21.09.2010

İSTANBUL ARICILAR BİRLİK BAŞKANI ONUR ÇİLENK

Benim açımdan 2010 yılının, anaarı için bitişi.
Yada bitişi böyle yaptık::))
Yaklaşık 1 ay öncesinden alınmış randevu bu hafta sonuna nasipmiş.

Mevsim itibari ile bizim bölgemizde bu saatten sonra anaarı işinin kalitesi ne olurki.

28/8/2010 tarihindeki notlarıma bakıyorum, kutuda anaarı var, 20/9/2010 olmuş hala yumurta yok. Bu bir kutu gözünde degil tüm kutulara yansımış durumda. Erkekler var ama yetersiz. Erkek az olunca kraliçenin çiftleşme tur sayısı artıyor ve bu turlarda anaarı kayıpları çok fazla.

Erkek çok olsa bir kaç turda işini gören kraliçe, erkekler az oldugunda defalarca çiftleşme uçuşu yapsada çiftleşemiyor.

İtü öğretim görevlisi Ali Kandemir, önceden anaarı siparişi vermişti.

Bende çoktan beri zaten noktayı koymuştum ama bitişi hocamızla yaptık.

Ali Kandemir hocamıza kutulardan anaarı vermedim, birleşecek bölünmüş arılarımın yazdan kalma analarını verip, anasız kalanları yandaki koloniyle birleştirdim gitti.

İşin garip tarafı ise bölmeleri açmışız, o kadar derin muhabbetlere girildiki.

Bir ara dedimki şu anaarıyı bulun be muhabbet nasıl olsa olur.

İstanbul arı yetiştiricileri birlik başkanımız Onur Çilenk ise arıcılık bu diyordu.

Arıyı okşuyor, arıyı sevmek lazım diyordu::))

Hacı ne kadar sakarlık yapsada güzel resimler çekmeye devam ediyor.

Biz kovanlarda anaarı arar iken, Saim Gürel arıyor ve Ali Türk'ün arılıgında maske yasak bilesiniz::))

Ali Kandemir hocamzda, zaten hepimiz maskesiz arı açıyoruz dedi.

Mevsim itibari ile nektar ve hava şartları iyi degil. Fakat arıların yayğmacılık huyları az.

Başkan diyorki başka arı ırkı olacak kovan açıp muhabbet edeceksin ha.

Elimdeki ise Muğla'lı Mehmet abiden anaarı karşılığı aldığım el demiri.

Nimet Çavuşoğlu abimiz, Muhteşem abiyi devreye sokup bu demiri araklatsada, bir yolunu bulup, el demirini arılıga getirttim. Bu mevzu derin içerik bende kalsın. Yoksa rütbe sökerim ::))

Üretmiş oldugum anaarıların hepsinin kalitesi bana göre aynıdır.

Bölme veya anaarı memesi beslettiğimiz kovanlara kutulardan hazır anaarı veririm.

İster istemezde anaarı toplarken bir yerden bazı anaarıları gözünüz daha çok tutuyor, bunu bizim ruşete, yada meme besleyen kovana verelim diye hemen anasız kovanlara veririm.

Bu ruşetteki anaarıya gene içim gitti.

Anayı kafese koydum ama içim bir türlü el vermedi.

Ya bu anaarıyı Ali hocam kabul aşamasında kestirise diye.

O zaman ne yapalım, anaarının sağlıgı açısından ruşeti geri almak kaydıyla 4 çıta arısınıda hediye ettim gitti.

Hacı abinin büyük oğluda çay hazır işiniz bitmedimi diye seslenip duruyor.

Bu günlerde hacının ilk kovanına ulaştık.
Seyithan abi ilk oğul buduğunda bu sandığa koymuş, işin en ilginç yanı arıyı koyduktan sonra üstünüde çakması.Bir ara kovana bakmayı akıl ediyor ama her taraf kapalı ve çakılı::))
İstanbul arı yetiştiricileri birlik başkanımız, Onur Çilenk ve Ali Kandemir, dünyanın her yerinde arıcılık müzesi var bizde İstanbul'da böyle bir müze düşünüyoruz dediler.
Müze oluşturuldugunda arıcılıkta geçmişten günümüze kullanılan tüm ekipmanları bir çatı altına toplanması hedefleniyor.
Hacının güzel sandıkta yolcular arasına girecek.
Ofisimize geçiyoruz.
Ofisin dili olsada bu sene yaşananları bir konuşsaydı....

