21.11.2011

ARICILIK VE SONBAHAR HAZIRLIKLARI


Hakim arıcı, Zaim Asat::))

Zaim Asat, mesleği hakimlik. Hobileri arsına arıcılığıda ekledi, görünen odur ki, arıcılığada hakim. Zaim abiyle anlaşamadığımız konu ise sabırsızlık, benim arılardan ne zaman bal alacagız, benim arılara ne zaman kat atacağız diye sabırsızlanıp duruyor. Görüntü ise yılların arıcılarına taş çıkartıyor. Bu işler benden mi kaynaklı? yoksa bize gelenlerden yetenekmi fışkırıyor henüz anlayamadım::))

Hafta sonu cumartesi ve pazar Zaim abiyle birlikteydik.




Cumartesi günü hava 8 derecelerde ve hafif çiseliyordu. Arılara dokunma bile dokunamadık. Ormanda dolaşıp son durumları görelim istedik. Zaim abi ise kocayemişlerin peşine düştü. Topladığı kacayemişleri akşam annesiyle babasına verdiğinde, onlar öyle mutlu oldularki anlatamam, en iyi meyveleri alıp götürüyorum, koy oraya diyorlardı::)) Kocayemişlere neden bu kadar sevindiler anlamak imkansız diyor.




Ormanda iş yapamayınca yazlığa geçtik, akşam güneşi batmak üzere ve karşı ormanda güzel bir manzara oluşturdu. Bu manzara karşısında pozlar verdik, iş olmayınca iş arıyoruz anlayacağınız.



Ben ise bu günde kontrolleri yapamadığım için acayip sinir olmuş durumdayım, yaklaşık 2 aydır havalar normalleşmedi ve bazı bakımları yapamadık ve kafamın içinde soru işaretleri var, bir taraftan kış kapıya dayandı. Acaba kolonilerde kışlık bal varmı?



Pazar günü hacı abiye ugradım bahçedeki arılar güzel polen çekiyordu ve biz bir an önce ormana gitmeliydik bu havayı kaçırmamak gerekli. Her ihtimale karşı yanımızda hazır dursun diye şurup ve yemlikleride götürdük.

Bir kovan açtık güzel, belki bu tesadüftür, ötekine bakalım bir başka kovana daha bakalım derken rahatladım. Bu kolonilere bu sene bahar hariç teşvik vermeden gene kışa sokuyorum. Durumlar güzel hava bir musade etse kocayemişten bal geliyor. Çıtaları yatırdıgınızda bal akıyordu. Bu kadar olumsuz havada koloni bal çekebiliyor.




Bu arada Gebze deki hava ormanda yoktu, çok az arı uçuşu oluyor, havada 12 - 13 derece civarıydı. Körükçüm ise zaman zaman degişti, bazen hacı abi büyük bölümünde ise Zaim abi körük kullandı. Bu havada maskesiz tüm arılara bakım yapılıp, sıkıştırıldı. Ben bir iğne yedim, hacı abi ve Zaim abi aşısız arlıktan ayrıldı. Arılarımızın mevcutları iyi, bir kaç kolonide sorun vardı, bir tanesi çok zayıflamış, bir tanede anasız çıktı, anasız kovanın mevcuk iyi idi, kolonileri ormandan alıp başka yerde birleştirdik. Kolonilerde yavru faliyetine son verilmiş, çiçek olsada arılar başkalarının dediği gibi akılsız yaratıklar degildi::))

Resimde gördüğünüz arılar %100 yerli arı. Aynı arılardan istediğim kadar üretebiliyorum. Hiç bir bağımlılık olmaması ve bu işi kendi başıma yapmamın zevkini anlatmak imkansız....

Bizim kullandığımız arıya karşı çıkanlar neden kendi kullandıkları arıları paylaşamadı bu merak konusu. Madem bir şeyi savunuyorsun, bu yazılaarda kalmamalı.

Bakıyorum karniol kullananlar defalarca bal hasat etti. Bunlara Trakyalı Şenol, Mirili Fatih, Samsunlu Uğur Gök, Erzincanlı Vecdi Küçükyılmaz, Dr. Muhteşem Turunç, İzmirde bizim Oktay bey, Edirnede Ali Şekrli, Girsunda Emrah Karadeniz, Kocaeli Gölcük'ten Efraim hoca, sanal alemde tanıyıp, yapmış oldugu işleri paylaşan arıcılar. Peki bu kadarmı sanal arıcı var denilebilir.Gerçekten sanal arıcılık yapanlar ise bu yazıyla arıcılık yapıp, icraat bölümünde sanal olanlar, bunca icraatları yok sayıp, sadece lafla arıcılık yapılabilecegini zannediyorlar fakat onların her geçen gün ayarı bozulmaya devam ediyor. Allah sonlarını hayreylesin, yapacak başka bir şey yok onlar için.

