17.05.2009

ARILIK KONTROL ALTINA ALINDI

Çoktan beri buraya arılar girip çıkıyordu, bende içeride örülmüş petekler var arılar bir şeyler buldu girip çıksınlar diyordum, işimede geliyor çünkü hareket oluyor ağ kurduda olmaz diye düşünüyordum. Geçenlerde giriş yapılan yeri kapattım, arı kartonu yedi gene çalışmaya başladı. Dün akşamdan şüpelendim dedim yarına bakacagım. Arının çalışması resimdeki daire içine alınmış yerdendi. Saç pervazdan bir giriş bulmuş. Sabah bir baktım polenli girenler var. Kovan muslugunu açtım ama arı kovanda degil kata yerleşmiş.
Bir açtımki üç çıta falan var. İki çıtasına yavru yapmış larvalar kapanmaya yaklaşmış::)))
Bu günlerde nektar akımıda iyi, azıcık arının çektiği bala bakın.
Hemen alttaki kovandaki çıtaları boşaltıp, birde temizleyip oğulu kovana aldım. Alt tarafa bir bir kat koydumki girdikleri yeri aynı yapayım. Kapıdan girmeyi bilmiyorlarki. Girecek yer arıyorlar. Baktım olmayacak alttaki parçayı aldım. Bu seferde kapaktan girmeye çalıştılar, örtü bezini araladım akşama kadar yukardan çalışıldı. Akşamleyin üstünü örttüm. Yarına tamamen aşagıdan çalışmaya başlar, bu kovanı yavaş yavaş yürütüp diger kovanların yanına kadar götürecegiz. Yarına ilk iş çıkmak üzere olan kapalı yavru vermek.

Süprizler devam ediyor, bir oğulda burada çalışıyor.Kırmızı kovana girmiş, fakat buradaki oğul bir çıta ancak var, kutuların gözlerinde üç terk vardı birisi bu olabilir. Bununda larvaları falan oluşmuş::)) Fakat bu arıya hemen kapalı yavru verdim. Kendi açık yavrulu çıtasını aldım.
Sabah biraz erken gittim arılıga, hava ısınana kadar petek taktım.4 kasadan fazla petek taktıktan sonra arılara bir dalarsın. 85 Kovanın 65 tanesine meme kontrolü yapıldı. Yarına kalan 20 taneyede mudahale edilince artık oğul işide bitecek. Sadece 65 kovana bakmakla kalmadık, kendime 60 larva tranferi yaptım. Zafer abiye 6 adet larva tranferi yapıldı. 12-13 mayısta yapılan tranferleri yerlerinden alıp bitirici kovanlara verdimki yerlerine bu günkü yapılan tranferleri verebileyim diye. yarınada ikinci tur kutu arılandırması olacak 20 kovana bakıldıktan sonra.
Kovan kontrolleri anaarı memesi çıkmazsa kolay, çıkarsa ayvayı yediniz kata bakılacak, kat yere inecek tüm çıtalar çekilecek, ve duruma göre gerekirse anaarısı bulunup bölünecek.
Anaarı memesi kontrölerinde kesinlikle çıtalardaki arılar silkelenmeli. silkelenmezse mutlaka gözden kaçan anaarı memesi olacaktır. Arıların oğula gitmesi memeler kapandıktan sonra başlar, memeler 6 günde kapandıgına göre her hafta aralıksız kontröl yapılmalı gec kalınırsa oğul mutlaka çıkacaktır.
Bu hafta acayip bal gelmeye başladı, bazı kovanlarda çıkan yavruların yerine bal basılmaya başlanmış. Bu arada Zafer abiyle muhabbet devam ediyor, konu karniyolun ille denenmesi gerektiğini söyleyip duruyor. bak abi söylenenleri bırak burada kaç tane karniyol varsa bakalım. Birde baharda bu arı kaç çıtaymış şimdi kaç çıta o zaman denenecekmi denenmeyecekmi karar ver.
Arılıkta en hızlı gelişen arı karniyol melezleri. 14-15 çıta karniyolların katlardaki 4 çıtası bal içinde.
Bir tane 18 çıtalık karniyolun katı aşagıya hacı abi zor aldı, Zafer abide gidip yav o kadarmı agır diye birde o kaldırmaya çalıştı. Bu günlerde çok güzel balözü geliyor.
Katlardaki bazı balların sırlanmaya başladıgı görülüyor.
Hafta içine dönecek olursak, deveci armutlarını bir türlü yerine ulaştıramadık. kargoya verdim sistem yok dedi, dedimki sistem gelince bu adrese yolla. Akşama telefon geldi bizim orada şubemiz yok. Mengen çok ters bir yerde kalıyormuş, pazartesiye servisi olan başka bir kargo buldum, inşallah sorunsuz yerine ulaşırlar, ulaşmazsa yakında armut yeriz.
12 mayıs günü yemek paydosundayım. Fakat yemege gitmedim iş var diye. Marangozda anaarı kutularının çıtalarını çakıyorum telefon geldi. Ali abi nerdesin, marangozdayım abi benle yemege çıkarmısın ?, soruya bakın::)) Nedemek kırarmıyım seni, diyerek Saim abiyle balık yemege gittik.
Hamsi sezonu kapanmış, başka balıklara sıra geldi, şimdiki balık çupra.
Gene 12 mayıs mesayi bitimi zafer abi geldi, belediyeden arılıga gidip biraz çalıştık. Yol geçen hanına döndüm sevenlerimden Allah razı olsun, gelip giden eksik olmuyor. Bu gün hacı abiye fırça attım millete ikide bir çay ikram edip durma, bu ne ya::)) İkramları biraz azalt. gelenleri acayip çalıştırıyorum gene geliyorlar başka yol bulmalıyım::))
Bu günde zafer abi çok yardımcı oldu, asıl körükçüm yazlıkta, yedekleriyle idare ediyoruz işte.
Gerçi bu sıralar biraz kırgınmış bana , bir sefer bile şahane körükçüm dememişim diye, dua et ki bana körükçüsün, ya işine son verirsem halin nice olur körükçü başı bunları bir düşün istersen.

2 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Bakanım selamlar,

ne o ya biz oraya çay içmeye mi geliyoruz zannediyorsun. senin rüzgarından ve dosluğundan ve de bilginden istifade etmek aynı zamanda alman kızlarının yumurtalarından almak için geliyoruz. Birde bizi çalıştırıyorsun :)) ne yani aç mı çalışacağız sonra seyyit han abinin yüzünde senden şikayeti haricinde hiçte şikayet ifadesi yoktu :))

ayrıca karniyol arıların orada diğer irklara nasıl bariz fark attığını vede uysallığını gördüm nasipse becerebilirsem bende bu yaz anaların hepsini değiştireceğim onun için memeleri dağıtınca aynı ruşetle bir daha ziyaretine gelebilirim. Merak etme bu sefer ruşet garanti anasız :))

ALİ TÜRK dedi ki...

Zafer abi bal yapmayan arı yok. Bazıları şurasını anlayamıyor. Karniyol Muğla arısının ıslah edilmişi çok yavru yapıyor. her dönem güçlü kalabiliyor, ülkemizdeki arıları her dönem ez az 20 çıtada tutabilirmiyiz, karniyol 40 çıtada çalışıyor oğul vermiyor. Böyle 20 çıtaya yavru atıp oğul vermeyen arıyla ülkemizde acayip işler yapılır. Bunuda ilerde görecegiz, arıcılıkta bir işi çözmek yetmiyor, olayı istediginiz yere getirmeniz bir senenizi alıyor.

Zafer abi ne zaman istersen gelebilirsin beklerim.