19.04.2011

ARICILIK VE SON DURUM PAYLAŞIMLARIM


Vecdi abi bir kaç gündür arayıp durur kargo geldimi?

Bir Vecdi abi arasa iyi bizimkide kendi kendine gelin güvegimi ne ondan oluyor.

Sanki her gün larva transferi yapacak::))

Gelen malzemeyi bende çok merak ediyorum, acaba nasıl ve işe yarayacakmı?

Saim Gürel gelmişti birlikte kargoya gittik, malzeme gelmiş ama bir türlü bulamıyoruz.

Vecdi abiyi aradım abi gönderdiğin paket ne kadardı::))

Bir karışmış.

Biz zarf türü şeylere bakıyoruz.

Küçük bir karış paket, 35 ekran televizyon kadarcıkmış::))



Merakla açıyorum, Saim abide bak ben seni buraya getirdim nakliye için biri benim diyor::))


Merak hat safada, kutunun içinde bir poşet daha, sanki atom bombası::))




Paket içinden çıkan parçalar.


Bana gelen bilgi, larva transferi içindi.


Bir baktım kaşık büyük.


yanında cımbız var.


Dedimki bu anaarı sütü üretimi için.


Sonra anladıkki bu bir sağlık ürünü içinmiş.


Hastanelerde sağlık ocaklarında kulak muayenesi ve kulagın içindeki alınması gerekenler içinmiş::))


Zaten malzemeyi yurt dışından temin eden kişi Adem Mercimek, kendisi Erzincan da bir sağlık kuruluşunda çalışıyor.


Kendisine buradan teşekür ediyorum, sağ olsun insanların gönül dostlukları bir acayip işte.


Bu alete larva tranferi için kaşık takılacak.




Larva alırken bazen kafa lambası bazende bizim hacı el feneri tutardı, hele şükür kurtulacaz bu işlerden.



Lamba tam petek gözünü aydınlatacak.


Yeni bir larva transfer kalemimiz oldu.


Bu arada kalfanın kalemlere nasıl el koruz, planlar yapmıyor degilim.::))




Arı sütü toplamaktada çok işe yarayacak bir malzeme.


Vecdi abim, senin hakkını nasıl ödeyecegiz.


Bu sağlıkcılar nereden başıma musallat oldu bilemiyorum::))




Hafta arası köylerdeydim.


Köylerden, eski mahallemiz olan Çayırova şimdi ise ilçe oldu.


Çayırova'dan geçer iken kayboldum dersem yalan olmaz.


Kestirme bir yol var bir türlü bulup karşıya geçmek nasip olmadı.


Nereye gittiysem yol bitti.


Bir baktım, sanki gelinlik giyinmiş gibiydi doğa.



Püren, bu püren beyaz açar baharda. Bu sene ne kadar geç açsada üzerinde arı filan yoktu.



Bu pürene Gebze'nin yerlileri deli yılgın der.



Beyaz püren, deli yılgın, bahar püreni.



Bu bitkiyi hiç çiçekli görmemiştim.


sap sarı tamamen çiçek ama tek tük yaprak var.




Ülkemizde bir çok yerde yetişen bir bitki.


Halk arasındaki isimleri.


Karbaş otu, yaban lavantası, ana baba kokusu deniliyor.



http://www.50mucizebitki.com/karabasotu.html



Bitkiyle alakalı bazı bilgiler var.



Görüntüsü süperdi.


Karabaş otu sıgara bırakmak isteyenlerin yardımcı olarakta kullandıgı bir bitki.


Mütiş bir renk cümbüşü.



Hediye gelen anti varroa altlık ve onun polen tuzağı takılan parçası. Kovana monte edilmeden numunesini çıkartıyorum.


Bu parçayı düşünmek ve ayarlamak çok zor.



Bazıları hava durumlarını bahane etmeyin filan diyormuş::)


Adamın zekası geri vitese takılı kalırsa ne derse normal karşılamalı.


Havalar ısınınca arılar hemen genişleyip petek örmeye başlıyorlar.


Havalar soguyunca geri çekilip salkıma giriyorlar.


Şimdi ne yapmalıyız, dünyayı ateşe verip ortamı ısıtmalımıyız?


Arılar havalara göre bir ileri bir geri gidip duruyorlar.


İnşallah bu hafta havalar normalleşiyor.


Artık inşallah soguk derdimiz kalmıyor.






Damacana kovan ellerinizden öper.


İnvertle beslendi sürekli zehirlendi ve şu an nesil yenilendi.


Bundan sonrası bu koloniyi biraz zor durduracağız.


İşkembeden atanların kanıtleri nerde göremiyoruz.


İnvert şurup zararlı oldugunda ilk işçi arıları öldürüyor.


Kütük ölmedi. Bir çok kişiyide geçmişte öpmüştü hani::))


Karakovan ölmedi.


Damacanada bahara çıktı, buda daha ölmedi::))


Bir papagan fıkrası vardı anlarsınızya.....

Biz işimize bakıyoruz, enteller gibi kitap okuyup yazı yazmıyoruz::))

4 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi o aletlerin ikisi benim. Aman diyim yeme:=) söz verdim birine ayıp olur yada bendekine el koyar. Kime söz verdin dersen şidilik açıklamıyom adını istemiyo ama yakında ortaya çıkınca sen bile dumur olacaksın:))Karakovanın hali ne öle, öpecek halmi kalmış zavallıda:(kal sağlıcakla..

Hasan ALPEREN dedi ki...

Ali bey benim arılarda ölmedi, üç haftadır invert şurup veriyorum.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi ayak yapma benim ne haltlar karıştırdıgından haberim varda, İstanbul üniveritesinde senin ne işin olur henüz onu anlamış degilim.

Abi karakovan balı aldık, havalar ısındı bir atak yapacak gibi oldu, sıcak arıları uzatıyor don lastiği gibi açılıyorlardı sogukta geri çekildiler. Beslemiyorum inekleri, kendi hallerin ne yapacaklar merak ediyorum.


Hasan abi zaten şurubu öldürmek için degil yaşatmak için veriyoruz::))
Zaten invert kullanmayanların arısı kırılıyor, hemde bu arı kıranlar arıcılığın inceliklerini filan çok iyi bilen kişiler::))
Kalın sağlıcakla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,invert şurubdan arılarınölmesini bekleyenler daha çok beklerler.Saglıcakla kalın.