23.12.2009

ARALIK AYI SONU VE ARI SÜTÜ::)))

22/11/2009 Günü bu kovan acayip inliyordu ve anaarısını bulamadım. Ormandaki kovanlardan birisinin anasını alıp bu kovanın arısını dışarı silkeleyip anaarıyıda içeri giren işçilerin arasına bırakmıştık. İşiçler ve anaarı birlikte içeri girdilerdi sonuç nedir bir türlü öğrenememiştik. Filim sitemdende anaarının verilişini sizlerle paylaşmıştık.


Aradan geçen süre içinde arılarımızı ormandan Gebze'ye naklettik. Bir türlüde bu kovana bakmak nasip olmadı.

20/12/2009 Pazar günü havalar 20 derece üstüne çıkınca ilk karıştırılacaklar listesinde bu kovan vardı. Anaarı duruyormu yoksa kestimi soru buydu. Kovanın katını alıp, altan en son çıtayı çektim rahat çalışayım diye. Anaaarı ise en son boş çıtada çımazmı. Bir kaç işçide sıkıştırıyordu, işçilerden kurtuldu vın gidecek. Bereket kanat yok ançak biraz uçup çıtalar üstüne düştü. Hala kalkıp gitmek istiyordu ama kanatsız uçulmuyor güzelim, derdin ne be bu kış günü.
Bal durumu dersen katında zaten 7 çıta balı var, alt kattada 8 çıta bal. Demekki rahatlık batıyor. Bakım yaparken hemen anaarıyı kafese aldım. Çıtalara baktım yavru yok.
Anaarıyı kovana bıraktıktan sonra üzerlerine yarım litre civarında invert şurubu döküp katını koyup kovanı kapattım. Anaarıda invertle bir duş almış oldu. Anaarıyıda yalayarak kurutmaya çalışıyorlardı. İnşallah sorun çıkmamıştır, çıksada artık bahara kadar bu kovanı açmayacam.
Karakovanın 20 aralıktaki resmi. Hava güzeldi sıkışık arılar biraz serilip serpilmişler ve beşinci petegin inşaası vardı sanki. Fakat ertesi günü havalar 21 dereceden 3 derecelere düştü.

Bu arada vermiş oldugum invertin ayarını degiştirdim. 1 kilo şekere yarım litre su koydugunuzda bire bir şurup oluyor.

Bire bir koyu şurupta az su oldugundan, içeride rutubette olmuyor. 1 kg.Şekere 1 litre suyla yaptıgımızda bunu arılar çekip işlediğinde çok yogun buharlanma dolayısı ilede rutubet oluyor. Bu şurubun oranı ise bir şekere iki su.

