14.06.2009

KESTANE BALI İÇİN BİR MİKTAR ARIYLA ŞİLE'DEYİZ

11 Haziran 2009 akşamı Şile ye gidildi. İlk gittiğimiz köy Ahmetliydi, sonra Kızılca köy,bu sene az bir arıyı bir arkadaşın bahçesine bırakıp geldik. Bu seneki köyümüz ise Korucu köyü. Kestane balına götürdüğüm arıları Gebze'deki arılıktan ayarladım. Genelde tüm tarlacıları toplamaya çalıştım kestane balı için. Bu resimdeki sırada yeşil olan kovana tüm bu sıranın tarlacıları toplandılar. Bir akşam öncesi tüm kovanlara aynı koku verildi. Şile'ye gidecek kovanlar belirlenmişti önceden. Kokuyu zaten akşam geç vakit verdim. Gidecek kovanlar yerlerinde veya biraz sıradaki duruma göre ortalandı. Arıların uçuşu bittikten sonra kalacak kovanlar arka sıralarda yerlerini aldılar. Bu sırada 18 de anaarı üretimi bitti, fakat kovana verdiğim memedeki anaarı çıkmadı. Beyaz olan kovandada anaareı üretimi olmuştu daha kovan yavru kapatmadı. Dolayısı ile Gebze'de kaldı tarlacıları şu an Şile'de. Akşamdan kalacak kovanlar yerlerinen alındı, gidecekler böyle yerinde kaldı.
Bu sıranın Şile'ye giden kovanı ise 4 Numara. 7 numarayı arkada bir yere aldım.
Bu işi niye yaptın derseniz, buraada bir sürü tarlacı pinekleyip duruyor. Tarlacıların ömrü 20 gün. Burada pinekleyerek öleceklerine Şile'de kestane balı toplayarak ölsünler. Hem bal toplayamadıkdiye gözleri arkada kalmaz. Bu yöntem bana ait.::))
Bu sıranın başına gelmeyen kalmadı bu sene. Hacı abinin planlı ve projeli bir şekilde kaydırdıgı kovanlar. Bende bı sırayı bir kovan bırakarak, komple arkaya aldım, sırada 3 metro kovan, üçte normal kovan vardı, 6 kovanın tarlacıları 31 numaralı kovanda toplandı.
Akşamdan kokular verildiki sabah herkes aynı koksun, birde gene akşam geç vakit arılar yerlerinden alınıp arkalara atılınca, sabah işe giden eski yerine geldi, biraz nazlansada başka seçenegi yok bu kovana girecek ve o gün akşamınada Şile'yi boylayacaklardı.
Gene bu sırada 6 kovan vardı, ikisini götürmeye karar verip diğer diğer 4 tanesi bu sıradan alındı.
Olay bu, tarlacılar karınları doya bal toplasınlar,tarlacıları mutlu etmek lazım, bunların sevabı yeter adama::)))
Buradada katlı kovan kaldı,15 nolu kovan karniyol 8-9 çıtydı, katlı kovanın 4 çıtası arısıyla 15 noya verildi. Katlı kovan katsız ve anaarısını sıkıp attım şimdi anaarı üretim kovanı oldu.
Ön sıralardan gelen kovanlar en arkalara atıldı. Burada en önemli püf nokta bir yerden kovan aldıysanız başka bir yerden alıp daha önce kovan alınan yere kovan koymaycaksınız yoksa yaptıgınız iş bir işe yaramaz. Bir resim daha vardı yüklemede kaynamış, ön sıralardan en geriye alınmış kovan resimleri.
Saat 11 gibi Şile korucu köydeydik, benm 10 kovanı indirip Mustafa hoca ve Murat Çakır'ları beklemeye başladık. Mustafa abi uzaktan geldi bana göre.
Onlarında arıları indirdik, son kovanlarda ben haber lazım dedim Mustafa Kabaoğlu yav çekme zaten gözüm görmüyor birde flaş patlatıyorsun diyordu::)))
Bu seneki yer süper, arkadaşın arıları sönmüş hazır sehpaların ve bahçenin içine arıları indirdik.
Tüm kovanlar indikten sonra kapakların altınadaki elek telinin üstüne örtü bezlerinin örtülmesine geçildi.
Doğru dürüst kimse iğne yemeden işleri bitirdik.
Benim arılar aşırı güçlü degil, toparlama arı ve tarlacısı çok, arılarım 15 çıta civarında, kovanlara 3-4 ham petekli çıta verdim gerisi örülü petek.
Geçen senene Kızılca köyde arılarımızı yüklemeye gelen birisi bana acayip kzmış. Neden kızdın diyorum diyorki resmimim altına ismimi yazmamışın. Onun için sana poz vermeyecem, hacı abi ikna etmeye çalışıyor::))
Yav yılmazcıgım sorun ettiğin şeye bak. Bu sefer söz verdim, adını büyük harflerle yazıp birde renkli olacak diye. Resmin solundaki arıcı kardeşimizin ismi YILMAZ GİDİŞ kendisine bu pozu verdiği için teşekür ediyorum.
Yılmaz Gidiş ve Murat Baloğlu, bizi karşılayıp uğurladılar. Bu sene muratın bize kapısını açması işlerimizi kolaylaştrdı, arıların yanına gitmesekte sorun olmayacak inşallah. Gece yarısı eve geldigimizde 12 haziran saat 02:30 du. Her tarafımız tutulmuş, Şile'ye arıları hazırladıktan sonra birde anaarı kutularına dalmıştık sıcakta haşat olmuşuz.

