından çok az mı yumurta yaparlar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi kazaklığıma laf söyletmem beni kendinle karıştırma. Kesin hacı abi aslanlar gibi girmiştir kendi elimle hacıanneye teslim ettim::))
Birde dua ettim yarabbi bana sabır ver diye, hacı abide dediki, sabır sanamı yoksa benimle doktoramı::))


Asım abi kazmalalarla kılıbiklerin ortasında kaldım daha bunun neresine şükredeyimki.

Anaarı konusunda bilmedigimiz bir şey var. Almanlardan ürettiklerimizde sorun yok

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Neyse sezona girmişsin çerceve çekmişsin yine etrafa taş atarak ortamı germişsinne diyelim allahtan hayırlısı sezonun başarılıkovanların baldolsun kolaygelsin