31.10.2010

EKİM AYININ SON PAYLAŞIMI

2010 Ekim 26 akşamı ormandaki 3 eski kovadaki arıları bırakarak diğer arılarımızı çıkardık. Zamanlama öyle denk geldiki hava raporu tam tuttu, zaten yağmurla çıkmıştık yaklaşık 5 gündür arılada uçamıyordu, dün öğlen bu gün ise gün boyu uçuş vardı. Havada 20 derece üstüne çıktı.
Muhteşem abim::))
Allahın sevdiği kuluymuşun diye takılıyor, tam zamanında kaçmışız::))
Bu sene püren kışa kadar bitmeyecek, tarihte bu bir ilk oldu.
Püren açtıgından beride hava bir türlü musade etmemişti.
Arıları getirdigim yerin 300 metre karşısı gene pürenlik ve burası sıcak. Ormanla Gebze çok fark ediyor.
Ormandan bazı kovanları Gebze'deki arılıga getirdik, bitişğigindeki kovan uçarken, ormandan gelen kovan vites degiştirmiş ve uçmuyor, acaba arımı yok diyorsunuz kovan örtüsünü kaldırıp baktıgınızda arılar uyuşuk ve çalışmayada niyetli degiller.
Yavru verdiğim arılar yardıra, yardıra çalışmaya başladılar.
Arılarla ormandan çıkar iken açmaya başlamış kocayemiş çiçekleri vardı, bir kaç resim çektim flaşla düzgün resim çıkmadı.
Bende bir kaç dal alıp evde çekim yaptım.

Ormdaki en güzel çıkan resim bu.

Bu arada bir not düşeyim acayip meiller gelmeye başladı.
Derki hesabınızda bazı degişiklilkler olacak, onun için şifre ve bazı bilgileri doldurup bize yollayın.
EEeee
Böyle bir şey yapar iseniz elinizle kendinizi hekletirsiniz.
NOT
Dear Hotmail Account User,
This is email from Windows Live Hotmail® and we are sending alert to all account user for safety. Due to the anonymous registration of our account which is causing congestion to our service, so we are shutting down some account and your account was among those to be deleted,so the purpose of this email is for you to verify that you are the owner of this account and you are still using it by filling the information below after clicking on the reply button:

Full Name:……………………..
Username:……………………..
Password: …………………….
Date of Birth: ………………
Country or Territory:…………

After following the instructions in the sheet, your account will not be interrupted and will continue as normal. Thanks for your attention to this request. We apologize for any inconveniences.

Account owner that refuses to update his/her account after 72 hours of receiving this warning will lose his or her account permanently.

Sincerely,
The Windows Live Hotmail Team
Güya bu işlemi yapmaz iseniz 72 saat sonra hesabınıza yani sitenize ulaşamazsınız diyorlar::))
Sakın böyle bir formu doldurmayın.


Ormanda bazı kovanları merak etmiştim akşam üzeri hava kararmış ben kovana bakıyorum.
Çünkü gündüz bakım yapmak imkansızdı.
Ormadaki yavru durumlarına bakın, el kadar yavru kalmış durumda. Yavru çıkan yere bal basılmış.
Ben bu durumda yaptıgım şey, çıtanın birisini ters çeviririm.
Şu an yavrulu alanlar birbirini karşılıyor. Birisini ters çevirdiginizde yavrular birbirini karşılamaz ve kovandaki yavru alanı mecburen büyür.
Bu önemli bir detaydır.
Hiç çıta girmeden çıtanın yön degişikliği bu işi görür.
Arılar ormandan daha sıcak bir yere geldiler, bayagı bir yavru yapacaklardır.
Bal, polen sıkıntımız yok.
Çıtaların ters düz yapılmasında.
Yavru çıvarındaki bal başka yerlere taşınacaktır.
Bal taşındıgında ise anaarı yavru basacak.
Burada başka bir nokta vardır, koloni zayıf olsaydı, böylke bir yavru civarında açık bal olmazdı.
Güçlü koloniler yavru çıkan yere bal doldururlar.
Birde bu sene pürene arı hiç çalışamadı desem yeridir.
Başkaları ormanda kovan beslerken bizdeki durum böyle.
Biz kovan bile açamadık ormanda.
Sığırlıktan gelen arılarımızı hacı abi yagmur altında çalışarak yeni yaptıgı sehpaların üzerine almış.
Bende bu gün hava çok iyidi, öğleden sonra gidip girişleri daralttım.
buradaki kovanların hepsi açılıp, yavrular ters düz edilecek.
Bir posta daha yavru çok rahat çıkacaktır, hava ısınmaya başladı, bal stoklarıda dahada artacak.

