21.03.2011

ARICILIK PAYLAŞIMLARI 20 MART 2011



20 Mart 2011 Bursa'dan misafirimiz var.


Mirili Fatih, Muhteşem abi bendeki arılarını miriliye satmış, hiçte haberim yok::))


Dün aradı yarına arıları aktarmaya gelecegiz dedi. Yav hava buz gibi ne arısı ne aktarması dedim, Muhteşem abinin arılar artık benim demezmi::((


Resimdeki sakallı Fatihin kayın babası.





Dün marangozda çalıştık, ruşetlerin altına malzeme yoktu onu temin edip, büyük bir sorunu ortadan kaldırdık.


Bu gün arılıkta şurup verilecek arılara şurup verdim, arılarımız yavruya yatmış durumdalar, yiyecekleri var, polenleride var, şurupla bende su ihtiyaçlarını gideriyorum, hiç dışarıya şimdilik çıkmalarına gerek yok.


Bir gün öncesi verdiğim poşette inver şurup göçürülmüş durumda. Hiç delik delmeden atıyoruz poşetleri kendileri hallediyorlar, bu poşetler buzdolabı saklama poşeti.




Çiçek sorunumuz yok fakat bu sene bir türlü havalar ısınmadı. Kovanların önündeki ballıbaba çiçeklerine bakın.


Ne yazıkki sıcaklık olmayınca arıların alayı içerde işlerine devam etmek zorunda.




İrfan ve Cemil ustalar, bir kahvaltıcıya bal teknesi yapmışlar.


Süzme bal ve petekli balı bu tekneden satışa sunacaklarmış.





Bal teknesinin sadece dışına cila atıldı.




Mirili Fatih damacanada arı olmaz diye benle dalga geçenler vardı abi şunu bir aç görmek istiyorum dedi::))


Buyur oluyormu olmuyormu gör.


Bunu merak eden sayısı çok.


Aslında ben bu damacanayı yapmamın en büyük nedenlerinden birisi görüntüler alabilmekti.


Zaman çok olacak, birde eliyin altında olacakki gidip ne yapıyorlar kayıt etmek istiyordum ama olmadı.


Arılıga yolum düştükçe devamlı açar bakarım.


Mirili fatih arıların hepsini götüremedi, bu hada arı filan aktaramazdık.


Kendisini boşta yollamadık, gelmişken bagaja 2 kovan arı koyduk, paralarıda peşin almışım::))


Muhteşem abi bana arılarını verdiğinde benimm sende 5 çıtalı 10 kolonim var demişti.


Bunların etinden sütünden faydalan ne yaptıysak arılar ne doğurdu nede öldü.


Arının etinden sütünden bıktım.


Şimdi parasıyla ilgileniyorum.


Bizimki tam pinti, içi gitti paralarının bende oldugunu duyunca.




Resim Saim Ahmet Gürel ve oğlu Sinan, yeni kaptanımız.

Miriliyi yolcu ettim bir telefon geldi, abi hışıra balık yemege geliyoruz. Saim abi hayırdır ne çabuk dedim.


Ailecek gelmişler, nasılsa ziyafet parasıda var::))

Hışırdan sonra benim eve geçip bol çaylı sohbet yaptık.

Doktorumuda arayıp teşekür ettik::))

İlgilenenlere duyurulur, ziyafet devam ediyor...







arıcılık videoları 20 mart 2011 Ali_Turk

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Ziyafet var demek.Pekte inanasım gelmiyor ama neyse.Tanıdığım Doktor adamın kyaserilidir, kursağından o parayı alırya... neyse :))

İyisimi yememek daha makul.Ne de olsa işin ucunda çıkarması var.

Fatih kardeşimize yeni kolonileri hayırlı olsun.Doktor kızları bunlar hayrını görür inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,bal teknesinden iyi kovan olur,hemde gözlem kovanı.Muhteşem abinin arı parasını bitirme yakında geleceğim.
Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

A.Slm.
Yusuf söylediklerinde haklısın ama ne yapalım, fırsatın kazası olmazmış fırsatı buldunmu degerlendirmek lazım.
Hani o Kayserili ise bizde ona yapışık vilayetteniz, asıl doktor kendisine dikkat etmeli diye düşünüyorum:)

Vecdi abi bal teknesini kovan olarak hiç düşünmemiştim. Muhteşem abinin parasını ben nasıl bitireyimki, gel sanada banada yeter::)) Bekliyoruz, sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Maşallah ne bereketli paraymış ye ye bitmedi :)
Bir dahaki sefere bizede kalır artık hışırıda görmek lazım hem bu işin harmanı var bayramı var...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih hışıra zaten gidemedik ayıp oldu, bizde gelen misafir genelde hışırda ağırlanır üzgünün, gene gel.
Dediğin doğru harman bayram olsada gene bana gel, paradan bereket fışkırıyor ::))

Kal sağlıcakla.