1.03.2009

BU HACILARDAN BENİM ÇEKTİĞİM NE::))

Hafta arasında Halil Şekerci yani eski hacı abim, İbrahim hastanedeymiş durumuda kritik dedi. İbrahim denilen kişi ise Lüleburgaz'da bulunan hacı abimdi. Duruma göre hafta içinde bile gideriz derken hafta sonuna nasip oldu. Burası Lüleburgaz ve Karamusul köyünün arazisindeyiz. Bir günde o kadar çok yolculuk ettikki, arabasız gittik otobüs ve bazen otostoplarla günü bitirip gece saat 21 gibi evime gelebildim.
Yolda bir tarla dikkatimi çekti, zaten tahminde ediyordum bu resimdeki ot kanola bitkisiymiş.
Aynı karalahana görünümü var, tadınada bakmadım ilaç atıyorlarmış. Fakat Halil abi bu sene balını yedim ayçiçekten çok güzeldi diyor. Bu bitkide artık arıcıların can damarlarından biri olacak, birde bu bitki ilk bahar başlarında çiçekleniyor ve hemen geçmeyen bir bitki. Yani uzun süre nektar veriyor. Nektarının zamanı ölü sezonların içinde olması ayrı bir güzellik.
Bu tarla acayip büyük. Birisine sordum köyün girişindeki tarla ne ekili ve kaç dönüm diye köylü 100 dönüm oldugunu söyledi. Yolda 4 km.lik yolu yürüken bir araba alıp bizi köye bıraktı.
Hacı abinin işler ilginç, normal ameliyat olmuş eve taburcu ediliyor, yolda trafik kazası geçirip tekrar hastaneye gidip ikici ameliyata alınmış. Yatmak ona çok zor geliyor. Halil abiyle uzun bir arkadaşlıkları var. Benide Halil abi tanıştırmıştı İbrahim abiyle. Karamusul köyüne arı koymak yasaktır ben üç sene o köye gidip sınırın karşısına koyup hep İbrahim abi yardımcı oldu. Ne kadar yük olmamaya çalışsamda, evinden ayrı misafirhanesi var anahtarını verdi, aşağıda gelecek bir pat pat yapmış onu bana tahsis etmişti. Elindende gelmeyen iş yoktur. Elektirik, kaynak, su tesisatı demir dograma gibi bir sürü işi yapar.
Zorla güldürüp bu resmi aldım, verdiğim taktikleri önce dinler sonrada tekrar anlattırıp kagıda yazardı, sonrada derdiki bu sene desene balı kırdık. Yani kendisinin 10-15 kovan arısı var sepetler hariç.
Birde hatıra resmi aldık uzun sohbetten sonra vedalaştık. Çok cefakar bir insan, bana çok iyilikleri olmuştu Allah acil şifalar versin. Eski hacı ben bu yazıları yazarken yola devam ediyordur. Gebze'deki feribotla karşıya geçecek ve karşıdaki arabasına binip evine kaçta varır bilmiyorum. Gerçi eski hacı bu gün beni gene iyice şarz etti, akşama kadar atmadığı fırça kalmadı.
Benim Lüleburgazdaki makam arabam, hala faal.

Hacı abi bu pat patı kendisi yapmış. 5 liralık mazot koyduğumda bir sezon bana yetiyordu. Çok degişik bir gün oldu, dünya hali işte bu arada yeni yılın ikinci ayınıda yedik bahara doğru hızla yol alıyoruz. Bu hafta havalarda ısınacak bakalım Mevlem neyler, neylerse güzel eyler.

9 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Hacı İbrahim amcaya geçmiş olsun.Hepinize saglıklı yaşam dileğiyle.Yeni sezonda kanolaya yer var sanırım.Makam aracı çok amaçlı galiba.

ALİ TÜRK dedi ki...

Abi iyi dileklerine teşekürler.

Vecdi abi kanola şimdilik bir çok yerde ekilmeye başladı, her geçen günde yayılmaya devam ediyor. Ben yeni sezonda kanolayı düşünmüyorum. Çalışanlar için imkanlar kısıtlı, koş koş nereye kadar diyorsun. İnşallah ilerde düşünürüm, gerçi gönül hepsini istiyor ama::))
Çam balına bile gitmeyi istediğim oluyor nasılsa hayal beleş. Gerçekle hayalin arasında da o kadar uçurumlar varki.

Abi makam arabası 1 ton yük çekerliydi, üç ileri bir geri vites, acayip sesli bir araç. O ses göre hızıda çok düşük. En güzel yönüde marşıydı, önde bir yere kol takıp çeviriyorsunuz. pat pat... diyerek ses devam edip gidiyor.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

hacı abimize bende geçmiş olsun der acil şifalar dilerim.

Allah yar ve yardımcısı ve yardımcımız olsun

d.m.t dedi ki...

Amcamıza geçmiş olsun!
Maşallah sakalda çok yakışmış kendisine; İnşallah en kısa zamanda sağlığına kavuşur:)

Patapata ları biliyorum. O kadar gürültülü ki; geldiği bir kilometre öteden belli oluyor. Sanırım eski sulama motorlarından yapıyorlar; kolla çalıştırma sulama motorlarında var!

Gerçi pancar motorunu suya bağlayıp; kolla çalıştırmaya kalktınız mı hiç? Bazen yarım saatte zor çalıştırıyorlar.
Ben zaten birkaç tur çevirsem kendi kolum yerinden çıkar herhalde, o yüzden kolla çalıştıramıyorum:)

Ama kolayı var bizim pancar motoru marşlı! Çeviriyorum anahtarı çalışıyor:)

ALİ TÜRK dedi ki...

Zafer abi sende hacıydın dimi::))
Duaların için teşekürler.

Demet kardeşim, inşallah hacı abi bir an önce kalkıp insanlara yeniden yardım etmeye devam eder.
Patpatla gezmek ayrı bir nostalji, acayip havalı bir şey, kilometrelerce öteden geliyorum diye sesleniyor.

Ayrıca hacı amcamız şimdi degil eskidende sakallıydı, şimdi biraz kansız gibi duruyor. Aşagıdaki linkin en sonundaki resimde hacı amca ne kadar canlı. Sitenin en son resmi Tarih koymamışım ama 2007 yılıydı.

http://nigdeli.blogspot.com/

İlhami Uyar dedi ki...

Hastaya acil şifalar diler,en kısa zamanda eski sağlığına kavuşmasını temenni ederim.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Ali Abi hacı abiye geçmiş olsun.Makam arabanda yakışır hani.Bu zamanda nerde öyle 5 liralık mazotla bir sezon geçirmek.Böylesini bulamazsın.

Asım abiye diyorsun ama evin yolunu unttun gözüküyor.Yengeye ihbar etmiş gibi olmayayım.

oktay dedi ki...

Her şey iyi güzel sevap işlemişsin ama şu otostop olayına fazla takılma, mazallah bi kaza kurşununa kurban gidebilirsin ;-))

ALİ TÜRK dedi ki...

İlhami abi çok saolasın.

Yusuf kardeşim sende çok saolsın, makam arabası gerçekten güzel bir kişi kendi imkanlarıyla yapmış, o aracı ben 5 sene önce kullanıyordum. Hala sağlam ve çalışıyor. Sezon derken zaten temmuz ayında gidiyorum agustos sonundada geri dönüyorum. Hafta sonları işimi görüyordu.

Oktay'cım merak etme bu yaştan sonra oto stopta yapsak ta kötü yola düşmeyiz::)) İlgi ve alakana teşekür.