27.05.2011

ARICI MİSAFİRLER




Hafta içi yaptıgımız larva transferlerinin bu gün götürülme günüydü.


Transfere gelen koloniden anaarı alınıp fazla zaman geçmeden bana getirilmişti.


Geçmişte yaşadıgımız olumsuzluklar vardı.


Kovanda yumurta, her yaş larva mevcut, bu hiç iyiye alamet degildi.


Kovanlar gitsinmi kalsınmı derken kalmasında fayda var diyorduk, iyikide bırakmışız, yoksa feci bir hayal kırıklıgı yaşanacakmıştı::))






Bu gün öğlen bir telefon geldi, Ali abi ben yalovadan Kemal arıcıyım ziyaretine geliyorum, nerdesin dedim yola bile çıkmış, motorla feribottayım dedi.


Halit Kemal Şengül, 100 kovanla Yalovada arıcılık yapmaktaymış, aynı zamanda arı satan birisi.


Mesayi bitmeden belediyemizdeydi.


Mesayi bitti, arabam yağ degişimindeydi, onu alırken bir telefon daha.



Bakanım hacıyı ara çayı koysun, az sonra oradayız, Yusuf Şimşak ve biz arılıktayız.



janter memesi



İki gün öncesi yaptıgımız larvaları dün kontrol edeyim demiştim.


Oda ne::((


26 taneden 3 tane memeye işlem yapılmıştı.


Dedim bu zayıf koloniydi ötekinde fazla tutmuştur diye onu açtım.


::((


4 Memede orada tutmuş.


Dün hemen, aynı çıtalara yeniden larva transferi yapmıştım.


Kapak resmindeki durum mevcuttu::))


günlüklarva



Bu arada geçtiğimiz gün antremana öyle bir çıta denk gelmiştiki, egitim tam olmamıştı.

Yeni yumurtaya başlayan kutu çıtalarından birisinin çatlamış larvaları.

Bu larvalar, transfer için biçilmiş kaftan denirya ondan::))




günlüklarvalar



Ben artık genelde kuru aşılama yapıyorum.


Nedenide sulu aşılamadan daha iyi oldugu için.



Nasılmı?


Damızlık kolonilerden aldıgım, yumurtalı çıtaları anasız kolonilerde çatlamasını bekliyorum.



Koloni anasız başka larvada yok.



Çatlayan yumurtadan çıkan larvayı süt içide bırakıyorlar.


Bu larvaların alınması kolay, tutmasıda çok kolaydır.



Birde çıtayı kesip, larvaların alınmasını kolaylaştırıp egitime devam edildi.




Yusuf ve Kemal gerekli egitime devam ettiler.


Bu esnada mesayi bitimi hava sogudu ve yağmur yagdı.



gunluklarva


Bu gibi bir işlem yaptıgınızda, her türlü aletle larva alınabilir.

Hatta kürdanla bile.
Bir anaarı kutu çıtasını kesip bozdum ama egitim için çok gerekli bir çok resim ve video alındı.
Traşlnmış petek, transferlik larva.
Gözlerim iyi görmüyor diyenler, bu sistemde larva tranferi çok kolay.


çin kaşıgı_larva




Transfer için alınmış bir larva.


Çin kaşıgı.


karbondioksit C02 tüpü



Bu gün benim kalfa aradı.


Abi bomba bir haberim var dedi.


Hayırdır dedim, dediki karbon gazı için gereken aparatı yaptırmak için sipariş verdim.


Pazartesi elinde olacak demezmi.


Bu benim açımdan çok iyi oldu, yumurta iyice yaklaşmıştı, istemeyerekte olsa bir karbom tüpüne 400 kaat bayılacaktık, sağ olsun kalfamız işin peşini bırakmayıp, son üç günde girip çıkmadıgı mekan bırakmayıp bir yerde noktayı koydu.

Zaten toplara çok iyi vururdu, gene doksana taktı::))

Çok yakında bu seneki suni tohumlama işlemlerine başlayacagız.





antremanlardan sonra hava soğukta olsa yagmur durmuştu, son yapılan transferlerden büyük bölümü tutmuş.


Resimde birde öğretmen var, merakla bakmaya çalışıyor.





Kemal motorsikletten iner inmez arılıga girmeden hemen maskesini aldı, dedim bırak maskeyi orada::)


Yav bizi nasıl izliyorsunuz bilmiyorumki::))


Bu sene ilk olarak anaarı üretimini yapam koloni.


Meme besletme işi bitince hazır anaarılardan verildi.