Karakovan mevcudunu bayagı bir artırdı.
19 Aralık 2009 günü verdiğim invert şuruplar ertesi gün baktıgımda yok edilmişti. Güzel havalarda münkün oldugunca yükleme yapmaya devam ediyorum. İhtiyacı olanlara iki bardak ve üsttende poşetle yükleme yapılmakta.
Koyunların suya dizildikleri gibi nasılda şuruba diziliyorlar.Seneye bu durumlara düşmeyecegim. Anaartı kutularımız son bahara girildiklerinde ez az 10 çıta arılı olarak kışlatılacak ve bu işlerde başımıza açılmayacak.
Bu zavallıların elimden çektikleri nedirki, fırsat buldukça invert şurubu basıyorum, bir başka deyişle zehirlemeye devam ediliyor.
65 nolu saf karniolumuzda ziyaret edildi. Bu arıdada avuç içi kadar yavrusu vardı. Yavrulu çıtasını alıp, bahçe sahibine hediye ettim. İnşallah yavrulu kısımı yemezler, yavrulu yeri kesip atmalarını söyledim ama anladılarmı bilemiyorum. Bu arı Gebze de başka bir yerde tutuluyor.
Bu yavrulu çıta ise gene 20 aralıkta çekildi. Fakat başka bir detay var bu kovan arlıktaki en zayıf kovanımdı. Bir çıta filan saglam arısı var. Ormandada bir anasız kovan duruyor ikisini bileştireyim diye 6 aralıkta kovanı kapatıp malzemelerin oldugu depoya almıştım. Ben depoda başka işlerle ugraşırken arı sesi geldi bir baktım bu kovanın musluk açılmış arılar kovanı sarmaya başladılar. Hemen depo önüne çıkardım. İçini açıp bir baktımki 15 gündür kapalı kovanda yavru faliyeti hiç bitmemiş.
Kapalı yavru var larva var ve günlük yumurtada var. Hemen yavrulu çıtasını silkeleyip aldım ve güçlü bir kovanın kenar çıtası yaptım. Güçlü kovan yavrulara daha iyi bakar bakamasada söküp atar.
Bu anaarı kutusuda bizim madurlardan. Bir iki gözü birleştirince anaarıyı kafese almıştık ve kaç gün kaldı belli degil. Şurup vermek için açtıgımda kafesin içinde anaarı duruyor. Duruyorda hareket yok, nasıl olduysa gidip keke sırt üstü saplanmış. Kekten anaarıyı çıkaramadım hacıya şurup döktürdüm şurupla keki yumuşatıp anaarıyı serbest hale getirdim ama hareketler çok yavaştı. Anaarının dilide dışarda ama soguktandır dedik. Arıların içine sıkıştırmadan bir baktım bir sürü kapalı meme. Memeleri temizleyip anaarıyıda iyice şuruplayıp kutuyu kapattık. İki gün sonrası tekrar şurup veriyorum anaarıyada bir bakayım dedim malisef yoktu. Madem öyle akşama nakliyat işini beleşe yapıp bu kutuyu balkondaki safla birleştireyim dedim.
Bizim Yusuf Şimşak pazar günü saat öğleden sonra 3 gibi sizde olurum demişti. Gece oldu hala geliyorum diyor. hacıyla bir sarmaş dolaş oldular o sahne kaçtı çekemedim. Çay demlemiştik arılıktan eve geçildi evde çayları yudumladık ve yolcu yolunda gerek diyerekten kalkıldı.
Kutumuz hazır ve balkona gidiyor. Hazır nakliyatçıda bulunmuşken çok iyi oldu.
Nakliyatçı arkadaş biraz bu işlere yeni::))
Arı çıkarmı diyor, çıksa ne olurki bunlar karnil arısı beyaw.
Fakirin kardaşları::)))
Arılıktan gelen anasız 4 çıta arı, balkonumdaki 62 nolu saf karniyolun alt katına verildi. Arada elek teli var, bir hafta sonra aradaki elek telini alacagım. Haberi yaparkende hava durumuna bir göz attım önümüzdeki günler yeniden halar 17-18 derecelere çıkacakmış. Bu durum hiçte iyi degil. Arılar uçtuklarında stoklarını bitirdigi gibi nufuslarınada zarar vermekte.
Hele bazı ırk arılar çoktan yavruyu kestiler ve bu hava onlara daha da düşman oluyor.
Salı günü ise Saim abi bana bal kavanozu getirecekti. Tam paydos zamanı Gebze'ye yetişti.
Direek hışırın oraya gidip yemnek işini çözdük, bu arada bana bir şey olursa sebebim hışır ve hamsileridir haberiniz ola::)))
Saim abiyle hışıra gider iken acayip espiriler vardı.
Abi bazı yerlerde karniol demek yasak, Mehmet Yüksel' in adını anmak yasak, tartarik demek yasak, invert yasak::)))
Bunları andıgında peş peşine bir sürü zincir oluşuyor. Dr.Muhteşem Turunç, Ali Şekerli gibi::))
Bu arada site ve forum çok kısa sürede yayında olacak inşallah fazla bir zaman kalmadı artık.
En iyisini yapmaya çalışıyoruz, hatta forumun yedegini istedim, günlük yazılıp çizilenler olur ise yedege kopyalayım diye::)))
Yemeklerden sonra konu suni döllemedeydi.Suni döllemeyi ise kendi ülkemizde yapılan aletle yapacagım. inşallah seneye belki çok telef verecem ama saf karniyol üretilecek.
Suni döllemede beni hüsrana ugratan filimi sizlerle paylaşayım dedim.
Bir olayı basit görmek başımıza ne işler açtı.
Bu filimi izlediğinizde sizde bu iş ne kadar basitmiş diyeceksiniz ama ortaya geldigimizde ne kadar basit oldugunu görmüşüm::((
Daha sonra kavanozları eve çıkardık, hadi çay olana kadarda bir arı karıştıralım diye balkona çıktık. Canı sıkılan gelip arı karıştırabilir, yaz kış farketmez.
Saim abiyle balkondaki anaarı kutusunu açtık, az kapalı yavru vardı. Hava soguk oldugundan arılar biraz sıkışıktı anaarıyı göremedim. Fakat kafamada takıldı.
Bu gün 23 aralık 2009 ve hava güzel balkona baktım arılar uçuyor. Hemen kutuyu açıp anaarıyı aradım yok ve bir baktımki anaarı memesi var.Memeyi koparıp arı sütünü götürmüşüm.
Bu kutudaki anaarıya ne oldu anlamadım. Gerçi çok karıştırıyorum, ondanmı bilemiyoprum birde yavrulama alanı çok azdı. Anaarı beslendimi yumurta saydırıyor. Alan az olunca bir göze çok yumurta atılıyor. Buda işçiler tarafından yanlış algılanabiliyor.
Sonuçta aralık ayının son haftasında arı sütü yemek varmış.