Seyithan abinin yeni model sehpaları. Yerden 25 cm yükseklikte, bizim kovanların altındaki elektelli altlıkta 7,5 cm. Kovanlarımız yerden 30 cm falan yukarda.

Geçen sen bu zamanlardan önceydi sanırım.
Seyithan abinin amcası ölmüştü. O memlekete gidince bizim kutular duman olmuştu.
Cuma gecesi bir telefon, ben şu an otobüsteyim, cenaze var memlekete gidiyorum.::((
Hayırdır hacı abi dedim gene amcası ölmüş.
Allah Rahmet etsin.
Bende cumartesi hava soğuk olsada ilk yaptıgım iş tüm kutulara sulandırılmış bal verdim.
Gene geçen seneki durma düşmeyelim.
Bu kutuların her birisi bir kovan demek.
Hafta içi ziyaretime gelen Muhteşem abimin hediyesi bir el aleti.
Çekiç, pense, yankeski,çakı,testere,tornavida ve çekiç gibi daha bir sürü özelliği var.
Allahtan hayırlısı deyip hediyeyi aldım.
Hangi dağda kurt öldü bilemiyorum, karşımızdaki Kayseri'li::))

Çoktan beri aktaracagımız bir kovan. Muhteşem abinin malzemelerden birisi.
İçinde ful 5 çıta arı bulunuyordu. Bu güne kadarda girişini daraltmıştım ama alt tamamen elek teli ve açıktı.
Hacı abi kaç sefer bu kovanı aktarmak için kovan hazırladı ise başka yerlerde kullanıldı.
Şimdi hacıda yok, etrafa bir göz attım, bizim son sistem elek telli kovanlardan birisi yatıyor.
Hemen onu getirip akşam üzeri koloniyi aktardım.

Kovanın altının çekmecesi yoktu, buna uygun çekmecede şimdi yapmaya ugraşana kadar kovanı aktarmak daha mantıklı geldi.
Hemde bu zamana kadar alt böyle tamamen açık kaldı ve aşagıda iki çıta ful yavruyu göreceksiniz. Bu halde iken iki çıta ful yavru var yani.
Anaarımız bu çıtada. İki çıta ful yavrulu arasına açık ballı bir çıta girdim, yavrulu çıta sayısı yarından ihtibaren üçe çıkacaktır. Son elveda yavrular bunlar yetiş vatandaş::))
Buda diger yavrulu çıtamız, yavru görülsün diye akşam üzeri biraz üfledim çekilinde resim alayım diye.
Ormandan gelen arıların hiç birisinde böyle yavru yok. Arılar sogukta otomatikman yavruyu kesip başka moda geçmişlerdi, şimdi yeniden ayarlarını bozuyorum.
Bazıları bu arı kendisini bilmiyor derlerdi, elimizdeki malzemelere gerçekten bu arı uymuyor.
Daracık girişi olan ve altı elek teli olmayan kovanlar olsaydı ormandada bu yavru devam edecekti.
Aslında karniyol arısının mekanı, Trakya ve balkanlar ve Avrupa hiçte sıcak memleketler degil.
Karniol soğuk iklim arısıdır yani.
Altı kapalı kovana aldık, elek telli ama çekmece kapalı. Arı nufusu ful 5 çıtada.
Bu arılıkta safların bölmeleri var, anaarı memesi besleyen kovanlar var ve mütüş dengesiz kovanlara sahibim. Her boy koloni var ve dengeleme yapmıyorum.
Kavruya kapak olan sulu ballı çıtaya dokunmadım. Çünkü o çıtada hem polen hemde yavrulara hemen ikram edilecek açık bal var. Hemen onun dışına ikinci ballı çıtayı kapak yaptım. İlk açık ballı çıtamız iki yavru arasına girildi.
Forumda bir konuda kovanlara verilen şeker konuşuldu, benim arılığımda bala çalışan arılara yıllık kesinlikle 2 kilo şeker vermemişimdir.
Her sene sonu böyle balları stoklayıp baharda kovanlara ikram ederiz. Yarımşar litrede baharda bir kaç kez invert şurup veririm ve olay biter.
Bu şeker olayına burada hiç girmeyeyim en iyisi.
Ekim ayını bu haberle bitiriyorum. Kasım ayına yarın merhaba diyecegiz.

