11.03.2011

ARICILIK VE MART 2011 DEN İLK PAYLAŞIM


Körükçümüz ben planlarımı yaparken oda işini yapıyordu, bir türlü şu körük sıkma ilşini öğrenemesede yapacak bir şey yok.
Ne zaman ne yapacağını bir bilebilse, ne kadar iyi olacak.
Bazen gaza gelir fos fos basar körüğü açtıgımız ise bir anaarı kutusu, derimki bunlardan ne istiyorsun derdin ne?
Allah her şeyin hayırlısını versin, körükçüde olsa kalfada olsa::))
Merakımız uzun zamandır arıların sakımda olması ve durumlar nedir bilmiyoruz, mart ayı gelmiş biz hala koloni açmamışız.
Bir çok kovanın açlıktan gideceginden korkuyordum çok şükür beklediğim bir olumsuzluk yoktu.
İlk anaarı kutularına şurup verildi, bir çuval şekeri invert şurup yapmıştık, şurubun üçte birisini kullanamadık dersek yalan olmaz. Kolonilerde sıkıntı olmayınca şurupta elde kaldı. Havalar açar açmaz beirlediğimiz kovanlara aşırı yükleme yapıp erke işini hızlandırmayı düşünüyorum.
Şurubun anaarı kutusuna veriliş saati 15:05, devamlı söylediğimiz ve uyğuladıgımız işlerden birisi budur. Yiyecek stogu iyi olmayan bir kutuya mudahale edildi. Biz bu kutuya alın karnınızı doyurun diye kek verseydik günlerce didinip duracaktı. Arılar keki yermi derseniz arı her dönem keki yer. Hedef kışın arıları yormayıp bahara uzun ömürlü çıkmalarını sağlamak. Başkaları yaptık oldu desinler, olayın bilimseli kış arısını yormamaktan geçiyor.

İşçi arıların yaşam döngüsü içindeki en zor zamanları kış arılarının yerini genç arılara bırakması sürecidir. Kış arıları ne kadar uzun yaşarsa, o kadarda geçiş rahat olacaktır.
Biz geçmişte kekle kış arılarını kırdık ve bunu fark edemedik, bahara güçlü arı çıkaramamamızın arkadsında yanlış zamanda kek kullanımı vardır.
Cumartesi hava çok güzeldi diyoruz ama genede 13-14 derece filan olması lazım. Bu bile arıları bayram ettirdi.

Bir koloniye poşetle şurup verildi. Bu konu sürekli sorulan bir şey. Poşetle şurup vermek en basit şuruplama yöntemlerinden birisi. Evde hazırladıgınız poşetleri koloniyi açıp üzerine yayıp öbür koloniye geçiyorsunuz, bir sefer poşetten şurup alan koloniye verilen poşeti delmenize bile gerek yoktur. Poşette şurup oldugunu bildikleri için poşeti paramparça ediyorlar.

Burada poşete konulan şurubun kovan örtü tahtasıyla arada sıkışıp baskı yiyip fırkırmaması gerekiyor. Poşet aşırı şişirilmeyecek.
Benim en gıcık oldugum işlerden birisi, biz zaten bunu biliyorduk, efendim ben kaç senedir onu yapıyorum lafıdır.
Senin bildiğin ve paylşaşmadığın bilgin, kimseye faydası yoksa bunları niye söylüyorsun be kardeşim.
Biz paylaştıkmı, bizde öyle yaparız deniliyor.

Bu resim alınış saati 17:14.
Yaklasık 2 saatte 2 bardak şurup çekilmiş bu arının gücü bir çıta filan.
Bir düşünün bir saatte 1 bardak şurup çekilip peteklere depolanıyor.
Bu olayları benim gibi anlatan varmı yok. Adımız kek düşmanına çıktı, arıcılıkta kek çok önemli ve kışa girmede sönen kovanlar kek kullanılmadıgı için kış arısı oluşturamıyor ve arı uça uça bitiyor ve gerideb gelen arı yok.
Kışında arımızı bahara çıkartırken zayıflatıyoruz bunun nedenide kış arısını yorup, daha az mevcutla bahara çıkartıyoruz. Az mevcutlu kolonilerde tabiki az yavru yapıp geç gelişecekler.
Koloniniz kışın aç kalırsa bunu en kısa sürede gidermenin yolu şuruplamaktır.
Bizim bölgemizde arı aylarca salkım da kalmıyor.
En iyisi ise arıyı kışia sokarken bahara kadar yetecek malzemeyi stoklatıp, kışın arılarınıza hiç bir şey vermemek en iyisidir.