Damacana kovan, sanki maskot::))


Gelen inceliyor.


Şimdi balı nasıl alınır, tasası inceleyenlere düştü::))


Yusuf'la öğretmen arkadaşı gittiler.


Bizde bir kovanın memelerini zorda olsa dagıtmak zorundaydık ve akşam ezanı okundugunda işi bitirdik.





Öğlen civarı yanımıza gelen misafire hiç sormadık, açmısın susuzmusun diye::((


Abi bir yemek yiyelim dedik beni kırmadı.


Hışıra daldık, ben lahmacun yerim dedi.


afiyetler olsun. Yemekten sonra feribot yoluna götürüp bırakıp geriye geldim.


Benim açımdan, yarına yardırma var::((

6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

İyiki bırakmışız.Aksi durum tam bir şok olacaktı:((

El alışkanlığı kazanmak çok öenmli.Gerisi kolay.Bir de bu kaşıklardan çin kaşığı haric diğerleri hikaye.Diğer kaşıklar bir şekilde larvaya zarar verme ihtimali yüksek.

İkramları görünce ,acaba diyorum erken mi çıktık :))

SLM ve Muhabbetle...

Şükrü KOCA dedi ki...

Selamün Aleyküm Ali Abi,
Maşallah çalışmaların iyi gidiyor. Allah daha iyi etsin. F1 anaarıların ilk tur çıktı. Herkes sıraya girdi. Şu sıraya bir de biz girsek. Sizi takip eden bir çok arkadaşım anaarı almak istiyor. Özellikle de saf anaarılardan şu an bana gelip hocam bana saf anaarı lazım diyenlerin 10 tane saf anaarı siparişi var. Herkes sabırsızlıkla bekliyor. Acaba bu saf anaarılardan bize de düşer mi? Hep beraber merakla bekliyoruz.
İşlerinizde kolaylıklar dilerim.
selametle kalın

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

hımmm demek 400 kaat verecekdın tube ha:) hadi bak kardasın bu aparat 300 kaata maal olacak:) bide muğlalar bittimiki arılıkda be milleti öptürecen bak demedi deme:)

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm Yusuf.
Larva transferi yapılacak koloni önceden hazırlanmalı ve koloni çaresiz kaldıgında başarı tavan yapar.Kolonide yumurta ve larva varsa bu gibi hüsranlar zaten kaçınılmaz.
El alışkanlıgı her şeyde lazım, kaşık olarak çin kaşıgını hiç bir kaşıga degişmem ama ucunu ben seçersem::))
Uçları çok ince ve esnek olanlarını bulmak lazım.
Bunu senin hediyeleri kastederek söylemiyorum bilesin daha elime geçmediler.
İkram konusunda sen zaten istediklerini söyleyemeyecek birisi degilsinki::)) Bir daha hacının yanına bir sefer körük sıkmış adamlar getirip adamın moralini bozma.
Senin körükçü bende körükçüyüm dediginde, bizimki kaç senedir diye sorması bombaydı::))

Şükrü hocam biz bilgilerimizi paylaşıyopruz. Bu saf üretiminde geçen sene yapmış oldugumuz uygulamaları yabancı sitelerden yapılan tercümelerle bir yere kadar geldik. Yani iş başarıldı, fakat kalitede sorun var, istenilen spermi anaarıya veremedik. Daha öncede yazdım, geçen seneki ürettigimiz arıların spermi bitti. Bu sene inşallah işin bu yönü çözülecek.
Ben dostlarıma saf karniol vermeyipte kime verecem. Dost, iyi ve kötü günde yanınızda olan kişidir.
Safı bırak ben f1 yetiştiremiyorum,F1 bile çok iyi bir hattır.


Vay Muhteşem abim::))
Yav hayatta paranın ne önemi var dimi, felam::))

Abi Muğla'ların son demleri, bitiler artıkın.Hepsini ıslah ettim sayılır::))
Bu esnada cumartesi biz arı yüklerken nerelerdeydin be....?
Geberdik.::((

Kalın sağlıcakla.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Bakanım selamlar;

Maşallah halka Bayağı genişliyor yakında yurt dışındanda talepler gelirse şaşmam.
Sende türkiyenin Karl Jenter'isin
Allah nazardan korusun..
Şımarmak yok yola devam.:)))

Kemal dedi ki...

yani damizlik koloniye yumurta attirip o citayi anasiz ve yumurtasiz kovana vermekle yumurtalarin sut icinde kaldigindan bahsediyorsun demi abi. bu durumda larvanin alinmasida kolaylasiyor galiba.