7 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,yolumuz gebzeye düşerse,hışırda oturup bekleriz.Yerini ögrendik.Yalnız yasaklı kelimelerden rahatsız olmuyorumki kullanmayayım.Cezama razıyım.Gördüğüm almanlar sarışın,KARNİYOLLAR siyah bu arı alman arısı degil.Mehmet Yüksel beye sor hele.Yasak bize sökmez.Saglıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Belki saati tutturamadık ama sözümüzü tuttuk.O soğukta hacının mekana attın postu tabii,Hacı beni görünce sevindi ne yapsın.Allah'tan Hacı var ,o da olmasa cayda yoktu be :)

muhteşem turunç dedi ki...

Abi fakirin kardeşleri olduğunu belirtmen iyi olmuş kimsesiz sanmasınlar:)Bu sene kendi rekorunu kırıyon ana canavarı olma yolunda sana rakip dayanmıyor be:)Birde unutmadan şerbetin 1 şekere 1 su oranında rutubet olması, buna karşın 1 şekere 2 su oranında olmaması çok enteresan be yav:)

Unknown dedi ki...

Ali abi selamlar karakovanı merak ediyordum acaba kaçladı diye beşlemek üzere heralde gördüğüm kadar.Bu arada hışırda baya meşhur oldu yahu..)))

Sağlıcaklakal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Vecdi abi yolun düşerse mutlaka Hışırda bekle abi kesin tanıdık birilerini orada yakalarsın.
Abi sarışınlar arıcılıkta italyan oluyor, karniyollar ise hemde bayagı bir esmer. Koyu renk arılarda soguk iklim arısıdır ve gittiği yerlerde çabuk adapte olabiliyor, zaten bir arı bir bölgede 5 yıl tutuldugunda ekotip olmakta, yada bilimciler palavra atmaktalar. Birde karniollar zaten gittikleri yere adapte olmasalardı bu kadar tutulmazlardı.

Yusuf A.s.Hacılar benim için avantajmı dezavantajmı bilemiyorum, Allah yokluklarını göstermesin::)))

Muhteşem abi zaten bir çok konuda buna anaarı öldürmede dahil rakibim yok. Asıl işi bu sene beceremedim, baharda ilk iş suni dölleme yapmak. İnşallah hedefime ulaşacagım. Fakirlerin kardeşleri hızla artmakta merak etme. Arılarda uçuş varken bile bire iki yapılan şurupta karakovan içinde acayip rutubet oluyordu. Koyu şurupta rutubet acayip az oluyor, yokta diyebilirim.

Emrah Karakovan iyi gidiyor yeni yavrular çıktı ve nufusunuda güçlendirdi. Beşinci petegi dikine başlayınca ben koparmıştım, sonrada havalar çok sogudu arı salkıma çekilmişti. Şimdi ise havalar gene acayip ısınmaya başladı.Bundan sonrası karakovan için kolay.
Hışır zaten ünlü bir yer, balık köfte ve tavuk var, senide bekleriz hışıra, bellimi olur bir bakarsın Gebze'desin.

Unknown dedi ki...

Sevgili Ali abi,
Şu bombayı patlat artık,istediğimiz gibi yasaksız her şeyi konuşalım ve tartışalım. Bu arada misafirperverliğin için teşekkürler,
Selamlarımla

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Saim abi sitede forumda hazır sadece yayınlanması bir kaç gün daha dursun diyorum. Nasılsa kışın bol bol yazıp çizecegiz.
Çok yakında;
http://www.aribakani.com/
ve forumumuz yayında olacak, inşallah herkese faydalı oluruz.
Yanlız Şekerli abi tehdit ediyor sen forum kurana kadar ben arıcılıgı bırakacam diye::))

Misafir geldimi başımızın üstünde yeri vardır. Fakat dışardan bakıp hemde çekemeyip kimlik bildiriminde bulunanlar oluyor, "Dervişin fikri neyse zikride odur" lafı aynen işlemeye devam etmekte.
Ben geçtiğimiz 4 yıl içinde tam 5 bin resim paylaşmışım ve bunu pikaso 500 lük albümler halinde listelemiş. Şu an nereden yayınlanır bilemiyorum ama ilk günden bu güne kadar tüm resimlerimiz albümlenmiş halde duruyor pikasoda. Ben yeni paylaşımcı degilim bu işe girdigimden beri yılmadan devam ediyoruz ama itlerinde ürmesi bitmiyor. Adı üstünde it, itliğini yapacak.
Kalın sağlıcakla.