Güya hemen gideceğiz bekleyenler var derken, çaylar içilip konuşma o kadar geniş alanlara yayıldı ki ve dallandiki sormayın...
Yeni başkan Onur Çilenk yeni projelerden bahsediyor.
Çok kolonili degil bilinçli arıcılık yapılmasından yana.
Köylerle ilgili düşündükleri var.
Kısa sürede bir çok konu görüşüldü.
Arıcıların tesis ihtiyaçları en önemli problem.
Benim yapmış oldugumuz anaarı kutularını konuştuk.
Yapmış oldugum kutular ve kutuların lojistik destegini sağlayan metro kovanlar.
Onur bey başka bir anaarı çiftleştirme kutusu bahsetti.
Aslında Fransa'daki anaarı üreticilerinin kopük kutuları çok güzel, her tarafı sökülüyor, kışa girerkende ballık gibi üst üste geçebiliyor, yeni modellere ihtiyaç oldugu kanaatindeyim.
Biraz yapmış oldugumuz çalışmalar ve suni tohumlama cihazından söz ettik.
Ali Kandemir hocamız ise bir işte ne kadar çalışılırsa o kadar başarılı olunur dedi.
Kovana bir havalandırma deliği açanların bunu ballandıra ballandıra anlattığı bir yerde biz suni tohumlama aleti yapmışız.
Alti yapmaklada kalmadık tabi...::))
Birde mikroskopundan baktık be aklınıza başka şeyler gelmesi....
Biz çaresizlikten bu işe girdik ve peşinden başarı geldi.
Ali hocamız, arıcılıktaki bilim adamlarımızın arıcılık yapmadıgını dile getirdi.
Zaten bir işi yapmıyorsanız okuyarak yada çeviriler yaparak bir işi ne kadar geliştirebilirsinizki.
Bazen düşünüyorum, arıcılıktaki bilim adamlarımız olsa ne olur olmasa ne olur diye.
Bilim adamınız size iki kovanı birleştirin ve böyle arıcılık yapın derse.
Bilim adamınız kendi arınızı kullanın derse.
Zaten arıcılar bilimci bunu söylemesede yapmıyormu.
O zaman bu söylemleri yapan kişinin bilimi ne işe yarayacakki?
Şiş ve kebap yanmamalı, millet uyutulmaya devam edilirse sorun yok.

Kısa sürede yeniden uzun bir süre bir arada beraber olalım söylemleri arasında ayrılıyoruz.
Başkan ve arkadaşları beni ramazanda iftara davet etti gidemedim.
Bundan sonra daha geniş ve kapsamlı birlikteliklerimiz olacak inşallah.
Arıcıların zaten konuşması bitmez, kışın bol bol laflarız.
Hocamıza ruşetteki arıyı veriyorum, altta havalandırma var, önünede havalandırma taktım zaten yarım saate kalmadan açacaklarını söylediler.
Arılıktan çıkmadan hacı bizim burdada yerimiz var diye ofisin arkasındaki malzemelik bölümü gösterdi.
Bu taraftaki anaarı kutu gözleri birleştirilip buraya alındı. Çiftleştirme kutularında kışa hazırlık devam ediyor.
Bu kutulara bu senenin son memelerini veriyorum.
15 tanede memeden çıkmış ve kafeste analar bekliyor. Hedef tüm kutuları analı kışa sokmak.