8 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk hakikaten pürenden beklentilerimiz gerçekleşmedi.Etrafa baktığınızda arılar gayet güzel çalışıyorlar ama icraat yok.Yavru durumları zararsız.Bu arada Seyithan abiyede başsağlığı diliyorum,Allah geride kalanlarına sabır versin.Yeni malzemelerde hayırlı olsun.Kolay gelsin iyi çalışmalar.

muhteşem turunç dedi ki...

Allah adamın ayağını dolandırır derler bizde o resmi çekerken hiç bakmadınmı ki o kovana altında çekmece kısmı var:) yapacağın iş oraya uygun bir sac yada kontraplağı çekmece yapıp koymakdı..Ayrıca o stokladığın balın kilosu 20 lıra şeker 2 lira allah yardımcın olsun..

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

İlhami abi ilk defa püren yanmadı ve bir türlüde açamadı.
Püren açtı bu seferde yagış ve soguklar bastırdı, ben ilk defa Trakyadan bu kadar güçlü arıyla gelmiştim, her kovanda ortalama 5-6 çıta yavru vardı, pürenin açamadıgı sürede bu arılar dogup boşa kürek çekerek yok oldular.

Pürende bal alamamak hiç bir arıcıyı üzmüyor, sanki kader böyleymiş gibi. Aslında bu kadar pürenlik alanlardan bal alamamak ilerde kader olmaktan çıkacaktır.


Muhteşem abi kimin ayagını dolaştırmışlar gene.
Bizim çekmecelerın kanalı var, sen niye kanal yapmıyorsunda şimdi akıl veriyorsun.::))
Bir daha arılı kovan verirken çekmeceleri unutmayalım lütfen.
Ben senin gibi hobicimiyim, yok çekmece yap yok sac koy filan.

Abi yörük yagı bol bulunca başka yerlerinede sürer diye biz söz vardı, bizde balı bol bulunca ne yapalım, arılara yedirmeye çalışıyoruz::))
Bir doktor arkadaşım var, derki arım ballı dursun::))

Kalın sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Koloni yönetimi deyip geçmeyeceksin.Hakikaten çok önemli.Bizim arıcılarımız ne yazıkki hala saldım çayıra,mevlam gayıra modunda.

Arkanda bıraktığın bir yıl veya bir gün sana bir katkı yapmıyorsa,boşuna yaşıyorsun demektir.En azından ben öyle düşünüyorum.

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,Hacı agbeye bizden başsaglığı dile,Allah rahmet etsin.Sehpalar güzel olmuş.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Ali abi selemlar uyarıların için sağolasın.Bu gunkü haberini okuduktan sonra heemn şerbet hazırladım bir kaç zayıf kolinime pastırma sıcaklarında yavru attırmaya devam ettirmek istiyorum.Sağlıcaklakal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm Yusuf.
Koloni yönetimi aynı araç kullanmak gibidir diyede tabir edilebilir. Her dönem 1, vitesle gidilmediği gibi, devamlı 5. viteslede gidilemiyor. Karlı buzlu yolarıda vardır bazen zincirde gerekebiliyor, yada kar lastiği::))

Geride kalan yılda neler kazanıp neler kaybettiğimizde çok önemli.
Yapılanlar zarar ve insana huzursuluk veriyorsa niye yapılsınki?

Vecdi abi baş sağlıdı dilemek önemli degilde, hacıya bir şey olacak diye korkmaya başladım. Sülalesi sanki ölüm yarışına girdi, töbe töbe. Merhuma Allah rahmet eylesin.
Hacı yaptıgı işi süper yapar yeterki anladığı iş olsun.


Emrah memlekette pastırma sıcağımı kaldı, arılarını bloke etmeye bak bundan sonra sizin oralarda yavruya gerek yok. Bizde daha böyle giderse püren devam edecek gözüküyor.

Kalın sağlıcakla.

İRFAN CEYHAN dedi ki...

dayanışma ve bilgi birikiminize hayran kalmamak imkansız saygılar sunarım.