5 yorum:

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

I wish to Dr. Muhteşem to treated and feel good again soon!

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Selam Ali abi baya uzun ve yorucu bir çalışmdan sonra arılarını yerleştirmişsin bereketli bir sezon geçirirsin inşallah.

Senin uyguladıgın taktiği bende uygulaya bilirim gibime geliyor.Nasılsa kovanlarım yanyana üç tanesi öyle güçlü değil bu kovanların yerini değiştirsem.Tarlacılarıda bir kovanda toplasam diyorum nasıl olur.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk tüm ekip arkadaşlarınızla beraber kestanede verimli bir sezon dilerim,kolay gelsin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Θεοδόσης? Dr.Muhteşem αδελφό θα απορρίπτονται σήμερα. Πολύ καλή υγεία, θα είναι σύντομα ανάμεσά μας.

Emrah uzun ve yorucu işler bitmiyorki. Uyguladıgım teknik işe yarayan bir şey, çünkü bal toplamak için arıya ihtiyaç var. Kovanlardaki arılar azaldıkça arıların bal verimi düşer. En iyi bal toplama işini 80 binlik kovanlar yapıyor, her bir arı 1 gr bal toplayabiliyor. Arı nufusu aşagıya düştükçe ne oluyorsa bal üretim etkinliği 1 gramdan aşagıya dogru hızla düşmeye başlıyor. Benim bu yaptıgım son uygulama ise 80 binlik nufusu yok ama tarlacı bakımından 80 binlik kovanlardan fazla tarlacısı var.Sonucu hep birlikte görecegiz. Tarlacıları alınan kovanlarıda ayrıca sıkıştırmak lazım, nufusları bayagı düşüyor, ilk bir kaç gün ayrıca şurupta verilse iyi olur tüm dış hizmeleri görevden alıyorsunuz. Tarlacısı alınan arıya şurup hem sıvı gıda hem su demektir.

İlhami abi inşallah hayırlısı olur, elimde daha 2007 kestane balı var. 2008 den de kestane balı var. Onun için bu sene kestane balını es geçtim, birde her yere dagıldık bakalım sonum ne olacak, arabasızlık çok kötü.::))

Bazılarına görede arabalı olmak devamlı mafraf demekmiş,hayırlısı bakalım.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

SAYIN BAKANIM yaptıgın taktik çok dogru bizde arıları toplama yapıp kestaneye götürdük kalan anaçlar kısmetse ayçicekte iş yapardiyorumçünkü gelecek olan arıları onlara takviye edecegim ha gecen sene sana bir araba bulmuştum almadın trakyalının kartalın aynısı idi neyse kısmet değilmiş sana istersen bala karşılık bir araç bulurum kolaygelsin