Bende arılıkta iş çıkışı yeniden biten bardakları doldurdum.
Birde söyle düşünün, 4-5 çıta arı 1 saatte 1 litre şurubu çekip depolar. 1 Çıta arı bir bardagı çekiyoprsa, 5 çıta arı neler yapmazki.
Yazdıklarıma inanmayan dener ve olayları görür. Arılıgı ikiye bölün bir kısmına kek bir kısmına şurup verip izleyin bu işler o kadar zor degilki.
Cumartesi günkü hava pazar günü bozdu, ve salı günü Saim Gürel le hışırda artık son balıkları yedik birde arılıktaki duruma bir bakalım istedik.
Gördüğünüz gibi kovanların önnü çiçek dolu ama kar var.
Üç gün önecesi bakım yaptıgım koloniler şimdi kar altında. Bu en az kar oldugumda gitmiştik, üstüne üç gün daha kar yagdı.

Saim abinin kendi arılıgında belkide yarım metreyi bulmuştur karın yüksekliği.
Gebze, Beykoz'dan daha sıcak.

Bu resim 10 Mart 2011 gününden ve benim arabanın üstündeki kar, belediyenin bahçesi.

Mart bu sene bize sanki puştluk yaptı::))
Gerçi Mart kapıdan baktırır kazma kürek sapı yaktırır oldu birazda.
Gene bir kaç gün sonrası hava çok güzel olacagı yönünde raporları var.
Artık bizim için bahar geldiiii::))

Biz donuyoz hoca yanıyor ne iş anlamadım gitti.
İlkyardım eğitiminin bilgilerini yeniledik. Makette kaç sefer ilk yardım yapsakta gerçekte neler başımız gelir bilemiyoruz. Bu kadar tekrarda bile, temel yaşam destegi sağlamayı yaparken bazı yerlerde kitlenmişim, bir arkadaş benim videomu çekmiş. Suni tenefüste bir çok kişi yeşil ısığı yakamazken, bir nefeste yeşili yaktım sönmüyor, dediler ikinciye gerek yok, yaralı hayata döndü::))
Bir kahkaha koptu sınıfta. Videoları bir ara paylaşacam.
Bu arada arılıkta yapmış oldugumuz koloni kontrölleriyle alakalı üç filimi başta forumda yayınladım, fesbukta paylaştım, birde arıbakanı ana sayfada paylaşmıştım.
Bloklar kapalı oldug için buraya taşıyamadık.
Blokların izleyicisi çok farklı. Hakla benim ilk blogu tıklayanlar var, başka bir şey bilmeyenler oralardan başka yelere gçiyorlar.




aricilik videoları, poşetle koloniye şurup vermek. Ali_Turk


Poşetle şurup verilişi. Burada görüyorsunuz, poşet çıtalar üzerine yayılıyor ve ince iğneyle iki çıta arasından delinecek ve delinen yer arıların en yogun oldugu çıta arası olmalı.



arıcılık videoları koloni kontrölü, bahar bakımı Ali_Turk

Bu sene ilk defa kolonilerimizi açma fırsatı bulduk. Ne yaptıysak paylaşıyoruz ve bu kolonilere sonbaharda besleme yapılmadı, kış boyuda ilk açışımızdır.
Aylardır koloni besleyenlerin hiç bir paylaşımı bulnmuyor, zaten yazıp çiçenlerin yaptıkları bir şey yok, onları zaten kale almıyoruz.

Koloniler hiç kışın beslenmediğindede bahara çıkabiliyormuş. Bilimsel takılanlar hala kek ve şurupla besleme yapıyor ve bunu gizli yapmaktalar.
İsteyen istediğini yapmakta özgür, fakat ortada paylaşım yok, varsada havadan sudan şeyler.



Aricilik videosu, baharda koloni kontrolü Ali_Turk

İkinci koloniyi açıyorum bu arada Seyithan abi bir işi vardı bitirdi ve ikinci filimi tamamen o çekti. Hacı abi olmasada hem çalışıp hem filim çekerim::))

Buyurun sonhaharda beslenmeyen kolonilerimiz.
Kışın beslenmeyen kolonilerimiz.
Hani karniyol çok bal tüketirdi, açlıktan sönerdi, sallayan sallasın bakalım daha ne kadar sallayacak.
En son gelinen nokta ise karniyol sadece sakinmiş, bu balları ben yaptım dimi kovana giripte.
Sadece sakinlikle iş olmuyormuş, buyrun sizi bir görelim, yeni yeni başladı nosema haberleri.