Bu kutularında üç gözü birleştirilip tek kutu haline getirildi.
Bu kutularda ise meme degil yumurtaya başlamış anaarılar var, tabi birleştirme yapılır iken anaarılar kafeslendi.
Bu anaarıların kalitesi ise tartışılır, çok kaliteli anaarıda olabilir, yakında spermleride bitebilir.
Bizim istediğimiz ise kututyu bahara taşıması.
Baharda kutudaki analareşe dosta hediye gider.
Muhteşem abideki balkon fakiride bunun gibi son bahar anasıydı süper çıktı.
Hacı ruşeti alıp sanki gelin gidecek kız sandıgına oturacak.
İstegi ise başkanımla, hocamızın arasında resim çekinmekmiş.
Allah ne verirse hayırlısını versin.
İstanbul arı yetiştiricileri birlik başkanı Onur Çilenk ve birliğin yönetim kadrosunda bulunan itü ögretim görevlisi Ali Kandemir hocamız. Çalışmalara başlamışlar, ilk olarak birliğe resmi plakalı bir araç kazandırmışlar. Türkiye'de üç ilde üç birliğin resmi aracı varmış, bu üçüncüsü.
Başkandan seçimlerde ne vaatler yapmışsa seçenler daha fazlasını isteyecektir.
İnşallah birlikler arası rekabet başlar ise ortaya bir yarış, yarış ise başarıları beraberinde getirir.



Karniyol(karniol) arısının sakinligi
Yükleyen Ali_Turk. - DiÄ�er hayvan videolarına göz atın.

9 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Üstadım bu ne sürat maşallah,

ben msn de konuşurken bir baktım yeni haberi yayınlamışsın.
ayrıca gebzeye arılıga gelmeyeli hacı abide ve arılakta bayağı değişiklik olmuş. Hacı abi pek foto karesine girmek istemezdi demekki oda medyatik olmayı tercih ediyor.:)))

üstadım çok güzel çalışmalarınızdan ve arıcılığa katkılarkından dolayı seni tebrik ederim Allah yar ve yardımcın olsun. Şimdi bazı çekemeyenler yine yağ yapma diyecekler. Olsun en iyi kalpleri Allah bilir, ayrıca doğruları söylemekte emek veren için bir haktır.

Güzel çalışmalarına; her ne kadar işin stresindenmi bilemiyorum saçlarında beyazlar çoğolsada usanmadan devam etmeni diliyorum. Allah'u tala yar ve yardımcın olsun

ALİ TÜRK dedi ki...

Zafer abi nerelerdesin be yaw.
Süratimizde çok şükür degişim yok.Hacı yice medyatikleşti Allahtan hayırlısı::))
Eskiden resim çekinirken naz yapardı, şimdi resim begenmiyor.

Zafer abi arıcılığa yapmış olduğumuz katkılarda seninde payın büyük.
Biz bizi çekemeyenlere bakmış olsaydık, Mehmet Yüksel ve ben şimdi sanalda yoktuk.Arkadaşlarının ve dostlarının yanında bulunmak yağ çekmek mi. Bırak işleri olmayanlar istediğini desin.
Geçen hafta cumadaki hutbe konusu sevdiğinize, sevdiğinizi söyleyin di.
Sevmek lafla olmaz ki, şunu seveceksin demekle o kişi sevilmez yani.Beni hiç tanımadığı hale o kadar çok seven olduğu halde, benden bir çok menfaati olduğu halde sevmeyenlerde oldu.Herkesin yolu açık olsun, sevmeyenlerin derdi, benim yaptıklarım karşısında ezilip, bir şey yapamayanlar, başarısızlıklarını örtmek için çamur yapmak.
Beni sevmeyenlere, ben ne yapmışım, geçmişe bir bakın bakalım derim::))
Resimler yorumlar eskiden beri duruyor. Ne oldu da buralara gelindi, kim kimin ayarını bozdu biliyoruz.