Bir başka açıdan bakacak olur isek, bu sanalcı takımı bizlerden daha çok bal almaları gerekirdi, bunların savundugu bölge arıları, yerli arıları ve kafkas arıları yıllardır balı hiç ıskalamıyordu, hani neredeyiz, kimseden tık yok.

Kazın ayağı böyle degilmiş demekki, bal alabilmek için önce arı hemde güçlü arılara ihtiyaç var. Amerikadaki tüm araştırmalarda 80 binlik kolonilerden en yüksek verimler alınıyor yönünde, buradaki bilimcilerde bu görüşte hem fikir. Bu işler dökme suyla olmuyor.



Neyse pazar gününe geri dönelim, acayip rahatlamışım. Bizim kalfa sonucu merakla bekliyordu. Çok şükür bal durumlarımız iyi, kolonilere yükleme yapmadan bu kadar olumsuz bir son baharda kışa girecegiz.




Ben fark etmedim,çıtaları incelerken, Zaim abi bal dökülüyor dedi bir baktım taze nektar akıyor. Bu renk bal kocayemişten gelir tadı acımsıdır.



Bir kaç kolonide sıkıntı vardı, hemen onların yemliklerini koyup şurup verildi.




Burada akan ise su degil, malisef şurup. Hacı şurubu bol bulunca, bal ırmagı oluşturmaya kalktı. Şurup koyu olunca yemliğe ayar veremedi ve sonuç. Akşam üzeri arılıktan ayrılmadan bu şurubu yıkayıp yok etmeye çalıştık. İşleri bitirip kafanız rahatladığında acayip mutlu oluyorsunuz.

Bu esnada akşam olmuş ve biz açız. Ben işe başladığımda genelde iş bitene kadar mola vermem, namaz hariç tabi. Bir daha böyle bir hava bulamayız, ve bu iş bitmeliydi çok şükür bitti. İşi bilen hacı kendisine 3 paket büsküvi alıp, cebinden açlık işini gidermeye çalışıyordu.



Sonra geçtik villaya, yemeği fazlasıyla hak etmiştik.




Hacı o kadar bisküviyi götürmesine rağmen, yemegi bekleyemedi, helvaya daldı. Şekerin var yeme diye uyardım, bu şeker degil helva dedi.



Zaim abi bu işlerde acayip uzmanlaştı. Saç tava nefis olmuştu. Biberlerde acı çıktı, nefis bir öğlen yemegini yatsı ezanı okunurken yedik::))


Üstüne ise, semaverde çay, ne gitti, anlatamam. Bu yemek faslı, işine doktordan onay alınarak yapılmıştır, başımıza bir iş gelirse sorumluyu biliyorsunuz::)))

Siz yiyin benim kontrolümdesiniz diyor::))

Bu arada filimleri bloga taşıdımda görüntü gelmiyor , birde yutuptan bakalım olacakmı?



20/11/2011 Günü yapmış oldugumuz işin bir kaç tanesini filme aldık. Kolonide kontrol yapılıyor, ana arı varmı, bal durumu nedir, duruma göre sıkıştırma yapılıyordu. Bir başka görüntümüz daha olacak bir kaç gün içinde onuda paylaşacağım, o kolonidede ana arı yoktu.

8 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

O biçim saç tava varken,bisküvinin lafımı olur:(

Ben tam gün aç kalırım be yaww:))

Semaver çayıda ne gitmiştir arkasından beh beh behhh ::))

Afiyet olsun.

Ormandaki kolonilerinin stoklarının olması güzel.Büyük bir sorundan kurtarmış oldun.Yine beleşe yattın hani:)

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ahh ah kalfam halin, miden nicedir deme:) sen gez ve ye:)ayrıca kolonilerde kışlık stoklarını beleşe getirmişler hayırlı olsun. Elbet gün olur ve ben oralara gelirim. Ondan sonra neler yapacam herkes görür:/( kontrolümde yemişmiş...:/(

Abi yerli arıların hayırlı olur inşallah. Bal sağım haberi dedinde hakikaten o kastettiğin zatlar naaptılar bu sene ba:)
Sağlıcakla kal abi.