Bu sene ülkemizin degişik yerinde yüzlerce karniol F1 kullanılacak, bir çok kişi ise bir sürü Karniol F2 üreti.
İlerki hedeflerimi şimdilik söylemeyecegim. Hedefler bile bir çok kişinin uykularını kaçırmakta.
Müthiş bir ekiple yolumuza devam ediyoruz.
Bazı işler içinde resmi nikaha gerek yok, imam nikahıyla işimizi hallederiz biz.
Dünya siz dönmüyor desenizde, dönüyor işte.

Biz laf degil iş yapıyoruz.


5 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk sizin körükçüye demekki yeterli itinayı gösterip işi iyi öğretememişsin,yoksa niye öğrenemesin maşallah cin gibi adam.Kolaylık ve başarı dileklerimle

UĞUR GÖK dedi ki...

S.A.
Vira Bismillah.Yeni sezonun başlangıcını yapmış oldun abi hayırlı olsun.Arılar süper gözüküyor abi sarıp sarmalama yok kek yok yavru çok mevcut çok .
Memlekette her şey güzelleşiyor elhamdülillah.Gelişmelerden arıcılığımız da nasibini alacak.Hakettiğimiz yere geleceğiz arıcılıktada.
Kim ne derse desin.Abi seni ,uygulamalarını tanıdıktan,karniyol kullanmaya başladıktan sonra bal verimim arttı,arı öölümleri azaldı,maskesiz zevkle arıcılığa başladım.Paylaşımların,yardımların tatlı dil güler yüzün için çok sağol iyi çalışmalar.......

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

ali bey,anlaşıldıki arılar tok invert elde kaldı.Talip çıkabilir.En az bal tüketen arı karniyol diye bilim adamlar yazmışlar.Sallayanın gözünden kaçmış olabilir. Saglıcakla kalın.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Sevgili arkadaşım; yanlış yapıyorsun yanlııış!

Hiçmi görmüyorsun etrafındakileri?

Adamlar, arıları "kartopu" oynasın diye kışın bile kek veriyorlar...

Sen niye arılarını kış sporlarından mahrum ediyorsun günah değilmi?

Öyle invert falan da verme kötü örnek oluyorsun haberin olsun!

Hadi kendine iyi bak, işlerinde kolaylıklar dilerim.

ALİ TÜRK dedi ki...

İlhami abi ne yaparsan yap, belli bir yaştan sonra bu kadar, bunada şükür diyorum, ya haci olmasaydı dimi::))
Ben çok şey istiyorum demekki.

Uğur bu kardan bir iki gün önceki çekimlerdi. Size cevap verdiğim gün gene hava güzeldi paylaşım 5 marttandı bu gün 13 mart ve hava güzeldi, bazı kovanlara erkek çıtası girdim, ve kolonilerden ballı çıtaları depoya alıyoruz, inan her taraf doldu hala elimizde arılardan alınan ballı çıtalar var.

Erkekler bir çıksaydı heme böle yapıp depodaki, ballarıda bölmelere dagıtacagız.
Artık bir çok şey eskisi olmayacak, bu kadar paylaşım varken bile tu kaka diyenler tek tek bitiyor.Bitmek zorundalarda....


Abi tüm kovanlarda durumlar çok iyi bir hafta öncesi yaptıgımız inverti bu gün biraz daha kullandık bazı kovanlara erkek yaptırmak için boş çıtalar girdik ve yemlik verip beslemeye aldık. Tabi beslemeye alınan kovanlardan en az 2 çıta bal depoya alındı.
Abi ülkemizde bilimin pek bir degeri yok, neden dersen bilimcilerde sallıyor, bilimci yadıklarını yapmalı, yoksa onlarda çeviri yapıyor, çeviri bilimi bitti....

Ali abi arkadaşlar kar topu oynatıyorlar, biz eskiden oynatmıştık akıllandık, artık arıları kırmıyacağız.
Kış sporcuları zaten var, bırak ameleleri boş kalmasınlar, hamballıga devam etsinler bakalım. Her şey ortada, hiç kimseyide inandırmak zorunda degiliz, bazılarını kendi hallerine bırakmalıyız, onlar yanıldıklarını mutlaka anlayacaklar ve o günler çok yakın.

Bize karşı çıkanları ve bizi begenmeyenler, o zaman alternatiflerini sunsunlar bu işler yazıyla olmuyor. Bir çok paylaşım çeşidi çıktı, bakıyorsun bloklar var, fesbuk var, forumlar var, blogcu var, wortpress var, paylaşımcının kendisine ait bir şeyi yok. ordan buradan habire paylaş, kardeşim senin bu konuda hiçmi bir paylaştıgın yok diyende yokkk....
Dökme suyla degirmen döndürmeye devammmmm::)))
Kalın sağlıcakla.