Çalışmalarımı eskidende paylaşıyordum, şimdide paylaşıyorum.
Ben başka paylaşımcıların ne kadar bilgi verdiğini sorgulayın dedim. Ben her paylaşımda öğrenmek isteyenlere bir şeyler vermeye çalıştım, başkalarının 10 paylaşımında neler var bir göz atın derim hep.
Yapmış olduklarımızı arkadaşlarımız yerinde görüyor, filimler paylaşıyoruz. Gizli kapaklı okus pokus işleri yapıp sonra piyasaya çıkmıyoruz ki.Literatür veya kitaplar saçmalığı yapmıyoruz.
Bir şeyler yazıp çizerken kitap literatür diyorsan bu bana göre paylaşım değil, herkes kitaplara, makalelere ulaşıyor, paylaşım olumlu yada olumsuz başımızdan geçen başkalarının bu hataya düşmesini engelleyen tecrübeler olmalı. Biz başkaları gibi eşekten düşenlerin başına gidip akıl vermedik, eşeğe binerken de o kişilerin yanındaydık.
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

İşi ilerletmiş ,arılığa resmi kabul odası ( oval ofis ) yapmışsınız.Görünen o ki kabul de hediyeler de veriyorsun.Yarın uygunsa görüşmek isterim :)

SLM ve Muhabbetle...

TUNCAY HADİSE dedi ki...

ALİ ABİ,
ÇALIŞMALARINIZI ZEVKLE İZLİYORUZ ANCAK BİR DE CEP TELEFONLARINI BİR AÇSAN DİYORUM.
KAYSERİ S.O.S VERİYOR.

ALİ TÜRK dedi ki...

Tucay bana tekrar çagrı at. Bu sene senle hiç görüşemedik, üç dört gün öncesi arayıp hatırını soracaktım, bloguna baktım koca çınar haberi vardı, etrafa bakındım telefonun yok arayamadım.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf a.s.
İşi çok şükür ilettik::))
Birileri ne kadar istemesede, Allah yürü dedimi ona kimse engel olamaz, onu bilenlerdeniz.

Ofiste konfor hani vipmi dirler ona yaklaştı işte.

Heyetlere hediye verdiğimiz gibi, heyetlerdende hediye alıyoruz::))

Bu iş yogunlugunda bir gün sonrasına randevumu olurki::))
Hacıya söyle listeye bir baksın ne zaman boşuz.
Bizdede selam ve muhabbetler.
Kal sağlıcakla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,hacı abiye msn aç.Eskiden Seyithan abi böyle neşeli değildi.Yag ve bal iyi gider,yag çabuk kokar,bal asildir ata sözünü unutmamak lazım,insani ilişkileri yagcılık olarak görenlerin kokusu çabuk çıktı.Hediye gönül işidir,ufku dar,cebinde fare taşıyanların anlayacağı iş değildir.Bu alemde gördümki,perde arkasından hacivat karagöz oynatmaya kalkanlar var,hacvat ve karagöz oyunu hep birşeyler anlatır,kimseye saldırmaz.Birde peçeli arıcılar var,her şeyi bilirlerde biz ne arılarını nede kendilerini görürüz.Yazılarını okuruz.SAGLICAKLA KALIN

EMRAH dedi ki...

Ali abi selamlar senin hacı medyatik olmaya meraklı yakında bir bloğda o kurar.Her ilde böyle çalışkan başkanlar olur umarım.Karniyol arılarıyla insan zevkle çalışıyor.Uysal olması çok iyi bence korkmadan arıyı açıyorsun.sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Vecdi abi hacıyı brde sanala bulaştırmak kendi açımdan iyi olmaz.
Geceleri internete takılırsa performansı düşer.
Bu alemde hacıvat karagöz oynatanlar artık bitecek. Devamlı yazıp çizenlere sorular sorulmaya başladı,bu kadar yazıp çiziyorsun biz neden kovanlarda çalışmalarını göremiyoruz dimi? Bahsettiğin peçelerde zaman içinde düşecek.
Hediye işi kişilerin karekterleriyle alakalı bir konu, açıklaması çokda zor bir şey, başkalarının canını al malına dokunma, hacı bir yaşanmış hadise anlatmıştı, mal ve canla alakalı yazılacak gibi olsa yazardım::))

Emrah hacı ile keşke daha önce tanışsaydık. Bu yaştan sonra yeni bir şey öğrenmesi çok zor. Aslında çok çalışkan ve zeki birisi fakat modelden kaybediyor.
karniyol arısıyla apartmanda bile arıcılık yapılabiliyor, saldıgan arılar ise açık arazide bile sokacak çoban ve hayvan bulabiliyorlar::))
Kalın sağlıcakla.