ALİ TÜRK dedi ki...

A.Selam Yusuf.

Saç kavurmayı bekleyemeyen dervişlere sor büskivi işini::)))

O yemegin üstüne semaverde çay acayip gitti. Yanında kimse olmasaydı, orada kıvrılıp yatmak lazımdı, acayip yorulmuşum.

Sanki her sene arı besleyip kışa girmiyordumki, bu senede zor oldu ama birz sabrettim hepsi o, gene kışa kendi yağlarıyla girecekler. Görende bir yerden mal kaldırdık zannedecek, ne beleşi arının işi ne::))

Kalfacığım aç adam gidip tatil beldelerinde gezmedi beya. Sen bana geldinde ne zaman aç kaldınki, görende beni birisi gibi pinti sanacak::))
Gezen benmiyim senmi belli degil, 4 saatte 50 küsür kovan elden geçti, senin 4 tavuk birde horuz peşinde ne işin vardı. Beni söyletme şimdi.

Abi hemde sapına kadar yerli arı öyle tırışkadan degil.

Abi bahsettiğim zatlar bu kadar başarısızlıkta nasıl ayakta durup milleti uyutabiliyor bende çok merak etmekteyim.
Sağlıcakla kal.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,bu ne iş anlamadım.Saç orda pişecek,bisküviye talim.İştahınız kapansız diyemi yediniz bisküvileri..Zaim abiye körükcüm demen zoruma gitti.Arıcılık üzerine ahkam kesen üstadlar bile maskesiz eldivensiz arı açmıyor.Saglıcakla kalın.

Mirili dedi ki...

Abi yorumlara bakılırsa herşey beleş :))

ne biçim iş yaw millet gürül gürül besleme yapıyor sen kardasın maşallah durumlarda iyi olunca saç kavurma ile semaverin yanında yatılmazmı :)

selamlar...

ALİ TÜRK dedi ki...

Vecdi abi ben işe başladımmı, kolay kolay işi bırakmam. Zaman kısıtlı ve böyle bir havayı bir daha bulamayabiliriz. Hacıda aç, mecbur büsküvi yiyecek ne yapsın. Sac kavurma iş bitimi yapıldı.

Ayrıca Zaim abi körük kullanmaktan zevk alıyor ve hayatından çok menmun, asıl ustayım diyen acemiler zoruna gitsin beyaw::)))
Hem usta hemde yüzümüze propolist bulaşmasın diyorlar...

Fatih yorumlara niye bakıyorsunki, birde beni dinle, bu görüntüleri görene kadar ne çekmişim beya. Millet beslemesini yapsın, biz kimseye karışmıyoruz. Saç kavurma ve ızgara konusunda ihtisas sahibi çok kişi tanıyorum, onların ikramlarına hayır diyemem sayğısızlık olur, sen tavşanları hazırla birde sana sayğısızlık yapmayıp, afiyetle götürecegiz. Yakında seni bir ziyaret edecegiz. Sağlıcakla kalın.

EMRAH dedi ki...

Selamlar Ali abi,pc sizlik çok kötü yau çok alışmışız bu melete.Defalarca söyledim bizim burada bir siyah arı muhabbeti var ama sonucu hep husranla bitiriyorlar.Benimse hiç öyle bir derdim yok arılarım senden aldığım arılardan çokda memnunum.Hava şartları iyi olsun yeterli.sağlıcakla kal kolay gelsin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Emrah insanların belli zaman geçirme uğraşları vardır. Bir çok kişi kavede oyun oynuyor, bizde bilgisayarda hem arıcılığı takip edip, hende birlikte sohbet ortamı oluyor.

Siyah arı aslında vardırda bizimkiler arının rengine bakıyorlar ırkına bakan yok. Bizdeki yanlış damızlıkların olmaması tek bir arının ülkeye dayatılması, sıcak yerde italyan gerekliyse bunu devlet sağlamalı, soguk iklime ayrı gezginci arıcılığa ayrı ırk arı gerekli. Ne yazıkki bizim bilimcilerimizin gezginci arıcılıktan haberi yok, her arı kendi bölgesinde çalışmalı deyip, acayip bir durum çıkartıyorlar ve kendilerinide çıkmaza sokuyorlar.
Sağlıcakla kal.